Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Arminius

Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 09:24

Gisteren een fantastische docu gezien over het Coral Castle [Koraal Kasteel] gebouwd door Ed Leedskalnin. Daarom wilde ik dit graag met jullie delen. Ed zou met behulp van magneten een soort anti zwaartekracht hebben uitgevonden, en met behulp van die techniek in zijn eentje een kasteel hebben gebouwd. Hieronder het verhaal.

Afbeelding
“Ik heb de geheimen ontdekt van de pyramides en ontdekt hoe de Egyptische en andere, historische bouwers in Peru, Yucatan en Azië, in staat waren, om met alleen primitieve gereedschappen, blokken steen van meerdere tonnen te verplaatsen en op hun plek te zetten.”

Edward Leedskalnin
In Florida vind je een wonderbaarlijk bouwwerk, dat vergeleken wordt met de Taj Mahal in India. Een stenen monument, met de layout van een tuin. Gebouwd van loodzware stenen, gehouwen uit het koraalgesteente dat daar de bodem vormt. En dat alles gemaakt door één man. Een man die door dit monnikenwerk zijn liefdesverdriet wilde overwinnen, zo is het verhaal. Is dat zo? Let’s go and find out!

Augustus 2010.

Op een van Florida’s bijzonder hete dagen in een verder natte periode stap ik met twee goede vrienden Coral Castle binnen. De dag begint bewolkt en daar willen we van profiteren. De vorige dag heb ik gekeken op internet naar bezienswaardigheden en opeens plopte Coral Castle op. “Verhip”, dacht ik, “dat ligt hier om de hoek!” Dus nu ik er toch was… het stond al langer op mijn lijstje maar ik was vergeten waar het precies ligt.

Als je Coral Castle bezoekt, kun je op eigen houtje rondlopen met behulp van een pamflet met plattegrond. Of je kunt met een gids meelopen. Onze gids heet Acie, een pensionado zoals je ze hier nog zo veel aan het werk ziet.

Acie begint te vertellen over het monument dat de bouwer, Ed Leedskalnin, wilde oprichten voor zijn zestienjarige verloofde Agnes. Die hem de dag voor het huwelijk aan de kant zette! Hij vertelt over de rijke fantasie van Ed, die hoopte zijn verloofde alsnog over te halen. Met comfortabele stoelen, gehouwen uit koraal. Met een vijvertje, een waterput, een mooi stenen huis, een spiegel en zelfs een ongemakkelijke (!) stoel voor zijn schoonmoeder.

En een hoekje om te zitten als je wilt nadenken, plus een grote tafel in de vorm van de staat Florida voor het grote gezin dat ze nog gaan krijgen. Ook is er een kleine tafel in de vorm van een hart, dat tot de verbeelding spreekt van de Amerikanen, die er een symbool voor de eeuwigdurende liefde in zien. Tegenwoordig wordt er zelfs getrouwd.

Afbeelding

Zal ik jullie het echte verhaal vertellen?

In een van de hoeken zijn stenen uitgehouwen in de vorm van de hemellichamen. Zon, maan, Mercurius. Ik weet niet meer precies wat onze opmerking over die hemellichamen was. Vervolgens raken we in een geanimeerd gesprek met de gids. Iets triggert hem. Hij kijkt ons schattend aan en zegt dan: “Zal ik jullie het echte verhaal vertellen?” Allicht zeggen we ja, want we vermoeden allang dat er een hele laag onder zit.

De droge feiten kun je lezen op de site van Coral Castle, HIER, waar ook het verhaal over Ed’s geliefde Agnes te vinden is. De fabel over Sweet Sixteen heeft Ed (volgens ‘Acie’ onze gids) waarschijnlijk zelf in de wereld gebracht, om de aandacht af te leiden van het echte werk.

Het spreekt natuurlijk tot ieders verbeelding, dat de 16-jarige verloofde hem vlak voor het huwelijk in de steek liet. En dat hij, ziek van verliefdheid, een enorme gedrevenheid had om een monument voor zijn geliefde te maken. Er zijn tv-programma’s gemaakt over Coral Castle en rockster Billy Idol schreef er het overbekende nummer over: ‘Sweet Sixteen’.

Ed Leedskalnin

is volgens de biografie geboren in 1887 in Riga, Letland. Toen hij 26 jaar oud was, verloofde hij zich met de tien jaar jongere Agnes Skuffs. Deze naam klinkt Engels, Skuffs betekent slippers. Hij moet dus al in de VS zijn in die tijd. Er staat dat hij in Canada, Californië en Texas woonde, voordat hij vanwege zijn tuberculose naar Florida kwam.
Dát hij Tbc had wordt bevestigd door een aantal getuigenverslagen van mensen die hem in Florida kenden. Of dit de echte reden was van zijn verhuizing naar Florida betwijfel ik. Het klimaat in Californië en Texas is toch ook niet slecht? Florida is heet en vochtig en dat lijkt mij nauwelijks bevorderlijk voor Tbc.

Ellis Island

Wanneer Ed in de VS aankwam, vermeldt de biografie niet. Acie vertelt over Ellis Island, waar alle immigranten in die tijd aankwamen. Daar was het landelijke immigratiekantoor gevestigd. De nieuw gearriveerden verbleven meestal enige tijd in barakken, totdat de ambtenaren oordeelden naar welk deel van het land ze werden gestuurd.

Italianen stuurde men meestal naar New York, en die kregen een briefje opgespeld: ‘To NY’. En dat is de reden dat veel Italiaanse Amerikanen Tony heten!

De grote piek van aankomsten op Ellis Island was in 1907. We nemen maar even aan dat Ed daarbij was. Hij was toen 20 jaar oud.

Na eerst op allerlei plekken in de VS gewerkt te hebben – geen details bekend – kwam Ed in 1918 in Florida aan. Hij woonde in Florida City tot 1936, waar hij inmiddels met de bouw van Coral Castle was begonnen.

Afbeelding

Toen hij hoorde dat er bouwwerkzaamheden zouden komen op of langs zijn stukje grond, besloot hij te verhuizen. Hij zocht en vond een stuk land dat 10 mijl zuidelijker lag, in Homestead. Het verhaal gaat, dat hij niet voor het land hoefde te betalen.

Feit is dat hij een aantal brokken koraal die enkele tonnen wogen, heeft verhuisd op een vrachtwagen. Hij stuurde de chauffeur weg voor de lunch en toen die na een uurtje terug kwam, stonden alle stenen op de wagen! Als iemand vroeg hoe hij dat gedaan had zei hij dat hij eenvoudige wetten kende voor het gemakkelijk verplaatsen van gewicht. Niemand had het hem zien doen. Ook later heeft niemand hem ooit zien werken, daar zorgde hij wel voor. Zijn geheim is dus goed bewaard gebleven.

Volgens Acie heeft Ed ook eens gezegd dat hij wist hoe de piramides in Egypte werden gebouwd en dat hij eenvoudigweg dezelfde techniek toepaste.

In Homestead ging Ed verder met bouwen. Hij leefde erg Spartaans en had weinig sociale contacten. Wel onderbrak hij altijd zijn werk om kinderen te verwelkomen, die graag in zijn tuin speelden. In december 1951 was Ed uiteindelijk behoorlijk ziek van de doorwoekerende Tbc. Hij hing een briefje op de deur: ‘Gone to hospital’. Volgens het officiële verhaal overleed hij drie dagen later, op 64-jarige leeftijd, in het Jackson Memorial Hospital in Miami. Waar is zijn graf? Niet in Coral Castle, zoals hij graag wilde. Misschien ergens anoniem op een armenkerkhof?

Coral Castle, de versie van Acie…

Acie zegt dat Ed op Ellis Island aankwam en nog meteen dezelfde dag door mocht. Opmerkelijk, en het duidt erop dat een hoge pief toestemming had gegeven. Nu laten we de officiële biografie los. En dan ontvouwt zich het verhaal in de versie van Acie.

Wanneer Acie vertelt dat de hele layout van Coral Castle eigenlijk het patroon van een vrijmetselaarsloge volgt, bekijken we alles met andere ogen. De hoge stoel van de grootmeester, de kleinere stoelen voor de overige leden. De ongemakkelijke stoel voor de schoonmoeder zit juist heel comfortabel!

De binnenste kamer en de buitenste kamer, waar de meer wereldlijke zaken worden besproken. De grote tafel in de vorm van Florida is natuurlijk een vergadertafel. Voor mij wordt het nu veel logischer! Het grote werk, waar Ed al zijn passie in legde, ondanks zijn vergevorderde ziekte. Ed’s doel was waarschijnlijk om de Tempel van Salomo na te bouwen, die algemeen wordt beschouwd als de eerste vrijmetselaarsloge.

Voor een eenvoudige man, die alleen lagere school had, beheerste Ed heel wat technieken die in die tijd onbekend waren. Eerst is daar de onconventionele bouwwijze, die niet aanschouwd maar ook niet begrepen werd.

Stuk is te lang om hier helemaal te plaatsen, dus lees hier verder https://www.wanttoknow.nl/wetenschap/en ... e-energie/

Bekijk onderstaande film over anti zwaartekracht



En bekijk de uitgebreide docu hieronder

The Anti-Gravity Secret of Coral Castle


Arminius

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 09:44

Onderstaande docu is ook zeker zeer de moeite waard. [Zelfs de hele serie, maar daarover later meer]


Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Determinist » 21 mei 2018, 09:45

Een mysterie is iets wat (nog) niet verklaard is.

Het bouwen van immense bouwwerken waaronder het gebruik van zeer zware blokken steen zijn al op verschillende manieren aangetoond hoe men dit kan doen.

Zoek maar eens naar Wally Wallington.
Het is eigenlijk heel simpel. Je moet er maar opkomen.

Arminius

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 09:49

Determinist schreef:
21 mei 2018, 09:45
Een mysterie is iets wat (nog) niet verklaard is.

Het bouwen van immense bouwwerken waaronder het gebruik van zeer zware blokken steen zijn al op verschillende manieren aangetoond hoe men dit kan doen.

Zoek maar eens naar Wally Wallington.
Het is eigenlijk heel simpel. Je moet er maar opkomen.
Ik ben bekent met Wally. Hij heeft meen ik Stonehenge nagebouwd met behulp van de hefboom techniek met contragewichten. Maar bij Coral Castle ligt dit toch even anders. Daar gaat het [waarschijnlijk] om gebruik van magnetisme, waarmee hij stenen echt gewichtloos kon maken. [Levitatie]

Arminius

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 09:56

De techniek van Ed plaats ik dan meer onder het verhaal van de muren van Jericho. Waar men met behulp van geluid [ramshoorn] de muren liet instorten

Afbeelding

Als het met glas kan, waarom dan niet met stenen


Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Determinist » 21 mei 2018, 09:57

Arminius schreef:
21 mei 2018, 09:49
Daar gaat het [waarschijnlijk] om gebruik van magnetisme, waarmee hij stenen echt gewichtloos kon maken. [Levitatie]


Carl Sagan schreef: Extraordinary claims require extraordinary evidence

Arminius

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 09:59

Determinist schreef:
21 mei 2018, 09:57
Arminius schreef:
21 mei 2018, 09:49
Daar gaat het [waarschijnlijk] om gebruik van magnetisme, waarmee hij stenen echt gewichtloos kon maken. [Levitatie]
Carl Sagan schreef: Extraordinary claims require extraordinary evidence
Met je eens, maar DAT is nu juist het mysterie. Hoewel Ed vele clou`s achterliet hoe hij het heeft gedaan. :mrgreen: Zie de docu Ancient Knowledge hierboven :wink:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Determinist » 21 mei 2018, 10:05

Waarom is Coral Castle anders? Of anders gezegd: zou de techniek van Wally niet werken om Coral Castle te bouwen?

Als de techniek in theorie zou werken dan is dit een verklaring en is een Extraordinary claim zoals levitatie en magnetisme niet nodig.

Wally heeft aangetoond dat het kan met zeer zware voorwerpen. Dat is dan een betere verklaring dan ééntje waarvan nog niemand heeft aangetoond dat het überhaupt in theorie mogelijk is, laat staan ook daadwerkelijk dit in de praktijk kan laten zien.

Arminius

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 10:12

Determinist schreef:
21 mei 2018, 10:05
Waarom is Coral Castle anders? Of anders gezegd: zou de techniek van Wally niet werken om Coral Castle te bouwen?

Als de techniek in theorie zou werken dan is dit een verklaring en is een Extraordinary claim zoals levitatie en magnetisme niet nodig.

Wally heeft aangetoond dat het kan met zeer zware voorwerpen. Dat is dan een betere verklaring dan ééntje waarvan nog niemand heeft aangetoond dat het überhaupt in theorie mogelijk is, laat staan ook daadwerkelijk dit in de praktijk kan laten zien.
Ik beweer niet dat de techniek van Wally niet zou werken bij Coral Castle. De techniek van Ed is wel bekent, maar wordt geheim gehouden zegt men. [Door o.a. Vrijmetselaars]

Maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook gewoon hele normale verklaringen
https://www.livescience.com/41075-coral-castle.html

Maar het is toch veel leuker om in een mysterie te geloven? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Determinist » 21 mei 2018, 10:29

Arminius schreef:
21 mei 2018, 10:12
Maar het is toch veel leuker om in een mysterie te geloven? :mrgreen:
Jazekers. Ik ben dol op mysteries

:hands:

Gast1

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 11:22

Afbeelding

Deze steen heeft een formaat van ongeveer 20,5 meter lang, waarbij de breedte en hoogte iets meer dan 4 meter bedraagt.
Zijn gewicht wordt geschat op 1242 ton, oftewel 1,2 miljoen kilogrammetjes.

Drie massieve stenen -van iets kleiner formaat- liggen in de muur van de Romeinse tempel van Jupiter in Baalbek.
Deze stenen wegen ongeveer 850.000 kilo per stuk, liggen zuiver waterpas, waarbij de aansluitingen tegen elkaar zo precies zijn, dat die aansluitingen op bepaalde plekken niet te zien zijn.

Afbeelding

Knap hoe die jongens dat heel erg lang geleden deden, toch?

Arminius

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 11:49

Yep of machu picchu

Afbeelding

Of Paaseiland

Afbeelding

Og Sacsayhuaman, Peru

Afbeelding

Zou allemaal gemaakt zijn door mensen met een koperen/bronzen beitel en een ronde steen. "nee

Geloof je het zelf? Nou, echt niet!

Afbeelding

Gast1

Re: Het ongelooflijke mysterie van ‘Coral Castle

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 17:59

Arminius schreef:
21 mei 2018, 11:49
Zou allemaal gemaakt zijn door mensen met een koperen/bronzen beitel en een ronde steen. "nee
Geloof je het zelf?
"nee "nee "nee "nee "nee "nee "nee "nee

Plaats reactie