Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Tammy » 25 jun 2021, 09:02

Afbeelding

Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël.

Onderzoekers in Israël hebben botten gevonden van een onbekende mensensoort, blijkt uit een donderdag gepubliceerde studie in Science. De wetenschappers spreken over een buitengewone ontdekking van groot wetenschappelijk belang.

De zogenoemde Nesher Ramla Homo leefde tot ongeveer 130.000 jaar geleden in de regio Levant. Hij zou een voorouder zijn van de West-Europese Neanderthaler en zich hebben vermengd met de moderne Homo sapiens.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/wetenschap/6141612/bo ... lk_wrapper

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Altijd geweldig zulke ontdekkingen. :grin:
En weer word de geschiedenis door elkaar geschud op dit gebied.
Fascinerend om te zien elke keer weer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Fenna » 25 jun 2021, 09:42

Aha.
Jesus is gevonden. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

4l13N

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door 4l13N » 26 jun 2021, 07:54

Met al die mensachtigen word onze geschiedenis steeds ingewikkelder. Van wie stammen we nou af?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Tammy » 26 jun 2021, 08:21

Jesus Fenna ? :mrgreen:
Alsjeblieft niet zeg, geef me wat leuker nieuws. [joker]

4l13N we hebben nog de missing link.
Als we die gevonden hebben weten we het.
Ik denk soms dat we half mens en half alien zijn.
Ondanks dat god niet bestaat ( in mijn wereld ) zijn sommige stukken uit de bijbel interessant.

De godenzonen die naar de aarde afdaalden en gemeenschap hadden met de vrouwelijke menssoort die toen leefden.
Ik denk soms dat de moderne mens daaruit is ontstaan.
Heb ik van Eric von Danicken en dat heeft mij aan het denken gezet.
Maar twijfel nog.

Vroeger dacht ik dat we van de apen helemaal afstamde.
Dat heb ik niet meer.

Hoe zie jij het ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Fenna » 26 jun 2021, 09:58

Ik blijf er bij dat wij een op zichzelf staande apensoort zijn en niet van een bonobo of oerangoetang o.i.d. afstammen.
Je hoor toch ook nooit opdat een doodshoofdaapje van een gibon afstand o.i.d.?
Nee.
We zijn gewoon geëvolueerd van een eencellige tot wat we nu zijn.
Genen van mensen zouden dan ook moeten kunnen mengen met die van apen en dat kan niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Kristof Piessens » 26 jun 2021, 12:21

Nochtans vertelt een ander boek iets anders dan wat de wetenschap ons doen willen geloven, het punt is de missing link van de afstamming...

In de stelling van dat boek is dat evolutie geen evolutie veronderstelt zoals de huidige wetenschap voorstelt, de missing link is gewoon niets anders dan dat ene moment van creatie waaruit het ontstaan valt af te leiden, je begint gewoon bij de oerknal en dan....complexer dan dit kan het niet zijn.
De eencellige evolutie tot wat we nu zijn is dikke kolder, een cel bevat geenszins enige intelligentie om iets te bouwen waarover je miljoenen nee miljarden jaren over doet om te worden zoals wij nu zijn ? Klinkt voor mij toch ongeloofwaardig hoor...

In ieder geval een nieuwe mensensoort ontdekken kan daar dat er wel vermenging kan gebeuren tussen de reeds bestaande mensensoorten.
Voor de rest, is mij een raadsel waarom een mensensoort perse moet gelinkt worden aan afstamming van dieren of je moet al pervers zijn om te gaan copuleren met een dier zodat er gemengde mensdiersoorten kunnen ontstaan, al is die kans in de fantasie wel groter dan de praktijk laat zien, geen idee of er mensen zulke mensdieren hebben gezien (volgens de vele verhalen in de geschiedkunde blijkbaar wel), mythologisch gezien is de voorstelling van een mensdier eigenlijk een koppeling tussen het karakter van die mens en het dier dat precies diezelfde karakter/eigenschappen heeft...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Fenna » 26 jun 2021, 14:07

Kristof Piessens schreef:
26 jun 2021, 12:21
De eencellige evolutie tot wat we nu zijn is dikke kolder, een cel bevat geenszins enige intelligentie
Hoe kom je er bij dat intelligentie nodig is om te evolueren?
Ooit begon alle leven met eencelligen.

Ik ben niet de enige die hier zo over denkt, zie hier;
https://www.deevolutie.nl/the-big-bang/

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Abiogenese

En copuleren met dieren gebeurt vaak genoeg in primitieve landen of mensen waar een steekje aan los zit, alleen komt daar niets uit voort.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door univers » 26 jun 2021, 23:33

Staat intelligentie, of te wel bewustzijn, niet los van het stoffelijke ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Fenna » 26 jun 2021, 23:37

univers schreef:
26 jun 2021, 23:33
Staat intelligentie, of te wel bewustzijn, niet los van het stoffelijke ?
Ja.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Botten van mogelijk onbekende mensensoort ontdekt in Israël

Bericht door Kristof Piessens » 26 jun 2021, 23:49

Nochtans heeft een experiment in het verleden bewezen dat het niet kon vanuit random omstandigheden dat de evolutie theorie moest nabootsen.
Immers als de big bang de oorzaak is van evolutie zou het bewijs van die evolutie aangetoond worden via dat experiment wat hoe dan ook mislukt is.
Daarom stelt de theorie enkel een vooronderstelling vast van de wijze waarop evolutie zou gebeuren of voltrekken, zonder te weten hoe iets zou komen uitzien, is een eencellige niet in staat om intelligentie te bevatten omdat het niet weet wat het doel is van diens ontstaan...
Revaliteitstheorie gaat in principe over energieomzetting...

Maar je zegt het zelf het is nodig om iets te weten voordat je een doel kunt vaststellen, wat een eencellige uiteraard vanuit het oogpunt van miljarden met een trage tempo kan worden wat het nu is....is het nodig om leven te scheppen of nodig om deze uit toevalligheid te laten ontwerpen ?

Het punt is dat evolutie binnen woordelijke betekenis een werkwoord is, dat er iets verandert kan alleen toe te wijzen zijn aan ideeën, nooit aan de omstandigheden die er toevallig zijn.
Een concrete evolutie als voorbeeld is hoe de wereld verandert door middel van nieuwe ideeën die pas later geïntegreerd worden in de dagelijkse pragmatische aanpak, het heeft geen zin iets te behouden dat geen waarde heeft maar dat doet de mensheid wel voor zover er altijd geld bij gemoeid blijkt...

Nog een concreet voorbeeld van evolutie is een idee om veranderingen in te voeren die weeral pas later in de praktijk toegepast worden zoals de bouwtechnieken, of auto-industrie...maar de oorzaak van dat idee blijft bij de mens in kwestie nooit bij de idee dat dat idee jou is ingegeven is zomaar, toevallig...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie