Niet te geloven en toch waar.

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Zoeker » 15 mar 2014, 18:37

Ik wil eens over een kwestie verhalen die ik heb meegemaakt. In de jaren 90 werkte ik met een Surinamer. We konden het goed hebben samen.
Er was een bepaalde interactie die mensen wel eens hebben. Tot zover niks bijzonders. Aan het eind van de jaren 90 verliet ik het bedrijf en ik verloor hem uit het oog.

Maar in 2006 was ik op vakantie in Egypte. Onder leiding van een gids zouden we het e.e.a. bekijken. Omdat onze nederlandstalige gids geen vergunning had, was de officiele gids een Egyptenaar. En wat schetste mijn verbazing? Deze man leek als 2 druppels water op mijn vroegere collega!

Het bizarre was nog wel dat hij ook alle 'maniertjes' had als mijn vroegere collega. Dezelfde interactie! Alleen sprak hij geen Nederlands.

Zijn er meer mensen die dezelfde 'druppel water' zijn tegen gekomen?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Vitharr » 15 mar 2014, 18:44

Ik heb dat met diverse collega's bij mijn nieuwe werkgever. Mijn andere ex-collega's, die daar ook werken, onderschrijven die ervaring.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Draadloosstroom

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Draadloosstroom » 15 mar 2014, 21:26

Niet bepaald , ik kom om te werken niet om bevriend te worden met mn collega's ben met 1 collega maar bevriend, maar dat komt omdat we allebei het logistieke gedeelte bij ons opt werk doen.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door The Grey » 15 mar 2014, 21:38

Vitharr schreef:Ik heb dat met diverse collega's bij mijn nieuwe werkgever. Mijn andere ex-collega's, die daar ook werken, onderschrijven die ervaring.
Wellicht worden dezelfde type mensen aangetrokken tot bepaalde banen? :mrgreen:
-

aquarius

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door aquarius » 15 mar 2014, 22:17

Dat er exacte dubbelgangers bestaan is opmerkelijk ,ook als je ergens op vakantie bent in het buitenland kan het gebeuren dat je een bekende tegen komt uit eigen dorp of stad.
Toeval..... dacht het niet ,het leven is op een bepaalde manier geconstrueerd volgens mij ,ook met wie je omgaat.

Gast1

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Gast1 » 16 mar 2014, 09:00

Ik twijfelde even.
Zijn er meer mensen die dezelfde 'druppel water' zijn tegen gekomen?
Ja.
Ik heb lang geleden een foto van een filmacteur meegenomen naar het werk.
Die foto had ik van het internet afgehaald en helaas kan ik 'm niet meer vinden.
Ik denk dat dat goed is want ik heb vroeger erg vaak met mijn lijf 'gepronkt'.
Deze afbeelding heette 'Steve and Silva' waarop de auteur Steve Reeves stond met baardje en met een vrouw op zijn arm.

Die foto heb ik aan mijn kinderen getoond en ze vroegen zich af met wie ik daar op de foto stond.
Ik heb de foto aan mijn vrouw getoond en ze begreep er niets van.
Ze dacht dat er een truukje met de foto was uitgehaald en de vrouw bij 'mij' geplakt was.
Ook mijn Moeder dacht dat ik het was en mijn collega's op het werk vroegen zich ook af wie die vrouw was en waarom dat de foto 'ouder' was gemaakt.

Ik heb als 2 druppels water op deze acteur geleken.

Afbeelding

Ook heb ik hier op het forum een paar keer een foto van mij geplaatst toen ik 36 jaar was met een bijl op mijn schouder.
Dat wil ik nu liever niet meer doen ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door univers » 16 mar 2014, 09:09

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Zoeker » 16 mar 2014, 10:02

Gast1 schreef:k heb als 2 druppels water op deze acteur geleken.
Je kan het slechter treffen!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Susan » 16 mar 2014, 11:10

Gast1 schreef:Ook heb ik hier op het forum een paar keer een foto van mij geplaatst toen ik 36 jaar was met een bijl op mijn schouder.
Dat wil ik nu liever niet meer doen ...
Dat is een wijs besluit volgens mij. [jaja]
De (benepen) conditionering heeft menigeen geleerd dat als iemand van zich zelf
zulke foto's plaatst, die doet aan ego-tripperij/zelfoverschatting etc....Zelfs degenen die zichzelf ruimdenkendheid toedichten vinden stilletjes dat dit te ver gaat.. :? (net zo als iemand die veel over zichzelf vertelt)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door univers » 16 mar 2014, 11:33

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Gast1 » 16 mar 2014, 11:58

Zoeker schreef:
Gast1 schreef:k heb als 2 druppels water op deze acteur geleken.
Je kan het slechter treffen!
Kijk en lees maar in jouw PM ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Susan » 16 mar 2014, 12:07

Zoeker schreef:Ik wil eens over een kwestie verhalen die ik heb meegemaakt. In de jaren 90 werkte ik met een Surinamer. We konden het goed hebben samen.
Er was een bepaalde interactie die mensen wel eens hebben. Tot zover niks bijzonders. Aan het eind van de jaren 90 verliet ik het bedrijf en ik verloor hem uit het oog.

Maar in 2006 was ik op vakantie in Egypte. Onder leiding van een gids zouden we het e.e.a. bekijken. Omdat onze nederlandstalige gids geen vergunning had, was de officiele gids een Egyptenaar. En wat schetste mijn verbazing? Deze man leek als 2 druppels water op mijn vroegere collega!

Het bizarre was nog wel dat hij ook alle 'maniertjes' had als mijn vroegere collega. Dezelfde interactie! Alleen sprak hij geen Nederlands.

Zijn er meer mensen die dezelfde 'druppel water' zijn tegen gekomen?
Dat lijkt me inderdaad een heel eigenaardige gewaarwording :shock:
Toch maakte ik het jaren geleden regelmatig mee op een andere wijze weliswaar.
Ik ben de helft van een eeneiïge tweeling en werd in een grote stad aangesproken door wildvreemde mensen die m'n zus vaag kenden en echt niet wilden geloven dat ik hen niet kende...Uitgelegt dat ze mij voor m'n tweelingzus aanzagen werd afgedaan met: "ja dat kan iedereen wel zeggen"... En liepen vervolgens boos weg! Dat is heel raar om zoiets mee te maken.

Mijn man heeft hier een 'dubbelganger' ergens rondlopen, want hij is al meermalen begroet
en staande gehouden door mensen die stomverbaast waren toe hij toch echt hun kennis niet was.
Hij blijkt op een vroegere leeraar van een school te lijken die ook met pensioen is, vandaar de vaak 'herkenningen' in de stad :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door entropy » 16 mar 2014, 12:10

Ik heb nog nooit wat met dubbelgangers van doen gehad in welk opzicht dan ook :D

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Zoeker » 16 mar 2014, 15:57

Susan schreef: Dat lijkt me inderdaad een heel eigenaardige gewaarwording :shock:
Toch maakte ik het jaren geleden regelmatig mee op een andere wijze weliswaar.
Ik ben de helft van een eeneiïge tweeling en werd in een grote stad aangesproken door wildvreemde mensen die m'n zus vaag kenden en echt niet wilden geloven dat ik hen niet kende...Uitgelegt dat ze mij voor m'n tweelingzus aanzagen werd afgedaan met: "ja dat kan iedereen wel zeggen"... En liepen vervolgens boos weg! Dat is heel raar om zoiets mee te maken.

Mijn man heeft hier een 'dubbelganger' ergens rondlopen, want hij is al meermalen begroet
en staande gehouden door mensen die stomverbaast waren toe hij toch echt hun kennis niet was.
Hij blijkt op een vroegere leeraar van een school te lijken die ook met pensioen is, vandaar de vaak 'herkenningen' in de stad :grin:
Je man heeft nooit naspeuring gedaan naar die leraar?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet te geloven en toch waar.

Bericht door Susan » 16 mar 2014, 21:01

Zoeker schreef: Je man heeft nooit naspeuring gedaan naar die leraar?
Nee dat kwam er tot nu toe niet van, het gebeurde steeds vlug in het voorbijgaan in de stad,
of ook een paar keer op een roltrap in het warenhuis en een trimmer die ons voorbij kwam op de
heide. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie