Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door univers » 30 jan 2015, 11:58

Natuurlijk, waarom niet?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door MetalPig » 30 jan 2015, 12:43

univers schreef:Natuurlijk, waarom niet?
Okee.

Is jouw stelling dat de mogelijkheid bestaat dat buitenaardsen betrokken zijn geweest bij het verplaatsen van stenen zoals die in dit topic ter sprake komen?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door univers » 30 jan 2015, 12:58

Is mogelijk, zolang het tegendeel bewezen is.
En er is nergens bewijs te zien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door MetalPig » 30 jan 2015, 13:20

univers schreef:Is mogelijk, zolang het tegendeel bewezen is.
En er is nergens bewijs te zien.
Okee laat maar dan, als een eenvoudig 'ja' of 'nee' geen optie is.

Overigens berust mijn tegen-argument ook op het feit dat er geen bewijs is:
omdat er geen bewijs is dat aliens de aarde bezocht hebben, is er geen aanleiding om de veronderstellen dat er een mogelijkheid is dat buitenaardsen betrokken waren bij het verplaatsen van die stenen.

Er zijn immers genoeg dingen te bedenken waarvoor geen bewijs is, maar het zijn altijd de buitenaardsen die er met de haren bijgesleept worden. Waarom de rest niet?

Gast1

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Gast1 » 30 jan 2015, 13:35

MetalPig schreef:
univers schreef:Natuurlijk, waarom niet?
Okee.

Is jouw stelling dat de mogelijkheid bestaat dat buitenaardsen betrokken zijn geweest bij het verplaatsen van stenen zoals die in dit topic ter sprake komen?
Ja.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Tardis » 30 jan 2015, 13:59

Mijn persoonlijke opvatting is dat ik bouwen met uit de grond gehouwen stenen te weinig high-tech vind om een dergelijke manier van bouwen aan buitenaardsen toe te schrijven. En waarom zouden ze überhaupt die moeite nemen?

Op een van de talloze filmpjes die ik over Baalbek zag werd door de een of andere zelfverklaarde onderzoeker beweerd dat aliens een landingsplatform hadden gebouwd. Wat is dat voor kolder? Waarom zouden eventueel bestaande ruimteschepen niet gewoon op een stevige, natuurlijke ondergrond kunnen landen? Volgens de mensen die beweren door aliens mee te zijn genomen naar een verre planeet stond hun ruimteschip volgens hun beschrijving ook in het vrije veld.

Als we het toch over mogelijkheden hebben die de grote stenen kunnen verklaren, dan bestaat ook de mogelijkheid dat er in het verleden mensen waren die heel goed geoefend waren in natuursteenbewerking en heel handig waren om die grote joekels te hanteren. Er bestaat ook de mogelijkheid dat die stenen helemaal nooit van de grond getild zijn, maar versleept. Er bestaat ook de mogelijkheid dat dat verslepen niet door mensen maar door lastdieren gedaan is. Van paarden en olifanten weten we zeker dat die ingezet zijn voor klussen waar mensen niet sterk genoeg voor waren. Mag ik even wijzen op de enorme stenen waar de Griekse- en Romeinse tempels mee zijn gebouwd? Die stenen werden trouwens wel omhoog getakeld met hijskraan-achtige installaties.

Maar ja, levitatie door de lucht in trilling te brengen klinkt wel lekker exotisch. Dat er een gruwelijke hoeveelheid energie voor nodig is om iets echt zwaars van de grond te vibreren, daar gaan de mensen al te gemakkelijk aan voorbij. Bewijs maar dat het mogelijk is om zonder ingewikkelde apparatuur en met een energiehoeveelheid die door menselijke longen kan worden geproduceerd iets van de grond te krijgen wat zwaarder is dan b.v. een kikker. Laten we zeggen een steen van 1000 kg, zonder hem aan te raken. Succes.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Gast1 » 30 jan 2015, 14:09

Tardis schreef:Mijn persoonlijke opvatting is dat ik bouwen met uit de grond gehouwen stenen te weinig high-tech vind om een dergelijke manier van bouwen aan buitenaardsen toe te schrijven. En waarom zouden ze überhaupt die moeite nemen?
Mee eens Tardis. Je kunt je ook afvragen waarom mensen dergelijke constructies bouwden zoals hieronder.
Waarom makkelijk als het moeilijk ook kan?:

Afbeelding

We hebben het over mogelijkheden.
Natuurlijk zijn er ook 'fantasie-oplossingen' te bedenken, maar toch ...

We weten het niet.
Wat vroeger kolder was, is tegenwoordig werkelijkheid.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Tardis » 30 jan 2015, 14:29

Het punt is, en dat weet je best Gast1, dat in het geval iemand iets niet weet te verklaren en de houding heeft "ik geloof dat de aliens het gedaan hebben' op hetzelfde neerkomt als 'ik geloof dat Wodan het heeft veroorzaakt', of verzin maar een andere mythologische figuur die verantwoordelijk gesteld kan worden. Met zo'n houding houdt men zichzelf voor de gek, het leidt niet tot enig inzicht hoe die stenen door de makers werden uitgehouwen en naar de bouwplaats werden gebracht.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Gast1 » 30 jan 2015, 14:38

Tuurlijk, anders gezegd zou je er zelfs van kunnen maken; "Ik geloof dat reusachtige kabouters het hebben veroorzaakt."

Het blijf mij dus benieuwen hoe deze constructies gemaakt zijn en dan ook vooral, door wie.
Ik persoonlijk sluit echter de mogelijkheid (!) niet uit, dat er gebruik is gemaakt van niet menselijke technieken.

Frank51

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 16:51

Tardis schreef:Mijn persoonlijke opvatting is dat ik bouwen met uit de grond gehouwen stenen te weinig high-tech vind om een dergelijke manier van bouwen aan buitenaardsen toe te schrijven. En waarom zouden ze überhaupt die moeite nemen?
Te weinig high-tech? Opletten wat je zegt he Tardis. Ze kun je beweren dat de Piramides geen high-tech zijn. Bekijk maar eens de stenen van Puma Punku. Stenen bollen van Costa Rica. Granieten vazen die balanceren op een ronde onderkant.
Het lijkt misschien niet zo moeilijk om zulke muren te maken zoals in Cusco, maar dat is het allesbehalve. Zelf vandaag, met moderne machines zou het al een hele klus zijn. Ze hadden meer tijd en gebruikten veel manschappen? Zo mag je niet redeneren.
Vergeet niet dat er geen mortel tussen de stenen zitten, dus moet je die perfect kunnen kappen. Dit moet bijna met trial en error gebeuren. Je moet telkens die tonnen zware stenen optillen en opnieuw plaatsen. Lijkt me een huzarenstukje.
Edward Leedskalnin bewees dat hij, op zijn eentje, in staat was grote blokken te leviteren zonder grote machines. Hij had het mysterie van de piramides ontmaskerd, zei hij zelf. Dus hij moet een high tech technologie ontdekt hebben om stenen te leviteren.

Vergeet niet dat GESTEENTE het minst vergankelijke element is in de natuur. Ijzer, staal, plastiek,.. vergaat allemaal na jaren.
Logisch dat ze bouwen met stenen dus.
Tardis schreef: Op een van de talloze filmpjes die ik over Baalbek zag werd door de een of andere zelfverklaarde onderzoeker beweerd dat aliens een landingsplatform hadden gebouwd. Wat is dat voor kolder? Waarom zouden eventueel bestaande ruimteschepen niet gewoon op een stevige, natuurlijke ondergrond kunnen landen? Volgens de mensen die beweren door aliens mee te zijn genomen naar een verre planeet stond hun ruimteschip volgens hun beschrijving ook in het vrije veld.
Misschien wogen die ruimteschepen enorm veel en hadden ze een diameter van 100m? Wie zal het zeggen.
Je mag die mogelijkheid niet uitsluiten. Jij zet jouw wagen ook niet in de weide terwijl je de wagen in de garage of op de weg kunt zetten..
Tardis schreef: Als we het toch over mogelijkheden hebben die de grote stenen kunnen verklaren, dan bestaat ook de mogelijkheid dat er in het verleden mensen waren die heel goed geoefend waren in natuursteenbewerking en heel handig waren om die grote joekels te hanteren. Er bestaat ook de mogelijkheid dat die stenen helemaal nooit van de grond getild zijn, maar versleept. Er bestaat ook de mogelijkheid dat dat verslepen niet door mensen maar door lastdieren gedaan is. Van paarden en olifanten weten we zeker dat die ingezet zijn voor klussen waar mensen niet sterk genoeg voor waren. Mag ik even wijzen op de enorme stenen waar de Griekse- en Romeinse tempels mee zijn gebouwd? Die stenen werden trouwens wel omhoog getakeld met hijskraan-achtige installaties.
In het verleden waren ze zeker beter in steenbewerking, dat is heel juist. Ze waren zelfs in staat stenen te smelten of zachter te maken. De grootste kraan die de Romeinen hadden kon 6 ton dragen. Doe de wiskunde. Die steen in Baälbek weegt 1650 ton
Ik denk niet dat deze stenen met kranen of met manschappen van onze grootte omhoog getild werden.. maar wel met levitatie (=high tech technologie) of eventueel de Nephilims..
Paarden of olifanten?? Neenee , Edward kon het alleen. Je moet alleen de technologie kennen. Die duidelijk verloren is gegaan.
Dat zal wel duidelijk worden naarmate je meer onderzoek doet...
Tardis schreef: Maar ja, levitatie door de lucht in trilling te brengen klinkt wel lekker exotisch. Dat er een gruwelijke hoeveelheid energie voor nodig is om iets echt zwaars van de grond te vibreren, daar gaan de mensen al te gemakkelijk aan voorbij. Bewijs maar dat het mogelijk is om zonder ingewikkelde apparatuur en met een energiehoeveelheid die door menselijke longen kan worden geproduceerd iets van de grond te krijgen wat zwaarder is dan b.v. een kikker. Laten we zeggen een steen van 1000 kg, zonder hem aan te raken. Succes.
Ik ben er mee bezig, maar het probleem is dat je op die plaats moet zijn waar een knooppunt is in het gridsysteem van de Aarde.
Misschien daarom dat Edward naar Florida verhuisde, want vlakbij ligt een sterk knooppunt (zie 'leylines')
Jij trakteert een pint als het me lukt, ok? ;)

Gast1 heeft gelijk, ok het is niet onmogelijk dat mensen dit gedaan hebben maar je mag zeker niet uitsluiten dat dit eventueel het werk is van buitenaardsen. Kijk, ik schrijf een boek over oude beschavingen en het ontstaan ervan, en hoe verder je graaft in de geschiedenis, hoe meer je te maken krijgt met 'buitenaardsen'. Laten we dit even in het midden en veronderstellen dat ze er niet waren.
Dan kun je toch nog niet omheen dat 'mensen' toen
1) Immens zware stenen konden liften, dat zelfs bijna met moderne machines niet mogelijk is
2) ze perfect aaneensluitende muren konden bouwen zonder mortel (Cusco, Ollantaytambo, ...)
3) ze perfect het geografische noorden konden lokaliseren
4) stenen konden 'smelten' of verzachten of zelfs gieten (zoals beton)
5) enorme kennis hadden over sterrenkunde, terwijl ze niet eens telescopen of computers hadden.

Ik zal eventueel deze claims nog uitgebreid onderbouwen in verdere topics
Laatst gewijzigd door Frank51 op 30 jan 2015, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank51

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 16:59

Tardis schreef:Het punt is, en dat weet je best Gast1, dat in het geval iemand iets niet weet te verklaren en de houding heeft "ik geloof dat de aliens het gedaan hebben' op hetzelfde neerkomt als 'ik geloof dat Wodan het heeft veroorzaakt', of verzin maar een andere mythologische figuur die verantwoordelijk gesteld kan worden. Met zo'n houding houdt men zichzelf voor de gek, het leidt niet tot enig inzicht hoe die stenen door de makers werden uitgehouwen en naar de bouwplaats werden gebracht.
Sja als ze in Paracas skeletten van 2.5m vinden met enorme scheldels en uit DNA onderzoek blijkt dat het 'onbekend' DNA is of 'niet van deze wereld', dan moet je toch geen fantast zijn om te concluderen dat dit wel eens buitenaardsen kunnen zijn?

Frank51

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 17:06

Afbeelding

Afbeelding

'Kap' dit steentje maar eens.. EN dit trapezium steentje loopt door tot aan andere zijde muur (van 60cm dik!) en heeft exact dezelfde vorm

Frank51

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 17:10

Gast1 schreef:Tuurlijk, anders gezegd zou je er zelfs van kunnen maken; "Ik geloof dat reusachtige kabouters het hebben veroorzaakt."

Het blijf mij dus benieuwen hoe deze constructies gemaakt zijn en dan ook vooral, door wie.
Ik persoonlijk sluit echter de mogelijkheid (!) niet uit, dat er gebruik is gemaakt van niet menselijke technieken.
Zeer verstandig Gast1, alle opties open laten. Ook holle aarde bewoners niet vergeten ;) (die ook aliens kunnen zijn)

Frank51

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 17:15

Is dit geen high tech?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door oktagon » 30 jan 2015, 18:26

Wat is het verband tussen die trompetpoezen en de opnames van aardse historie,ik zie dat niet liggen,Univers.

Ik ben al blij dat hier met al die grote brokken steen er een andere potentie van Frank 51 om de hoek komt kijken; realistischer dan de Holle Aarde met eruit vliegende Ufo's. :peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door oktagon » 30 jan 2015, 18:42

Frank51 schreef:Afbeelding

Afbeelding

'Kap' dit steentje maar eens.. EN dit trapezium steentje loopt door tot aan andere zijde muur (van 60cm dik!) en heeft exact dezelfde vorm
Dit kleine steenstripje is geen reparatie,doch moet een doel hebben gehad;als dit slechts een reparatie van een steenhoek was geweest,zou het niet zo moeilijk zijn geweest,een kwestie een klein brokje steen handmatig slijpen.

Ik ga ervan uit dat de vermelding van de muurdikte met striplengte correct is. [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door MetalPig » 30 jan 2015, 19:22

Frank51 schreef:Zeer verstandig Gast1, alle opties open laten.
Maar op een gegeven moment moet je toch ook realistisch blijven? Of heb jij matrassen aan je plafond omdat je de optie openlaat dat de zwaartekracht plotseling omkeert?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door MetalPig » 30 jan 2015, 19:23

Frank51 schreef:Is dit geen high tech?
Vergeleken met jouw voorstellingsvermogen blijkbaar wel.

Frank51

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 19:25

oktagon schreef:Wat is het verband tussen die trompetpoezen en de opnames van aardse historie,ik zie dat niet liggen,Univers.

Ik ben al blij dat hier met al die grote brokken steen er een andere potentie van Frank 51 om de hoek komt kijken; realistischer dan de Holle Aarde met eruit vliegende Ufo's. :peace:
Die trompetten hebben iets te maken met steenlevitatie. Staat in de tekst

Hé, wat is er realistischer? Ufo's die van lichtjaren ver komen of ufo's die uit de holle aarde komen gevlogen? ;)

Ik geef toe, de holle aarde theorie is niet eenvoudig en ver van jouw realiteit waarschijnlijk
Maar dit neemt niet weg dat ik dit 99% zeker ben. Er is nog altijd dat beetje twijfel.
Ook al omdat dit één van de grootste geheimen is in de geschiedenis van de mensheid en nooit informatie gelost zal worden.
Bewijs me dat het niet zo is.

Frank51

Re: Grootste gehouwen steen ter wereld ontdekt

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 19:27

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:Zeer verstandig Gast1, alle opties open laten.
Maar op een gegeven moment moet je toch ook realistisch blijven? Of heb jij matrassen aan je plafond omdat je de optie openlaat dat de zwaartekracht plotseling omkeert?
Wat is 'realistisch'? Iets wat in jouw denkwereld past? :?

Plaats reactie