Uri Geller beweert dat hij weet hoe hij de locatie van de Ark des Verbonds kan vinden

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Uri Geller beweert dat hij weet hoe hij de locatie van de Ark des Verbonds kan vinden

Bericht door univers » 10 jan 2022, 08:46

Zoals blijkt uit de hoeveelheid geld die aan hun diensten wordt uitgegeven, willen veel mensen geloven in de kracht van paranormaal begaafden … en veel paranormaal begaafden bieden hun klanten een nuttige dienst. Zoals blijkt uit de hoeveelheid aandacht die eraan wordt besteed en het aantal zoekopdrachten ernaar, willen veel mensen geloven dat de Ark des Verbonds ergens bestaat. Het zou dus geen verrassing moeten zijn dat paranormaal begaafden beweren dat ze weten waar de ark geparkeerd staat. Niemand heeft het gevonden, wat betekent dat de titel wijd openstaat voor Uri Geller - die deze week beweert dat hij zijn wichelroedeloopvaardigheden aan het oefenen was en erachter kwam hoe hij het kon vinden. Wil je geloven?

'Ik weet waar de Arc des Verbonds is, ik zal hem vinden, let op mijn woorden. Het wordt een wereldschokkende historische tsunami en een archeologische en een theologische aardbeving. Wichelroedelopen oude zeepfabriek die ik onder mijn museum bevond, gaf me de inspiratie!”

Afbeelding
Ziet het er echt zo uit?

Voor degenen die hem niet kennen: Uri Geller begon als een illusionist, mentalist en lepelbuiger die zijn televisietoejuiching veranderde in een nieuwe carrière als een zelfverklaarde paranormaal begaafde met krachten van buitenaardse wezens, waardoor hij betrokken raakte bij de Parapsychologie Stargate-project van de Amerikaanse overheid ... en door veel goochelaars een oplichter genoemd. Desalniettemin volhardt hij in zowel roem als claims - zoals te zien is bij zijn laatste met betrekking tot de bijbelse Ark.

"Ja, mijn beste vrienden, de oppositie zal enorm zijn, maar we hebben het over een item dat heilig is en niets zal in de weg staan ​​om te worden bevrijd en de wereld te shockeren in een bijbelse historische realiteit."
Het Uri Geller Museum is gevestigd in een duizend jaar oud gebouw in de 6000 jaar oude wijk Old Jaffa in Tel Aviv. (Kijk voor de wereldrecord 11 ton, 16 meter lange gebogen lepel aan de voorkant - echt waar!) De zeepfabriek dateert uit het Ottomaanse tijdperk en werd niet ontdekt door wichelroedelopen maar door conventionele opgravingen tijdens renovaties.

De ark van het verbond dateert uit het boek Exodus, waar werd gezegd dat de met goud bedekte houten kist de tien geboden op stenen tafelen bevatte. De ark zou in de tempel van Salomo zijn beland, die in 587 vGT samen met de rest van Jeruzalem door de Babyloniërs werd verwoest. Sindsdien gaat het gerucht dat het bestaat in een kerk in Ethiopië, een grot in de grot van Afrika in de Dumghe-bergen, de kathedraal van Chartres in Frankrijk, de basiliek van Sint-Jan van Lateranen in Rome, en, volgens Indiana Jones en Steven Spielberg , in een magazijn in Washington DC.

Het is ironisch dat Uri Geller beweert geïnspireerd te zijn om de Ark of the Covenant met de geboden te vinden tijdens het wichelroedelopen. De praktijk van het vinden van dingen met wichelroedes lijkt te zijn ontstaan ​​in het 16e-eeuwse Duitsland en werd snel veroordeeld door Maarten Luther, die beweerde dat wichelroedelopen voor metalen het eerste gebodsverbod op valse goden overtrad.

Zal Uri Geller de Ark des Verbonds vinden door wichelroedelopen? Zal er een "historische tsunami en een archeologische en een theologische aardbeving" komen die voor eens en altijd bewijzen dat de Ark bestaat en dat Uri meer is dan een lepelbuiger?

Of krijgt Maarten Luther gelijk als Geller en zijn wichelroedes smelten als een Spielbergiaanse nazi?

Deze schrijver wil in het laatste geloven. Paul Seaburn

https://mysteriousuniverse.org/2022/01/ ... -covenant/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uri Geller beweert dat hij weet hoe hij de locatie van de Ark des Verbonds kan vinden

Bericht door Fenna » 10 jan 2022, 09:20

Ik hoop dat Uri hem wel dicht laat :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Uri Geller beweert dat hij weet hoe hij de locatie van de Ark des Verbonds kan vinden

Bericht door univers » 10 jan 2022, 09:23

Anders verbrandt hij ze jatten. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uri Geller beweert dat hij weet hoe hij de locatie van de Ark des Verbonds kan vinden

Bericht door Fenna » 10 jan 2022, 09:25

:mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie