Veren of lood

Voor alle andere reportages.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Veren of lood

Bericht door MetalPig » 14 jan 2019, 10:37

Determinist schreef:
14 jan 2019, 10:33
Berjan schreef:
13 jan 2019, 22:09
En ik ben linkshandig en links, dus het is raadzaam voor jullie wat meer naar mij te luisteren :D
Behalve als jij de domste bent in de collectie linkshandigen en linksen.
De gestelde onderzoeken reppen geen woord over het IQ in jouw specifieke geval.

:wink:
P'cies. Er staat dat slimme mensen de neiging hebben om links te zijn, niet dat linkse mensen de neiging hebben om slim te zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 14 jan 2019, 11:09

dus het is raadzaam voor jullie wat meer naar mij te luisteren :grin:
Als we dat deden, liepen we allemaal als een kip zonder kop rond.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 14 jan 2019, 11:20

;P!
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Veren of lood

Bericht door gusteman » 14 jan 2019, 16:18

Tammy schreef:
13 jan 2019, 17:15
Ik vond het grapje van Gast1 erg grappig maar dit terzijde. :wink:
Susan schreef:
13 jan 2019, 19:33
Ga je dit serieus ook nog eens uitleggen en als foute interpretatie aan de kaak stellen?
Het is toch zonneklaar dat Gast1 hier een grapje maakte.
Gast1 schreef:
14 jan 2019, 09:18
Serieus gusteman?
Je begrijpt mijn smiley blijkbaar niet en interpreteert dit toch als een serieuze opmerking van mij?
Denk je dat nu werkelijk, beste Pierre?
Ik schreef
En aangezien ik er van overtuigd ben dat jij hiervan perfect op de hoogte bent rest de vraag: waarom deze keuze van een foute interpretatie (fout in het kader van de huidige discussie dan wel)?
gewoon omdat ik benieuwd was naar de reden van het plaatsen van een grol in een anders wel heel ernstige discussie.

En waarom ik het zo uitgebreid omschreef?
Omdat, beste Gast1, en beste Susan, ik al vaker een beknopte vraag heb gesteld waarop allerlei vragen kwamen naar wat ik nu wel precies bedoelde.
En ik bedoel gewoon wat ik heb gevraagd: welke reden had Gast1 om middenin een ernstige discussie eventjes de luchtige snaar te bespelen.
Is niet moeilijk hoor, gewoon lezen wat er staat en er geen verborgen agenda of bijbedoelingen bij fantaseren.

P.S. ik had de smiley perfect begrepen maar die versterkt enkel maar mijn vraag naar het waarom van de grap.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Veren of lood

Bericht door Susan » 14 jan 2019, 17:41

gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
En waarom ik het zo uitgebreid omschreef?
Omdat, beste Gast1, en beste Susan, ik al vaker een beknopte vraag heb gesteld waarop allerlei vragen kwamen naar wat ik nu wel precies bedoelde.
En ik bedoel gewoon wat ik heb gevraagd: welke reden had Gast1 om middenin een ernstige discussie eventjes de luchtige snaar te bespelen.

Dan had je dát moeten vragen ipv er een zoveelste taallesje van te maken.
Is niet moeilijk hoor, gewoon lezen wat er staat en er geen verborgen agenda of bijbedoelingen bij fantaseren.
Je hoeft ons niet te verdenken van verborgen agenda of bijbedoelingen, ben je nu helemaal betoeterd, dit slaat werkelijk nergens op!
Je had het vermoedelijk over jou zelf...en verdenkt ons daar dan ook van.
Heel herkenbaar hoor, 't is jouw bekende manier van je er onderuit te 'draaien'... en dan zeg ik het nog netjes... [burn]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Veren of lood

Bericht door Gast1 » 14 jan 2019, 18:48

gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
Gast1 schreef:
14 jan 2019, 09:18
Serieus gusteman?
Je begrijpt mijn smiley blijkbaar niet en interpreteert dit toch als een serieuze opmerking van mij?
Denk je dat nu werkelijk, beste Pierre?
[jaja]
gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
Ik schreef
En aangezien ik er van overtuigd ben dat jij hiervan perfect op de hoogte bent rest de vraag: waarom deze keuze van een foute interpretatie (fout in het kader van de huidige discussie dan wel)?
gewoon omdat ik benieuwd was naar de reden van het plaatsen van een grol in een anders wel heel ernstige discussie.
Ernstige discussie inderdaad.
Lees de posts nog eens na, nadat het OT geplaatst is.
Ik lees
Ben je dan 1 van de mensen die te dom, te onnozel, te onverschillig, te naïef, te lui ...
... Je bent wel selectief met jouw nieuwsgierigheid, daar je op dit soort zaken niet reageert. :mrgreen:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
En waarom ik het zo uitgebreid omschreef?
Omdat, beste Gast1, en beste Susan, ik al vaker een beknopte vraag heb gesteld waarop allerlei vragen kwamen naar wat ik nu wel precies bedoelde.
En ik bedoel gewoon wat ik heb gevraagd: welke reden had Gast1 om middenin een ernstige discussie eventjes de luchtige snaar te bespelen.
Is niet moeilijk hoor, gewoon lezen wat er staat en er geen verborgen agenda of bijbedoelingen bij fantaseren.

P.S. ik had de smiley perfect begrepen maar die versterkt enkel maar mijn vraag naar het waarom van de grap.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

:rolfl:

Gast1

Re: Veren of lood

Bericht door Gast1 » 14 jan 2019, 19:01

Maar kom, laat ik eens een paar 'ernstige' ende serieuze vragen stellen:
Wat bedoel je precies met deze zin?:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
... en er geen verborgen agenda of bijbedoelingen bij fantaseren.
Waar doel je op bij 'geen verborgen agenda'?
Waar doel je op bij 'bijbedoelingen'?
Waar doel je op bij 'fantaseren'?

Allemaal beknopte vragen.
gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
Is niet moeilijk hoor, gewoon lezen wat er staat ...
:mrgreen:

Nu de antwoorden nog en ik weet het, je wacht nog op een antwoord op jouw vraag:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
Welke reden had Gast1 om middenin een ernstige discussie eventjes de luchtige snaar te bespelen.
Antwoord; zomaar voor de grap :grin:
En anderen bleken dat ook grappig te vinden ...

Jij vat het echter anders op dan dat ik het bedoelde, gezien jouw serieuze reactie.
Welnu, jouw antwoorden op mijn beknopte vragen mijn beste gusteman.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 14 jan 2019, 19:33

Antwoord; zomaar voor de grap :grin:
Niks mis mee, doe ik ook.(af en toe :mrgreen: )
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Veren of lood

Bericht door gusteman » 14 jan 2019, 21:40

Gast1 schreef:
14 jan 2019, 19:01
Antwoord; zomaar voor de grap
Bedankt voor het antwoord, beste Gast1, dat was gewoon waar ik nieuwsgierig naar was.
Gast1 schreef:
14 jan 2019, 19:01
En anderen bleken dat ook grappig te vinden ...

Jij vat het echter anders op dan dat ik het bedoelde, gezien jouw serieuze reactie.
Welnu, jouw antwoorden op mijn beknopte vragen mijn beste gusteman.
Ok, en wat zijn mijn antwoorden dan?
Of is dit een vraag, beste Pierre?
Ben je hier aan het hengelen naar een antwoord van mij op wat jij noemt jouw beknopte vragen?
Waarom vraag je dat dan niet zoals het hoort, bijvoorbeeld: Welnu, wat zijn jouw antwoorden op mijn beknopte vragen?
Of ook: ben jij bereid om te antwoorden op mijn beknopte vragen?
Of ook: mag ik jou verzoeken om een antwoord op mijn beknopte vragen?

Zie je? Elke vraag wordt beëindigd met een vraagteken.
Dat is duidelijk, zo weet de bestemmeling dat het een vraag betreft.

Behalve als hij (of zij) gewoon over dat vraagteken heen leest, niet beseft dat het een vraag betreft en dan allerlei rare hersenspinsels voortbrengt ... zoals hierna duidelijk wordt .....

Susan schreef:
14 jan 2019, 17:41
Dan had je dát moeten vragen ipv er een zoveelste taallesje van te maken.
Ik HEB dat ook gevraagd, lees maar na.
En welke randinformatie ik mee geef bij een vraag is iets waarover ik zelf beslis.
Susan schreef:
14 jan 2019, 17:41
Je hoeft ons niet te verdenken van verborgen agenda of bijbedoelingen, ben je nu helemaal betoeterd, dit slaat werkelijk nergens op!
Je had het vermoedelijk over jou zelf...en verdenkt ons daar dan ook van.
Wel ja, laten we het daarop houden; gusteman is betoeterd en behoorlijk paranoïde.

Oh ja, en daarbovenop (vooral niet vergeten) een pedante, eigenzinnige betweter ..... die er dan ook al af en toe van verdacht werd stevige narcistische trekjes te vertonen.

Nog veel gekissebis gewenst, ik houd het voor bekeken in dit onderwerp.
Goeie groetjes, wat een kinderachtig gedoe.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 14 jan 2019, 22:13

MetalPig schreef:
14 jan 2019, 10:37
P'cies. Er staat dat slimme mensen de neiging hebben om links te zijn, niet dat linkse mensen de neiging hebben om slim te zijn :mrgreen:
Potata Patota...
univers schreef:
14 jan 2019, 11:09
dus het is raadzaam voor jullie wat meer naar mij te luisteren :grin:
Als we dat deden, liepen we allemaal als een kip zonder kop rond.
En nu doet men dat niet dan?
Die rechtse mensen die ik ken, en volg via internet geloven ALLES als het maar in het nadeel is van een politieke elite, die er allerlei snode plannen op na houdt. De marsmannetjes bestaan, de aliens zijn al onder ons, men doet aan satanisme, men misbruikt en offert kindertjes etc.. Dat is pas rondlopen als een kip zonder kop. En als ik dan zeg "zo erg moet je het niet zien, men doet haar best maar in een politiek landschap als de onze kom je moeilijk tot compromissen" dan is de rust wedergekeerd en hoeft men niet zo paranoia te zijn.

Dus nogmaals, gewoon af en toe luisteren naar linkse mensen en niet naar rechtse onderbuik gevoelens. :peace:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Veren of lood

Bericht door Kristof Piessens » 14 jan 2019, 22:33

Nu moet ik echt verbaasd zitten lezen...en dan iets van de pot verwijt de ketel door stomweg overlezen ofwel negeren ?

Pierre, das echt wel dansen met duivel gusteman, ach, ik had al erg snel door dat het een grapje was ook ging de discussie iets over links en/of rechts.

1 Links of Rechts kun je in denken zijn.
2 Je kunt links of rechtshandig zijn, ofwel twee rechterhanden ofwel twee linkerhanden.
3 Beide handen gebruik ik om mijn voetjes te masseren (wel 1 voetje per keer en zo lang mogelijk, ontspant zo heerlijk he !).
4 Je kunt met je linkse of rechtse hand, een mep geven, een tik geven, of zachter mee knuffelen/omhelzen, handen geven (indien ontsmet ?), zwaaien naar iemand, een vinger wijzen...


Als het lijstje te klein is mag je het aanvullen hoor !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 14 jan 2019, 23:06

Kristof Piessens schreef:
14 jan 2019, 22:33
Nu moet ik echt verbaasd zitten lezen...en dan iets van de pot verwijt de ketel door stomweg overlezen ofwel negeren ?

Pierre, das echt wel dansen met duivel gusteman, ach, ik had al erg snel door dat het een grapje was ook ging de discussie iets over links en/of rechts.

1 Links of Rechts kun je in denken zijn.
2 Je kunt links of rechtshandig zijn, ofwel twee rechterhanden ofwel twee linkerhanden.
3 Beide handen gebruik ik om mijn voetjes te masseren (wel 1 voetje per keer en zo lang mogelijk, ontspant zo heerlijk he !).
4 Je kunt met je linkse of rechtse hand, een mep geven, een tik geven, of zachter mee knuffelen/omhelzen, handen geven (indien ontsmet ?), zwaaien naar iemand, een vinger wijzen...


Als het lijstje te klein is mag je het aanvullen hoor !
offtopic..

Wat ben jij?

Links of rechts denkend?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 14 jan 2019, 23:23

En nu doet men dat niet dan?
Ze doen niet anders, kijk maar om je heen.
gewoon af en toe luisteren naar linkse mensen en niet naar rechtse onderbuik gevoelens
Verstandigste is om naar geen van beiden te luisteren.
Allemaal mooie woorden waar niets van terecht komt.
Of nu links of rechts aan de macht is maakt niets uit.
Ze hebben maar de orders aan te nemen, van de elite boven hun.'
Die maken hier de dienst uit, niet links of rechts, dat zijn maar over het paard getilde zet-baasjes.
De bedoeling is om de bevolking nog verder de strot dicht te knijpen.
En bij elke kabinet lukt dat.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Veren of lood

Bericht door Gast1 » 15 jan 2019, 07:20

gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Ok, en wat zijn mijn antwoorden dan?
Die heb ik nog niet gekregen mijn beste :grin:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Of is dit een vraag, beste Pierre?
Niet een vraag beste gusteman. Het zijn feitelijk 4 vragen met achter elke vraag een vraagteken.
Omdat je dat niet berijpt -wat ik inmiddels steeds beter begrijpen kan- hier voor jou nog een keer dat wat ik schreef ende aan jou vroeg:
Gast1 schreef:
14 jan 2019, 19:01
Maar kom, laat ik eens een paar 'ernstige' ende serieuze vragen stellen:
Wat bedoel je precies met deze zin?:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 16:18
... en er geen verborgen agenda of bijbedoelingen bij fantaseren.
Waar doel je op bij 'geen verborgen agenda'?
Waar doel je op bij 'bijbedoelingen'?
Waar doel je op bij 'fantaseren'?

Allemaal beknopte vragen.
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Ben je hier aan het hengelen naar een antwoord van mij op wat jij noemt jouw beknopte vragen?
Kijk ... nou bespeur ik toch een beetje doordenken van jou, je komt er wel hoor :mrgreen:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Waarom vraag je dat dan niet zoals het hoort, bijvoorbeeld: Welnu, wat zijn jouw antwoorden op mijn beknopte vragen?
Ah, je weet dus toch wel wat ik bedoel.
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Of ook: ben jij bereid om te antwoorden op mijn beknopte vragen?
"nee "nee mijn beste gusteman, dat is een gesloten vraag.
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Of ook: mag ik jou verzoeken om een antwoord op mijn beknopte vragen?
"nee "nee ... en weer een gesloten vraag.
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Zie je?
[jaja] [jaja] ... ik zie het wel, maar je gaat in jouw post echter voorbij aan mijn eerste vier open vragen met een vraagteken. *1*
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Elke vraag wordt beëindigd met een vraagteken.
Juist vriendelijke vriend. :mrgreen:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Dat is duidelijk, zo weet de bestemmeling dat het een vraag betreft.
[jaja] [jaja] ... en precies daaraan ga je weer eens voorbij, mijn beste gusteman.

Hoe schreef iemand -net als velen- die jou doorheeft dat ook -let op het vraagteken- alweer?

:search:

Ah, mijn vriendin Susan:
Susan schreef:
14 jan 2019, 17:41
Heel herkenbaar hoor, 't is jouw bekende manier van je er onderuit te 'draaien'... en dan zeg ik het nog netjes... [burn]
Ja toch? :wink:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Behalve als hij (of zij) gewoon over dat vraagteken heen leest, niet beseft dat het een vraag betreft en dan allerlei rare hersenspinsels voortbrengt ... zoals hierna duidelijk wordt .....
Aldus gusteman, waarmee hij de spreekwoordelijke spijker volmaakt op zijn kop slaat ... en ik inmiddels nog steeds geen antwoorden heb op mijn vragen :grin:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
gusteman is betoeterd en behoorlijk paranoïde.
Oh ja, en daarbovenop (vooral niet vergeten) een pedante, eigenzinnige betweter ..... die er dan ook al af en toe van verdacht werd stevige narcistische trekjes te vertonen.
En wederom gusteman ... een open boek en hier op zijn allerbest:
gusteman schreef:
14 jan 2019, 21:40
Nog veel gekissebis gewenst, ik houd het voor bekeken in dit onderwerp.
En ja hoor, gusteman trekt de spreekwoordelijke keutel in. Een open boek ...
Susan schreef:
14 jan 2019, 17:41
Goeie groetjes, wat een kinderachtig gedoe.
Aldus gusteman, waarmee hij de spreekwoordelijke spijker wederom volmaakt op zijn kop slaat ... en ik inmiddels nog steeds geen antwoorden heb op mijn vragen :grin:

Gast1

Re: Veren of lood

Bericht door Gast1 » 15 jan 2019, 07:46

Kristof Piessens schreef:
14 jan 2019, 22:33
Nu moet ik echt verbaasd zitten lezen...en dan iets van de pot verwijt de ketel door stomweg overlezen ofwel negeren ?
Jij begrijpt het ...
Kristof Piessens schreef:
14 jan 2019, 22:33
Pierre, das echt wel dansen met duivel gusteman, ach, ik had al erg snel door dat het een grapje was ook ging de discussie iets over links en/of rechts.
Tuurlijk Kristof, de enige die het blijkbaar niet doorhad was gusteman en of hij het inmiddels doorheeft is nog maar de vraag.
Wellicht dat mijn opmerking 'open boek' hem iets zegt, maar ach ... leven en laten leven.

"Dansen met de duivel gusteman" schrijf je ...

Ik heb waarlijk met echte duivels gedanst, maar zo'n duivel lijkt gusteman mij niet.
Gusteman heeft het waarschijnlijk vaker met zichzelf moeilijker, dan met anderen.
Op een bepaalde wijze heb ik het met hem te doen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 15 jan 2019, 18:11

univers schreef:
14 jan 2019, 23:23

Verstandigste is om naar geen van beiden te luisteren.
Allemaal mooie woorden waar niets van terecht komt.
Of nu links of rechts aan de macht is maakt niets uit.
Ze hebben maar de orders aan te nemen, van de elite boven hun.'
Die maken hier de dienst uit, niet links of rechts, dat zijn maar over het paard getilde zet-baasjes.
De bedoeling is om de bevolking nog verder de strot dicht te knijpen.
En bij elke kabinet lukt dat.
Dit bedoel ik ook met "als kippen zonder kop". Die zogenaamde Elite bestaat niet. Is een verzinsel van rechtsdenkende mensen die vaak niet weten hoe democratieën (vooral in een poldersysteem zoals NL) werken. Die mensen zouden liever in een rechts dictatuur leven, dan komen alle verkiezingsbeloften wel uit. Als je met alle partijen een beetje moet koehandelen dan komt er uiteindelijk van de verkiezingswoorden niets terecht.
In Amerika tussen democraten en republikeinen hetzelfde gezeur.

Daar heb je geen deep state, of elite voor nodig.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 15 jan 2019, 18:20

Geef eens 1 goed egalitair voorbeeld dan?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veren of lood

Bericht door univers » 15 jan 2019, 18:24

Is een verzinsel van rechtsdenkende mensen die vaak niet weten hoe democratieën (vooral in een poldersysteem zoals NL)
Er bestaat geen democratie, dat zijn linkse waanideeën.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 15 jan 2019, 23:33

univers schreef:
15 jan 2019, 18:24
Is een verzinsel van rechtsdenkende mensen die vaak niet weten hoe democratieën (vooral in een poldersysteem zoals NL)
Er bestaat geen democratie, dat zijn linkse waanideeën.
Nogmaals, als je niet weet hoe onze politiek werkt dan denk je inderdaad dat wij niet in een democratie leven. Zo zijn er mensen die zeggen "bij de verkiezingen zeggen ze A maar ze doen G". Dit komt door ons poldermodel. Dat alle partijen water bij de wijn moeten doen. Dus alle partijen komen er bekaaid vanaf.
Anderen zeggen "ze luisteren niet naar de gewone mens, dus we leven in een schijndemocratie". Maar democratie is ook nooit bedoeld om naar de mensen te luisteren. Wij, als gewone burgers, geven een stem aan iemand die wij vertrouwen en intelligent genoeg vinden om voor ons te besturen. Bevalt het je niet, dan kan je na afloop die persoon afstraffen door niet meer te stemmen op die persoon.
Dit heeft met het utopische "het volk regeert" niks te maken. Gelukkig maar. Want als de burgers allemaal hun zin zouden krijgen dan werd het een zooitje..

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 16 jan 2019, 15:41

Nogmaals, geef eens 1 goed egalitair voorbeeld dan?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie