Veren of lood

Voor alle andere reportages.
Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 16:57

Vitharr schreef:
16 jan 2019, 15:41
Nogmaals, geef eens 1 goed egalitair voorbeeld dan?
Praat eens Nederlands?
Wat bedoel je precies met egalitair? En zou je dat woord ook kunnen vervangen door iets dat duidelijker is?

https://www.encyclo.nl/begrip/egalitair

Want als ik hierop kijk, en ik lees jouw zinnetje dan kan ik er weinig chocolade van maken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Egalitarisme

En ook dit vergelijk ik met jouw vraag, maar nog kan ik van jouw vraag weinig chocolade maken.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 16 jan 2019, 18:27

Berjan schreef:
16 jan 2019, 16:57
Vitharr schreef:
16 jan 2019, 15:41
Nogmaals, geef eens 1 goed egalitair voorbeeld dan?
Praat eens Nederlands?
Wat bedoel je precies met egalitair? En zou je dat woord ook kunnen vervangen door iets dat duidelijker is?

https://www.encyclo.nl/begrip/egalitair

Want als ik hierop kijk, en ik lees jouw zinnetje dan kan ik er weinig chocolade van maken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Egalitarisme

En ook dit vergelijk ik met jouw vraag, maar nog kan ik van jouw vraag weinig chocolade maken.
Dus omdat jij het niet snapt ligt dat aan iemand anders? Egalitair is een volkomen normaal Nederlands woord wat voornamelijk in de linkse hoek als utopie gezien wordt. Toen Univers over de elite begon riep jij gelijk dat die niet bestaat. Dat de elite bestaat is iets waar Links en Rechts consensus over hebben. Als jij dat ontkent geloof je dus in een egalitair systeem. Daarom vraag ik je (2x) om 1 goed voorbeeld van zo'n egalitair systeem om aan te tonen dat univers fout zit.

Je hoeft dus niet gelijk zo hard van de toren te blazen. Hierdoor lijk je alleen maar nog achterlijker dan al vastgesteld was. Als het met je links nog steeds niet lukt om mijn vraag te begrijpen kun je beter stoppen met het delen van wijsheid die je niet bezit.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 18:57

Vitharr schreef:
16 jan 2019, 18:27
Dus omdat jij het niet snapt ligt dat aan iemand anders? Egalitair is een volkomen normaal Nederlands woord wat voornamelijk in de linkse hoek als utopie gezien wordt. Toen Univers over de elite begon riep jij gelijk dat die niet bestaat. Dat de elite bestaat is iets waar Links en Rechts consensus over hebben. Als jij dat ontkent geloof je dus in een egalitair systeem. Daarom vraag ik je (2x) om 1 goed voorbeeld van zo'n egalitair systeem om aan te tonen dat univers fout zit.

Je hoeft dus niet gelijk zo hard van de toren te blazen. Hierdoor lijk je alleen maar nog achterlijker dan al vastgesteld was. Als het met je links nog steeds niet lukt om mijn vraag te begrijpen kun je beter stoppen met het delen van wijsheid die je niet bezit.
Doe eens een keer normaal man, met dat vetgedrukte...

De elite zoals die door rechts wordt gezien, en wat Univers ook bedoelde bestaat niet. En het is zeker geen consensus binnen links of rechts dat die wel bestaat. Als jij eens zou lezen wat mensen schreven zou dat die vraag die jij twee keer stelde schelen:

Of nu links of rechts aan de macht is maakt niets uit.
Ze hebben maar de orders aan te nemen, van de elite boven hun.'


Dit is wat univers stelde. En ik meen dat dit een mythe is. Er is geen elite die boven de politiek staat en waar zowel links als rechts naar luisteren. Een zogenaamde deep state, waar men in Amerika in schijnt te geloven. Als je met elite bedoelt de rijken die rijker worden en die zich niks aan trekken van armen dan bestaat die wel. Of de wapenlobby waardoor mensen als J.F.K vermoord is, dat is ook een soort elite en die schijnt wel te bestaan. Die oorlogen creëren om aan beide kanten van de medaille wapens te verkopen en geld te verdienen.

Maar niet de elite waar ik op rechtse sites vaak van hoor, bijvoorbeeld op ninefornews. Of in bepaalde topics van het fok forum. En dit is ook geen linkse consensus als ik lees wat linkse mensen hierover te zeggen hebben.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 16 jan 2019, 19:30

Het nadeel van nare mannetjes als jij is dat ze door hun arrogantie zomaar invullen wat een ander bedoelt en denken iets bij te kunnen dragen met hun lachwekkende oordeel. Als ze daar op gewezen worden reageren ze heel neerbuigend. Mensen die het verschil niet zien tussen de elite en die elite zouden niet eens een mening moeten mogen hebben. Zo rechts ben ik.

Dit is het M&W forum, geen Xandernieuws. je voorbeelden zijn belachelijk.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 16 jan 2019, 19:42

Dit is wat univers stelde. En ik meen dat dit een mythe is.
Reken maar dat het geen mythe is.
Bij welke wasserij heb jij die hersenspoeling gehad ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 19:42

Vitharr schreef:
16 jan 2019, 19:30
Het nadeel van nare mannetjes als jij is dat ze door hun arrogantie zomaar invullen wat een ander bedoelt en denken iets bij te kunnen dragen met hun lachwekkende oordeel. Als ze daar op gewezen worden reageren ze heel neerbuigend. Mensen die het verschil niet zien tussen de elite en die elite zouden niet eens een mening moeten mogen hebben. Zo rechts ben ik.

Dit is het M&W forum, geen Xandernieuws. je voorbeelden zijn belachelijk.
Weer schelden en doen, wanneer leer je dit eens af?

En over arrogantie gesproken: Jij vult voor Univers ook in wat hij zou bedoelen met Elite. Maar jij denkt waarschijnlijk dat jij gelijk hebt dus dan is het wijsheid en niet arrogantie? Tevens doe je alsof ik neerbuigend doe, terwijl jij degene bent die mij voor achterlijk uitmaakt..

Heb jij al een spiegel thuis, of moet ik er eentje opsturen?

Voor de rest stik je er maar in, ik ga mij niet bezig houden met figuren zoals jij. Dat is een van mijn goede voornemens voor 2019, dus daar ga ik me maar aan houden.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 19:45

univers schreef:
16 jan 2019, 19:42
Dit is wat univers stelde. En ik meen dat dit een mythe is.
Reken maar dat het geen mythe is.
Bij welke wasserij heb jij die hersenspoeling gehad ?
Bij links.be. Nou goed?

En met elite, wat bedoel je hier precies mee? Aangezien die rechtse idioot en ik er twee verschillende dingen mee bedoelen. Zou handig zijn als jij duidelijk zegt welk idee van elite jij hebt dat scheelt weer problemen. Een rijke elite, daar geloof ik wel in. Maar niet in een elite die de touwtjes in handen heeft en ook de politiek in handen heeft. Een soort deep state zeg maar waar Trump het over had.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 16 jan 2019, 19:45

Heb jij al een spiegel thuis, of moet ik er eentje opsturen?
Als het een mooie passpiegel is, houd ik me eigen aanbevolen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 19:46

univers schreef:
16 jan 2019, 19:45
Heb jij al een spiegel thuis, of moet ik er eentje opsturen?
Als het een mooie passpiegel is, houd ik me eigen aanbevolen. :mrgreen:
Moet je er wel af en toe in kijken :D

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 16 jan 2019, 19:48

Berjan schreef:
16 jan 2019, 19:42
En over arrogantie gesproken: Jij vult voor Univers ook in wat hij zou bedoelen met Elite.
Nee knuppel, mijn hele punt is dat jij dat invult. Laat maar zien waar ik voor uni invul dan. Spiegeltje, spiegeltje...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 16 jan 2019, 19:56

En met elite, wat bedoel je hier precies mee?
Daar bedoel ik mee, de groot industriële,
Shell, Unilever, V&D en niet vergeten het Koningshuis en nog 3 figuren die hier niet thuis horen.
In 1954 hebben ze de banden versterkt, zij zijn het die dit land regeren.
Ben jij een linkse of een rechtse partij tegengekomen, die zijn belofte nagekomen is?
Er is 1 man die daar tegen in kwam, helaas is hij er niet meer.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 16 jan 2019, 19:59

Ik geniet er volop van, :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 16 jan 2019, 20:18

univers schreef:
16 jan 2019, 19:59
Ik geniet er volop van, :mrgreen:
Doe mij de muppetshow maar. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 16 jan 2019, 20:28

univers schreef:
16 jan 2019, 19:56
Er is 1 man die daar tegen in kwam, helaas is hij er niet meer.
Ik neem aan dat je Pim Fortuyn bedoelt?
Als ik nog aan die moord denk word ik nog beroerd.
Misschien was het met hem ook geen hosanna geworden maar ik geloofde in hem en dat hij wel voor ons, de gewone man, iets kon betekenen.
Afbeelding
Afbeelding

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 20:41

Vitharr schreef:
16 jan 2019, 19:48
Nee knuppel, mijn hele punt is dat jij dat invult. Laat maar zien waar ik voor uni invul dan. Spiegeltje, spiegeltje...
Ben je soms niet goed bij je hoofd of zo?

Ik erken tenminste dat ik invul voor Univers, nu jij nog... Jij vult ook in voor Univers, dat is wat ik stelde...
Toen Univers over de elite begon riep jij gelijk dat die niet bestaat. Dat de elite bestaat is iets waar Links en Rechts consensus over hebben. Als jij dat ontkent geloof je dus in een egalitair systeem. Daarom vraag ik je (2x) om 1 goed voorbeeld van zo'n egalitair systeem om aan te tonen dat univers fout zit.
Jij vult in dat de links en rechts consensus hebben over dat de elite (waar Universe het over heeft) bestaat. Maar als ik nu Univers lees en zie dat hij met de elite, het koningshuis, shell, unilever, V&D etc bedoelt. Nou, links is het er wel mee eens dat ze bestaan maar niet dat dit een elite is waar de politiek zich aan houd.
neem nou die afschaffing didivendbelasting. Dit zou goed zijn voor Shell, unilever en andere bedrijven. De politieke oppositie en de regeringspartijen zijn het er niet zo mee eens en Rutte en co halen bakzeil. Dit is toch het bewijs dat Shell en andere partijen geen elite zijn? Anders zou het hoe dan ook doorgegaan zijn..

Het koningshuis is al helemaal een lachertje. Van mij mogen ze opgedoekt worden, maar hun hele bestaan is zuiver symbolisch. En die hebben geen enkele vinger meer in de poep (huh, pap).
Kost ons wel handenvol geld, maar het is een traditie van vroeger. Over 20 jaar zijn ze weg, hoop ik..

Ben jij een linkse of een rechtse partij tegengekomen, die zijn belofte nagekomen is?
Er is 1 man die daar tegen in kwam, helaas is hij er niet meer.
Ja hoor, ik kom genoeg partijen tegen die hun beloftes willen nakomen. Maar dan moet je water bij de wijn doen en zie je helaas de wijn niet meer enkel nog water.
En heb je het over Pim Fortuyn die er tegen in kwam? Of vul ik nu iets in?
Want ik denk dat het voor Pim Fortuyn zijn sterrenstatus goed is dat hij er niet meer is. Dan kan hij niet tegenvallen. Alle partijen namelijk die regeren kunnen hun hele plan niet uitvoeren vanwege onze manier van politiek. Pas als er in Nederland een dictator zou zijn zou hij zich volledig aan zijn beloften kunnen houden.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 20:42

Fenna schreef:
16 jan 2019, 20:28
univers schreef:
16 jan 2019, 19:56
Er is 1 man die daar tegen in kwam, helaas is hij er niet meer.
Ik neem aan dat je Pim Fortuyn bedoelt?
Als ik nog aan die moord denk word ik nog beroerd.
Misschien was het met hem ook geen hosanna geworden maar ik geloofde in hem en dat hij wel voor ons, de gewone man, iets kon betekenen.
hoe naief :hands:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 16 jan 2019, 20:55

Sneuneus.
Afbeelding
Afbeelding

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 21:31

Berjan schreef:
16 jan 2019, 20:42
Fenna schreef:
16 jan 2019, 20:28
univers schreef:
16 jan 2019, 19:56
Er is 1 man die daar tegen in kwam, helaas is hij er niet meer.
Ik neem aan dat je Pim Fortuyn bedoelt?
Als ik nog aan die moord denk word ik nog beroerd.
Misschien was het met hem ook geen hosanna geworden maar ik geloofde in hem en dat hij wel voor ons, de gewone man, iets kon betekenen.
hoe naief :hands:
Je bent toch wel heel naief als je denkt dat populisten die voor de buhne schreeuwen iets voor de gewone man kunnen betekenen.
Fortuyn heeft gewoon "geluk" dat hij niet aan de macht kwam. Daardoor is zijn heldenstatus alleen maar vergroot. Wilders zou ook iets voor de gewone man kunnen betekenen. Maar toen kreeg hij gedeeltelijk de macht en zijn status brokkelde zienderogen af.
Trump idem dito.
Zou Jezus terugkomen en de macht op Aarde krijgen lopen ook alle mensen bij hem weg.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 16 jan 2019, 22:38

Ja hoor, ik kom genoeg partijen tegen die hun beloftes willen nakomen
Tussen willen en doen, zit een heel groot verschil.
Nakomen? Wat komen ze na?
Allemaal loze beloftes, waar niets van terecht komt.
Jonge wat ben jij naïef.
Sluit je oren voor mooie praatjes, en kijk goed om je heen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 16 jan 2019, 22:41

Jij wil Wilders toch niet met Fortuyn vergelijken?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie