Eeuwenlang verborgen en goed bewaard gebleven: meer dan 2500 jaar oude stad ontdekt in Amazonewoud

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Eeuwenlang verborgen en goed bewaard gebleven: meer dan 2500 jaar oude stad ontdekt in Amazonewoud

Bericht door Tammy » 12 jan 2024, 12:08

Afbeelding

Eeuwenlang verborgen en goed bewaard gebleven: meer dan 2500 jaar oude stad ontdekt in Amazonewoud.

Archeologen hebben in het Amazonewoud een oude stad ontdekt die zeker 2500 jaar oud is en die nooit eerder werd blootgelegd omdat ze verstopt zat onder de weelderige vegetatie. Wetenschappers spreken van een unieke vondst die een ander licht werpt op wat tot nu toe geweten was of vermoed werd over hoe mensen daar geleefd hebben. De huizen en pleinen in het Upano-gebied, in het oosten van Ecuador waar de vrij goed bewaarde nederzetting is ontdekt, waren met elkaar verbonden door een verbazingwekkend netwerk van wegen en kanalen.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1247101 ... mazonewoud

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Het blijft fascinerend om te zien hoe vaak bestaande theorieën toch weer bijgesteld moeten worden bij nieuwe ontdekkingen.
Soms zit men er een klein beetje naast maar soms ook heel ver.
Deze ontdekking is er weer eentje, prachtig beroep archeologie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Eeuwenlang verborgen en goed bewaard gebleven: meer dan 2500 jaar oude stad ontdekt in Amazonewoud

Bericht door Fenna » 12 jan 2024, 13:27

Tammy, kijk je wel eens naar Albert lin's lost cities?
Hij laat met lidar veel verborgen steden zien die voor het blote oog verborgen blijven.
Er zijn op Nat.Geo sinds een paar weken op dinsdagavond en zaterdagavond nieuwe afleveringen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eeuwenlang verborgen en goed bewaard gebleven: meer dan 2500 jaar oude stad ontdekt in Amazonewoud

Bericht door Tammy » 12 jan 2024, 14:21

Nee Fenna ik kijk al lang niet meer naar Nat Geo en History channel .
Omdat ze zo vaak in een aflevering allemaal van die snelle flitsende beelden laten zien.
Daar kan ik niet meer goed tegen, word dan wat dol in mijn hoofd en daardoor raakte ik zo geïrriteerd op die zenders dat ik die zenders niet meer bekijk.
Wel jammer want er komt veel op wat ik interessant vind, ook veel ufo documentaires mis ik daardoor.
Maar ik ga niet meer naar dat in mijn ogen belachelijke snelle manier van monteren kijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Eeuwenlang verborgen en goed bewaard gebleven: meer dan 2500 jaar oude stad ontdekt in Amazonewoud

Bericht door Fenna » 12 jan 2024, 17:52

Tammy schreef:
12 jan 2024, 14:21
Nee Fenna ik kijk al lang niet meer naar Nat Geo en History channel .
Omdat ze zo vaak in een aflevering allemaal van die snelle flitsende beelden laten zien.
Als je de afleveringen op een later tijdstip terugkijkt, dan kan je reclames, waar meestal de flitsende beelden in zitten, overslaan😉
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eeuwenlang verborgen en goed bewaard gebleven: meer dan 2500 jaar oude stad ontdekt in Amazonewoud

Bericht door Tammy » 13 jan 2024, 04:13

Het zijn niet de reclames Fenna, ik neem altijd alles op.zodat ik de reclames kan omzeilen.
Het is de manier van filmen en montagewerk zeg maar waar ik niet tegen kan.
Gelukkig zijn er nog documentairemakers die het wel goed kunnen, maar documentaires die gemaakt worden met die snelle beelden sla ik sinds een paar jaar over.
Maar bedankt voor de tip Fenna. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie