Zwaartekracht

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Godel

Zwaartekracht

Bericht door Godel » 07 sep 2010, 00:44

Hij had wel een punt, de zwaartekracht wordt nog niet volledig begrepen, een nieuwe zienswijze zou best de oplossing kunnen bieden.

Hier bijvoorbeeld mijn meest recente uitwerkingen over mijn visie op zwaartekracht.

A =ΔAmplitude
g=valversnelling
P=Periode(uitgedrukt in secondes)
F=aantal P / s
V=snelheid
T=verstrekentijd (in secondes)

Een atoom met Kelvin>0 trilt, de trilling van het atoom kan weergegeven worden door een sinusfunctie, met amplitude A en periode P. Omdat het atoom zich op de helft van zijn traject richting de zwaartekrachtsput verplaatst, wordt de valversnelling per #periodes eerst bij de amplitude opgeteld, in het tweede deel is dit omgedraaid. Dit gebeurt elke periode.

Code: Selecteer alles

(A+g*F⁻¹)-(A-g*F⁻¹)
-------------------
         P
Er gaan meerdere periodes in één seconde:

Code: Selecteer alles

(A+g*F⁻¹)-(A-g*F⁻¹)
-------------------  * F
         P
Deze formule geeft het verschil in thermische zwaartekrachtverplaatsing per seconde voor 2 atomen van verschillende temperatuur weer, gegeven dat de beginsnelheid 0 is.

Code: Selecteer alles

met 
V1 op T
V0 op T=0

           (A+g*F⁻¹)-(A-g*F⁻¹)
V1=V0+T*(  -------------------  * F)+T*g
                    P
Deze formule geeft ook de progressieve snelheid weer.



De amplitude hangt af van de Energie, die weer afhangt van de temperatuur. Dit heb ik nog niet volledig uitgewerkt, maar ik werkt er nog aan verder.

gusteman

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door gusteman » 07 sep 2010, 09:43

Hoi Godel, lijkt me heel interessant.
En dit geeft al meer de indruk van "exacte wetenschap". Eens je het volledig hebt uitgewerkt kan het misschien toch terug naar Wetenschap.
Het probleem met Nogravity lag hem niet in zijn stelling, maar in de manier waarop hij zijn standpunten niet wou (of kon) fatsoenlijk toelichten. En daardoor is ook dit subforum ontstaan.
Het idee dat zwaartekracht niet datgene is wat tot nu toe wordt aangenomen, maar bijvoorbeeld het resultaat zou kunnen zijn van andere krachten welke de mens nog niet heeft ontdekt of onderkend, is niet eens zo gek. Het zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom er waarnemingen worden gedaan van vliegende tuigen die zich schijnbaar probleemloos onttrekken aan de zwaartekracht.
Maar dat is dan weer werk voor echte wetenschappers, en daar reken ik mijzelf absoluut niet onder.
Ik kan alleen maar zeggen: keep up the good work. ;P!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 07 sep 2010, 13:17

gusteman schreef:Het probleem met Nogravity lag hem niet in zijn stelling, maar in de manier waarop hij zijn standpunten niet wou (of kon) fatsoenlijk toelichten.
Nou, ook wel in zijn stelling hoor.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 07 sep 2010, 13:18

Godel schreef:Een atoom met Kelvin>0 trilt, de trilling van het atoom kan weergegeven worden door een sinusfunctie,
Is het geen 3D-beweging?

Godel

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Godel » 07 sep 2010, 18:19

Ja, maar wel een harmonische 3d beweging, dan kan je de beweging van of naar de zwaartekrachtsput met een mooie grafiek weergeven, maar je hebt gelijk, de sinusoïde was een overhaaste conclusie, maar nog niet verworpen.
gusteman schreef:Het zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom er waarnemingen worden gedaan van vliegende tuigen die zich schijnbaar probleemloos onttrekken aan de zwaartekracht.
Dat zou heel goed kunnen, één van mijn theses zou daar nu al grote vooruitgang in kunnen voortbrengen. Deze is echter nog ongefundeerd en daarom nog niet gepost.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 07 sep 2010, 22:08

Godel schreef:Ja, maar wel een harmonische 3d beweging,
Voor een enkele atoomkern met 1 of hooguit 2 elektronen misschien, maar als het gecompliceerder wordt zou ik daar niet zomaar vanuit gaan.

gusteman

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door gusteman » 09 sep 2010, 13:00

MetalPig schreef
Nou, ook wel in zijn stelling hoor.
Ja, voor de duidelijkheid had ik er moeten bij vermelden dat ik het met "stelling" had over zijn "ponering", namelijk - Zwaartekracht een illusie? - en dus niet over de door hem aangehaalde formules en berekeningen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 09 sep 2010, 14:02

Dan nog. We maken elk moment van de dag gebruik van het feit dat zwaartekracht *geen* illusie is. Zelfs NoGrav zelf, want hij had zijn meubels niet aan de vloer vastgespijkerd.

Gijs

Re: Zwaartekracht

Bericht door Gijs » 16 sep 2010, 17:33

Haha, maar hij was onder de illusie dat hij dat niet hoefde te doen :p

Plaats reactie