Geld is schuld

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Arminius

Geld is schuld

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 15:48

Omdat we hier geen onderwerp economie hebben, zet ik het hier even neer.

Geld als schuld

Wist je dat het grootste gedeelte van onze economie uit schuldgeld bestaat. Geld ontstaat namelijk doordat het “uit het niets” wordt gecreëerd door commerciële banken. En die zijn er niet voor het algemeen belang, maar voor de eigen winst! Dus dat is vragen om moeilijkheden, dat spreekt voor zich.

Dit geld is niet meer dan een paar digitale cijfertjes op een computerscherm. Stel jij wilt 1000 euro lenen. Dan haalt de bank dit niet ergens uit een kluis, maar tikt simpelweg een bedrag op een scherm in.

“Giraal geld bestaat als een vordering. Derhalve wordt het ook wel ‘schuldgeld’ genoemd. Schuldgeld is te onderscheiden van ‘schuldvrij geld’ dat onafhankelijk van een vordering bestaat. Schuldgeld gaat structureel gepaard met schuldenlasten. Die limiteren de geldomloop en daarmee ook de ontwikkeling van welvaart en welzijn. Aanwezige welvaartspotenties blijven zo onbenut. Dit is onnodig en ongewenst.”

En dat is nog niet alles, want schuld gaat gepaard met rente. Als de bank je € 100 leent, dan moet je € 110 terugbetalen. En dat tientje dat is er niet, want dat heeft de bank niet geschapen. Er moet dus meer geld worden terugbetaald dan er gecreëerd is! Daardoor ontstaan aan de lopende band crises en faillissementen. En economische ongelijkheid, niet te vergeten, want al het geld stroomt op deze manier natuurlijk naar boven. Wie heeft, krijgt steeds meer, en wie schulden heeft krijgt steeds meer schulden. Daar kunt u niets aan doen, dat zit ingebakken in het systeem

Daar komt nog eens bij dat als jij schulden hebt, de schuldeiser macht heeft over jou. Daarom heb ik ruim 10 jaar geleden al mijn schulden afbetaald. En zal ik nooit ook maar 1 cent schuld meer nemen. Eerst spaar ik tot ik iets kan betalen, dan koop ik het pas. Zo zorg ik ervoor dat niemand meer macht over mij kan uitoefenen. Een heerlijk gevoel kan ik je zeggen. ;P!

Wil je meer over dit onderwerp weten, en ben je benieuwd hoe dit giraal systeem werkt, bekijk dan eens onderstaande docu


Gast1

Re: Geld is schuld

Bericht door Gast1 » 16 mei 2018, 05:36

Arminius schreef:
15 mei 2018, 15:48
Omdat we hier geen onderwerp economie hebben, zet ik het hier even neer.

Geld als schuld

Wist je dat het grootste gedeelte van onze economie uit schuldgeld bestaat.
Geld ontstaat namelijk doordat het “uit het niets” wordt gecreëerd door commerciële banken.
Sterker nog, geld is er omdat er 'iets schuldig' is.
Ik wil iets en dan dien ik er voor te betalen.
Soms 'moet' ik iets van mijn dierbare werkgever.
Zo ben ik een poos geleden bij een re-integratiebureau op bezoek geweest en ze wilden me helpen.
Daarop heb ik de twee vriendelijke mensen gezegd dat ik dat betwijfel, waarna ze enigszins vreemd keken.
Ik heb hen getracht dat uit te leggen, maar toen ik zei dat ze daar zaten om hun kost te verdienen, leken ze mij niet te geloven. :mrgreen:
Ook mijn advocaat helpt mij niet, hij wil geld verdienen, net als mijn psychiater, dokter and so on ...

We leven in een plutocratie ...

Ik bedenk overigens dat ik mijn werkgever ook niet bepaald help.
Ik werk immers om de kost te verdienen.
Nu werk ik niet, en toch dient mijn werkgever mij te betalen.
Dat moet mijn werkgever wel, omdat de Centrale Raad van Beroep dat uitgesproken heeft.
Ik geloof dat die mij wél geholpen hebben ...

:rolfl:

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 07:28

Daarom leg ik ook uit dat er twee soorten geld zijn Gast1. Schuld geld en schuldenvrij geld. Loon is schuldenvrij geld. Dat wordt niet uit het niets gecreëerd. Er is een wezenlijk verschil.

Ik heb ook een NL ondertitelde versie van de docu gevonden.



HIER een mooi artikel over hoe schuld ook macht is. Macht over mensen, maar ook macht over landen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geld is schuld

Bericht door univers » 16 mei 2018, 08:03

Nu werk ik niet, en toch dient mijn werkgever mij te betalen.
Doet hij eindelijk ook iets goed.
Draai hem een poot uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geld is schuld

Bericht door Fenna » 16 mei 2018, 08:53

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geld is schuld

Bericht door MetalPig » 16 mei 2018, 09:10

Arminius schreef:
16 mei 2018, 07:28
Loon is schuldenvrij geld. Dat wordt niet uit het niets gecreëerd.
Mijn werkgever is mij toch dat geld verschuldigd? Waarom noem je dat schuldenvrij?

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 10:17

MetalPig schreef:
16 mei 2018, 09:10
Arminius schreef:
16 mei 2018, 07:28
Loon is schuldenvrij geld. Dat wordt niet uit het niets gecreëerd.
Mijn werkgever is mij toch dat geld verschuldigd? Waarom noem je dat schuldenvrij?
Omdat jij daar een tegenprestatie tegenover hebt gesteld.

Gecreëerd geld is digitaal geld. Zogenaamd fiat geld. Fiatgeld heeft geen waarde
http://www.nieuwgeld.eu/fiat-geldsysteem.html

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 10:31

Banken creëren geld uit lucht. [juist, gebakken lucht]

Daarom zie je in veel logo`s van banken een gekanteld vierkantje of wiebertje.

Dit is het symbool voor lucht

Afbeelding

Gespiegeld krijg je dan een wiebertje

Wie een beetje thuis is in heilige geometrie kent de wortel 2 transformatie, ook wel het genereerende principe genoemd.

Het is de basis van alle trillingen,het genereerd de kern energie van de Matrix. Nee het is GEEN ether of wel CHI, dat is dodecaheder oftewel wortel 5 gerelateerd.

De octaheder stelt de wortel twee transformatie voor en heeft als symbool de "ruit" (wiebertje) of het gekantelde vierkantje.

Het centum van de octaheder bevat de oersingulariteit ook wel zero point genoemd.

Het gekantelde vierkant is een geliefd symbool vooral bij banken want die genereren alles wat er is en dat doen ze met LUCHT(geld) en lucht heeft als symbool de octaheder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is er een bank in zwitserland en dat kan je de moeder der banken noemen het staat onder regie van natuurlijk Rothschild en die bank heet: Bank for International Settlements afgekort BIS: http://www.bis.org/

Het is dit imperium wat dadelijk gezamelijk met alle andere banken EEN wereld munt gaat invoeren en die munt wordt in de toekomst electronisch.

Het logo van de BIS is natuurlijk ook een gekanteld vierkantje:

Afbeelding

Welkom in de matrix die geruled wordt door de wortel 2 transformatie! :mrgreen:

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 10:36

Afbeelding

Even een analyse voor wie het niet ziet:

Het blauwe mensje (blue blood?) gaat van dat enige even priemgetal (de twee) naar binnen toe naar de zero point . Dit mensje stapt als het ware het centrum van de octaheder(wortel 2 trasformatie) in.

Die stap die dit mensje maakt ziet er als een wiebertje (ruit) uit.Zie driehoek die de twee benen maakt en de schaduw van de twee benen op de klok.

Een bijzonder detail van deze ruit is dat ie die adembenemende hoek van negentig graden maakt.Dus die stap lijkt wel een rotationele beweging.

Al met al en bijzonder logo,hulde aan de ontwerper!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geld is schuld

Bericht door MetalPig » 16 mei 2018, 10:42

Arminius schreef:
16 mei 2018, 10:17
MetalPig schreef:
16 mei 2018, 09:10
Arminius schreef:
16 mei 2018, 07:28
Loon is schuldenvrij geld. Dat wordt niet uit het niets gecreëerd.
Mijn werkgever is mij toch dat geld verschuldigd? Waarom noem je dat schuldenvrij?
Omdat jij daar een tegenprestatie tegenover hebt gesteld.

Gecreëerd geld is digitaal geld. Zogenaamd fiat geld. Fiatgeld heeft geen waarde
http://www.nieuwgeld.eu/fiat-geldsysteem.html
Ik zou zeggen 'toekomstige waarde' ipv 'geen waarde'.
Het geld dat de bank 'creeert' voor mijn hypotheek vertegenwoordigt de waarde van mijn toekomstige arbeid. Mijn tegenprestatie ligt in de toekomst in plaats van het verleden, maar dat maakt niet dat het geld geen waarde heeft.

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 10:49

MetalPig schreef:
16 mei 2018, 10:42
Arminius schreef:
16 mei 2018, 10:17
MetalPig schreef:
16 mei 2018, 09:10

Mijn werkgever is mij toch dat geld verschuldigd? Waarom noem je dat schuldenvrij?
Omdat jij daar een tegenprestatie tegenover hebt gesteld.

Gecreëerd geld is digitaal geld. Zogenaamd fiat geld. Fiatgeld heeft geen waarde
http://www.nieuwgeld.eu/fiat-geldsysteem.html
Ik zou zeggen 'toekomstige waarde' ipv 'geen waarde'.
Het geld dat de bank 'creeert' voor mijn hypotheek vertegenwoordigt de waarde van mijn toekomstige arbeid. Mijn tegenprestatie ligt in de toekomst in plaats van het verleden, maar dat maakt niet dat het geld geen waarde heeft.
Ja hoor, het geld dat jij leent voor je hypotheek bestaat niet. Dat wordt gecreëerd op het moment dat jij daar om vraagt. [d.m.v. het intikken van een paar toetsen]

Vroeger stond tegenover geld een goudwaarde. Je kon als het ware een bank binnen lopen met 100 gulden en daarvoor goud vragen. Dat is niet meer. Een meesterzet van de banken. Zo kan men nu geld uit lucht creëren.

Het gecreëerde geld is als het ware een gecreëerde schuld geworden [jou schuld]
Laatst gewijzigd door Arminius op 16 mei 2018, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 10:52

Toen in 2008 veel banken dreigden om te vallen, kwam dat door gecreëerd geld. De overheid moest toen bijspringen en geld lenen. [fiat geld] Daarmee zorgde de bank er voor dat hun boeken weer klopten.

Door de link met goud te verbreken, door transacties in goud te verbieden en door mensen te verplichten haar eigen papiergeld te accepteren, heeft de overheid fiatgeld gecreëerd en voor zichzelf en banken de mogelijkheid verschaft om vanuit het niets steeds meer geld te scheppen.

Bovenstaande post over wiebertjes heeft te maken met de heilige geometrie. Misschien maak ik daar binnenkort nog wel eens een topic over aan.

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 11:40

Dit is Beursplein 5

En wat zien we daar?

Afbeelding

Het beeld van Mercurius, en wat heeft hij in zijn hand?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geld is schuld

Bericht door MetalPig » 16 mei 2018, 13:08

Arminius schreef:
16 mei 2018, 10:49
Ja hoor, het geld dat jij leent voor je hypotheek bestaat niet. Dat wordt gecreëerd op het moment dat jij daar om vraagt. [d.m.v. het intikken van een paar toetsen]
Maar het heeft wel waarde; aan de ene kant de waarde van mijn huis, aan de andere kant de waarde van een deel van mijn toekomstige inkomen.

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 13:20

MetalPig schreef:
16 mei 2018, 13:08
Arminius schreef:
16 mei 2018, 10:49
Ja hoor, het geld dat jij leent voor je hypotheek bestaat niet. Dat wordt gecreëerd op het moment dat jij daar om vraagt. [d.m.v. het intikken van een paar toetsen]
Maar het heeft wel waarde; aan de ene kant de waarde van mijn huis, aan de andere kant de waarde van een deel van mijn toekomstige inkomen.
Zucht :? Snap je het echt niet, of wil je het gewoon niet begrijpen?

Op het moment dat jij geld leent wordt het pas gecreëerd. Dat zeg ik. Het is schuldgeld. Schuldgeld gaat structureel gepaard met schuldenlasten. Jou huis is al van de bank. Dat blijft zo tot de laatste cent van je schuld is betaald. Plus rente. Heel veel rente.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geld is schuld

Bericht door MetalPig » 16 mei 2018, 13:24

Arminius schreef:
16 mei 2018, 13:20
Zucht :? Snap je het echt niet, of wil je het gewoon niet begrijpen?
Optie 3: Ik snap het wel maar ben het er niet mee eens.

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 13:29

MetalPig schreef:
16 mei 2018, 13:24
Arminius schreef:
16 mei 2018, 13:20
Zucht :? Snap je het echt niet, of wil je het gewoon niet begrijpen?
Optie 3: Ik snap het wel maar ben het er niet mee eens.
Dat mag ook

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geld is schuld

Bericht door MetalPig » 16 mei 2018, 13:37

Arminius schreef:
16 mei 2018, 13:29
MetalPig schreef:
16 mei 2018, 13:24
Optie 3: Ik snap het wel maar ben het er niet mee eens.
Dat mag ook
Oh fijn.

Gast1

Re: Geld is schuld

Bericht door Gast1 » 16 mei 2018, 13:47

Arminius schreef:
16 mei 2018, 07:28
Daarom leg ik ook uit dat er twee soorten geld zijn Gast1. Schuld geld en schuldenvrij geld. Loon is schuldenvrij geld.
Ik zie dat anders Arminius.
Loon is het geld, dat mijn werkgever mij 'verschuldigd is', voor mijn verricht werk.

'Schuldenvrij geld' ... [think]
Misschien een gift van mij aan iemand of aan een instantie ...
Ik stel mij dan de vraag waarom ik dan dan doe ... uit schuldgevoel of omdat ik er mij goed bij voel?

Bij dat laatste ben ik een egoïst ...

Afbeelding

Arminius

Re: Geld is schuld

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 14:03

Gast1 schreef:
16 mei 2018, 13:47
Arminius schreef:
16 mei 2018, 07:28
Daarom leg ik ook uit dat er twee soorten geld zijn Gast1. Schuld geld en schuldenvrij geld. Loon is schuldenvrij geld.
Ik zie dat anders Arminius.
Loon is het geld, dat mijn werkgever mij 'verschuldigd is', voor mijn verricht werk.

'Schuldenvrij geld' ... [think]
Misschien een gift van mij aan iemand of aan een instantie ...
Ik stel mij dan de vraag waarom ik dan dan doe ... uit schuldgevoel of omdat ik er mij goed bij voel?

Bij dat laatste ben ik een egoïst ...

Afbeelding
Nogmaals Gast1. Het gaat erom of het geld iets vertegenwoordigd. [Waarde heeft.] Loongeld heeft waarde, daar heb je immers voor gewerkt. Voor dat geld heb je iets gedaan wat waarde vertegenwoordigd, namelijk werk. Giraal geld vertegenwoordigd geen waarde. Dat wordt uit lucht gecreëerd. [d.m.v. het intikken van een paar cijfers op een scherm] Uiteraard is het wel iets waard daarna, je kunt er dan iets voor kopen. Maar het blijft schuldgeld. Daar kunnen banken net zo veel van scheppen/creëren als men wil.

Plaats reactie