Verdwijning van Madeleine McCann

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 25 mar 2019, 16:38

ja die bedoel ik, ondertussen zijn er een aantal delen gemaakt door Richard Hall, tevens heeft hij een video met een statement analyst gemaakt wat ook zeer interessant is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Tammy » 25 mar 2019, 16:59

Ikzelf geloof niet dat de ouders ermee te maken hebben.
Alhoewel die slaappillen vind ik vreemd.
Mij viel de man op die was opgemerkt met een kind in zijn armen in de straat.
Ook die soort verkopers aan de deuren in die week.

Zal jouw link gauw bekijken faithless.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 25 mar 2019, 17:51

Wat me ook opviel was dat de 2 kleine kinderen door bleven slapen in heel het tumult, toch een bewijs dat de kinderen onder invloed waren van een drugs ??

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 25 mar 2019, 21:28

Precies.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 26 mar 2019, 11:14

Wat overigens ook niet in de docu zat is dat de knuffel vam Madeleine (cuddlecat) aangemerkt werd door de honden als in contact gekomen met een dood lichaam.
De verklaring van Kate destijds aan de portugese politie is dat ze de knuffel een keer per ongeluk mee had genomen naar haar werk (zat in haar tas) en gezien haar werk daar waarschijnlijk in contact is gekomen met een lijk.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 31 mar 2019, 12:42

Netflix docu over Maddie McCann leidt tot lugubere verklaring voor verdwijning.

https://www.manners.nl/madeleine-mccann-docu-netflix/
lix heeft een naam hoog te houden als het gaat om controversiële documentaires. Zo deed Making A Murderer behoorlijk wat stof opwaaien en met de documentaire The disappearance of Madeleine McCann is het al niet veel anders. Ook al weten de meeste kijkers de basis van het hele verhaal, toch schijnen sommigen nieuwe aanwijzingen te hebben gevonden.

Netflix docu laat de kijker gissen
Veel kijkers viel iets op na het zien van de documentaire. Zo viel het op dat Madeleine al slaperig was voordat ze door haar ouders werd opgehaald. Dat was niet het enige aandachtspunt, ook het feit dat de tweeling Sean en Amelie niets hebben gemerkt van de verdwijning roept vraagtekens op. De conclusie die veel kijkers trokken is dan ook logisch. Zo is het niet uit te sluiten dat alle drie de kinderen reeds zijn gedrogeerd door de ontvoerder en dat er dus sprake is van een gedegen voorbereiding. Degene die verantwoordelijk is voor de verdwijning zou de kinderen dan ook al langer hebben bespied in de Kids Club van het resort waar het gezin verbleef.


Mensensmokkelaars
“Wat als de ontvoerder hen al enkele dagen bespioneerde en zag dat de McCanns telkens hun appartement verlieten voor het avondeten, om op de dag van de verdwijning de drie kinderen iets te geven waarvan ze zo moe werden zodat ze niet zouden ontwaken”, aldus een commentaar op Twitter. “Volgens mij zijn de McCann-kinderen allemaal verdoofd. Vervolgens heeft iemand Maddie ontvoerd en haar op een of andere manier verkocht via mensensmokkelaars.” Gezien de bijval op Twitter is dat geen onlogische mogelijkheid.

Gelijkaardige theorie
De makers zijn niet over één nacht ijs gegaan bij de verfilming van het verhaal rondom de verdwijning. Zo zijn er meer dan veertig mensen geïnterviewd die betrokken waren bij het onderzoek. De experts die in de documentaire aan het woord komen geven nog een andere interessante optie. Zij geloven dat Maddie het slachtoffer is geworden van een mogelijke grote vraag bij mensensmokkelaars naar een ‘Brits meisje uit de middenklasse’. “Mensensmokkelaars kiezen meestal kinderen uit de lagere klasse in derdewereldlanden”, zegt privédetective Julian Peribanez. “Daar rekruteren die bendes vooral. Madeleine was dus van heel hoge waarde voor hen.”



Al twaalf jaar lang onzekerheid
De verdwijning van Maddie McCann houdt de gemoederen al bijna twaalf jaar lang bezig. De peuter verdween op 3 mei 2007 tijdens een vakantie van haar ouders. In de Portugese Algarve hadden zij een appartement gehuurd en waren op een avond in het resort uit gaan eten terwijl de kinderen thuis bleven. Ondanks de vele inspanningen van de autoriteiten en privé detectives is er nog altijd geen duidelijk spoor naar de mogelijke dader(s).

De Netflix documentaire The disappearance of Madeleine McCann zorgt dus voor de nodige ophef. Eerder lieten de ouders van Maddie ook al weten niet blij te zijn met de docu. Waarom?
Zal het waar zijn?
Hett is niet ondenkbaar.
Maar zou Maddie op latere leeftijd nooit iets vernomen hebben van haar ontvoeringszaak en op het idee gekomen zijn om politie of ouders te bellen?
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door gusteman » 31 mar 2019, 15:13

Zolang er geen bewijs bestaat voor misdadig opzet bij de ouders (of één ouder) zijn beiden voor mij volkomen onschuldig.

De manier waarop wereldwijd iedereen zich het recht toe-eigent om in het openbaar te gaan speculeren over het verdwijnen van een kind stuit mij behoorlijk tegen de borst.

Om er dan ook nog eens een zogeheten documentaire over te maken is gewoon gortig.

De ouders zijn onschuldig aan de verdwijning van het kind, totdat door een gerechtelijk onderzoek anders is aangetoond ..... punt.

Ik moet er niet aan denken hoe ik me zou voelen moest het mij overkomen zijn ... na al dat geraaskal zou ik elke dag weer een ietsje meer zin hebben om iemands bloed te proeven en waarschijnlijk zouden bij mij vroeg of laat de stoppen doorslaan waardoor ik zo'n 'onderzoeker' met plezier de nek zou omwringen ... ook al kreeg ik er mijn kind niet door terug.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 31 mar 2019, 23:54

gusteman schreef:
31 mar 2019, 15:13

De manier waarop wereldwijd iedereen zich het recht toe-eigent om in het openbaar te gaan speculeren over het verdwijnen van een kind stuit mij behoorlijk tegen de borst.
ik vind dat nogal kort door de bocht, zeker in deze zaak.
Op het moment dat je dit zo breed de media in gooit vind ik ook dat je hierover in het openbaar over mag speculeren.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door univers » 01 apr 2019, 08:32

Op het moment dat je dit zo breed de media in gooit vind ik ook dat je hierover in het openbaar over mag speculeren.
Met speculeren, maak je het enkel erger.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 01 apr 2019, 08:35

gusteman schreef:
31 mar 2019, 15:13
De manier waarop wereldwijd iedereen zich het recht toe-eigent om in het openbaar te gaan speculeren over het verdwijnen van een kind stuit mij behoorlijk tegen de borst.
Als je de media opzoekt en er wereldnieuws van maakt kan je inderdaad verwachten dat mensen dit gaan doen, maar openlijk ze aan de schandpaal hangen vind ik ook niet kies zelfs als zou je van de hoed en de rand weten.

Ik geef mijn mening hier op het forum over deze zaak en verwacht niet dat dit hen ter ore komt.
Zou ik media raadplegen waarbij die kans wel bestaat, dan zou ik dat nooit en te nimmer doen omdat je niet zeker weet wat er gebeurt is.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 06 apr 2019, 18:42

univers schreef:
01 apr 2019, 08:32
Op het moment dat je dit zo breed de media in gooit vind ik ook dat je hierover in het openbaar over mag speculeren.
Met speculeren, maak je het enkel erger.
Het gevolg van breed in de media gooien.
Uitleg word gegeven in de docu.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 10 mei 2019, 20:16

Interessante uitleg van Nederlandse privédetective.

http://www.telegraaf.nl/video/3567006/p ... ppartement

Zoals ik al eerder schreef blijf ik mijn twijfels houden over de rol van de ouders.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 10 mei 2019, 21:53

Interessant stuk inderdaad, bedankt voor het posten Fenna.
Zoals hij ook aangeeft en wat ik ook altijd al raar gevonden heb is dat ze meteen zei bij het ontdekken dat Madeleine niet in bed lag, dat ze ontvoerd zou zijn.
Ik heb dat nooit logisch gevonden.
De zogenaamde verdachte die nu opeens naar voren komt (Martin Ney), zit al vast en heeft voor zover zijn strafblad geheel bekend is jongens misbruikt en vermoord en geen meisjes.
Het is de zoveelste verdachte die naar voren komt oftewel poging om de spotlights van de ouders te houden, het zou ze natuurlijk geweldig goed uitkomen als hij verantwoordelijk word gehouden hiervoor, hij zit immers al vast.
Feiten, daar moet men naar kijken, niets meer en niets minder

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 24 jun 2019, 09:22

https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ccann-zaak
'Portugezen lijken stapje dichterbij in Madeleine McCann-zaak'
Afbeelding

Volgens de Britse tabloid The Mirror is de Portugese politie weer ietsjes dichter bij de ontrafeling van de zaak rondom Madeleine McCann.


"Ze weten bijna wat er met Madeleine is gebeurd"
De doorbraak in de zaak zou komen door een tip die een Britse collega gaf aan de Portugese autoriteiten. Er wordt nu gesproken over een 'vreemde' man die in 2007 in de Algarve verbleef, waar het kleine meisje in hetzelfde jaar uit het niets verdween. Madeleine was samen met haar familie en vrienden op vakantie in Praia da Luz toen ze, naar men vermoedt, op 3 mei ontvoerd werd.

Ook de Portugese krant Correio da Manha meldt dat de lokale politie 'een nieuwe verdachte op het spoor is'. Bovendien zou ze 'bijna weten wat er met Madeleine is gebeurd'. Een bron vertelt aan The Mirror dat het een 'enorm geheim is' en dat 'alleen de politie de verdachte kent'.

Inmiddels is het onderzoek al twaalf jaar gaande. Als ze nog leeft, dan is ze nu 16. Kate en Gerry McCann, de ouders van het meisje, blijven doorzoeken naar hun dochter. De twee werden lange tijd zelf verdacht door de Portugese politie.

Het is nog onduidelijk wie de verdachte zou zijn. Het verhaal van Madeleine kwam weer in de publieke belangstelling toen Netflix een documentaire over het vermiste meisje online zette.
Ik hoop dat het waar is.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 26 jun 2019, 21:24

Tja the Mirror, mainstream media en The Mccanns, je kan er bijna een docu van maken ;-).
Kan iemand mij vertellen wat we wijzer zijn geworden van dit "nieuws" item ?

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 21 dec 2020, 12:10

Inmiddels hebben ze een scapegoat gevonden......

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 21 dec 2020, 12:13

faithless schreef:
21 dec 2020, 12:10
Inmiddels hebben ze een scapegoat gevonden......
Heb je ook een artikel of een link.
Ben nieuwsgierig.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 12 jan 2021, 13:06

Fenna schreef:
21 dec 2020, 12:13
faithless schreef:
21 dec 2020, 12:10
Inmiddels hebben ze een scapegoat gevonden......
Heb je ook een artikel of een link.
Ben nieuwsgierig.
Buiten het feit dat Gonzalo Amaral al een jaar voordat deze persoon als person of interest werd aangemeld dit voorspelde (te beluisteren in de podcast Maddie), is het voornamelijk logisch nadenken.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 19 jan 2022, 20:54

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2336465 ... n=whatsapp

Vrij artikel.
’Doorbraak’ in verdwijningszaak Maddie McCann: onderzoekers vinden ’schokkend’ bewijs

AMSTERDAM - Er is nieuw bewijs gevonden in de verdwijningszaak rond Madeleine McCann, het Britse meisje dat in 2007 op 3-jarige leeftijd spoorloos verdween. Dat melden Britse en Duitse media.

Onderzoekers werkzaam voor de Duitse tv-zender Sat.1 zeggen dat zij ’schokkend’ bewijsmateriaal hebben gevonden tegen de Duitse hoofdverdachte Christian Brueckner. Het team heeft het bewijs overhandigd aan de rechercheurs die de betrokkenheid van Brueckner onderzoeken in de beruchte zaak.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 30 jan 2022, 20:33

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1264945 ... n=whatsapp

Vrij artikel.
’Nieuwe details over zaak-Maddie: verdachte maakte zwembaden schoon in hotel waar meisje verbleef’

AMSTERDAM - Nieuwe details in het onderzoek naar de verdwijning van Maddie McCann wijzen opnieuw in de richting van hoofdverdachte Christian Brückner. Dat meldt de Duitse krant Bild. De veroordeelde pedofiel zou het vakantieverblijf waar het meisje en haar gezin destijds verbleven, „door en door kennen” omdat hij er geregeld de zwembaden schoonmaakte.
Lees verder in link.
---------------
Het net sluit zich steeds verder in de dader.
Ik hoop voor de ouders dat dit nu eindelijk eens opgelost worden en dat zij van alle verdenkingen waar ik mij ook schuldig aan maakte verlost zullen worden.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie