De passagiersdrone is hier: dit is de Workhorse Surefly

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Arminius

De passagiersdrone is hier: dit is de Workhorse Surefly

Bericht door Arminius » 06 mei 2018, 09:49

Ik mis eigenlijk een topic Techniek of ik kijk er overheen, dus dan maar even hier.

Dit vind ik dus zo geweldig!
Afbeelding

Een opvouwbare quadcopter voor mensen heet in de volksmond een passagiersdrone. Het lijkt allemaal nogal futuristisch, maar ze komen er echt aan. De Workhorse Surefly is onlangs voor het eerst echt opgestegen.

De ene futuroloog voorspelt dat we binnen tien jaar allemaal in autonome autootjes rondgereden worden, terwijl de ander juist gelooft dat het onbestuurde vliegtuigen zijn die voor het vervoer van de toekomst zorgen. Feit is dat er wel al veel zelfrijdende auto's zijn, maar dat de vliegende auto nog even op zich laat wachten. De autonoom vliegende auto is daardoor nog wat verder weg.

Kan allemaal wel wezen, denken ze bij Workhorse, hier is onze Surefly. En, het moet gezegd worden, dat ziet er best aardig uit. Het goede nieuws is in ieder geval dat dit niet een of ander laf showmodel is, maar echt een vliegende passagiersdrone.

De naam Workhorse kent iedereen waarschijnlijk nog welvan de W-15 pick-up truck die het bedrijf ook ontwikkelde. Ze maken dus verschillende elektrische oplossingen voor de toekomst. Deze drone kan voorlopig 180 kilogram optillen en over een afstand van 112 km verplaatsen.

Helaas betreft het een eerste luchtwaardigheidstest, wat betekent dat de drone maar een paar centimeter boven de grond blijft hangen. Toch zijn we benieuwd naar de volgende tests van het apparaat, want de richtprijs is onder de $200.000 en dat is de helft van een Pal-V.

Bron

Plaats reactie