Weg met die laptop!

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Weg met die laptop!

Bericht door Tammy » 13 sep 2011, 09:08

Afbeelding

AMSTERDAM - Veel middelbare scholen halen laptops in huis, terwijl een hoop scholen in de VS de laptop alweer in de ban hebben gedaan.

Amerikaanse scholen die aan het begin van het vorige decennium laptops aanschaften, verlangden volgens De Pers na een paar jaar terug naar het bord, het schrift en de pen.

In de VS bleek het gebruik van laptops niet tot betere schoolprestaties te leiden. Sterker nog, leerlingen zouden slechter gaan spellen door de laptops, omdat ze gewend raken aan spellingscorrectie. Ook gingen leerlingen onder lestijd chatten, Facebooken en spelletjes spelen.

Bron: De Telegraaf.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Weg met die laptop!

Bericht door Tammy » 13 sep 2011, 09:12

Een opmerkelijk bericht in dit computer tijdperk. [think]

Ik ben het wel eens dat het spellen slechter is geworden door de pc.
Deze generatie groeit op met sms taal enz, een gewone Nederlands zin kunnen velen nog geen eens meer schrijven.

In het verleden van dit forum heb ik soms leden moeten zeggen dat ze in normaal Nederlands moeten schrijven, want ik en de anderen leden konden er geen touw aan vastknopen soms.

Maar om de laptop weg te denken uit de scholen lijk me moeilijk.
Mijn dochter zit op de universiteit, heeft een Apple laptop gekocht ( omdat Apple haar snelheid van typen kan bijhouden ) en tijdens colleges die soms uren duren typt ze de informatie op haar laptop.

Vroeger schreef men dat gewoon op een blaadje maar dit is vele malen sneller.

Dus al met al vind ik dit bericht best wel opmerkelijk in deze tijd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie