Graham Hancock, bagger of toch niet?

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door univers » 03 nov 2019, 00:45

De vraag is hoe krijg je die schakels in elkaar ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Fenna » 03 nov 2019, 09:39

Tardis schreef:
03 nov 2019, 00:11
Ik denk dat de kans groot is dat ze niet zijn uitgehakt, maar dat het gesteente gemanipuleerd is, in dit geval zacht gemaakt. Elders op Aarde zijn voorbeelden gevonden die sterk doen denken aan het plastisch maken van gesteente.
Dat is ook mijn gedachte.
Technieken die verloren zijn gegaan en ons niet bekend zijn.
Laten we eerlijk zijn, wij denken alles te weten maar weten nog véél meer niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Tardis » 03 nov 2019, 13:00

univers schreef:
03 nov 2019, 00:45
De vraag is hoe krijg je die schakels in elkaar ?
Een meester steenbewerker is in staat om uit een massief stuk steen zoveel materiaal weg te hakken dat er in elkaar hakende schakels overblijven. Zo's schakelketting van zandsteen is moeilijk te maken, maar het is niet onmogelijk.
Wat een meester steenbewerker niet kan is schakels van verschillende steensoorten in elkaar laten haken want steen is van nature niet plastisch.
Blijft over de mogelijkheid dat gesteente voor een korte tijd plastisch te maken is zodat het eenvoudig kan worden bewerkt. Dan kun je van zachte steen schakels `boetseren' en dan kun je natuurlijk ook schakels van verschillende steensoorten in elkaar haken.

Op Malta, in het Serapeum, in steengroeves en rond de piramides in Egypte, en in India, zijn voorbeelden bekend van gesteente dat er uit ziet alsof het voor korte tijd plastisch gemaakt is. Hoe men dat deed is een raadsel. Misschien maakte men een brouwsel van planten die helemaal zijn uitgestorven. Het blijft gissen hoe ze het deden, maar dat ze het deden is te zien in vitrines van musea en ook in de open lucht, als onderdeel van gebouwen of ruïnes.

Het meest indrukwekkende oeroude voorwerp zag ik in een vitrine van het Flinders Petrie museum in Londen. Daar zag ik een vaasje van natuursteen dat een ronde bodem heeft, als van een eierschaal. Het vaasje heeft aan beide kanten een uitstulping om er een klamp aan vast te maken, zoals wekpotten ook klampen hebben om een deksel stevig op zijn plaats te houden. Het was ondanks die twee uitstulpingen perfect gebalanceerd. Ondanks de ronde onderkant is de bovenrand perfect horizontaal. Het vaasje staat daar tussen andere objecten en omdat er geen speciale aandacht aan werd besteed leek het wel alsof het de medewerkers van het museum niet was opgevallen hoe bijzonder knap dat vaasje gemaakt is. Want dat het perfect gebalanceerd is betekent dat de `eierschaal' van dat vaasje overal even dik moet zijn, anders helt het over naar de zwaarste kant. Zelfs als je klei zou printen met een 3D printer zou het een hele klus zijn om deze vorm zo precies te printen en te balanceren dat de bovenrand horizontaal blijft. Ik kan zo snel geen foto van dat vaasje vinden, maar als ik het ergens nog tegen kom zal ik het hier plaatsen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Osiris » 03 nov 2019, 18:27

Stukje giswerk ?

Met behulp van geluid/magnetische velden ( Merkaba ) dusdanig de frequentie en trilling van de vaste materie veranderen zodat er een andere samenstelling/constructie ontstaat,die werkbaar is.
Na bewerking, als het beoogde doel bereikt is, het proces omkeren en het de oorspronkelijk vaste materie weer laten aannemen.
Naar mijn idee ook hoe de piramides gebouwd zijn....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Osiris » 03 nov 2019, 22:13

Waar gebeurt of niet, het verhaal van het Philadelphia Experiment werkte eigenlijk met een soortgelijk principe ( Merkaba ).
Het dusdanig manipuleren van vaste materie ( in dit geval een oorlogsschip ), dematerialiseren.
Om daarna te verplaatsen in tijd en ruimte en weer te laten materialiseren.
Het experiment zou jammerlijk mislukt zijn,volgens de verhalen.

Zou de bouw van ingewikkelde constructies dus niet alleen kunnen vergemakkelijken,maar ook de tijd om het te bouwen, aanzienlijk kunnen verkorten.
Mogelijk ook een verklaring voor de onmogelijke tijdsduur van bouwen van de Egyptische Gizeh piramides ( geloof elke 5 minuten 1 immens blok, was berekend )

Zou ook de Maya en Inca legendes van het bouwen door 'goden' van complete steden in enkele dagen ,wat natuurlijk onmogelijk lijkt, kunnen verklaren.

Als ik zou weten hoe het werkt,zou ik nu niet 1 hoog achter wonen :mrgreen:

Far fetched ?
Who knows....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door univers » 03 nov 2019, 23:06

Als ik zou weten hoe het werkt,zou ik nu niet 1 hoog achter wonen :mrgreen:
Waar dan ?
Op de maan ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Tardis » 04 nov 2019, 00:08

Materiaal in een zekere trilling brengen is een hypothese die wel vaak genoemd wordt, maar als het mogelijk is lijkt het me levensgevaarlijk. Want wat gebeurt er als je eigen lichaam ook in zo'n zelfde trilling gebracht wordt? Jij noemt het Philadelphia experiment en stel dat de verhalen daarover waar zijn, dan is meteen duidelijk dat het een techniek is waar je je als arbeider verre van moet houden.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Osiris » 04 nov 2019, 07:50

Tardis schreef:
04 nov 2019, 00:08
Materiaal in een zekere trilling brengen is een hypothese die wel vaak genoemd wordt, maar als het mogelijk is lijkt het me levensgevaarlijk. Want wat gebeurt er als je eigen lichaam ook in zo'n zelfde trilling gebracht wordt? Jij noemt het Philadelphia experiment en stel dat de verhalen daarover waar zijn, dan is meteen duidelijk dat het een techniek is waar je je als arbeider verre van moet houden.
Klopt dat het dan zeker ook mis kan gaan.

Wat ik begrepen heb uit die oude informatie is dat alleen een zuiver iemand ( hoog bewustzijnslevel ) met een zuivere intentie dit zou kunnen masteren.
Zelfde soort strekking kwam ik tegen over het gebruik van de Ark des Verbonds.

Een oorlogschip transformeren om er strategisch voordeel tijdens een oorlog uit te halen, is dit natuurlijk absoluut niet.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Osiris » 04 nov 2019, 08:08

univers schreef:
03 nov 2019, 23:06
Als ik zou weten hoe het werkt,zou ik nu niet 1 hoog achter wonen :mrgreen:
Waar dan ?
Op de maan ? :mrgreen:
Iets verder weg :mrgreen:
Orion.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door univers » 04 nov 2019, 08:43

Ik zit te wachten tot Betelgeuze de geest geeft.
Dan kan het weleens uitkomen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Osiris » 04 nov 2019, 08:52

Mijn geheugen laat me met verder verstrijken van jaren wat vaker in de steek.
De informatie van het hanteren van de krachten van de Ark ( misschien ook wel met betrekking tot de Merkaba energie ),
kwamen uit The Emerald Tablets of Thoth of Het Teken,het Zegel en de Wachters, de laatste van de hand van Hancock.
Zoals gezegd na zoveel boeken gelezen te hebben ,niet altijd helder meer waar precies de informatie te vinden is,maar beide boeken zeker de moeite waard. :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door MetalPig » 04 nov 2019, 09:45

Tardis schreef:
02 nov 2019, 21:29
Afbeelding
Het ziet er in mijn ogen uit alsof de ketting aan de 'slang' gehangen is voordat de slang aan het gebouw bevestigd werd.

gusteman

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door gusteman » 04 nov 2019, 12:16

MetalPig schreef:
04 nov 2019, 09:45
Het ziet er in mijn ogen uit alsof de ketting aan de 'slang' gehangen is voordat de slang aan het gebouw bevestigd werd.
Ach, spelbrekert, nu is alle lol er af voor diegenen die geloven dat er wonderbaarlijke constructies bestaan.

Party pooper :evil:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Mypos » 04 nov 2019, 12:20

gusteman schreef:
04 nov 2019, 12:16
MetalPig schreef:
04 nov 2019, 09:45
Het ziet er in mijn ogen uit alsof de ketting aan de 'slang' gehangen is voordat de slang aan het gebouw bevestigd werd.
Ach, spelbrekert, nu is alle lol er af voor diegenen die geloven dat er wonderbaarlijke constructies bestaan.

Party pooper :evil:
Er bestaan inderdaad nergens wonderbaarlijke constructies. Alles is prima te verklaren en er zijn ook absoluut geen vraagtekens te zetten bij dingen...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Tardis » 04 nov 2019, 12:26

MetalPig schreef:
04 nov 2019, 09:45
Tardis schreef:
02 nov 2019, 21:29
Afbeelding
Het ziet er in mijn ogen uit alsof de ketting aan de 'slang' gehangen is voordat de slang aan het gebouw bevestigd werd.
Ja, zou kunnen. De foto is inderdaad niet duidelijk genoeg om te kunnen bepalen of dat oog uit een groter geheel is uitgehakt of er tegenaan is geplakt, de hoek ziet er wat dat betreft verdacht uit. Ik was op zoek naar de documentaire waarin de bewuste zandsteen ketting door een granieten oog - dat wel deel uitmaakt van een massief geheel - is gehangen (ik herinner me dat dit een lange ketting was, zoals op de eerste foto) en die documentaire heb ik nog niet kunnen vinden. Misschien is deze van YouTube verwijderd. Dus ben ik op zoek gegaan naar alternatieven in de vorm van foto's. Deze is bij nader inzien niet overtuigend.

Het valt eveneens niet mee om een goede foto te vinden van de vaas (of de pot) die ik in het Petrie Museum zag. De foto hieronder is niet het potje met de ronde bodem waar ik het eerder over had, dat potje had een lichtere kleur, maar het is wel een vergelijkbare vorm. Helaas is de fotograaf niet door de knieën gegaan en is op deze foto niet te zien of de bodem geheel rond is, zoals het potje dat ik daar in de vitrine zag. Het valt niet mee om goede illustraties te vinden als bewijs dat ik niet zo maar wat in het wilde weg beweer.
Afbeelding

edit: Hoera, toch iets gevonden. klik op de link en scroll naar beneden, daar vind je foto's en uitleg van een potje met een ronde bodem. Alleen heeft deze dan weer aangeplakte oortjes, dus deze pot is ook niet wat ik in het museum gezien heb. https://www.theglobaleducationproject.o ... dfact3.php

Afbeelding
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Graham Hancock, bagger of toch niet?

Bericht door Gast1 » 11 nov 2019, 16:19

Tardis schreef:
04 nov 2019, 12:26
Het valt eveneens niet mee om een goede foto te vinden van de vaas (of de pot) die ik in het Petrie Museum zag.
En waarschijnlijk is het precies die pot die ik aldaar ook gezien heb.
En nog meer dan dat alleen, het zijn ongelooflijke en welhaast onmogelijke artefacten.
Terug naar Graham Hancock ... ik zie hem niet als bagger :wink:

Plaats reactie