NASA-astrobioloog: bewijs van buitenaards leven op Mars is vernietigd

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

NASA-astrobioloog: bewijs van buitenaards leven op Mars is vernietigd

Bericht door univers » 11 feb 2023, 07:05

Astrobioloog Richard Hoover werkte meer dan zesenveertig jaar bij NASA. In die tijd richtte hij de Astrobiology Research Group op bij het NASA/Marshall Space Flight Center en werd internationaal bekend door zijn onderzoek naar microfossielen in meteorieten.

Afbeelding

Hoover heeft veel artikelen gepubliceerd waarin hij de ontdekking van buitenaards leven in meteorieten beweert, meldt openminds.tv .

Hoover werkt niet langer voor NASA, maar hij zet zijn controversiële onderzoek voort en is momenteel astrobioloog aan de Athens State University en gastprofessor bij het Center for Astrobiology aan de University of Buckingham.

Hoover besprak zijn onderzoek in een lezing op het Internationale UFO-congres van 2014. Tijdens het evenement ging Hoover zitten met journalist Lee Speigel van de Huffington Post.

Speigel vroeg Hoover om uit te leggen wat hem ervan overtuigt dat het leven niet beperkt is tot de aarde. Hoover antwoordde: "Ik ben er absoluut van overtuigd dat het leven niet beperkt is tot de planeet Aarde, omdat ik de overblijfselen heb gevonden van levensvormen die absoluut, onomstotelijk buitenaards zijn."

Speigel wees erop dat de bevindingen van Hoover door critici op harde scepsis zijn onthaald. Maar Hoover staat achter zijn onderzoek. Hij antwoordde: “Deze critici zullen niet over mij debatteren in een open wetenschappelijk forum. Ik zou perfect bereid zijn om naar de Cosmos Club in Washington te gaan, naar een willekeurige universiteit te gaan en een academisch debat en wetenschappelijke discussie te voeren.”

Tijdens het interview van Speigel vroeg hij Hoover ook naar een mogelijk organisme dat was gefotografeerd door NASA's Opportunity-rover. Hoover legde uit: "Opportunity rover nam in 2004 een foto van een fascinerende structuur op Mars die structurele kenmerken vertoont die consistent zijn met organismen op aarde die bekend staan ​​als crinoïden...

“Crinoïden zijn stekelhuidigen, zoals zeesterren... dus dit zijn dieren! En ik zeg dat Opportunity een foto nam op Mars waarop kenmerken te zien zijn die consistent zijn met wat we weten over crinoïden.

"Het fascinerende is dat je hier een mogelijk fossiel hebt van een heel interessant organisme in een rots op Mars, en drie en een half uur nadat die foto was gemaakt, werd die rots vernietigd door het gereedschap voor het schuren van rotsen."

Afbeelding
De potentieel gefossiliseerde crinoïde. (Credit: NASA/JPL/Cornell/USGS)

Afbeelding
Hetzelfde gebied nadat het is afgeslepen door het schuurgereedschap van de rover. (Credit: NASA/JPL/Cornell/USGS)

Hoover beweert dat hij NASA-astrobioloog David McKay heeft gevraagd om uit te leggen waarom zo'n interessant bouwwerk werd vernietigd. Hij kreeg te horen dat het gedaan was "naar de binnenkant te kijken op zoek naar koolstof."

Maar Hoover heeft een probleem met dit antwoord. Hij legt uit: "Nou, het probleem is dat iedereen die veel doet op het gebied van paleontologie weet dat je geen koolstof hoeft te vinden om fossielen te vinden."

Om zijn verwarring over de beslissing om een ​​potentieel fossiel te vernietigen verder uit te leggen, bood Hoover deze analogie aan: “Als een paleontoloog op aarde een rots vindt met daarin een interessant fossiel, verzamelen ze die. Je zou nooit een paleontoloog laten zeggen: 'Goh. Dat kan een nieuw geslacht van leven op aarde vertegenwoordigen. Waar is mijn rotshamer? Ik wil dat aan stukken slaan.'”

Hoewel Hoover niet de eerste is die vraagtekens plaatst bij deze gebeurtenis in 2004, is het interessant om de mening te horen van iemand die voorheen verbonden was aan NASA.

Je kunt het volledige interview van Speigel met Richard Hoover bekijken in de onderstaande video.



https://anomalien.com/nasa-astrobiologi ... destroyed/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie