Veren of lood

Voor alle andere reportages.
Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 16 jan 2019, 23:25

univers schreef:
16 jan 2019, 22:38
Ja hoor, ik kom genoeg partijen tegen die hun beloftes willen nakomen
Tussen willen en doen, zit een heel groot verschil.
Nakomen? Wat komen ze na?
Allemaal loze beloftes, waar niets van terecht komt.
Jonge wat ben jij naïef.
Sluit je oren voor mooie praatjes, en kijk goed om je heen.
Jij bent pas naief, als je denkt dat mensen/partijen hun beloftes niet nakomen omdat ze moeten doen wat de Elite wil dat ze doen. Dan snap je geen reet van ons politiek systeem en dat dat een systeem is wat niet goed werkt. Je kan beter een dictator hebben die het goede voor heeft met zijn mensen, die kan dingen doen die hij belooft. Maar als mensen water bij de wijn moeten doen dan houdt je een mix van water en wijn over en dat is voor niemand leuk.
univers schreef:
16 jan 2019, 22:41
Jij wil Wilders toch niet met Fortuyn vergelijken?
Ik wil het niet alleen, ik doe het ook. Mooi he, als mensen niet alleen iets willen maar het ook doen... :rolfl:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 17 jan 2019, 00:18

Jij bent pas naief, als je denkt dat mensen/partijen hun beloftes niet nakomen omdat ze moeten doen wat de Elite wil dat ze doen.
Ondervinding is de beste leermeester.
Laten we het maar hierbij houden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 17 jan 2019, 07:31

Berjan schreef:
16 jan 2019, 20:41
Ben je soms niet goed bij je hoofd of zo?
Klopt, is een heel topic over maar fijn dat je laat zien dat het nog erger kan. ;P!
Berjan schreef:
16 jan 2019, 20:41
Ik erken tenminste dat ik invul voor Univers, nu jij nog... Jij vult ook in voor Univers, dat is wat ik stelde...
Toen Univers over de elite begon riep jij gelijk dat die niet bestaat. Dat de elite bestaat is iets waar Links en Rechts consensus over hebben. Als jij dat ontkent geloof je dus in een egalitair systeem. Daarom vraag ik je (2x) om 1 goed voorbeeld van zo'n egalitair systeem om aan te tonen dat univers fout zit.
Jij vult in dat de links en rechts consensus hebben over dat de elite (waar Universe het over heeft) bestaat. Maar als ik nu Univers lees en zie dat hij met de elite, het koningshuis, shell, unilever, V&D etc bedoelt. Nou, links is het er wel mee eens dat ze bestaan maar niet dat dit een elite is waar de politiek zich aan houd.
In mijn quote gaat het over het bestaan van elitairen. Jij zei dat die niet zouden bestaan. Ik vroeg om een egalitair voorbeeld en dat kun je niet geven. Vervolgens vraag je uni om verduidelijking en erkent dan zelf dat die elitaire kringen bestaan. Je opmerking dat de elite niet bestaat herzie je dus. Dat was mijn punt.

Nu wil je je nederlaag niet erkennen en haalt er invloed bij waar ik niet over heb geschreven. Weer haal je De en Die door elkaar. Je vult maar wat in en spreekt dan je oordeel uit. Jij zal zo nooit doorgronden wat een ander werkelijk zegt. Dat je je mening moet herzien maakt dat overduidelijk. Jij bent niet tot discussie in staat...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Veren of lood

Bericht door Gast1 » 17 jan 2019, 07:46

Vitharr schreef:
17 jan 2019, 07:31
Jij bent niet tot discussie in staat...
... en dát was nou precies waarover ik aan het nadenken was: een nieuw topic!
Ik ervaar namelijk hetzelfde met een tweetal andere forumleden.

Een poos lang heb ik niet meegedaan aan de discussies op het forum en was dus afwezig.
Ik diende me even te resetten en compartimentaliseren ging in die afwezigheid iets minder goed.
Te veel 'negatieve vibraties' zeg maar en dat is een lang verhaal wat er hier niet toe doet.

Je hebt mij 'een zetje' gegeven in de juiste richting inzake het nieuwe topic.
Komt eraan. ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 17 jan 2019, 08:48

Ik ervaar namelijk hetzelfde met een tweetal andere forumleden.
Waaronder ik.
Je mag het gerust bij naam noemen.
Te veel 'negatieve vibraties' zeg maar en dat is een lang verhaal wat er hier niet toe doet.
Dat heb je zelf uitgebreid op deze forum beschreven.

Succes met je nieuwe topic.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 17 jan 2019, 09:05

Vitharr schreef:
17 jan 2019, 07:31
Klopt, is een heel topic over maar fijn dat je laat zien dat het nog erger kan.
:rolfl: ;P! ;P! ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 17 jan 2019, 09:09

Jij bent niet tot discussie in staat...
Zo kan ik er nog één.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Veren of lood

Bericht door Gast1 » 17 jan 2019, 10:01

univers schreef:
17 jan 2019, 09:09
Zo kan ik er nog één.
Taalkundig lijkt mij dat incorrect ... :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 17 jan 2019, 10:18

Als je me maar begrijpt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Veren of lood

Bericht door Gast1 » 17 jan 2019, 10:38

Jazekers ...

Je kent er nog één zoals ik lees.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 17 jan 2019, 15:05

Vitharr schreef:
17 jan 2019, 07:31
In mijn quote gaat het over het bestaan van elitairen. Jij zei dat die niet zouden bestaan. Ik vroeg om een egalitair voorbeeld en dat kun je niet geven. Vervolgens vraag je uni om verduidelijking en erkent dan zelf dat die elitaire kringen bestaan. Je opmerking dat de elite niet bestaat herzie je dus. Dat was mijn punt.
Ik heb het over de rijken, die elite zijn. Dat is wat anders dan wat Univers bedoelde en schreef, en die bestaan mijn inziens niet. Dat er bedrijven zijn die de vinger in de pap hebben nog erger dan de politiek die heeft. Of dat het koningshuis zoiets zou zijn. Dat is complottheorie. Daar doe ik niet aan mee. Hoe erg ik er ook voorstander van zou zijn dat het koningshuis iets gaat doen met hun leven in plaats van teren op de zak van een ander.

Een mooi voorbeeld is het afschaffen van het dividendbelasting. Toen Rutte dit wilde, zonder het met iemand te hebben besproken zou je kunnen denken dat Shell een vinger in de pap heeft. Je zou ook positief kunnen zijn en menen dat Rutte meende dat dit beter was voor werkgelegenheid. MAAR de politiek en de burgers kwamen in opstand en Rutte zag ervan af. Dus een mooie manier om te stellen dat SHELL niet het laatste woord heeft.

Nu wil je je nederlaag niet erkennen en haalt er invloed bij waar ik niet over heb geschreven. Weer haal je De en Die door elkaar. Je vult maar wat in en spreekt dan je oordeel uit. Jij zal zo nooit doorgronden wat een ander werkelijk zegt. Dat je je mening moet herzien maakt dat overduidelijk. Jij bent niet tot discussie in staat...
De of die, dat is allemaal 1 pot nat.

Tevens heb ik gereageerd op Univers en niet op jou.

En mijn idee van elite en die van univers stroken nog steeds niet met elkaar, dus ik geef niks toe en ik heb geen nederlaag geleden (als twee tennissers met elkaar tennissen en iemand uit het publiek slaat zijn eigen bal over het net dan heeft die uit het publiek ook niet gewonnen, niet waar?) maar als je wilt dat ik een nederlaag toegeef dan is dat prima.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 17 jan 2019, 18:59

Berjan schreef:
17 jan 2019, 15:05
Ik heb het over de rijken, die elite zijn. Dat is wat anders dan wat Univers bedoelde en schreef, en die bestaan mijn inziens niet. Dat er bedrijven zijn die de vinger in de pap hebben nog erger dan de politiek die heeft. Of dat het koningshuis zoiets zou zijn. Dat is complottheorie. Daar doe ik niet aan mee. Hoe erg ik er ook voorstander van zou zijn dat het koningshuis iets gaat doen met hun leven in plaats van teren op de zak van een ander.
Jij schreef dat de elite niet bestond en ik vroeg je eenvoudig naar een goed voorbeeld waaruit dat blijkt. Sindsdien loop je constant de doelpalen te verzetten in een hopeloze poging je gelijk te halen. Rijken vormen een elite, politici vormen een elite, hoger opgeleiden vormen een elite. Zo zijn er talloze voorbeelden van elites. Elites oefenen invloed uit, dat is namelijk een kenmerk van een elite, een grotere invloed dan gemiddeld.

Ik geloof zelf niet in complottheorieën maar het voorbeeld wat jij geeft met de relatie bedrijven/politiek is voor mij geen theorie maar praktijk. De elite is echter niet het bedrijf zelf maar er zitten bij meerdere bedrijven mensen van een bepaalde elite op sleutelposities. Soms zijn dit rijken, soms gelovigen en soms obscuurdere elites. Het interessante vind ik dat het geen geheime, maar openlijke samenwerking is die het gros ontgaat. Ik heb er middenin gezeten. Ik heb zelfs posities binnen diverse kringen aangeboden gekregen maar geweigerd vanwege mijn bezwaren tegen beïnvloeding van perceptie van de massa.

Ik kan je een mooi voorbeeld op hoofdlijnen geven. Een elite klaagt in Israël een paar rijken uit een andere elite aan vanwege het kopen van een Nederlands bedrijf met zwart geld. 1 van die mannen was op dat moment in Israël en ging onderhandelen. De zaak wordt vervolgens geseponeerd omdat vastgesteld wordt dat er geen enkele link tussen die man en het specifieke bedrijf is. Direct daarop spant diezelfde man in datzelfde land een rechtzaak aan omdat hij van mening is dat hij de rechtmatige eigenaar van het bedrijf is. Hij krijgt binnen een week gelijk.

Dat is geen complottheorie, dat zijn feiten die zelfs in Nederland voorpaginanieuws waren. Toch weet jij nu niet over welk bedrijf en welke persoon ik het heb. Dat komt omdat je meesterlijk gemanipuleerd bent in de nasleep van dit debacle. En omdat je je op sites als Xandernieuws begeeft natuurlijk.

En laten we vooral niet vergeten dat je ook hier weer invult wat in jouw denkbeeld past. En daar wordt dankbaar misbruik van gemaakt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 17 jan 2019, 19:27

Vitharr schreef:
17 jan 2019, 18:59
Jij schreef dat de elite niet bestond en ik vroeg je eenvoudig naar een goed voorbeeld waaruit dat blijkt. Sindsdien loop je constant de doelpalen te verzetten in een hopeloze poging je gelijk te halen. Rijken vormen een elite, politici vormen een elite, hoger opgeleiden vormen een elite. Zo zijn er talloze voorbeelden van elites. Elites oefenen invloed uit, dat is namelijk een kenmerk van een elite, een grotere invloed dan gemiddeld.
Je zal toch eens beter moeten lezen voordat je weer eens reageert..
Univers schreef dat het niet uitmaakte of je links of rechts stemde, want de elite bepaalde het toch. Dit heb ik vetgedrukt, en dus is het logisch dat ik op dat citaat reageerde. Tenminste, op andere fora is dit gebruikelijk. Je cursiveert iets, of je maakt het zwart en daar reageer je dan op.
En dus heb ik het over de elite waar univers het over had.

En die bestaat naar mijn mening niet. Dit heb ik nog netjes uitgelegd met het feit dat Rutte na aandringen van afschaffing van dividendbelasting heeft afgeschaft. En zo kun je nog meer voorbeelden noemen.
Dus nee Vitharr, ik ben geen doelpalen aan het verschuiven. Ik heb ook altijd gezegd dat elite, in de zin van rijken mensen die zich niks aantrekken van anderen, wel bestaat maar niet in de zin die Univers bedoelde.. Dus, beter lezen alsjeblieft..


Ik geloof zelf niet in complottheorieën maar het voorbeeld wat jij geeft met de relatie bedrijven/politiek is voor mij geen theorie maar praktijk. De elite is echter niet het bedrijf zelf maar er zitten bij meerdere bedrijven mensen van een bepaalde elite op sleutelposities. Soms zijn dit rijken, soms gelovigen en soms obscuurdere elites. Het interessante vind ik dat het geen geheime, maar openlijke samenwerking is die het gros ontgaat. Ik heb er middenin gezeten. Ik heb zelfs posities binnen diverse kringen aangeboden gekregen maar geweigerd vanwege mijn bezwaren tegen beïnvloeding van perceptie van de massa.

Ik kan je een mooi voorbeeld op hoofdlijnen geven. Een elite klaagt in Israël een paar rijken uit een andere elite aan vanwege het kopen van een Nederlands bedrijf met zwart geld. 1 van die mannen was op dat moment in Israël en ging onderhandelen. De zaak wordt vervolgens geseponeerd omdat vastgesteld wordt dat er geen enkele link tussen die man en het specifieke bedrijf is. Direct daarop spant diezelfde man in datzelfde land een rechtzaak aan omdat hij van mening is dat hij de rechtmatige eigenaar van het bedrijf is. Hij krijgt binnen een week gelijk.

Dat is geen complottheorie, dat zijn feiten die zelfs in Nederland voorpaginanieuws waren. Toch weet jij nu niet over welk bedrijf en welke persoon ik het heb. Dat komt omdat je meesterlijk gemanipuleerd bent in de nasleep van dit debacle. En omdat je je op sites als Xandernieuws begeeft natuurlijk.
Allemaal blablabla. En dat ik mij op xandernieuws begeef zegt niks, aangezien ik niet in XN geloof. Alles wat daarop staat neem ik met een korreltje zout. En de mensen die daar reageren zijn allemaal rechtse pietlutten die alles op hun gelovige onderbuik baseren.
En laten we vooral niet vergeten dat je ook hier weer invult wat in jouw denkbeeld past. En daar wordt dankbaar misbruik van gemaakt.
Natuurlijk Vitharr, vingerwijzen naar anderen. Terwijl jij degene bent die niet begrijpend hebt gelezen, waardoor we nu met discussies zitten die nergens over gaan. Mijn vraag over die spiegel staat nog steeds. Moet ik een spiegel voor je kopen?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 17 jan 2019, 19:42

Dit heb ik nog netjes uitgelegd met het feit dat Rutte na aandringen van afschaffing van dividendbelasting heeft afgeschaft. En zo kun je nog meer voorbeelden noemen.
En jij gelooft een patische leugenaar

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 17 jan 2019, 23:21

univers schreef:
17 jan 2019, 19:42
Dit heb ik nog netjes uitgelegd met het feit dat Rutte na aandringen van afschaffing van dividendbelasting heeft afgeschaft. En zo kun je nog meer voorbeelden noemen.
En jij gelooft een patische leugenaar

Afbeelding
Dat zegt iemand die Rusland gelooft, in zake de MH-17 kwestie :rolfl:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 18 jan 2019, 08:20

Dat zegt iemand die Rusland gelooft, in zake de MH-17 kwestie
Waar heb ik geschreven dat ik Rusland geloof?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 18 jan 2019, 14:13

univers schreef:
18 jan 2019, 08:20
Dat zegt iemand die Rusland gelooft, in zake de MH-17 kwestie
Waar heb ik geschreven dat ik Rusland geloof?
Meid, in dat andere topic...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 18 jan 2019, 16:31

Meid ? :rolfl:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 18 jan 2019, 17:23

Ja, dat wist je nog niet hè?
:hahaha:
Zit alles er nog daar onder? :rolfl:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 18 jan 2019, 17:25

Ik weet niet of die tuinslang daar hoort te zitten, het slaat maar tegen me knieën :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie