Dit pronkstuk is op zoek naar een eigenaar… Jij, misschien?

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Dit pronkstuk is op zoek naar een eigenaar… Jij, misschien?

Bericht door taigitu » 27 feb 2022, 14:21

Afbeelding


Dit pronkstuk is op zoek naar een eigenaar… Jij, misschien?

door Tsenne Kikke - zondag 21 november 2021

Indertijd werden kristallen schedels beschouwd als één van de grootste mysteries ter wereld. Sinds de 19de eeuw werden ze vooral ontdekt in heel oude ruïnes in Mexico en Midden-Amerika. Sjamanen en oudsten van verschillende inheemse stammen uit die tijd wisten veel over die kristallen schedels te vertellen. Zij beschouwden ze als zeer heilig, en herinnerden hen eraan dat ze op eender welk moment konden sterven, opdat ze van elke dag ten volle zouden kunnen genieten.

Ondertussen zijn we in de 21ste eeuw beland, waardoor het 'mysterieuze karakter' misschien grotendeels is verdwenen. Anderzijds verkreeg de materie, waaruit ze zijn samengesteld, en hun individuele uitstralingen meer onze aandacht. Daarover bestaan er dan ook massa's teksten. Zoek ze maar eens gerust voor jezelf op. Wat hieronder afgedrukt staat, hebben we dan ook speciaal voor jou, potentiële koper, op het internet gevonden...

In dit geval gaat het over een meest unieke geode schedel die uit Chevronamethist is vervaardigd, ook weleens Amethistkwarts genaamd. Dit, omdat het een amethistschedel is - een violette variëteit van het mineraal kwarts - waarin de lagen van witte kwarts duidelijk zichtbaar zijn. Om die reden wordt er soms ook de benamingen 'Hondentandamethist' en 'Bandamethist' aan gegeven, verwijzend naar de tandachtige banden van violette & witte kwarts. Met andere woorden: de eigenschappen van amethist worden dus gecombineerd met die van witte kwarts.

Zo lezen we dat deze amethistsoort over alle helende eigenschappen van Amethist beschikt, aangevuld met de extra kwaliteiten van Witte Kwarts. Daarom is Chevronamethist uitstekend geschikt voor het werken met het derde oog en het stimuleren van de derde oogchakra. Het kan de intuïtie versterken en het is een krachtige steen om diverse vormen van negativiteit te verdrijven. Het heeft een reinigende werking op de aura en helpt ook om de energieën van de aura beter te kunnen identificeren en te begrijpen. Tevens heeft het een sterk helende werking, die harmonie brengt in het lichaam, het ontlaadt stress en het staat het immuunstelsel bij.

Wat Amethist betreft...


Amethist is een veelzijdige, krachtige steen. Hij vibreert op een zeer hoog, spiritueel niveau en heeft sterke helende en reinigende eigenschappen. Amethist kan zelfcontrole bevorderen, ernstige emoties kalmeren en zowel de slaap evenals het mediteren bevorderen.

Lees verder via de link:
https://www.spiritualia.be/blogs/tsenne ... thuis.html
Afbeelding
Amethist vind ik een prachtige steen. Zelf heb ik halve amethist-geode, ongeveer zo groot als een halve (ietwat verkreukelde) voetbal.
Ook heb ik in de loop der jaren de nodige kettingen, armbanden en losse kralen en 'trommel'stenen gekocht. Trommelstenen worden gebruikt
om stenen in hoeveelheden (in een trommel) te slijpen tot gladde stenen die ook weer tot kralen kunnen worden verwerkt.
Hoe mooi zijn die schedels van amethist (zie foto's via de link). Het is een oud artikel en dus deze, zware, schedels zullen wel een 'baasje' gevonden hebben.
Dit artikel over die twee schedels zijn de aanleiding van mijn weer even dwalen in het alternatieve circuit van heling.
Misschien heb je ook nog edelstenen die je draagt of in de kast hebt liggen en wordt je getriggerd om eens na te lezen wat
ze kunnen betekenen. Of kan je er niets mee maar het heeft wel je interesse.

Edelstenen en half-edelstenen bevatten energie. Zo zijn er zelfs stenen die magnetische zijn. Daar heb ik er ook van, namelijk een armband.
Als je dus je voorstelt dat er magnetische stenen (magnetiet) zijn die energetisch geladen zijn, begrijp je dat die energie ook van
invloed kan zijn op je lichaam. En dat is het ook, mijn ervaring. Alleen moet je met magnetische stenen uitkijken met bv. je giropas,
ik weet niet voor hoever hij die, door het magnetisme, je giropas onbruikbaar zou kunnen maken?
Hier kan je lezen wat er over geschreven wordt: https://www.edelstenenenmineralen.nl/ed ... magnetiet/

Deze site geeft info over de betekenis per steen
Voorbeeld:
(Niet te verwarren met magnetiet)Magnesiet: bevordert een goede stofwisseling, stimuleert de vochtafdrij­ving, sterkt het zenuwgestel.
Magnetiet: helpt bij zenuw­pijn, aangezichts­pijn, gordelroos, hernia, ischias, tennis­arm, spit, breuk, nekpijn, onder­rugpijn, stijve knieën en uitstralingspijnen.

1e - https://www.dekrater.nl/edelsteentherap ... ntwoord/AA
2e - https://www.dekrater.nl/edelsteentherap ... de-stenen/

Afbeelding Afbeelding
Dit is magnetiet, de 2e foto is magnesiet



Zo zijn er ook quartz-horloges waar een steentje in zit. Ook dat zorgt dat dat horloge de tijd blijft aangeven.
Hieronder wat info die je meer info geeft over stenen die energetisch te gebruiken zijn, zelfs bij je gezondheid.
Horloges

Veel mensen zijn sceptisch over kristallen en vinden het maar zweverig gedoe, merkt Peeters. "Ik ga nooit met ze in discussie, maar vertel ze hoogstens iets over kwartshorloges", zegt ze. Deze eerste elektronische horloges - waarbij soms 'quartz' op de wijzerplaat staat - maken gebruik van kwartskristallen in het uurwerk. Met een batterij wordt elektrische spanning verstuurd naar de kristallen, die deze trillingen overbrengen naar het tijdsmechanisme. Doordat kwartskristallen heel stabiel trillen, is de tijd extreem nauwkeurig. "Als ik dit vertel, wordt mijn verhaal over de trillingen van een kristal die onze spanning kunnen beïnvloeden vaak een stuk plausibeler", vervolgt ze.

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b15310b0/
Het Quartz-uurwerk.

Hoe werkt het?
Door onderzoek is gebleken dat een quartz-kristal dat onder electrische spanning staat, een zeer regelmatige trilling heeft. Bij de hedendaagse quartz-uurwerken trilt het quartz-kristal 32768 maal per seconde, deze trilling wordt in de I.C. ( integrated circuit = regelcentrum van het uurwerk) 15 maal door 2 gedeeld, en zo komt er één impuls per seconde. Deze impuls wordt versterkt en dan door een koperen winding, de spoel, gestuurd. Deze spoel bestaat uit één draadje van enkele honderden meters lang. De electrische impuls wekt een magnetisch veld op dat op zijn beurt een rotor waarop een permanent magneet zit, 180° graden doet omdraaien. Door nog enkele andere wielen zal de secondewijzer één seconde verder springen. En dit gebeurt elke seconde opnieuw. Bij uurwerken zonder secondeaanduiding worden de seconden opgespaard en zal na een periode van, meestal, 20 seconden de wijzer een stapje verder zetten. Door slechts om de 20 seconde een impuls aan het raderwerk te geven, wordt er veel energie bespaard. Er zijn ook uurwerken geweest die slechts elke minuut één stap verder zetten, dit is toch iets te lang en onnauwkeurig voor de hedendaagse gehaaste mens. Twintig seconden is een mooi compromis tussen enerzijds energie besparen en de juiste tijd aangeven.

http://hetuurwerkvanatotz.weebly.com/quartz.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie