Pyramides in Europa?

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
billy bonny

Pyramides in Europa?

Bericht door billy bonny » 22 apr 2006, 13:55

Archeologen zijn begonnen met graafwerkzaamheden van wat zij denken een pyramide te zijn onder een berg in Bosnia, gevonden bij BBC news

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4912040.stm

The Return

Bericht door The Return » 22 apr 2006, 14:01

Cool :D

Anet

Bericht door Anet » 08 mei 2006, 12:56

Afbeelding

Gepubliceerd op donderdag 20 april 2006

Onderzoekers hebben woensdag in Bosnië gladde steenlagen van een vermeende piramide blootgelegd.
"Dit zijn de eerste blootgelegde muren van de piramide," zo liet de overtuigde amateur-archeoloog Semir Osmanagic aan de media weten.

Stenen piramide
Osmanagic, een Amerikaan van Bosnische afkomst, is er zeker van dat hij de eerste piramide van Europa heeft gevonden.

Vorig jaar concludeerde de archeoloog, die wereldwijd al 15 jaar onderzoek naar piramides doet, al dat onder een heuvel bij de Bosnische plaats Visoko een reusachtige stenen piramide ligt. Hij vond diverse aanwijzingen voor de aanwezigheid van een mogelijk oeroud monument, zoals een door mensen gemaakte tunnel.

Dat verkennende onderzoek kreeg deze maand een vervolg. Een groep onderzoekers streek vorige week bij de heuvel neer om na te gaan of Osmanagic het bij het rechte eind heeft. Woensdag werden grondlagen van de heuvel met de naam 'Visocica' weggeschraapt en dat leverde volgens Osmanagic het eerste echte bewijs op. Er kwamen gladde, geometrisch gevormde steenblokken tevoorschijn.


Afbeelding

'Cruciaal bewijs'
De piramidekenner meent dat de gladde stenen de eerste blootgelegde delen van de piramide zijn. De stenen lijken in blokken te zijn gehakt en te zijn gepolijst.

"Het oppervlak van de stenen is perfect glad. Het is zo duidelijk dat het oppervlak van deze stenen door mensen is bewerkt. Dit is in materieel opzicht cruciaal bewijs voor de aanwezigheid van een piramide," aldus Osmanagic.

De graafwerkzaamheden zullen de komende zes maanden doorgaan. Half mei krijgt het onderzoeksteam versterking van twee piramide-experts uit Egypte. "Het wordt een zeer opwindende archeologische lente en zomer," verwacht Osmanagic.

Meer piramides
De Amerikaan denkt dat de piramide liefst 220 meter hoog is, waarmee deze Europese variant éénderde groter zou zijn dan de piramides van Cheops, de grootste van Egypte.

Een nog onbekende beschaving zou de piramide hebben opgeworpen. Wanneer dat gebeurd zou zijn, is voorlopig giswerk. De BBC meldt dat archeologen in de Visoko Vallei bewijs van menselijke nederzettingen van 7000 jaar oud hebben gevonden. Duitse archeologen hebben hier prehistorische voorwerpen van 24.000 jaar oud opgegraven.

Aan de hand van satelliet- en infraroodbeelden meent Osmanagic dat er zich in de Visoko Vallei nog twee kleinere piramides bevinden. Hij heeft de drie heuvels al de Piramides van de Zon, Maan en Draak genoemd.
Bron

Dit is echt geweldig, ik hoop dat we hier nog veel over zullen horen.
Vaak is het zo dat het maar één keer gemeld wordt om daarna nooit meer iets van te vernemen ... :?

billy bonny

Bericht door billy bonny » 09 mei 2006, 19:34

ik begin de indruk te krijgen dat er waarschijnlijk meer pyramides gevonden zullen worden en dat de pyramide toppen een sterrenkaart vormen.....wie weet?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 09 mei 2006, 20:11

Een sterrenkaart he? [think] .....
Ik heb heel vroeger gelezen dat alle pyramides over heel de wereld door onzichtbare "lijnen "zijn verbonden.
Mooi he?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 09 mei 2006, 20:13

Tammy schreef:Ik heb heel vroeger gelezen dat alle pyramides over heel de wereld door onzichtbare "lijnen "zijn verbonden.
Nogal logisch... Stellen die lijnen ook nog wat voor?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 09 mei 2006, 20:17

Weet ik niet meer, is 25 jaar geleden dat ik dat ergens las.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 09 mei 2006, 20:43

billy bonny schreef:ik begin de indruk te krijgen dat er waarschijnlijk meer pyramides gevonden zullen worden en dat de pyramide toppen een sterrenkaart vormen.....wie weet?
Ja, zou goed kunen want de drie grootste pyramides van Cheops in het dal der Koningen stellen ook de gordel van Orion voor!

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 10 mei 2006, 21:43

Mooi nieuws!
Ik ben zeer benieuwd wat hierover in de media gaat komen.
Ik zie al wat van die Egyptenaren glashard alles verwerpen natuurlijk.
Maar ik ben benieuwd.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Plaats reactie