Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Tammy » 20 mar 2020, 12:45

Ik kan wel zien dat ik weinig verstand van technische zaken heb.
Daarom zal mijn volgende opmerking ook wel nergens op slaan.
We kunnen de Twin Voyagers na 40 jaar nog steeds volgen op een gigantische afstand maar de beeldkwaliteit van Netflix en ook Youtube worden terug geschroefd naar een wat mindere kwaliteit door de vele aantal mensen die nu kijken door het Corona virus.
En dat in deze super moderne tijd ?
Zoals ik al zei, ik heb hier geen verstand van. :roll:

<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding

Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis.

De coronacrisis heeft ook gevolgen voor de beeldkwaliteit van streamingplatformen als Netflix. Een lagere kwaliteit moet overbelasting van het internet voorkomen.

Netflix verlaagt in Europa dertig dagen de kwaliteit van beelden om overbelasting van het internet te voorkomen. Het dataverkeer wordt met een kwart teruggebracht.

‘Verstoppen’

Het was een van de voorstellen die de Europese Commissie in Brussel met Netflix heeft besproken. Ze vroeg streamingplatformen hun doorvoer van data aan te passen. De scherpere HD-kwaliteit van films of series vergt meer datacapaciteit dan de standaardkwaliteit. Netflix heeft met deze maatregel dus gereageerd op de oproep. Volgens heb bedrijf krijgen de klanten ondanks de beperking een dienst van ‘goede kwaliteit’.

Brussel vreest dat het groeiende gebruik van videostreamingdiensten het internet kan ‘verstoppen’. Door allerlei maatregelen, bijvoorbeeld de sluiting van bioscopen, cafés en theaters, zoeken steeds meer mensen hun toevlucht tot het internet. Daarnaast werken veel mensen thuis en maken daarbij gebruik van het internet bijvoorbeeld voor videoconferenties.

https://www.ad.nl/nieuws/netflix-verlaa ... ~a3a73cba/

En hieronder informatie over Youtube:

https://www.ad.nl/tech/na-netflix-verla ... ~a92b9484/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Tardis » 20 mar 2020, 13:48

Dat was wel te verwachten. Files niet meer op de snelweg maar op het glasvezelnetwerk. De infrastructuur in dit land wordt nu getest op zijn toekomstbestendigheid en ik denk dat die niet voldoet. Net zoals het stroomnetwerk niet toekomst bestendig is als iedereen van het gas af is en auto's van de benzine af zijn. Het gebruik van elektrische auto's wordt nu nog gestimuleerd, maar oh wee als over niet al te lange tijd de kabelleggers niet snel genoeg een verbeterd landelijk netwerk kunnen aanleggen. Dat er straks niet voldoende oplaadpunten zijn en er nieuwe elektrische leidingen moeten worden aangelegd om al die oplaadpunten en huishoudens van voldoende stroom te voorzien. Zo hollen we van het ene probleem naar het andere. Never a dull moment, zoals de Engelsen zeggen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Tammy » 21 mar 2020, 09:00

Tsja daar zeg je me iets Tardis over die electrische auto’s en nog veel meer.
Op papier lijkt het zo mooi maar in de praktijk is het toch even wat anders.
Kan mij helemaal vinden in wat je zegt.
Van de beeldkwaliteit verlagen door drukte had ik nooit verwacht.
Zou niet mogen in deze toch zeer moderne tijd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Fenna » 21 mar 2020, 14:48

Tammy schreef:
20 mar 2020, 12:45
We kunnen de Twin Voyagers na 40 jaar nog steeds volgen op een gigantische afstand maar de beeldkwaliteit van Netflix en ook Youtube worden terug geschroefd naar een wat mindere kwaliteit door de vele aantal mensen die nu kijken door het Corona virus.
En dat in deze super moderne tijd ?
Ik denk er net zo over Tammy.
Internetsnelheid word toch ook niet vertraagd?

Very :post: Tardis.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Tammy » 22 mar 2020, 04:57

Fijn om te horen Fenna dat je mijn vergelijk begrijpt. :grin:
Ik ben niet technisch genoeg dus ik weet niet of de internetsnelheid word vertraagd.
Zou best kunnen dat dat de volgende stap is.
Dat zou ik eventueel wel kunnen begrijpen dat door drukte de snelheid trager word maar van beeldkwaliteit snap ik daar dus niks van.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Tammy » 22 mar 2020, 10:27

Ook Disney+ verlaagt videokwaliteit, Netflix-verlaging gaat nu in.

De maatregel die Netflix donderdag aankondigde om bitsnelheden te verlagen in heel Europa duurt in ieder geval 30 dagen en ging zaterdagavond in, meldt het bedrijf. Ook Disney heeft aangekondigd om de bitsnelheden voor zijn videodienst, Disney+, te verlagen.

In eerste instantie leek het erop dat de snelheden al op donderdag omlaag gingen, om de impact op het Europese internetverkeer te verminderen. Netflix heeft toen echter de maatregel in Italië en Spanje getest en rolt deze nu uit naar de rest van Europa.

Het gaat om het verlagen van de bitsnelheid binnen individuele kwaliteitscategorieën, waardoor de beeldkwaliteit op elk niveau iets omlaag gaat. Volgens Netflix is dit nauwelijks merkbaar en "krijgt iedereen de kwaliteit waar hij voor betaald heeft".

Disney+ volgt het voorbeeld van Netflix en YouTube en zegt het dataverkeer vanaf dinsdag met 25 procent te willen terugdringen. Netflix is daar al in geslaagd. Ook zet Disney voorlopig de uitrol van Disney+ in Frankrijk op pauze, meldt Reuters.

Momenteel wordt de internetinfrastructuur in Europa sterker belast omdat veel mensen vanuit huis moeten werken. De Europese Unie heeft streamingdiensten daarom gevraagd om te proberen hun impact op het netwerk te verkleinen.

Netflix zegt de maatregel ook in te willen zetten voor internetproviders in andere landen waar mensen thuiszitten vanwege het coronavirus. Die moeten daar wel eerst om vragen, zegt het bedrijf, want de wensen wisselen van land tot land.

https://www.nu.nl/tech/6039382/ook-disn ... lk_wrapper

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Seth
Student
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:44

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Seth » 24 mei 2020, 09:26

Heb juist Netflix opgezegd...Vond het tegenvallen het aanbod van films, en bovendien kijk ik toch al niet veel TV. Luister liever naar muziek, of lees een goed boek. Saai? Misschien...

Gast1

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Gast1 » 24 mei 2020, 10:10

Seth schreef:
24 mei 2020, 09:26
Heb juist Netflix opgezegd...Vond het tegenvallen het aanbod van films, en bovendien kijk ik toch al niet veel TV. Luister liever naar muziek, of lees een goed boek. Saai? Misschien...
Saai? Misschien... [think]

Wat is de toegevoegde waarde van jouw zin Seth?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Netflix verlaagt beeldkwaliteit door coronacrisis

Bericht door Tammy » 24 mei 2020, 11:27

Nee hoor is niet saai Seth. :grin:
En als je al niet vaak tv keek dan mis je ook niks.
Ik heb wel Netflix en ben er heel blij mee.
Alleen jammer dat het aanbod niet is zoals de Amerikaanse Netflix waar de aantallen films en series en documentaires vele malen groter is.
Dus veel meer keus om uit te kiezen , jammer dat we dat hier niet hebben.

Maar jouw keuze is absoluut niet saai.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie