Britten lijden aan nomofobie: No Mobile Phobia

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Britten lijden aan nomofobie: No Mobile Phobia

Bericht door Tammy » 25 mar 2012, 10:34

Afbeelding

Steeds meer Britten lijden aan nomofobie oftewel No Mobile Phobia. Ze hebben panische angst om hun mobieltje te verliezen, om het opladen te vergeten of zonder beltegoed te komen.

In een eerste studie van vier jaar geleden bleek 53 procent van de Britten ermee te kampen. In een recente enquête blijkt dit percentage opgelopen tot 66 procent. Dat schrijft het gezondheidsmagazine Bodytalk. Beide studies werden overigens 'besteld' door bedrijven met gsm-belangen.

Nomofoben zijn constant bang om iets te missen en schakelen hun telefoon dus zelden of nooit uit. Mogelijke bijwerkingen zijn onder meer paniekaanvallen, kortademigheid, duizelen, beven en zweten.

In vergelijking met de eerste studie is het aandeel vrouwen sterk gegroeid, wat volgens Bodytalk verklaard wordt door het feit dat mannen vaker een tweede mobiel kopen zodat ze altijd bereikbaar blijven. Jongeren zijn vaakst slachtoffer van deze angst; bij de 18- tot 24-jarigen loopt het percentage op tot maar liefst 77 procent.

Bron: AD.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Britten lijden aan nomofobie: No Mobile Phobia

Bericht door Tammy » 25 mar 2012, 10:39

Ooh my god, de wereld heeft er weer een fobie bij hoor.

Als je paniekaanvallen krijgt als je je mobieltje niet kan gebruiken raad ik deze mensen dringend een bezoek aan de psycholoog aan.
Want dit is toch te gek voor woorden?

Ik weet behoorlijk veel over fobieeen, en die zijn zeer naar.
Maar hier kan ik niet met mijn verstand bij.
Zou ik natuurlijk wel moeten doen maar het lukt me niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie