Wie is het Gezicht op Mars?

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Laurier » 14 mei 2018, 20:48

Wie stelt het Gezicht op Mars voor?

Nou het Gezicht lijkt op het beeld van Al-Uzza in de tempel in Petra, Jordanië. Al-Uzza was één van de drie dochters van Allah. Zij waren de islamitische drieëenheid en op hun beurt de verpersoonlijking van Fatima die de dochter van Mohammed was. Fatima dook rond de tijd van de Eerste Wereldoorlog ook op in Portugal. In de naam van Al-Uzza herkennen we de naam Uz, het land van Job. Uz was Edom (Klaagliederen 4:21). Volgens mij moeten we hier ook de oorsprong van Plato's ADLantUZ zoeken. Het epos was waarschijnlijk door de Hyksos - Edomieten - aan de Egyptenaren overgeleverd. In de stad Cerros in Belize staat de Venus tempel. In de tempel staat naast een Jaguar masker een Venus masker. Dit Venus masker lijkt wat mij betreft op het beeld van Al-Uzza. Ik denk dat Het Gezicht op Mars, Al-Uzza en in ruime zin Allah voorstelt. In de Bijbel is Al-Uzza Astarte. Zij was de Godin van de Sidoniërs.

De tegenhanger op aarde is de Sfinx in Caïro die Baal-Tzafon voorstel (Exodus 14:1-2). In de gedaante van Horus vertolkt de Sfinx de westelijke dimensie van tzafon, aka de Horizon. Tegelijk is de Sfinx ook de Zuidelijke dimensie van tzafon. Er valt wat voor te zeggen dat Allah, Tammuz, alias Horus, alias de sfinx is. Veel anomalieën in het Cydonia gebied moesten eerst gespiegeld worden, voordat ze zichtbaar werden. de Azteken en maya's gebruikten dit spiegelingsprincipe ook. Net zoals Atlantis in tijd en plaats gespiegeld was, moesten de beide helften van het Marsgezicht ook eerst gespiegeld worden voordat ze zichtbaar werden. Cairo was zowel Babylon II als de stad van Mars als de stad van de Fatimiden als de stad van de Exodus. Cairo en de Nijl waren een imitatie van Babylon aan de Eufraat. Beide waren op de één of andere manier met Cydonia op Mars verbonden.

http://roodgoudvanparvaim.nl/

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 07:29

Het is al lang ontkracht dat het een gezicht is. Het is gewoon een hoop steen.

Afbeelding

Above: Side by side: a Viking 1 photo from 1976, a Mars Global Surveyor (MGS) image from 1998, and the latest MGS image from 2001. View the 2001 photo in dazzling high-resolution!

Afbeelding

Above: A 3D perspective view of the Face on Mars landform produced by Jim Garvin (NASA) and Jim Frawley (Herring Bay Geophysics) from the latest MOC image (April 8, 2001) and all of the available laser altimeter elevation measurements by MOLA. There is no vertical exaggeration in this ray-traced image.

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 07:30

Jou posten beginnen inmiddels wel gewoon op religieuze spam te lijken

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door univers » 15 mei 2018, 07:56

Wie is het Gezicht op Mars?
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 07:59

univers schreef:
15 mei 2018, 07:56
Wie is het Gezicht op Mars?
Afbeelding
:post: :rolfl:

Wat vind Voltaire er eigenlijk van?

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 08:10

Laurier schreef:
14 mei 2018, 20:48
Wie stelt het Gezicht op Mars voor?

Nou het Gezicht lijkt op het beeld van Al-Uzza in de tempel in Petra, Jordanië. Al-Uzza was één van de drie dochters van Allah. Zij waren de islamitische drieëenheid en op hun beurt de verpersoonlijking van Fatima die de dochter van Mohammed was. Fatima dook rond de tijd van de Eerste Wereldoorlog ook op in Portugal. In de naam van Al-Uzza herkennen we de naam Uz, het land van Job. Uz was Edom (Klaagliederen 4:21). Volgens mij moeten we hier ook de oorsprong van Plato's ADLantUZ zoeken. Het epos was waarschijnlijk door de Hyksos - Edomieten - aan de Egyptenaren overgeleverd. In de stad Cerros in Belize staat de Venus tempel. In de tempel staat naast een Jaguar masker een Venus masker. Dit Venus masker lijkt wat mij betreft op het beeld van Al-Uzza. Ik denk dat Het Gezicht op Mars, Al-Uzza en in ruime zin Allah voorstelt. In de Bijbel is Al-Uzza Astarte. Zij was de Godin van de Sidoniërs.

De tegenhanger op aarde is de Sfinx in Caïro die Baal-Tzafon voorstel (Exodus 14:1-2). In de gedaante van Horus vertolkt de Sfinx de westelijke dimensie van tzafon, aka de Horizon. Tegelijk is de Sfinx ook de Zuidelijke dimensie van tzafon. Er valt wat voor te zeggen dat Allah, Tammuz, alias Horus, alias de sfinx is. Veel anomalieën in het Cydonia gebied moesten eerst gespiegeld worden, voordat ze zichtbaar werden. de Azteken en maya's gebruikten dit spiegelingsprincipe ook. Net zoals Atlantis in tijd en plaats gespiegeld was, moesten de beide helften van het Marsgezicht ook eerst gespiegeld worden voordat ze zichtbaar werden. Cairo was zowel Babylon II als de stad van Mars als de stad van de Fatimiden als de stad van de Exodus. Cairo en de Nijl waren een imitatie van Babylon aan de Eufraat. Beide waren op de één of andere manier met Cydonia op Mars verbonden.

http://roodgoudvanparvaim.nl/
Ik raad jou aan dit topic eens te bestuderen De Pharmacratische Inquisitie en je ogen zullen worden geopend.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Laurier » 15 mei 2018, 08:54

@ Arminius,

in mijn boek kom ik tot vergelijkbare conclusies, namelijk dat religie gechanneld is eventueel onder invloed van Ayahuasca. De Bijbel is echter anti-religieus. Maar ja, je neemt de moeite niet om mijn boek te lezen. Dat ben ik dus ook: anti-religieus. En waar ontstond alle religie? Jalwel: in Babylon of zo je wilt, op Atlantis.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door univers » 15 mei 2018, 08:58

Ik kan je ze aanbevelen.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Laurier » 15 mei 2018, 09:25

@ en jullie beiden zullen het boek Cydonia Codex van George Haas en William Saunders lezen. Dan zul je zien dat de anomaliën op Mars religieus getint zijn. M.a.w. jullie zijn de spammers met je nodeloze reacties.

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 09:44

Voor die zogenaamde gezichten op mars is een logische verklaring.
Op de één of andere manier zien wij mensen zelfs in de meest abstracte vormen iets bekends. Daar kunnen we niets aan doen: onze hersenen gaan automatisch op zoek naar kenmerken die ons bekend voorkomen. Daarom blijven claims op basis van vage foto’s ook altijd komen: er is altijd wel iets te vinden dat – hoe vergezocht ook – een beetje lijkt op de wereld waarmee we zo vertrouwd zijn.

http://www.scientias.nl/bijzondere-vond ... mars/33101

Maar succes met je platte aarde. Val er niet vanaf. :rolfl:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Determinist » 15 mei 2018, 10:01

Arminius schreef:
15 mei 2018, 09:44
Voor die zogenaamde gezichten op mars is een logische verklaring.
Yeah.

Echter heeft Laurier wel gelijk dat
Nou het Gezicht lijkt op het beeld van Al-Uzza in de tempel in Petra
Het gezicht op Mars lijkt op het gezicht waarop je het vindt lijken. Daarmee is de verklaring van Arminius de basis voor de verschillende interpretaties van "het gezicht".

Het lijkt op een overleden familie-lid (dat is waar).
Het lijkt op een alien (dat is waar).
Het lijkt op een bekend persoon (dat is waar).

Alle gelijkenissen tussen "het gezicht" van Mars en ... (vul de puntjes maar in) zijn waar.

Lijken op is echter wat anders dan "is". Is het gezicht die van ... (vul de puntjes maar in).

Gezien alle mogelijke gelijkenissen kunnen ze niet allemaal tegelijkertijd "is" zijn.
Can't have it all.

De meest simpele en logische en minst problematische "is" is de ontnuchterende constatering dat het schaduwen en vormen zijn die lijken op ...

Vul de puntjes maar in.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Determinist » 15 mei 2018, 10:10

Waar vinden jullie deze wolk lijken?

Ik zie er een paddenstoel in, echter het kopje is hier niet rood.

Paddenstoel.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 10:12

Determinist schreef:
15 mei 2018, 10:10
Waar vinden jullie deze wolk lijken?

Ik zie er een paddenstoel in, echter het kopje is hier niet rood.

Paddenstoel.jpg
Ah, the peniscloud :post:

Ja die komen vaak voor

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door univers » 15 mei 2018, 11:05

Waar vinden jullie deze wolk lijken?
Op iets, waar is s'ochtends mee wakker wordt. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 11:07

univers schreef:
15 mei 2018, 11:05
Waar vinden jullie deze wolk lijken?
Op iets, waar is s'ochtends mee wakker wordt. :mrgreen:
Met een wolk in je onderbroek? :shock:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door univers » 15 mei 2018, 11:09

Tegenwoordig is het er een beetje mistig. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Laurier » 15 mei 2018, 11:22

ik merk aan jullie reacties dat jullie het boek Cydonia Codex van Haas & Saunders niet gelezen hebben. Voor mij is het tijdverspilling om hier verderop te reageren.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door univers » 15 mei 2018, 11:23

Verstandig. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 12:42

Laurier schreef:
15 mei 2018, 11:22
ik merk aan jullie reacties dat jullie het boek Cydonia Codex van Haas & Saunders niet gelezen hebben. Voor mij is het tijdverspilling om hier verderop te reageren.
Ow, nu moet ik eerst weer een boek van 20 euro lezen Toch spam dus.

Bovendien is dat boek voor zo ver ik weet onzin. Er is al lang aangetoond dat de voorwerpen zoals we die menen te zien op mars onzin zijn. Het zijn gewoon rotsformaties. Geen beelden, bouwwerken, machines of marsmannetjes.

En als jij blijft beweren dat dit wel zo is, tja dan wordt het lastig. :?

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Wie is het Gezicht op Mars?

Bericht door Laurier » 15 mei 2018, 12:56

hmm, 20 euro voor dat boek, volgens mij heb ik veel meer betaald. Maar ik weet al in welke categorie ik u moet plaatsen: in de categorie: "alles wat niet in mijn straatje past is onzin." Alles wat een boer niet kent dat vreet hij niet. Resteert de vraag wat u op dit forum doet?

UFOś: onzin
graancirkels: onzin
Bijbel: onzin
Cydonia gezicht: onzin

Mijn advies: ga met dit mooie weer alsjeblieft naar het zwembad en maak er wat van. En val me niet lastig met wolkenpiemels.

Plaats reactie