Massale diersterfte

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Massale diersterfte

Bericht door Osiris » 26 okt 2018, 20:06

Al jaren lezen we over onverklaarbare massale diersterfte over de hele wereld.
Vogels ,vissen en andere zeedieren.
Zogenaamd ziektes en/of stress, klimaatverandering.Geen enkele verklaring dekt de hele lading.

Van een collega site het volgende bericht, let vooral op de hoeveelheid dieren en binnen welk tijdsbestek.
Wat creeert het wereldwijd ?
Straling ?
Of iets anders...

http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=22
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Massale diersterfte

Bericht door univers » 26 okt 2018, 22:32

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Mypos » 26 okt 2018, 23:15

Dit zijn gewoon incidenten wat opvallend is maar verder niks concreets zegt. Onderstaande berichten zijn in mijn ogen veel alarmerender.

14 MEI 2018 | DIEUWERTJE PENDERS
’s Graveland - Wetenschappelijk onderzoek in opdracht van Natuurmonumenten toont aan dat ook in Nederland het aantal insecten dramatisch afneemt. Op basis van metingen en analyses over de afgelopen decennia blijken afnamen van 54% (nachtvlinders) tot zelfs 72% (loopkevers) in natuurgebieden. Daarmee laten deze groepen insecten net als in recente Duitse, Franse en Nederlandse onderzoeken een dramatische achteruitgang zien. En dat is erg: het is een grote aanslag op de kringloop van het leven.

https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... n-insecten

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Osiris » 27 okt 2018, 08:21

univers schreef:
26 okt 2018, 22:32
viewtopic.php?f=82&t=9400&start=640
Neem aan dat je doelde op de periodieke massa extinctie.
Geloof dat dat i.d.d. gaande is.
In het OT word ook aangegeven dat binnen 2 jaar tweederde van al de dieren die in het wild leven wel eens verdwenen kan zijn.
Maar wat triggert het ?

Heb vaker al aangegeven dat ons magnetisch veld verandert, dat de polen wel eens kunnen gaan omkeren van onze planeet ( of zelfs de rotatie ).
Met als gevolg in de aanloop veranderende stralingsvelden.
Maar wat is daar de oorzaak van, vermoedt dat het veel verder gaat dan onze planeet alleen, dat het ons hele zonnestelsel betreft.

Daarnaast creeren we zelf ook nog eens immense verstoringen in stralingsvelden,met onze huidige technologieen ( denk ook aan steeds verder gaande communicatie grids ).
Jaren geleden waren het eerst de kleinere dieren,waarvan de gevoeligheid veel hoger ligt, maar het treft ook steeds meer de grotere.
Daarmee komt de mens vanzelf ook aan de beurt.
Ik geloof dat de stijging van vele ziektes zoals bijvoorbeeld kanker, dat al aangeven.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Massale diersterfte

Bericht door univers » 27 okt 2018, 10:05

Dit zijn gewoon incidenten
Dan kijk jij niet verder dan je neus lang is.
Wereldwijd is dit proces gaande.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Massale diersterfte

Bericht door gusteman » 28 okt 2018, 20:13

Osiris schreef:
26 okt 2018, 20:06
Van een collega site het volgende bericht ...
Whoaw ... Niburu.co een collega site ????? :shock:
De oplichters, fraudeurs, bedriegers en leugenaars van Niburu.co breng jij aan als collega's ???

Collega van wie dan wel, beste Osiris?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Osiris » 28 okt 2018, 20:42

gusteman schreef:
28 okt 2018, 20:13
Osiris schreef:
26 okt 2018, 20:06
Van een collega site het volgende bericht ...
Whoaw ... Niburu.co een collega site ????? :shock:
De oplichters, fraudeurs, bedriegers en leugenaars van Niburu.co breng jij aan als collega's ???

Collega van wie dan wel, beste Osiris?
Jouw mening en perceptie.
En dat mag.

In de zin van collega site; een plek waar ook alternatieve zaken getoond en besproken worden, net als hier.
Een tijdje terug noemde ik het een conculega site.
Toen corrigeerde Tammy mij, omdat ze het niet als een concurerende site zag en ieder zijn eigen ding deed.

Dat jij daar een andere mening over hebt en mee in de clinch gelegen hebt ,prima, ik niet.
En zal zeker niet zeggen dat alles wat op Niburu. co staat juist is,maar dat is dan weer mijn eigen filter,wat ik gebruik.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Massale diersterfte

Bericht door Vitharr » 28 okt 2018, 21:09

Osiris schreef:
28 okt 2018, 20:42
In de zin van collega site; een plek waar ook alternatieve zaken getoond en besproken worden, net als hier.
Een tijdje terug noemde ik het een conculega site.
Toen corrigeerde Tammy mij, omdat ze het niet als een concurerende site zag en ieder zijn eigen ding deed.

Dat jij daar een andere mening over hebt en mee in de clinch gelegen hebt ,prima, ik niet.
En zal zeker niet zeggen dat alles wat op Niburu. co staat juist is,maar dat is dan weer mijn eigen filter,wat ik gebruik.
Niburu vergelijken met dit forum vind ik eigenlijk ook verrassend. De reden daarvoor staat bovenin de balk. Dit forum is 1 van de weinige plekken waar mysterie en wetenschap samen aanwezig zijn. Op Niburu heb ik dat niet aangetroffen eerlijk gezegd. Niburu is bijna letterlijk anti-wetenschap. [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Osiris » 28 okt 2018, 21:37

Vitharr schreef:
28 okt 2018, 21:09
Osiris schreef:
28 okt 2018, 20:42
In de zin van collega site; een plek waar ook alternatieve zaken getoond en besproken worden, net als hier.
Een tijdje terug noemde ik het een conculega site.
Toen corrigeerde Tammy mij, omdat ze het niet als een concurerende site zag en ieder zijn eigen ding deed.

Dat jij daar een andere mening over hebt en mee in de clinch gelegen hebt ,prima, ik niet.
En zal zeker niet zeggen dat alles wat op Niburu. co staat juist is,maar dat is dan weer mijn eigen filter,wat ik gebruik.
Niburu vergelijken met dit forum vind ik eigenlijk ook verrassend. De reden daarvoor staat bovenin de balk. Dit forum is 1 van de weinige plekken waar mysterie en wetenschap samen aanwezig zijn. Op Niburu heb ik dat niet aangetroffen eerlijk gezegd. Niburu is bijna letterlijk anti-wetenschap. [think]
Zoals ik al zei kom je op Niburu.co ook alternatieve artikelen tegen en aangezien dit forum niet alleen wetenschappelijk is en dat ook hier besproken word,plaats ik af en toe een link naar een artikel wat ik interessant genoeg vind om hier te plaatsen.
Daarmee zeg ik niet dat beide sites exact hetzelfde zijn, simpelweg worden daar eveneens zaken/nieuws, weliswaar vanuit hun visie, getoond,die ook hier besproken worden.
Voorheen bekeek ik ook regelmatig de afgesplitste Nine for News site ( of andersom ) totdat daar de pop-ups en reclames vervelend werden en je er alleen vanaf kon komen door abonnee/donateur te worden.
Het gaat mij dus om de artikelen en niet waar het vandaan komt.
Dat bij de oorspronkelijke Niburu site destijds interne strubbelingen zijn geweest, die die splitsing veroorzaakt hebben boeit me niet.

Zo genoeg off topic weer. :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Osiris » 28 okt 2018, 21:53

BTW plaatste het topic daarom dus ook bewust in de subcategorie Mysterieuze Zaken en niet in Wetenschap.
Ook omdat de wetenschappelijke verklaringen,die gegeven voor de massale diersterfte voor mij niet geloofwaardig zijn,misschien in een paar gevallen,maar zeker niet voor het totaalplaatje.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Massale diersterfte

Bericht door Vitharr » 29 okt 2018, 06:21

Offtopic: [quote=Osiris post_id=332647 time=1540759046 user_id=1330]
Zoals ik al zei kom je op Niburu.co ook alternatieve artikelen tegen en aangezien dit forum niet alleen wetenschappelijk is en dat ook hier besproken word,plaats ik af en toe een link naar een artikel wat ik interessant genoeg vind om hier te plaatsen.
Daarmee zeg ik niet dat beide sites exact hetzelfde zijn, simpelweg worden daar eveneens zaken/nieuws, weliswaar vanuit hun visie, getoond,die ook hier besproken worden.
Voorheen bekeek ik ook regelmatig de afgesplitste Nine for News site ( of andersom ) totdat daar de pop-ups en reclames vervelend werden en je er alleen vanaf kon komen door abonnee/donateur te worden.
Het gaat mij dus om de artikelen en niet waar het vandaan komt.
Dat bij de oorspronkelijke Niburu site destijds interne strubbelingen zijn geweest, die die splitsing veroorzaakt hebben boeit me niet.

Zo genoeg off topic weer. :peace:
[/quote]
Bijna. :mrgreen:

Maar dan zie ik Niburu meer als bakker en dit forum als bijzonder luxe restaurant. Vandaar dat een vergelijk door ze collega te noemen wat weerstand oproept. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Massale diersterfte

Bericht door Tammy » 29 okt 2018, 09:28

Even offtopic :

Vitharr schreef :
Maar dan zie ik Niburu meer als bakker en dit forum als bijzonder luxe restaurant. Vandaar dat een vergelijk door ze collega te noemen wat weerstand oproept. :wink:
Ik zit even vol trots achter mijn laptop bij het lezen van deze zin over ons mooie forum. :grin:
Dank je wel voor dit prachtige compliment , ben er door ontroerd. :knuffie:


[fox]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Massale diersterfte

Bericht door univers » 29 okt 2018, 11:32

Wel je schoenen aanhouden. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Massale diersterfte

Bericht door Tammy » 29 okt 2018, 11:36

Daar loop ik even naast vandaag. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Massale diersterfte

Bericht door univers » 29 okt 2018, 11:38

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Massale diersterfte

Bericht door Tammy » 29 okt 2018, 11:50

Zal ik doen en nu weer ontopic. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Osiris » 29 okt 2018, 18:51

Zal in het vervolg de blijkbaar verkeerde woordkeuze achterwege laten en het benoemen als ' van een andere site '. "solved:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Mypos » 30 okt 2018, 02:32

Grappig dat ik het dan ook eens met die clown van een Gusteman eens ben mbt de betrouwbaarheid van Niburu tegenwoordig....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Massale diersterfte

Bericht door Osiris » 30 okt 2018, 18:58

Mypos schreef:
30 okt 2018, 02:32
Grappig dat ik het dan ook eens met die clown van een Gusteman eens ben mbt de betrouwbaarheid van Niburu tegenwoordig....
Geen enkele bron kun je klakkeloos 100 % vertrouwen.
Niet de alternatieve, ook niet de officiele kanalen, allen hebben een eigen ( soms dubbele ) agenda.
Zo veel mogelijk je eigen 'filters' gebruiken, niet altijd even makkelijk.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Massale diersterfte

Bericht door univers » 30 okt 2018, 19:39

Eenvoudig advies.
Verstand gebruiken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie