Windows 8 krijgt Storage Spaces

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Windows 8 krijgt Storage Spaces

Bericht door Tammy » 08 jan 2012, 06:53

Afbeelding
Windows 8 startpagina met Metro-style apps.

Microsoft meldt dat het nieuwe besturingssysteem Windows 8 een moderne dataopslagoplossing krijgt: Storage Spaces. Hiermee kan een gebruiker harde schijven combineren voor het opslaan van data. De data worden opgeslagen in aparte ruimten ('spaces') binnen harde schijven.

Met Storage Spaces kan een gebruiker zijn data op verschillende harde schijven opslaan en beheren, zoals ook in een zakelijke storage-omgeving kan. Dit schrijft Rajeev Nagar op de officiële Building Windows 8-blog. Nagar is group program manager van het Windows 8 Storage & File System-team. Gebruikers kunnen volgens hem data opslaan via usb, sata (serial ata), sas (serial attached scsi)-connecties. Storage Spaces kan niet gebruikt worden op een harde schijf waar Windows 8 zelf staat.

Gebruikers kunnen ook data opslaan op virtuele schijven (‘spaces'). Deze spaces gedragen zich als fysieke schijven. De spaces hebben moderne dataopslagtechnologie, zoals thin provisiong. Met thin provisoning is het mogelijk om meer capaciteit aan hosts en servers aan te bieden dan daadwerkelijk beschikbaar is. Deze optie is verbonden met het centrale storagesysteem.


Bron: Computable.nl

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Pfffffffffff, ik houd het wel bij Windows 7, snap dit totaal niet.
Ik zie mezelf nog steeds als een moderne meid, en ik probeer alles bij te houden, maar hier snap ik niks van. [crygr]

Word echt oud. :-| :pc bad:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Windows 8 krijgt Storage Spaces

Bericht door Tardis » 08 jan 2012, 13:28

Windows 8 is alleen beter als het minder schijfruimte nodig heeft dan Windows 7 en XP. Dus dat het op mijn 6 jaar oude laptop lekker snel werkt. Zo niet, laat dan maar zitten.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Windows 8 krijgt Storage Spaces

Bericht door Beatrix Kiddo » 10 jan 2012, 10:49

Tardis schreef:Windows 8 is alleen beter als het minder schijfruimte nodig heeft dan Windows 7 en XP. Dus dat het op mijn 6 jaar oude laptop lekker snel werkt. Zo niet, laat dan maar zitten.
Nieuwe OS-en worden niet gemaakt voor 6 jaar oude hardware denk ik...
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Windows 8 krijgt Storage Spaces

Bericht door Tardis » 10 jan 2012, 12:38

Dan is het voor mij dus niet interessant. Ik doe niet mee aan de wegwerpmaatschappij en koop alleen een nieuwe laptop als deze kapot is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Windows 8 krijgt Storage Spaces

Bericht door Beatrix Kiddo » 10 jan 2012, 14:51

Tardis schreef:Dan is het voor mij dus niet interessant. Ik doe niet mee aan de wegwerpmaatschappij en koop alleen een nieuwe laptop als deze kapot is.
[tu]
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Windows 8 krijgt Storage Spaces

Bericht door The Grey » 10 jan 2012, 17:02

Het hangt van je laptop af, windows 7 werkt goed op een 8 jaar oude laptop.. Hangt puur van de specs af.
2 jaar geleden kwam ik iemand tegen die had windows xp (professional) op een toen 10 jaar oude computer lopen. Met erin een pentium 3(!) en 128mb ram..
Dat storage spaces is leuk, maar niet echt nodig in mijn ogen.
Thin provisoning is handig voor bedrijven maar voor een consument eigelijk helemaal niet interessant..
-

Plaats reactie