Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Bericht door univers » 03 apr 2021, 07:34

Het verhaal van Atlantis is een van de meest bekende en blijvende verhalen over een verloren stad, waarvan wordt gezegd dat deze is opgeslokt door de zee en voor altijd verloren is gegaan. Toch is het verhaal van Atlantis niet uniek, aangezien andere culturen soortgelijke legendes hebben over landmassa's en steden die onder de golven zijn verdwenen, verloren zijn gegaan onder woestijnzand of begraven onder eeuwenlange vegetatie. Van het oude thuisland van de Azteken tot junglesteden van goud en rijkdom, we onderzoeken vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden.




Top 10 mysterieuze verloren steden die je niet zult geloven


Top 10 Deep Sea Mysteries die je bang zullen maken

meer : http://blog.seniorennet.be/peter2011/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Bericht door Kristof Piessens » 03 apr 2021, 10:49

Enerzijds vind ik het vreemd dat er veel is gevonden onder water, uiteraard ook veel op land, Anderzijds denk ik gewoon dat de plaatsen waar in de video's sprake en de beelden spreken voor zich dat het waterniveau is gestegen waardoor veel onder water is terechtgekomen, dan vertelt enige logica mij toch dat die gebieden toch droog zouden hebben gestaan, je kan het op geen andere manier verklaren buiten dan het feit onder eender welke bewustzijnslaag de fysieke kenmerken van bestaan eigenlijk een soort verwijder of wis functie in werking gesteld heeft waardoor veel van de bestaande beschavingen onderhevig waren aan verval....(bij verval is er sprake van een afnemende populatie door redenen die verband houden met het afnemende nut van bewustzijn)

Maar ik ga uit van het feit dat elke verloren beschaving, deels teruggevonden of nooit gevonden gecorreleerd is aan bewustzijn(evolutie) hoe hoger de eenheid van die beschaving hoe gemakkelijker het onderhoud is van de fysieke nalatenschap (de moderne mens erft in feite veel van deze vroeger beschavingen die fysiek hebben bestaan ook al vernoemd men die een legende waarbij weinig informatie is overgeleverd waardoor het verhaal het middenstuk is van de twijfel tussen realiteit(werkelijkheid) en fantasie...toch als ondanks de weinige informatie het bestaan er van is bevestigd geweest kan je dat ook geen legende gaan noemen.....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Bericht door Tammy » 03 apr 2021, 14:10

Mooi weer om te zien Univers, sommige kende ik nog niet.
Leuk deze informatie. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

4l13N

Re: Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Bericht door 4l13N » 04 apr 2021, 08:02

Dit is bewijs voor de zondvloed.

http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/subject?104

17 En die vloed was veertig dagen op de aarde, en de wateren vermeerderden, en hieven de ark op, zodat zij oprees boven de aarde.

18 En de wateren namen de overhand, en vermeerderden zeer op de aarde; en de ark ging op de wateren.

19 En de wateren namen gans zeer de overhand op de aarde, zodat alle hoge bergen, die onder den gansen hemel zijn, bedekt werden.

20 Vijftien ellen omhoog namen de wateren de overhand, en de bergen werden bedekt.

https://www.statenvertaling.net/bijbel/gene/7.html

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Bericht door Kristof Piessens » 04 apr 2021, 09:46

bewijs van de zondvloed zou ik het niet noemen, niemand weet wat er exact is gebeurd voor de tijd van de moderne mens althans voor zover die geschiedenis gekend is, alleen voor mij is duidelijk dat water dus een element is in die verhalen maar er is geen zekerheid over de originele bijbel want die zou in de loop van de tijd zodanig gewijzigd zijn geweest door verschillende te onderscheiden verhalen bijeen te voegen dat het verschil tussen die verhalen niet duidelijk meer te onderscheiden vallen, in kosmologische zin houden die verhalen ook eventueel verband mee...

Pangea en uiteendrijven van landmassa's is ook een theorie dat enkel het vermoeden heeft dat het zo is gebeurd maar er is experimenteel nog niet aangetoond of de landmassa behouden is gebleven en dat er enkel heel veel water is bijgekomen waardoor de hoogste bergen onder water kwam te liggen voor een (on)bepaalde tijd waarna geleidelijk het water weer zakte tot het huidige niveau....

Nog beter is dat landmassa enkel kan gewijzigd worden door volledige bedekking van water en de druk hiervan kan wel zorgen dat de toenmalige diepere wateren de huidige bergen zijn geworden en de toenmalige hoogste bergen de diepe (marrianentrog) zeedelen werden daarna kon het water weer zakken zodat een gewijzigde landmassa zichtbaar werd...meest logische vaststelling als je de zondvloed hier mee wil verklaren...maar zekerheid heb ik hierover niet...
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 04 apr 2021, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Bericht door univers » 04 apr 2021, 10:52

Men heeft kort geleden, in de gr. Oceaan, een inslag krater gevonden, die past in de periode van de zondvloed.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Vijf legendarische verloren steden die nooit zijn gevonden

Bericht door Kristof Piessens » 04 apr 2021, 22:20

univers schreef:
04 apr 2021, 10:52
Men heeft kort geleden, in de gr. Oceaan, een inslag krater gevonden, die past in de periode van de zondvloed.
Volgens de huidige kaarten zie ik in die zee niet de minste signatuur van een inslagkater...satellietbeelden geven enkel een pak boogstrepen aan, voor de rest kan ik nergens afleiden dat er een krater bevind van een inslag...eventuele kraters zijn wel gevonden op het huidige land terwijl die gebieden mogelijk wel landmassa was dat onder water gelegen zou hebben...maar kijk, ik ben er niet zeker van, wel dat water een rol speelde in hoe land onder water land word, en hoe land onder water terechtkomt...klinkt als communicerende vaten die elkaar wederzijds niet kunnen uitsluiten en zelfs elkaar opheffen als oorspronkelijke verhoudingen gewijzigd dienen te worden...zondvloed kan ik eventueel wel kenmerken als een overgangsperiode tussen de gekende oorspronkelijke landverhoudingen met water in een gewijzigde vorm tevoorschijn komt na het zakken van het water...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie