Oer astronauten

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
alifoeroe

Oer astronauten

Bericht door alifoeroe » 09 jun 2005, 17:46

Oer astronauten

Waren de goden uit de oudheid wel goden, of oer-astronauten die de aarde bezochten en de evolutie beïnvloeden? Het bewijs hiervoor komt van archeologische opgravingen van over de hele wereld en levert een groeiend aantal feiten op.
Laatst gewijzigd door alifoeroe op 10 jun 2005, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 09 jun 2005, 17:47

Japans Dogu beeldje

Naar schatting ruim 5000 jaar oud – toont een figuur die iets draagt wat op een astronautenhelm lijkt. Deskundigen breken zich vooral over het hoofd, en met name het brilletje, omdat zo’n voorwerp in het Japanse stenen tijdperk nog niet uitgevonden kon zijn.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 09 jun 2005, 18:09

Hier heb ik me altijd over verbaasd, er zijn zoveel beeldjes/tekeningen die op een astronaut lijken.
Eigenlijk ligt het bewijs vlak onder onze neus.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Shizo

Bericht door Shizo » 10 jun 2005, 17:07

Nouja
Het bewijs ligt idd onder onze neus
Maar onze wereld is zo verziekt dat wanneer het bewijs voor je neus ligt, als de wetenschap zegt niet waar iedereen het ook gelooft ..

alifoeroe

De kayapo-indianen

Bericht door alifoeroe » 10 jun 2005, 17:07

De kayapo-indianen

Oude mythen van over de hele wereld vertellen hoe de goden uit de hemel neerdaalden en kennis en vaardigheden meebrachten. Iets daarvan gaven ze aan de mensheid mee.
De Kayapo-indianen uit Brazilië – een stam die al minstens 4000 jaar bestaat – herdenken deze gebeurtenis nog steeds. Het rituele kostuum stelt de “hemelse leermeester’ voor.

Afbeelding

Shizo

Bericht door Shizo » 10 jun 2005, 17:12

Lijkt op een ruimtepak 8)

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 10 jun 2005, 17:20

dit is nog een ruimtepak, maar ik zal je nog veel meer laten zien 8)

---more topics under construction--- :wink:

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 10 jun 2005, 17:29

Ruimtecapsule??

Een 3000 jaar oud voorwerp dat in de stad Toprakkale in Turkije werd opgegraven, lijkt griezelig veel op een ruimtecapsule met de piloot, wiens hoofd ontbreekt, achter het stuur.
Sommige wetenschappers zetten echter vraagtekens bij de leeftijd van het voorwerp.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 13 jun 2005, 16:56

Sommige wetenschappers zetten echter vraagtekens bij de leeftijd van het voorwerp.
Natuurlijk zetten ze er vraagtekens bij, het mocht eens waar zijn he? :x

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 13 jun 2005, 18:38

ik denk zelf dat ze er jaartje naast zitten, ik denk zelf dat het beeldje 2999 jaar oud is :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 13 jun 2005, 18:40

Enig gezegd Alifoeroe! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Tomiesfeestjes

Bericht door Tomiesfeestjes » 19 jul 2005, 16:21

Wauw, dat zal te gek zijn zeg. Dat alles gebasseerd is op een paar melige astronauten! Ik ga dan zo hard lachen ,en ik lach me helemaal de ziekte in tegenover de wetensschap! Inderdaad zeg, Op het moment dat deze zogenaamde astronauten terug keren op aarde, kijken hoe het afstudeer projectje verloopt, en de wetensschap ZIET het gebeuren, denken ze nog aan hallucinaties die werden bezorgt door de temperatuur van de cola die ze dronken.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 19 jul 2005, 16:24

Colombus en andere ontdekkingsreizigers kun je in principe toch ook 'astronauten' noemen. Zij gingen ook op zoek naar het onbekende.

Anet

Bericht door Anet » 19 jul 2005, 17:05

De vraag is nu; Wanneer komen ze weer terug!
Of zullen ze ons in de steek gelaten hebben?

Gast

Bericht door Gast » 26 jul 2005, 19:48

In 2012? :roll:

Gewoon Peter

Bericht door Gewoon Peter » 29 jul 2005, 21:50

Afbeelding

Xar

Bericht door Xar » 30 jul 2005, 08:49

Is dat niet een sneeuwbril uit de oudheid of afkomstig van de eskimo's?

En nog even iets over plaatjes en foto's: Het verhaal achter een plaatje, foto of beeldje is net zo belangrijk, zo niet, nog belangrijker.
Het is jammer dat de kennis over bepaalde culturen verloren is gegaan, en moet afleiden uit wat men vind. (the pieces of the puzzle)
/scepti-mode on
Misschien is het japanse Dogu-beeltje wel voor de winnaar van een zon-staar wedstrijd :mrgreen:
/scepti-mode off

Gewoon Peter

Bericht door Gewoon Peter » 31 jul 2005, 23:17

Het is inderdaad een traditionele inuit sneeuwbril, dat was namelijk het eerste dat in me opkwam toen ik dat beeldje zag. Het is heel verleidelijk om onduidelijke zaken uit het verleden met 20ste eeuwse ogen te bekijken en te interpreteren. Dus ik was benieuwd naar de reacties op die foto.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 04 okt 2005, 20:33

ik was dat brilletje helemaal vergeten peter, het zou best eens zo'n bril kunnen wezen.... gaan we weer ff onderzoeken 8) ze zeggen dat ze het nog uitgevonden hadden, maar misschien ook wel...

billy bonny

Bericht door billy bonny » 06 jan 2006, 13:05

het is natuurlijk wel zo wetenschap = subsidie ensubsidie =wetenschap :twisted:

Plaats reactie