Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Tardis » 17 apr 2021, 19:38

Hoi allemaal! [wave] Tardis meldt zich heel even met de plaatsing van een linkje naar een documentaire die iedereen die geïnteresseerd is in de Egyptische oudheid zou moeten zien. De documentaire bestaat voornamelijk uit de onderbouwing en uitwerking van een hypothese hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn en wat de oude Egyptenaren voor invloed zouden kunnen hebben gehad op de culturen die ook piramides zijn gaan bouwen. Wat ik zelf heel vermakelijk vind is dat de makers erg overtuigd zijn van hun gelijk. Dat gebeurt wel vaker met mensen die een nieuwe hypothese wereldkundig maken. Tegen het eind draven ze naar mijn mening nogal door. Toch bevat deze documentaire voldoende informatie om die rustig op je te laten inwerken. Er worden kanttekeningen geplaatst bij aspecten die nog nooit iemand eerder zich had gerealiseerd zoals het ontstaan van hoge concentraties CO2 als je een tunnel naar beneden gaat graven. Net als in de documentaire The Revelations of the Pyramids (waar een paar keer naar wordt verwezen) gaat het over pi, phi, de meter en ook over de cubit en waarom 0.5236 een significant getal is.

Ik plaats het vooralsnog alleen maar, ik ga er vermoedelijk geen discussie over beginnen. Ik wens jullie wel veel plezier met het kijken.

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door univers » 17 apr 2021, 20:01

Bedankt voor het plaatsen. ;P!
Ik volg de series op History.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Tardis » 17 apr 2021, 20:16

Ik volg History Channel niet. Wordt deze documentaire daar op uitgezonden? Heb je al eens iets gezien over de piramide van Meidum en de stukken hout die daar uit het gesteente steken? Daar wordt in deze docu ruim aandacht aanbesteed.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door univers » 17 apr 2021, 21:35

Was Nationaal Geografisch.
Sorry, wordt een dagje ouder. :mrgreen:





Over Lost Treasures of Egypt: Een meeslepende, actievolle en door ontdekkingen geleide serie die internationale teams van Egyptologen volgt terwijl ze 's werelds rijkste naad van oude archeologie opgraven - de Vallei der Koningen in Egypte. Voor een volledig seizoen van opgravingen en met ongekende toegang tot de teams aan de frontlinie van de archeologie, volgen we deze moderne ontdekkingsreizigers terwijl ze vechten tegen verzengende hitte en onherbergzaam terrein om de ontdekkingen van hun leven te doen. Met behulp van innovatieve technologie en eeuwenoude intuïtie in hun zoektocht om de geheimen van deze oude sites te ontdekken, kunnen de ontdekkingen van het team de oude geschiedenis herschrijven?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Fenna » 17 apr 2021, 22:06

Hey leek weer even iets van je te horen Tardis, hier gaat het met het vervolg op Pieps en Peter?
Komt er al een vervolg?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Tardis » 18 apr 2021, 00:28

Hoi Fenna, nee geen vervolg, wel een versie voor volwassenen, in drie delen. Door alle lockdown onzekerheden en tegenwerkingen zou het zomaar kunnen dat het eerste deel pas volgend jaar wordt uitgegeven. In elk geval zijn mijn uitgever en ik het er over eens dat het pas wordt uitgegeven als het boek en de tijd er rijp voor zijn. We hanteren geen deadline maar een kwaliteitspeil.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Tardis » 18 apr 2021, 00:32

univers schreef:
17 apr 2021, 21:35
Was Nationaal Geografisch.
Sorry, wordt een dagje ouder. :mrgreen:
Hé, ik heb dat ook iedere dag. Dat ik een dagje ouder word. Kan haast geen toeval zijn. Je verwijst naar een andersoortige docu serie. De docu waar ik naar verwijs duurt drie uur, maar omdat we toch tot sint Juttemis de hele dag opgesloten thuis moeten zitten hebben we daar tijd genoeg voor. :peace:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Fenna » 18 apr 2021, 10:10

Tardis schreef:
18 apr 2021, 00:28
geen vervolg, wel een versie voor volwassenen, in drie delen.
Dat weet ik dat deze een trilogie voor volwassenen word, maar ik gebruik de titel van Pieps en Peter omdat dit boek er min of meer er een onderdeel van vormt, zo ervaar ik het.
:wink:

Heb je al een titel?

Zou je me het willen laten weten als het boek uitkomt?
Als je mijn privé mailadres wil, stuur ik deze in een PB.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Tardis » 18 apr 2021, 13:16

De titel van de serie is Eindelijk Vrij! De subtitel van deel 1 is meneer en mevrouw de dokter, dat deel is bijna af, maar vanwege de omstandigheden is het niet goed om dat boek deze zomer al uit te geven. De naam van deel 2 is exodus en die van deel 3 zeven schriftjes. Ik geef je tegen de tijd dat deel 1 uitkomt wel een seintje in een PM.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Fenna » 18 apr 2021, 13:37

Top. ;P!
Dankje.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Interessante hypothese over hoe de piramides gebouwd zouden kunnen zijn.

Bericht door Tammy » 28 apr 2021, 08:05

Tardis good luck met je boek. ;P!
En dank je voor de video, ga ik deze week kijken.
Ik zie deze topic nu pas , snap er niks van anders had ik allang op je gerageerd.
Ik word dus ook een dagje ouder.

Take care en stay safe Tardis. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie