Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Tammy » 13 nov 2012, 07:14

Deze video productie brengt ons het verhaal van water. Dit element waarvan onze planeet en ons lichaam 75% mee is gevuld bezit waarschijnlijk de sleutel tot de grote veranderingen die deze planeet en wijzelf moeten ondergaan in de ascensie naar een hogere dimensie.
Het is een schitterend verhaal dat ons bewust maakt van onze eigen inbreng in de gebeurtenissen die momenteel in onze wereld gaande zijn.
















http://www.youtube.com/watch?v=uNbY_HUj6Fk
http://www.youtube.com/watch?v=C-WSVH4fBek
http://www.youtube.com/watch?v=nk5HWkIL_Qc
http://www.youtube.com/watch?v=TLAeSbCqOgo
http://www.youtube.com/watch?v=oBuYoM9yJLM


Vervolg.........

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Beatrix Kiddo » 13 nov 2012, 09:43

Ik ben net een minuut bezig en water wordt een element genoemd, en de vraag "wie plaatste het water op aarde?" wordt gesteld...
10 seconden later wordt gesteld dat de aarde de enige planeet in het heelal is waar water is.
Eerste spreker: homeopathie-promotor Rustum Roy.


Weet je zeker dat dit onder Wetenschap moet staan?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Beatrix Kiddo » 13 nov 2012, 09:45

Oh, en nu doen ze alsof het een groot mysterie is dat water uitzet rond het vriespunt. "Geen enkele wetenschapper kan het verklaren!"
Alsof waterstofbruggen niet al lang geleden ontdekt zijn...
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Beatrix Kiddo » 13 nov 2012, 10:21

Ah, daar is het al: water heeft een geheugen en onthoudt alles wat het meemaakt. Tijd om te stoppen met kijken!
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Susan » 13 nov 2012, 10:38

Tammy schreef:Deze video productie brengt ons het verhaal van water. Dit element waarvan onze planeet en ons lichaam 75% mee is gevuld bezit waarschijnlijk de sleutel tot de grote veranderingen die deze planeet en wijzelf moeten ondergaan in de ascensie naar een hogere dimensie.
Het is een schitterend verhaal dat ons bewust maakt van onze eigen inbreng in de gebeurtenissen die momenteel in onze wereld gaande zijn.
:post:
Prachtig wat je hier neer gezet hebt ;P!
en natuurlijk ook om te bekijken voor wie dit onderzoek nog niet kende. Deze man is hier jaren geleden al mee begonnen en er is ook veel over geschreven.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Tardis » 13 nov 2012, 11:42

Beatrix Kiddo schreef:Ah, daar is het al: water heeft een geheugen en onthoudt alles wat het meemaakt. Tijd om te stoppen met kijken!
Ik voelde al nattigheid toen ik kretologie als grote veranderingen die de planeet en wijzelf moeten ondergaan in de ascensie naar een hogere dimensie las. Maar toch bedankt voor de tip. :wink:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Tammy » 14 nov 2012, 06:20

Kid schreef:
Weet je zeker dat dit onder Wetenschap moet staan?
Ik heb sterk zitten twijfelen over Mysterie of Wetenschap in de Mediatheek.
Ik heb het bij Wetenschap geplaatst door de vele onderzoekingen.

Als jullie denken dat het ergens anders in de Mediatheek moet staan hoor ik graag. :hands:

Kiddo, soms is het beter om iets in zijn geheel te bekijken .
Dus niet stoppen ineens als er iets is wat je niet aanstaat.
Over het geheel bekeken kan je er misschien anders over denken of niet dus.
Maar dat laat ik natuurlijk aan jou over. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Gast1 » 14 nov 2012, 07:52

Kid...? :grin:
Ik ben het met je eens Tammy en ik heb nog niets gezien. Maar wanneer ik:
10 seconden later wordt gesteld dat de aarde de enige planeet in het heelal is waar water is.
als reactie lees, dan rijst bij mij ook al redelijk snel de vraag waar dit op gebaseerd is. Ik geloof daar bijvoorbeeld niets van. Maar wanneer ik
grote veranderingen die de planeet en wijzelf moeten ondergaan in de ascensie naar een hogere dimensie
als reactie lees, ben ik wel weer nieuwsgierig. Beetje een ambivalent gevoel. [think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Tammy » 14 nov 2012, 07:55

Daarom ook mijn tipje om eerst alle filmpjes te bekijken. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Gast1 » 14 nov 2012, 07:58

Tuurlijk, daar heb je heel groot gelijk in. Altijd eerst alles zien en dan pas laten 'bezinken' ......... :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Tammy » 14 nov 2012, 08:09

Precies. :mrgreen:

Kijk naar die teckel ook in het vierde filmpje en het verhaal over het Perzische verhaal over "gekken" .
En nog veel meer.
Heel apart. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Gast1 » 14 nov 2012, 12:08

Ik dien even een wat langer moment te zoeken en zal het beslist gaan bekijken.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door The Grey » 14 nov 2012, 12:19

Ik sluit me aan bij Kiddo, water is zeer zeker geen element. Alleen al deze zin doet mij zwaar twijfelen aan het wetenschappelijk gehalte.

De geheugenwerking van water is nog nooit bewezen. Zie ook dit

Water is aanwezig op meerdere planeten. Dat is bewezen. En waterstofbruggen waren nog eerder bewezen.

Voor mij een no no (afgezien dat ik t niet kan kijken).

Ik stel voor om dit naar het pseudo-wetenschap iets te verplaatsen?
-

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Tardis » 14 nov 2012, 14:06

Pseudo-wetenschap, daar hoort het zeker thuis. Tegen beter weten in heb ik toch het eerste filmpje bekeken. Zoals altijd geldt dat wanneer je een stellige bewering doet, een bewering die tegen de conventionele opvattingen ingaat, dan wordt alles wat je in je argumentatie gebruikt heel kritisch beschouwd. Als je, zoals hier, in je inleiding al zondigt tegen basiskennis dan ligt het in de lijn van de verwachting dat de rest van de argumentatie net zo krakkemikkig in elkaar zit en de conclusie ongefundeerd is.

Ik ben bereid om me open te stellen en heel ver mee te gaan in fantastische wereldbeelden indien dat met degelijke argumentatie en bijbehorend praktisch onderzoek kan worden onderbouwd. Maar het begin van deze documentaire raakt kant noch wal.

Wees reëel. Als er werkelijk sprake zou zijn van een wetenschappelijk onweerlegbaar nieuw inzicht over water dan zouden we dat in wetenschappelijke bijlages in de kranten, de wetenschappelijke magazines en misschien zelfs in het TV-journaal hebben kunnen vernemen.

Wat ik weet van de claims over het geheugen van water is dat een gerenommeerde franse onderzoeker hier jaren geleden mee naar buiten kwam en dat hij in de wetenschappelijke wereld geen poot aan de grond kreeg omdat zijn onderzoek niet deugde. Ondeugdelijk wetenschappelijk onderzoek gebeurt regelmatig en je zult het als onderzoeker bezuren als je het waagt om met veel tam tam resultaten en conclusies te publiceren die niet blijken te kloppen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Tammy » 15 nov 2012, 05:56

Ik zal het verplaatsen naar Pseudo-wetenschap . ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Pindar

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Pindar » 06 sep 2013, 07:50

Beatrix Kiddo schreef:Oh, en nu doen ze alsof het een groot mysterie is dat water uitzet rond het vriespunt. "Geen enkele wetenschapper kan het verklaren!"
Alsof waterstofbruggen niet al lang geleden ontdekt zijn...
Tsja, jij neemt blijkbaar alles zo maar op face value aan en ziet de msyteries dus niet!
Als ze maar een woordje hebben. Maar een woordje is geen begrip. Nee, ook het woordje waterstofbrug niet.

Even het volgende:

als water bevriest dan zet het uit, zo erg dat het in staat is waterpijpen kapot te vriezen!

Als water bevriest wordt er echter energie AFGENOMEN en dus niet toegevoerd.
Dan hebben we een hele vreemde situatie waarin als er energie afgenomen wordt er krachten toenemen.
bizar, heel bizar.


het woordje "waterstofbrug" helpt echt niet dit te begrijpen.

het is echt een diep mysterie!
(lees: binnen de huidige fysica is het een mysterie,
eigenlijk snappen ze er niks van en laten het links liggen en doen net of er niks aan de hand is.maar de huidige fysica begrijpt niks. gravitatie niet, energie niet, relativiteit niet, en ga maar door. Als je eens verdiept dan ga je zien dat het in de fysica bol staat van de circulaire vergelijkingen.)

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Beatrix Kiddo » 06 sep 2013, 08:01

Pindar schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Oh, en nu doen ze alsof het een groot mysterie is dat water uitzet rond het vriespunt. "Geen enkele wetenschapper kan het verklaren!"
Alsof waterstofbruggen niet al lang geleden ontdekt zijn...
Tsja, jij neemt blijkbaar alles zo maar op face value aan en ziet de msyteries dus niet!
Als ze maar een woordje hebben. Maar een woordje is geen begrip. Nee, ook het woordje waterstofbrug niet.
Ja, als je er niet zo veel van weet, zoals jij, dan kan het natuurlijk best mysterieus overkomen...
Ik neem niets on face value aan, en waterstofbruggen zijn geen mysterie.
Pindar schreef:Even het volgende:
als water bevriest dan zet het uit, zo erg dat het in staat is waterpijpen kapot te vriezen!
Als water bevriest wordt er echter energie AFGENOMEN en dus niet toegevoerd.
Dan hebben we een hele vreemde situatie waarin als er energie afgenomen wordt er krachten toenemen.
bizar, heel bizar.
het woordje "waterstofbrug" helpt echt niet dit te begrijpen.
Het woordje an sich niet, maar als je begrijpt wat het is, dan is het heel logisch. Verdiep je er een beetje in (google is je vriend) en het mysterie verdwijnt. Ik neem aan dat je wel zo volwassen bent dat ik je niet alles voor hoef te kauwen.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Pindar

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Pindar » 06 sep 2013, 09:40

Beatrix Kiddo schreef:
Pindar schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Oh, en nu doen ze alsof het een groot mysterie is dat water uitzet rond het vriespunt. "Geen enkele wetenschapper kan het verklaren!"
Alsof waterstofbruggen niet al lang geleden ontdekt zijn...
Tsja, jij neemt blijkbaar alles zo maar op face value aan en ziet de msyteries dus niet!
Als ze maar een woordje hebben. Maar een woordje is geen begrip. Nee, ook het woordje waterstofbrug niet.
Ja, als je er niet zo veel van weet, zoals jij, dan kan het natuurlijk best mysterieus overkomen...
Ik neem niets on face value aan, en waterstofbruggen zijn geen mysterie.
Pindar schreef:Even het volgende:
als water bevriest dan zet het uit, zo erg dat het in staat is waterpijpen kapot te vriezen!
Als water bevriest wordt er echter energie AFGENOMEN en dus niet toegevoerd.
Dan hebben we een hele vreemde situatie waarin als er energie afgenomen wordt er krachten toenemen.
bizar, heel bizar.
het woordje "waterstofbrug" helpt echt niet dit te begrijpen.
Het woordje an sich niet, maar als je begrijpt wat het is, dan is het heel logisch. Verdiep je er een beetje in (google is je vriend) en het mysterie verdwijnt. Ik neem aan dat je wel zo volwassen bent dat ik je niet alles voor hoef te kauwen.

volwassen? voorkauwen?

tsjonge jonge

Tsja, zo kan je met ieder argument omgaan.
als je niks meer weet te zeggen, kan je altijd zeggen dat je de ander niks hoeft voor te kauwen. Je doet nog makkelijker dan ik al dacht! go figure!



Wel, in mijn ogen ben je ziende blind als je het mysterie niet ziet! (is vaak met wetenschapsreligieusen!)
(al gelezen dat wetenschap een religie is? ;) )

Goh, wat zou deze wereld ten goede veranderen als mensen eens meer zelf gingen denken in plaats van de voorgekauwde dogma's uitspuwen.


Met vriendelijke groeten


Pindar

Cees

Re: Water, het grote mysterie - Nederlands ondertiteld

Bericht door Cees » 06 sep 2013, 09:48

Ja wat zou deze wereld beter worden van vooral mensen als jij hé? :mrgreen:

Plaats reactie