Briefje van Jan.

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 07 mar 2022, 13:13

Vrij artikel.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-sigrid-kaag-28/
Aan Sigrid Kaag

Mevrouw,

Ik viel gisteren in ‘WNL op Zondag’ op het moment dat Rick Nieman het had over wat u nu concréét ging doen om de mensen die hun gasrekening niet meer kunnen betalen te compenseren.
Die gasrekening die al gigantisch piekte vóór Rusland besloot tot een oorlog met Oekraïne.
Hij had het over een desnoods tijdelijke verlaging van accijnzen en belastingen op bijvoorbeeld benzine.
En wat zei toen de pratende vrieskist van de verkiezingspropagandakreet ‘Laat iedereen vrij, laat niemand vallen’?

“Ja, dat klinkt allemaal goed en is heel aantrekkelijk. En als ik zeg: we kijken echt naar alle opties, dan doen we dat. Maar we moeten niet vergeten dat er heel veel meevallers zijn en dat we dus moeten kijken wat eigenlijk het huishoudportemonneetje aan het eind van de maand, aan het eind van het jaar, of de komenden jaren, wat er overblijft. En elke accijnsverlaging, of BTW-verlaging die je nu doet, betekent ook dat de staat minder inkomsten heeft, om uit te geven, aan bijvoorbeeld onderwijs, of mensen met een sociaal minimum rond te helpen ko…”

Dát was het moment dat ik dacht: ik ga het morgen gewoon zeggen.

Want daar was-ie weer.....

Lees verder in de link.
-----------------------------------
Prachtig.

Dat Ijskonijn heeft helemaal niets met ons burgers, zij vind net als die andere klimaatddrammer Robje Jetten het klimaat belangrijker dan het welzijn van de hardwerkende burgers.

Van een budget van 60 miljard kan geen 6 miljard voor lastenverlichting afgehaald worden zodat jij en ik een beetje betaalbaarder leven kunnen lijden.
Maar ja, de Nederlander heeft er zelf voor gekozen of toch niet?
Ik vind het opmerkelijk dat wie ik ook spreek, ze spuugzat zijn van die oude kliek VVD, D66, CU en CDA die notabene in het begin van 2021 zijn gevallen en nu wonderwel weer aan het bewind zijn.
Ze hebben een half jaartje vakantie gehad en zijn doodleuk weer verder gegaan met de boel naar de kloten helpen.
Schijnbaar is het nog niet erg genoeg waar ze ons burgers mee opzadelen om de mensen in te laten zien dat er een andere politieke wind moet gaan waaien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 07 mar 2022, 13:22

Vrij artikel.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-kajsa-ollongren-15/
Aan Kajsa Ollongren

Mevrouw Ollongren,

Er is een groot probleem bij het ministerie van Defensie.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat per se een man de hoogste politieke baas moet zijn.
Want dan zou ik ontkennen dat ten tijde van het drama met Dutchbat in Srebernica met Joris Voorhoeve een man aan de knoppen zat. Nou ja, een man-achtige.
Maar sinds 5 november 2012 hebben we (behalve nadat ze zijn opgestapt) alleen nog maar vrouwelijke ministers van Defensie.

Eerst kregen we ‘Hot Lips’.

VVD’er Jeanine Hennis-Plasschaert.

Zij was met haar Schoevers-opleiding nou niet niet meteen supergoed gekwalificeerd. Maar ze had nou eenmaal voor NRC Handelsblad geposeerd voor een CV90 en gezegd dat zij de eerste vrouwelijke minister van Defensie wilde worden. Daar durfde Mark Rutte geziens Hennis’ populariteit bij de kiezers en de opkomst van dat gendergeneuzel geen ‘nee’ tegen te zeggen.
Nou ja, geinig.
Hennis moest in 2017 aftreden omdat haar ministerie bij de zorg voor de veiligheid van militairen ernstig tekort was geschoten, met dodelijke gevolgen.

Daarna kregen we ‘de oppasoma’.......

Lees verder in link.
-----------------------
Dit portret plaatst openlijk op twitter, foto's waar de raketten voor Oekraïne in een vliegtuig worden geladen dat onze generaals zich openlijk afvragen of ze wel zo gelukkig moeten zijn met Olongren op deze positie.
Nog even en ze meld ook waar ze naar toe gaan, dat is wel zo handig voor de vijand.
Hoeven ze niet te zoeken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Tammy » 22 mar 2022, 12:35

Aan Angela de Jong.

Lieve Angela,

Het was gênant.

Terwijl het lijk van de gevierde weerman Piet Paulusma bij wijze van spreken nog warm was, liet jij bij het NPO 1-radioprogramma ‘Spraakmakers’ zien dat je het empathisch vermogen van een platbodem hebt.

Piet Paulusma had ervoor gekozen om het nieuws over zijn ziekte alleen te delen met mensen die er hun snater over konden houden.

Dat is natuurlijk geheel tegen de trend in jouw wereld in.

Lees verder via link :

https://www.briefjevanjan.nl/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat een vreselijke domme en simpele ziel is deze vrouw toch.
Ze schijnt overal in talkshows te zitten en helaas al twee keer verschenen in VI Vandaag.
Halverwege die uitzending afgezet.
Ik heb haar columns wel eens gelezen.
Wat een onzin staat daar.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die haar goed vinden.

Het is een vrouw die tv programma’s kijkt en daar haar mening over geeft.
Who cares ?
Het is zo’n roddelmiepje die veel te veel aandacht krijgt.
En zichzelf erg belangrijk vind volgens mij.
Wat een leeghoofd en belabberd niveau deze vrouw.
Briefje van Jan ziet het goed zoals zo vaak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Briefje van Jan.

Bericht door univers » 22 mar 2022, 13:11

Wat een vreselijke domme en simpele ziel is deze vrouw toch.
Wat denk je van de mensen, die haar gekozen hebben.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 22 mar 2022, 15:09

Tammy schreef:
22 mar 2022, 12:35
Wat een vreselijke domme en simpele ziel is deze vrouw toch.
;P!
En inderdaad vind zijn zichzelf super belangrijk.
Zo belangrijk dat ze doof en blind is geworden voor de kritiek.

Emo tv.
🤮
De programmamakers kunnen blijkbaar tegenwoordig niet meer zonder.
Dat zegt ook genoeg over de kwaliteit die ze leveren.
--------------

Ik heb diep respect voor Piet Paulusma dat hij dit op zijn eigen manier heeft gedaan.
Ik had niks met die man, maar op een of andere manier raakte mij zijn overlijden toch, misschien omdat het onverwacht was of dat hij dapper tot het eind doorging met presenteren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Vitharr » 22 mar 2022, 21:42

Ik had dat dus ook, dat ik geraakt werd door het overlijden van Piet Paulusma. Waarschijnlijk omdat het een normaal mens was. RIP Piet...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 22 mar 2022, 22:20

;P! vitharr
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 29 mar 2022, 19:19

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-tweede-kamer/

Vrij artikel.
Aan de Tweede Kamer

Afbeelding

Volkskrant uit dat Hugo de Jonge wel degelijk persoonlijk zijn best had gedaan om zijn partijgenoot Sywert van Lienden multi-miljonair te maken.

Dit nadat De Jonge eerder iedere betrokkenheid bij de door het Landelijk Consortium Hulpmiddelen ongewenste deal met Sywert en die andere twee gladakkers had ontkend.

Ofwel: Hugo de Jonge had gelogen.
Toen uitlekte dat hij had gelogen, zei Hugo de Jonge dat hij niets over de uitgelekte appjes die dat bewezen kon zeggen.

En hij zei dat het allemaal anders lag.

En dat het hem speet hij dat er verder niets over kon zeggen.

Dichter bij ondubbelzinnig bewijs dat een minister met een toch al dubieuze reputatie betreffende het Negende Gebod.....

Lees verder in link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Tammy » 04 apr 2022, 07:15

Afbeelding


Mevrouw In ’t Veld,

In de aanloop naar de parlementsverkiezingen in Hongarije is er alles aan gedaan om te zorgen dat Fidesz, de partij van Viktor Orbán, ze niet wéér zou winnen.

Lees verder via link :

https://www.briefjevanjan.nl/

>>>>>>>>>>>>>

Heerlijk scherp weer. [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 04 apr 2022, 08:14

;P! Tammy.

Sophie in't Veld heeft een veel te grote broek aangetrokken.
ZIJ denkt wel even het verschil te maken met het bekende Nederlandse belerende vingertje.
Ik denk dat Orbàn, ALS hij al naar dat geneuzel van die vrouw luisterd, zich afvraagt 'wie is dat mens?'.

En dan dit citaat:
De zes oppositiepartijen, die al sinds 2010 bij alle verkiezingen kansloos zijn tegen Orbán, besloten zelfs één blok te gaan vormen, van de (extreem)linkse Groenen tot het (extreem)rechtse Jobbik.
Bij ons zijn er ook een aantal van die sneue politieke partijen, PvdA, SP en GroenSlinks die ooit eens grote roem kenden en nu zijn gedecimeerd, die nu samen willen werken om een blok te vormen tegen "rechts".
Ik plaats rechts tussen aanhalingstekens omdat in ons land mijns inziens geen echte rechtse partijen bestaan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Briefje van Jan.

Bericht door univers » 04 apr 2022, 08:40

ALS hij al naar dat geneuzel van die vrouw luisterd, zich afvraagt 'wie is dat mens?'.
Zo te zien, het zussie van Ali. b
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Tammy » 05 apr 2022, 08:30

Jij ook ;P! Fenna.
Ik snap helemaal wat je bedoelt.

Univers, hoe kom je er op. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 05 apr 2022, 09:19

Tammy schreef:
05 apr 2022, 08:30
Univers, hoe kom je er op. :rolfl:
Ik vermoed het kapsel.
Coupe poedel. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Tammy » 05 apr 2022, 10:26

Och poedels, bestaan die nog ?
Ik zie ze nooit meer. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 06 apr 2022, 11:22

https://www.briefjevanjan.nl/aan-hugo-de-j-4/
Vrij artikel.
Aan Hugo de J.

Meneer De J.,

Menig nabestaande van de coronadoden in de verpleeghuizen die u op uw geweten heeft door dat mondkapjesverbod, zal morgen het debat dat u heeft met de Tweede Kamer met meer dan gewone interesse volgen.

Dat komt dan omdat ze de Nederlandse media nog geloven.

NRC Handelsblad schrijft vandaag: “Twee jaar lang overleefde Hugo de Jonge als coronaminister moeizame Kamerdebatten over achterblijvende testcapaciteit of te traag opgestarte vaccinatiecampagnes. Maar juist nu hij als minister voor Volkshuisvesting politiek niet meer verantwoordelijk is voor de coronabestrijding komt hij op dat dossier steeds verder in de politieke problemen.”

Trouw: “Het wordt een spannende week voor voormalig coronaminister Hugo de Jonge. De CDA-minister moet donderdag zijn reputatie komen verdedigen in de Tweede Kamer. Hij zal dan alsnog zelf vragen beantwoorden over zijn bemoeienis met de mondkapjesdeal met Sywert van Lienden. Inzet is vooral de vraag of hij de Tweede Kamer goed genoeg heeft geïnformeerd. Dat maakt de zaak meteen politiek gevoelig. De problemen beginnen zich langzamerhand op te stapelen voor De Jonge, vooral nu zich alweer een nieuwe kwestie heeft aangediend. De minister blijkt jarenlang zijn privémail gebruikt te hebben voor zijn werk. Dat wordt om veiligheidsredenen ten strengste ontraden aan bewindspersonen.”

De Telegraaf: “De coalitiepartijen vinden dat hij tijdens het debat zijn eigen boontjes moet doppen. Zowel VVD, D66 als CU denken dat De Jonge donderdag, wanneer de Kamer over de kwestie debatteert, met een goed verhaal moet komen en deemoed zal laten moeten zien. ‘En laat dat laatste nou niet per se zijn sterkste kant zijn’, klinkt het scherp.”

Lees verder in link.
Hugo de Jonge.
Functie elders graag.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 17 apr 2022, 19:54

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-ned ... e-media-2/
Vrij artikel.
Aan de Nederlandse media
Afbeelding

Stelletje hermelijnvlooien,

Joehoe!
Kom eens naar buiten.
Kruip eens úit die reet van Sigrid Kaag en kijk wat er in de echte wereld gebeurt.
Pak de Volkskrant van gisteren er bij en lees wat voor intens slecht mens Sigrid Kaag is, de vrouw die jullie allemaal premier van Nederland willen maken.

Eigenlijk volstaat één zin om te begrijpen waarom D66 al jaren een onveilige omgeving is voor vrouwen.

“Het slachtoffer kreeg de conclusies van de ‘vertrouwelijke bijlage’ die haar in het gelijk stelden pas te horen op 17 maart 2021 om 19.37 uur, anderhalf uur voor het sluiten van de stembussen.”

Drie weken nadat Sigrid Kaag ene Frans van Drimmelen op basis van een openbaar verslag van een onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag van mannen binnen D66 had vrijgepleit, kwam er nog een ‘vertrouwelijke bijlage’ achteraan waaruit bleek dat diezelfde Frans van Drimmelen zich schuldig had gemaakt aan stalking, bedreiging en chantage en onder meer een formeel ‘waarschuwingsgesprek’ had ondergaan bij de politie.

Onder de pet gehouden tot de stembussen bijna gesloten waren.

Pure strategie.

Wie Frans van Drimmelen is?
Lees verder in de link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 18 apr 2022, 09:13

Vrij artikel.
https://www.briefjevanjan.nl/aan-frans-van-drimmelen/
Aan Frans van Drimmelen

Meneer Van Drimmelen,

Alexander Pechtold bezwoer dat u zéér integer bent.

Sophie in ’t Veld zei dat echt niet aan uw integriteit hoeft te worden getwijfeld.

Sigrid Kaag vroeg u als campagneleider toen ze premier van Nederland besloot te worden.

We hadden het dus kunnen weten.

Pechtold, de man die zelf een D66-raadslid in de polder bezwangerde, tot abortus probeerde te dwingen en intimideerde door een top-advocaat op haar af te sturen. En de man van het niet in het geschenkenregister opgenomen appartement, dat hij cadeau kreeg van een Canadese diplomaat.

Lees verder in link.
Staat onderin de link een blauwe tekst wat als link werkt waarin het document staat van de me too kwestie bij D66.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 19 apr 2022, 10:11

https://www.briefjevanjan.nl/aan-sigrid-doofpot-kaag/
Vrij artikel.
Aan Sigrid ‘doofpot’ Kaag

Frau Kaag,

Lang verhaal kort.

U bent drie keer benaderd door het (voor zover nu bekend) voornaamste slachtoffer van stalking, bedreiging en chantage door uw campagneleider en uw persoonlijk adviseur Frans van Drimmelen.

En u deed… níets.

De rest is ruis.

Het is deze week niet de vraag of het partijbestuur van D66 nu wél reden ziet om het roofdier Frans van Drimmelen voor de bus te gooien, waar het partijbestuur van D66 de kwestie eerder in de doofpot stopte.

Lees verder in link
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Tammy » 19 apr 2022, 10:20

Hij is weer goed. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Briefje van Jan.

Bericht door Fenna » 19 apr 2022, 11:51

Tammy schreef:
19 apr 2022, 10:20
Hij is weer goed. ;P!
Vond hem ook wel passen bij jou bericht.
viewtopic.php?f=54&t=23727#p390391
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie