Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Gast1

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Gast1 » 13 apr 2013, 07:26

Dus kan nog een onrustig weekje worden......
Daar schrijf je wat, en geloof het of niet; dat is dus wat ik precies voel, maar dat gevoel had ik vorige week ook al.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 13 apr 2013, 07:33

Die 'voorgevoelens' zijn ook voor mij meestal een indicatie.
Vaak een soort van opbouwende spanning en onrust,wat vaak tot hoogtepunt komt tijdens een zonnevlek of filamentuitbarsting,maar ook bij coronal holes, die de zonnewind tijdelijk opstuwen.
Daarna is er ook direct een afbouw daarvan merkbaar.
Zoek dan ook meestal de sauna op,waar ik me zelf tot wat meer rust en ontspanning dwing met een stukje meditatie :-P
Lukt niet altijd om het te vinden,jammer genoeg.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 25 apr 2013, 06:10

Niet alleen de flares en de filament erupties kunnen voor de nodige verstoringen zorgen.
Ook de coronal holes,meestal verbonden met vulkaan uitbarstingen en aardbevingen, kunnen de mens ontregelen.
Althans was gisteren en vannacht bij mij het geval.
Na een chaotische dag op het werk met de nodige fouten en irritaties,vannacht zeer onrustig,slecht en weinig geslapen,veel dromen.
Dromen die ik 's ochtends weer nagenoeg volledig kwijt ben.
Dit ten gevolge van geomagnetische storm van een behoorlijke coronal hole die gisteren ochtend ook al 1 of 2 categorie 6 aardbevingen op zijn conto kreeg (zie 4 min news apr 24).
Nog te vroeg om voor 25 april 3/4 min news te bekijken,kunnen er inmiddels bijgekomen zijn.
Vaak ook een voorbode voor drastische weersomslagen de komende week of weken.
Hopelijk luwt de storm vandaag,word er weer even wat rust gegund :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 12 mei 2013, 08:24

Volg al tijden het 3/4 minute news van suspicious observers op youtube,waarbehalve het weer,vulkaanuitbarstingen en aardbevingen,ook de toestand van de zon in de gaten gehouden word.

Net als de speaker verwonder ik me elke keer weer dat zonnevlek uitbarstingen ineens veel minder of nihil worden op het moment dat deze aardegericht zijn en weer actief als ze onze gevarenzone verlaten.
En explosief zijn aan achterliggende zijde van de zon.
Dit is al bijna een jaar lang gaande en word als 'niet normaal' gezien,maar niemand heeft een antwoord waarom.

Wil hier een eigen, misschien vergezochte theorie plaatsen.
Graag commentaar of dit misschien de mogelijkheid is voor een antwoord op bovengesteld vraagstuk.

Door de tegengestelde polariteit van de aarde en de zon worden we in onze baan om de zon gehouden,de zogenaamde aantrekkingskracht.
Is het mogelijk dat daardoor normaal gesproken de zonnevlekken indien aardegericht, als het ware naar de oppervlakte van de zon 'getrokken' worden en vervolgens uitbarsten.
Als dit het geval zou zijn, betekent het dat de onderlinge polariteiten aan het veranderen zijn ( gelijk aan het worden zijn) waardoor er afstoting plaatsvindt.
En de zonnevlekken weer 'naar binnen gedrukt worden' en hun magnetische complexiteit ( verantwoordelijk voor de uitbarstingen) verliezen, op het moment dat ze aardegericht zijn, waardoor de kans op uitbarstende zonnevlekken ( de solarflares ) die potentieel gevaarlijk kunnen zijn voor onze planeet in een solarmaximum, aanzienlijk afneemt ?

Weet van een wetenschappelijke documentaire van een aantal jaren geleden dat er een soort van mixing/verschuiving gaande is van de innerlijke polariteit van onze planeet; normaal blijven de + en - polariteit duidelijk verdeelt over Noordpool en Zuidpool.
Dit bleek in de docu nu niet meer het geval; steeds meer polariteit verschoof naar de tegenovergestelde zijde.

Weet dat het een vergezocht iets is en dat de aarde qua volume t.o.v. de zon
maar nietig is en maar de vraag is of deze bovengenoemde invloed teweeg kan brengen,maar het spookt al een tijdje zo door mijn hoofd.
Misschien dat anderen meer wetenschappelijk/astronomisch onderbouwd zijn om er meer licht op te werpen ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door The Grey » 12 mei 2013, 11:37

Door de tegengestelde polariteit van de aarde en de zon worden we in onze baan om de zon gehouden,de zogenaamde aantrekkingskracht.
Neehoor, we worden in onze baan om de zon gehouden door een evenwicht van zwaartekracht en middelpuntzoekende kracht.
Weet van een wetenschappelijke documentaire van een aantal jaren geleden dat er een soort van mixing/verschuiving gaande is van de innerlijke polariteit van onze planeet; normaal blijven de + en - polariteit duidelijk verdeelt over Noordpool en Zuidpool.
Dit bleek in de docu nu niet meer het geval; steeds meer polariteit verschoof naar de tegenovergestelde zijde.
Dit is een natuurlijk fenomeen, eens in de zoveel honderduizend (miljoen?) jaar veranderen de polen van het aardmagnetisch veld.

Kan het niet zo zijn dat jou verklaringen voor meer hoofdpijn, spierpijn ect. bij mensen ligt aan jou onderzoeksmethode?
Als ik een willekeurige groep neem en aan ze vraag of ze deze week meer last van klachten hadden of 2 weken geleden dan ligt het gemiddelde van de antwoorden vrijwel altijd op deze week. Waarom?
Omdat de herinnering van deze week veel verser in het geheugen staat. En mensen zich meer details herinneren van die week en klachten.

Er zou een verband kunnen zitten tussen zonnevlammen en aardbevingen, simpelweg omdat dat waarschijnlijk verbonden zit via het aardmagnetische veld. Wat wordt verstoord door een zonnevlam.
Echter heb ik daar totaal geen kennis van en blijft het bij gissen.

Ook wil ik even op de starters post reageren:
Telegrafie systemen over de hele wereld ondervonden toen problemen. Sommige vlogen zelfs spontaan in brand. Toen waren we nog niet zo afhankelijk van technologie. Nu echter.
Vroeger waren die systemen heel primitief. Tegewoordig zijn ze al een stuk geavanceerder. Hier op aarde zelf zullen onze computers geen vlam vatten of mobieltjes vallen uit.
Wat wel kan is dat onze radio verstoort worden, GPS er een stuk langer over doet om een locatie te vinden en we niet kunnen bellen. Dit omdat (met uitzondering van de radio) alles werkt met satelieten. Die een stuk dichterbij de zon staan. Wat invloed heeft op de communicatie met de apparatuur op de aarde (radiogolven die verstoord worden)
-

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 12 mei 2013, 19:39

The Grey schreef:
Door de tegengestelde polariteit van de aarde en de zon worden we in onze baan om de zon gehouden,de zogenaamde aantrekkingskracht.
Neehoor, we worden in onze baan om de zon gehouden door een evenwicht van zwaartekracht en middelpuntzoekende kracht.
Weet van een wetenschappelijke documentaire van een aantal jaren geleden dat er een soort van mixing/verschuiving gaande is van de innerlijke polariteit van onze planeet; normaal blijven de + en - polariteit duidelijk verdeelt over Noordpool en Zuidpool.
Dit bleek in de docu nu niet meer het geval; steeds meer polariteit verschoof naar de tegenovergestelde zijde.
Dit is een natuurlijk fenomeen, eens in de zoveel honderduizend (miljoen?) jaar veranderen de polen van het aardmagnetisch veld.

Kan het niet zo zijn dat jou verklaringen voor meer hoofdpijn, spierpijn ect. bij mensen ligt aan jou onderzoeksmethode?
Als ik een willekeurige groep neem en aan ze vraag of ze deze week meer last van klachten hadden of 2 weken geleden dan ligt het gemiddelde van de antwoorden vrijwel altijd op deze week. Waarom?
Omdat de herinnering van deze week veel verser in het geheugen staat. En mensen zich meer details herinneren van die week en klachten.


Ok wat betreft het eerste ; thanks voor wat meer duidelijkheid.
Maar als de polen inderdaad een verschuiving of verwisseling aanduiden,zal dat naar mijn idee ook een effect hebben op de magnetische wisselwerking tussen aarde en zon en blijft natuurlijk gissen ( wat ik zelf ook al aangaf;slechts een theorie ) of dat ook effect heeft op de zonnevlekuitbarstingen die eigenlijk uitblijven op het moment dat ze aardegericht zijn.
Dat is waar nu blijkbaar niemand een antwoord op heeft waarom dit zo is.

Wat betreft mijn onderzoeksmethode; die volgt niet 1 of 2 weken later dan de uitbarsting,maar binnen 3 dagen,omdat dit meestal ong de tijd is dat de zonnestorm van desbetreffende uitbarsting de aarde bereikt.
En aangezien ik dan toch meestal met zo'n 10 mensen contact op neem, is het bij 8 a 9 op de 10 elke keer raak en behoorlijk precies ( weliswaar niet 100%)
aan te tonen.
Dus in ieder geval voor mij een duidelijke samenhang de afgelopen anderhalf jaar van het volgen van de uitbarstingen ( nadat ik eerst zelf via eigen verschijnselen de samenhang ontdekte).
Uiteraard mag je het daarmee oneens zijn, is maar een persoonlijke conclusie.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 12 mei 2013, 20:41

Tammy schreef:Maar zonnevlammen en de menselijke geest/bewustzijns lijk me niet.
Ik zie niet in hoe zoiets kan. [think]
Die redenatie heeft met het volgende effect te maken Tammy:


En het effect wat je in het filmpje ziet veroorzaakt weer allerlei "verstoringen" op aarde. Noorderlicht is de mooiste. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 13 mei 2013, 06:01

X-flare !!!

Meer info;

http://www.solarham.net/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing


carbon

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door carbon » 13 mei 2013, 08:04

Osiris schreef:X-flare !!!

Meer info;

http://www.solarham.net/
Mooie website hoor, bedankt voor de link.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 13 mei 2013, 18:57

En nog een X 2,8.
Gaat lekker zo....

http://www.solarham.net/xray.htm



Voor degenen die er eveneens 'last' van hebben; ikzelf sinds gisteren behoorlijke onderrugklachten ( bij mij vaak gewrichtsverschijnselen) ,gevolgd door zeer onrustige nacht,enkele malen wakker na behoorlijk gewelddadige dromen ( zelden last van), was al vooraf gegaan door enkele dagen extreme vermoeidheid.

Benieuwd wat er nog gaat komen....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Witte wel » 13 mei 2013, 20:01

Osiris schreef:Voor degenen die er eveneens 'last' van hebben; ikzelf sinds gisteren behoorlijke onderrugklachten ( bij mij vaak gewrichtsverschijnselen) ,gevolgd door zeer onrustige nacht,enkele malen wakker na behoorlijk gewelddadige dromen ( zelden last van), was al vooraf gegaan door enkele dagen extreme vermoeidheid.
Erg herkenbaar, spierpijnen, gewrichtspijnen. Conflict tussen anahata en manipura waardoor enorme onrust en extreme vermoeidheid en duizelingen.
Maar zolang we nog ademhalen en niet omvallen, zijn we d'r nog. :grin:

Dank je overigens voor de diversen informatie die je post zo nu en dan. Erg interessant te noemen. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 13 mei 2013, 20:18

Een tijdje terug zei een wat ongelovige mooie dame tegen me; 'ach het zijn gewoon mijn hormonen die opspelen '.
Denk dat ze niet besefte hoe dicht ze daarmee m.i. bij het juiste antwoord zat.
Als ik het goed heb ( [doh] ) zijn er een tweetal klieren in de hersenen die direct in verband staan met onze hormoonhuishouding ( ken ze alleen in het Engels; pituitary gland en pineal gland ) en zeer ontvankelijk voor wat er o.a. op de zon gebeurt ( lichtfrequenties en straling ).
Als ik het me goed kan herinneren ( uit een artikel van lang geleden) zijn deze klieren een soort van hypergevoelige antennes,maar ook zenders wat betreft aansturen hormoonsysteem ?

Kan iemand daar misschien meer over uitwijden,zoals gezegd, is al weer lang geleden.
Kan ook misschien niet meer helemaal correct zijn wat ik hierboven beschrijf.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Gast1 » 13 mei 2013, 21:22

Ja.

Uit de waargenomen eigenschappen kan een sprong worden gemaakt naar de spirituele kant van de pijnappelklier (pineal gland).

De aanmaak van stoffen uit melatonine die het visionaire 'zien' en dromen stimuleren, kan duiden op de mogelijkheid dat mediteren met ogen dicht, of in de nacht, effectiever is. Melatonine wordt namelijk gemaakt onder invloed van de afwezigheid van licht. Ook bevestigt het de verbinding van de pijnappelklier met het 6e chakra.

De aanwezigheid van kristallen doet denken aan de werking van kristallen in de eerste radio's. Deze kristallen fungeerden als antenne voor het ontvangen van elektromagnetische straling. De in de pijnappelklier aanwezige kristallen hebben ieder ook specifieke eigenschappen. Volgens diverse bronnen over de genezende werking van edelstenen is af te leiden dat magnetiet bijvoorbeeld wordt gebruikt bij pijnbestrijding, calciet bij het verzachten en het oppeppen van de gevoeligheid en apatiet bij het vergroten van kennis, helder zien, openheid, tegen mentale verwarring, voor dynamisch leven.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0616,d.d2k

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 13 mei 2013, 22:05

Thanx Gast1 for refreshing my memory ;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 14 mei 2013, 04:37

En de derde en zwaarste binnen 24 uur; X 3,2 rond 3 uur vannacht.

Rugpijnen nemen ook toe ,vandaar dit tijdstip van schrijven,lig er wakker van.
Zal morgen toch richting huisarts moeten en me ziek moeten melden.
Hernia- achtige verschijnselen,lopen word ook steeds meer bemoeilijkt.
Hooggevoeligheid heeft zo zijn voor en nadelen :? .

Word vervolgt.......

http://www.solarham.net/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 14 mei 2013, 06:43

Nog even voor de goede orde.
Zie de flares ondanks de huidige klachten niet als iets negatiefs.
Voornamelijk zuiverend en transformerend van aard.
Het alchemistisch vuur ( energie en straling van de zon ) wat in steeds hogere mate de elementen zuivert ( in dit geval de mens ).
Gezien de toestand waar de wereld in verkeert zal er nog wel meer nodig zijn.

Het is de instinctieve reactie van het lichaam en de geest ( of ego ) wat zich verzet tegen de verandering die plaatsvindt,waardoor de klachten ( zeker bij degenen die hooggevoelig zijn) veel duidelijker aanwezig zijn.
En des te meer 'onbewust' verzet....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Gast1 » 14 mei 2013, 07:13

Osiris schreef:En de derde en zwaarste binnen 24 uur; X 3,2 rond 3 uur vannacht.

Rugpijnen nemen ook toe ,vandaar dit tijdstip van schrijven,lig er wakker van.
Zal morgen toch richting huisarts moeten en me ziek moeten melden.
Hernia- achtige verschijnselen,lopen word ook steeds meer bemoeilijkt.
Hooggevoeligheid heeft zo zijn voor en nadelen :? .
Ik schreef in 2008 op een ander forum over de invloed van de zon (en de maan), maar heb me er nooit zo in verdiept als dat jij het doet. Gisterenavond voelde ik mij ongelooflijk goed en dat kun je zien en lezen in de babbelhoek van mei. viewtopic.php?f=49&t=9759&p=222403#p222403 en viewtopic.php?f=49&t=9759&p=222402#p222402

Maar vannacht was ik heel onrustig en daar begreep ik werkelijk niets van. Vanmorgen stond ik op met een heel vervelende (flauw-zeurende) rugpijn en ook daar begreep ik niets van. Dat 'niet begrijpen' is nu weg ...

Wat ik schrijf is waar en ik hou mezelf niet voor de gek... Opmerkelijk...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 14 mei 2013, 07:31

De zon is al van af vrijdag aan het rommelen, werd vanochtend wakker met zware druk in mijn hoofd en af en toe het gevoel of mijn hoofd in brand staat.
Op de dag kan ik mij er tegen bewapenen, maar s'nachts als je slaapt, staat je er toch meer voor open, dan ben je willoos.
Pijn in mijn rug heb ik elke dag, dus dat is geen graadmeter voor mij.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 14 mei 2013, 07:40

Gast1 schreef:
Osiris schreef:En de derde en zwaarste binnen 24 uur; X 3,2 rond 3 uur vannacht.

Rugpijnen nemen ook toe ,vandaar dit tijdstip van schrijven,lig er wakker van.
Zal morgen toch richting huisarts moeten en me ziek moeten melden.
Hernia- achtige verschijnselen,lopen word ook steeds meer bemoeilijkt.
Hooggevoeligheid heeft zo zijn voor en nadelen :? .
Ik schreef in 2008 op een ander forum over de invloed van de zon (en de maan), maar heb me er nooit zo in verdiept als dat jij het doet. Gisterenavond voelde ik mij ongelooflijk goed en dat kun je zien en lezen in de babbelhoek van mei. viewtopic.php?f=49&t=9759&p=222403#p222403 en viewtopic.php?f=49&t=9759&p=222402#p222402

Maar vannacht was ik heel onrustig en daar begreep ik werkelijk niets van. Vanmorgen stond ik op met een heel vervelende (flauw-zeurende) rugpijn en ook daar begreep ik niets van. Dat 'niet begrijpen' is nu weg ...

Wat ik schrijf is waar en ik hou mezelf niet voor de gek... Opmerkelijk...
Bij mij begon die zeurende pijn zondagochtend en is sindsdien toegenomen tot huidige situatie ( eerste x-flare pas zondag op maandagnacht)
Heb al eerder aangegeven dat ik de zwaardere flares bijna altijd al aan voel komen door de opbouwende ( niet normale) spanningen in mezelf waar te nemen.
Meestal gewrichtsverschijnselen of verstoorde hartritme en/of hartkloppingen,vermoeidheid en benauwdheid voorafgaand aan en tijdens erupties.
Vaak is dit daarna ook weer minder of verdwenen.
Nu dus niet,word erger.
Verwacht daarom ook nog geen afname van flare activiteit opkorte termijn, eerder toename.

Denk ook dat het te maken heeft met de mate van hooggevoeligheid,bij welke flaresterkte mensen er iets van gaan merken.
Ken sommigen die al bij kleinere M-flares last krijgen.
Ik meestal vanaf de zwaardere m-flares en hoger.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie