Huis, tuin en keuken gebruikstips

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Huis, tuin en keuken gebruikstips

Bericht door taigitu » 28 feb 2022, 12:27

Door alle eeuwen heen zijn er problemen (klein of groot) opgelost door wijsheden die generatie op generatie
worden door gegeven. Dat kunnen simpele dingen zijn die wel verlichting, troost of een oplossing bieden.
En ik wil zo'n oplossing nog weleens uit proberen en/of zelf ontdekken. En dat is me overkomen met de Vick's Vaporub.
Vorig jaar lag ik in het ziekenhuis en werd er regelmatig bloed geprikt. En die heftige prikken bleven lang als bruine plekken
op mijn onderarm zichtbaar. Toen ik weer thuis was en ik wat Vicks in mijn verstopte neus smeerde bleef er
wat Vicks over op mijn vinger. Mijn blik viel op die bruine prik-plekken op mijn onderarmen. Ik wist verder niet
wat er met Vicks nog meer kon, maar ik kreeg het idee het op die plekken te smeren en te kijken of er iets gebeurde.
Vicks is veilig op de huid want het kan op de borst of onder de neus gesmeerd worden. Dus geprobeerd.......
De volgende dag was de bruine plek iets lichter dan de dag ervoor. Dus weer gesmeerd en met een paar dagen was
deze bruine plek verdwenen, die eerder meer dan een week hetzelfde bleef.
Nu ben ik aan het experimenteren met Vicks op een pijnlijke plek die vooral 's nachts zich flink laat voelen.
En daar is de pijn nu ietsje minder. Ik blij en zodoende open ik dit onderwerp ter info.
Misschien heeft iemand anders ook wat aan deze of dit soort tips en/of weetjes.
Je kan onderstaande info en meer op het internet vinden.


Vicks VapoRub ervaringen

In mijn nachtkastje ligt een potje Vicks VapoRub. Dat haal ik te voorschijn als een gezinslid last heeft van vastzittende hoest. Je smeert het op de borst en rug en vervolgens kan het zijn werk doen. In de reclame van Vicks Vaporub zíe je het slijm meteen oplossen. Kijk maar:

Zelf heb ik helemaal niet het idee dat het zo veel helpt. Maar baat het niet, het schaadt ook niet.

En daarbij, je kunt Vicks VapoRub dus ook voor heel veel andere dingen gebruiken!

Huis, tuin en keuken gebruikstips

1 Er zijn mensen die zweren dat Vicks VapoRub onder je voeten smeren, en vervolgens een paar warme sokken aantrekken, helpt tegen hoesten!
2 En nu we het toch over voeten hebben: het helpt ook tegen schimmelnagels en kalknagels. Er wordt bij gewaarschuwd dat je niet moet schrikken als je nagels daarna zwart worden. Dat schijnt het doodgaan van de schimmel te zijn. Eigenlijk een goed teken dus.
3 Met stip op nummer 1: Vicks VapoRub helpt tegen muggen. Smeer wat op je wangen en armen, en de muggen vinden dat je stinkt.
4 Heb je een kat die het leuk vindt om de nagels te scherpen aan je meubilair? Doe er een beetje Vicks Vaporub op. Net als muggen vinden katten dat het stinkt.
5 Hoofdpijn? Doe een beetje Vicks zalf op je voorhoofd en op je slapen.
6 Heb je een wondje aan je hand? Of een splinter? Een beetje Vicks VapoRub bevordert de genezing. En het voorkomt ook nog een infectie. Bij een splint kun je overigens ook Epsom zout gebruiken.
7 Heb je een hond die binnen graag een plasje doet om zijn terrein te markeren? Doe op die plek een beetje Vicks VapoRub. Dan denkt de hond: ‘Oh, dat gebied is al van iemand anders.’
8 De zalf zou ook helpen tegen zwangerschapsstriemen! Ik heb dit niet geprobeerd, want ik vind ze niet erg. Maar je weet maar nooit!
9 Heeft er iemand in huis overgeven en moet je het opruimen? Maar ga je daardoor zelf bijna over je nek? Doe een beetje Vicks VapoRub onder je neus. De geur is zo sterk dat het de geur van het braaksel overheerst!
10 Heb je last van kloven in je handen en vingers. Doe er wat op, en het werkt genezend. N.B. Ik moet hier wel bij waarschuwen dat in de bijsluiter staat dat je het niet op beschadigde huid moet aanbrengen….
11 Hetzelfde geldt voor droge lippen en kloven. Ook daarvoor helpt het.
12 Pijnlijke rug of spieren? Ook hier helpt deze zalf voor. Het wordt om die reden ook aan hardlopers aangeraden die na een looptraining last hebben van pijnlijke spieren.
13 Een heel andere toepassing is op piepende deuren en scharnieren. Doe wat zalf op het scharnier, en het loopt weer soepel is de belofte!
14 Heb je bij het koken vet op je hand gekregen, of heet water? Ook daarvoor kun je de zalf gebruiken, mits het een klein brandwondje is.
15 Als je hond de gewoonte heeft opgevat om op bepaalde plekken in huis te plassen, dan wordt geadviseerd om daar Vicks VapoRub op de vloer te smeren. Hierdoor kun je de gewoonte doorbreken, zeggen ze.
16 Sommige mannen gebruiken het na het scheren!

Wat zit er eigenlijk in deze zalf?

De belangrijkste ingrediënten van Vicks VapoRub zijn:

Eucalyptusolie 15 mg
Menthol
Kamfer 50 mg
Terpentijnolie 50 mg
Levomenthol 27,5
Thymol 2,5 mg
Cederhoutolie
Witte vaseline

Kamfer en eucalyptues werken ontstekingsremmend en ontsmettend.

https://www.huisvlijt.com/vicks-vaporub ... ruikstips/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie