De ruines van Sacsayhuaman

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
alifoeroe

De ruines van Sacsayhuaman

Bericht door alifoeroe » 10 jun 2005, 12:47

De ruines van Sacsayhuaman

Sommige megalieten in de ruines van het fort bij Sacsayhuaman in Peru wegen 120 ton. Niemand weet hoe die meer dan 1000 steenblokken over kilometers afstand uit de dichtstbijzijnde steengroeven zijn vervoerd, of hoe de plaatselijke bevolking, die over ijzer noch staal beschikte, de stenen uitgehakt en gevormd heeft. Het verhaal gaat dat de oude Peruanen bepaalde geheime planten kenden waarmee ze de stenen zacht en dus handelbaarder maakten. Het staat buiten kijf dat de oude Peruaanse steenhouwers buitengewoon bekwaamwaren.


Afbeelding

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 13 jun 2005, 19:32

Er waren mensen geweest met een geheime methode om stenen te verplaatsen, een daarvan was Edward Leedskalnin.....

Geheime krachten

Edward Leedskalnin (drie turven hoog en extreem mager) was een excentriekeling die in de buurt van Miami in Coral Castle woonde, een verblijfplaats die hij eigenhandig had opgetrokken uit enorme blokken koraal die bij elkaar 1100 ton wogen. Deze Letlandse immigrant stierf in 1951 zonder veraden te hebben hoe hij die reusachtige stenen verplaatst had; ze wogen elk een ton of zes, en waren dus zwaarder dan de steenblokken van de Grote Piramide van Gaza in Egypte. Leedskalnin werkte ’s nachts en in zijn eentje, zodat niemand kon zien hoe hij het deed. Hij scheen echter goed thuis te zijn in elektriciteit en magnetisme, en men neemt aan dat hij geheime bouwmethodes toepaste waarmee ook de oude Egyptenaren en andere verdwenen volken werkten.

Afbeelding

wat site om te bekijken
Tibetan Sound Levitation of Large Stones
The Mystery of Edward Leedskalnin
Een aantal foto's
Edward Leedskalnin’s Coral Castle

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80659
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 13 jun 2005, 20:05

Boeiend verhaal heb je hier neergezet Alifoeroe.
Edward Leedskalnin was een zeer byzondere man, ik heb er nog nooit over gehoord maar dankzij jou wel.
Ik weet niet hoe ze die stenen hebben kunnen vervoeren, dat is 1 groot mysterie voor mij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maïca

Bericht door Maïca » 13 jun 2005, 20:08

Wie niet sterk is moet slim zijn...
In die tijd hadden ze natuurlijk niet de gereedschappen die wij nu hebben, ik geloof inderdaad wel dat ze een manier gevonden kunnen hebben om stenen te verplaatsen. Zeer interessant!
He jammer dat die Edward Leedskalnin niet in zijn testament ofzo verteld heeft hoe hij het voor elkaar kreeg. Misschien was het een slimme vorm van gebruik maken van takels...maar dat is misschien ook wel weer onwaarschijnlijk.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 13 jun 2005, 20:13

of zou er gebruik zijn gemaakt van personen met de gave telekinese, in de oude tijden.... :?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80659
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 14 jun 2005, 19:07

Daar zeg je me iets Alifoeroe, dat zou heel goed mogelijk zijn.
Maar kan je door die gave rotsblokken van 6 ton laten bewegen? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Shizo

Bericht door Shizo » 14 jun 2005, 21:56

Een sterke magneet de stenen verschuiven?
Elektriciteit opwekken, golven zenden en ontvangen

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 16 jun 2005, 17:11

Van Nina Kulagina, Russisch exponent van de psychokinese, werd gezegd dat ze door de kracht van haar geest voorwerpen op een afstand kon doen bewegen...

Afbeelding

Moeder natuur

Bericht door Moeder natuur » 16 jun 2005, 18:10

Kinetische of paranormale levitatie is nog niet bewezen.

Wat wel bewezen is geluidslevitatie. Er zijn daarvan leuke onderwerpen te vinden, zo ook experimenten.
Bekijk dit filmpje maar eens:
http://www-personal.umich.edu/~reginald ... sonatt.mpg

In de oude Egyptische geschriften werd daar ook gewag van gemaakt.

MMe

Bericht door MMe » 16 jun 2005, 19:08

Ik heb al twee keer op TV een man gezien die wel kon leviteren, een keer stond ie bij het station in amsterdam en zweefde hij in de lucht met alleen een stok aan een kant, en hij was ook een keer op TV noordholland en daar demonstreerde hij zijn krachten met het laten zweven van een sigaret van zijn hand naar zijn mond, en hij plaatste ook een getal in het hoofd van de interviewer en schreef die op een papiertje en toen moest die reporter een getal zeggen en dat was precies het getal van het papiertje :shock: ik ben er van overtuigd dat dit geen goocheltruuk is maar dat dit iets is wat wel mogelijk is wat wij niet begrijpen. In het interview zei hij dat hij dit geleerd heeft in india :)

Barrel

Bericht door Barrel » 28 mar 2006, 18:07

Om even twee topics te vermengen:

Kan iemand niet een brief naar Char schrijven, en zeggen dat hij een zoon van Edward Leedskalnin is, met de vraag voor een seance, zodat Edward alsnog kan vertellen hoe hij het gedaan heeft? (Ik krijg een E door ...) Robert van den Broeke kan dan vervolgens nog wat foto's maken van leviterende stenen!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80659
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 28 mar 2006, 18:09

Hahaha, jij hebt wel humor Barrel! [muaha]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 28 mar 2006, 23:11

Maïca schreef:
In die tijd hadden ze natuurlijk niet de gereedschappen die wij nu hebben
Ai, vertel eens .... hoe weet jij dit zo zeker? :wink:

Sytse

woow

Bericht door Sytse » 05 jul 2006, 12:05

Die eerste foto...hoe mooi...echt..wauw...ben helemaal onder de indruk..als ik veel geld heb..ga ik op vakantie naar peru..ik wil dat in het echt zien...wauw!

Plaats reactie