Mijn laptop

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Mijn laptop

Bericht door Fenna » 31 jul 2014, 16:16

Ik heb een nieuwe batterij en een oplader voor mijn laptop gekocht en geïnstalleerd.
Nu wordt er geadviseerd voor je het ingebruik neemt, de batterij eerst te calibreren door de batterij eerst helemaal leeg te trekken en dan tot 100% op te laden.
Dit moet je dan liefst drie keer herhalen.
Zo gezegd, zo gedaan, maar bij de tweede keer leeg trekken leek het alsof er een kortsluiting plaatsvond, er knapte iets toen de batterij nog maar 14% energie bevatte.
Op het moment dat die uitviel raakte ik niets bewust aan, ik veegde hooguit over de ctrl toets.
Ik doe de laptop weer aan en raak even het beeldscherm en weer knapte er iets en weer ging die uit.
Ik kreeg toen bij het opstarten een melding dat er eerst van alles weer opnieuw geïnstalleerd moest worden door de computer en dat hij mogelijk wel een aantal keren opnieuw zou opstarten, maar dat zou bij het proces horen.
Ik heb hem maar weer aan de lader gedaan want dat zou bij 10% weer moeten volgens de beschrijving en het gaat nog steeds goed, maar zit nu dan ook nog steeds op 40% .
Ik kan me niet voorstellen dat de batterij er verkeerd in zit, die kan er maar op een manier in.
Heeft een van jullie een idee?
Afbeelding
Afbeelding

carbon

Re: Mijn laptop

Bericht door carbon » 31 jul 2014, 16:39

Nooit ontladen!!, volladen en altijd volhouden met de nieuwe bads, ze hebben geen geheugen meer zoals vroeger.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Mijn laptop

Bericht door Vitharr » 31 jul 2014, 16:40

Fen, ik ken die manier van ingebruikname bij een nieuwe accu niet. Ik heb tot nu toe alleen nog accu's en batterijen gehad die je juist eerst helemaal op moest laden. Ik heb hier dus geen ervaring mee.

Maar ik geloof niet dat je de accu er verkeerd in hebt zitten o.i.d. Als je wil testen of het een accuprobleem is, dan kan dat eenvoudig door de laptop op de netvoeding te laten. Dan zou het niet uit moeten maken of je accu los of vast zit namelijk.

Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je laptop op enig moment zoveel vermogen heeft getrokken dat de spanning onder de uitschakeldrempel van je laptop is gekomen. Dan schakelt hij 'hard' uit en dat kan vreemde geluiden maken. Is meestal de HD. Je besturingssysteem vind dat niet prettig, en dat kan leiden tot de meldingen die je beschreef.

Het hoeft dus niet iets 'fouts' te zijn, maar het is wel vreemd. Als het namelijk is wat ik zei, dan is het het vreemde opladingsadvies wat dus voor problemen heeft gezorgd. En ik vind het raar dat je een besturingssysteem zulke klappen moet geven om een volle accu te krijgen. [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mijn laptop

Bericht door Fenna » 31 jul 2014, 16:52

Nu lag ik er weer uit maar nu bij 11%.
Grrrrrr.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn laptop

Bericht door univers » 31 jul 2014, 18:32

Nu lag ik er weer uit maar nu bij 11%.
Grrrrrr.
Afbeelding

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mijn laptop

Bericht door Fenna » 31 jul 2014, 19:25

:hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mijn laptop

Bericht door Fenna » 02 aug 2014, 10:57

Ik heb op het internet nog even rond gesnuffeld en kwam dit tegen.
Door de moderne chipsets die aan boord van de Sygnosis accu zitten, schakelt de accu de laptop vanzelf uit als deze bijna leeg is. De lithium-ion accu hoeft dus geen 'geheugen' op te bouwen, zoals dat met de oudere Ni-Cad accu's wel het geval was. Dit betekent dat u niet hoeft te wachten tot de accu leeg is, maar deze gewoon op kunt laden wanneer u dat wilt. De accu zal daar niet sneller door verslijten.
Dit is dus de reden van het uitvallen.
Deze automatische uitschakeling werkt bij Windows 7, 8 en office maar niet bij Windows XP.
Ik denk, ik laat het even weten voor het geval dat iemand nog eens zoiets krijgt.

Carbon, jij had helemaal gelijk ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie