Wat voor games speel jij?

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Wat voor games speel jij?

Bericht door Tammy » 19 aug 2011, 08:47

Ik niks meer.
Jaren terug op de Nintendo Zelda, waar ik compleet aan verslaafd was en Mario maar daarna niks meer.
En nooit op de computer.

Wie wel hier en wat voor soort games vinden jullie mooi?

Ik moet wel zeggen dat het er tegenwoordig levensecht uitziet. ;P!

:gamen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

aquarius

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door aquarius » 19 aug 2011, 10:54

De Final Fantasy series mag ik graag spelen en vooral 7 en 8
Verder Age of empires series .

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3539
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Kuikentje » 19 aug 2011, 16:24

Redneck Rampage (die staat niet op de laptop)

en vooral online-spelletjes zoals Bouterdart ;) *1*
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

gusteman

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door gusteman » 19 aug 2011, 19:37

FPS (First Person Shooter), voornamelijk omdat het allemaal draait rond reflexen en inschatten van situaties. Om dezelfde reden ook alles wat te maken heeft met rijden (karting, rallye, Formule 1 enz).
Natuurlijk ook Flight Simulators, ook vooral een kwestie van behendigheid en anticiperen.
En dan de RTS (Real Time Strategy) omdat het daar vooral gaat om plannen, vooruitzien, goed doseren van de beschikbare middelen en alert reageren.
Bij elk van die types spelletjes komt het maken van het kleinste foutje je meestal heel erg duur te staan.

En dat alles samen natuurlijk omdat ik ergens nog altijd een klein jongetje ben gebleven denk ik :mrgreen:

tofu_kronos

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door tofu_kronos » 19 aug 2011, 20:33

Diablo 1 en 2, hopelijk ooit nog voor mijn dood diablo 3.

Elderscroll reeks.

deus ex 1 en 2, de nieuwe moet ik nog controleren en uitpakken.

Heel af en toe nog halo 1 en counterstrike online. Ik ben niet meer zo goed maar de meeste van de eerste generatie cs'ers, herkennen me nog steeds. Zat ook echt aan de top. Maar dat kon ook niet anders met een ping van 33. Headshots zijn dan cheap en niet moeilijk.

En dan zon beetje alles wat sid meier aan geraakt heeft.

Mijn parade paardje is imperium galactica 2. Ik was bij de officieele uitgave van deel 1, aan mij. Ik had het eerste exemplaar ter wereld. :nice: De dag erop had ik me ziek gemeld. Ik kwam namelijk thuis, en ging meteen spelen het was iets van tien uur s'avonds. Op een gegeven moment werd het licht en dacht ik shit ik moet werken. Maar ik melde me ziek en speelde gewoon door.

Wel dat zijn zon beetje mijn games.

Oh toch bijna vergeten alles van command and conquer en de tiberium reeks.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Maxi » 19 aug 2011, 20:48

Vroeger speelde ik zowat wat alles op console en pc. Mijn favoriet waren strategie spellen zoals Age of Empires II, StarCraft, Roller Coaster Tycoon 1 & 2, SimCity 3000, Command & Conquer(verschillende), Commandos 2. Maar ik speel niet meer op pc en op console zijn real time strategie spelletjes niet zo geweldig qua graphics & besturing.



Tegenwoordig speel ik voornamelijk simulatie games van sporten waarvan ik hou. Dit is dan de jaarlijkse editie van FIFA(voetbal), Formula1(F1) & vooral Gran Turismo(auto sport).

Verder speel ik niet veel meer, af en toe nog eens een shooter(FPS), en als er een nieuw spel uitkomt van de Final Fantasy serie zal ik deze ook spelen. Omdat ik deze vroeger heel goed vond. Ik heb FF7, FF8, FF9 & FFX zo vaak gespeeld dat ik zowat alle deuntjes kan neurien die voorkomen in deze games, en dat zijn er heel wat. verder had ik ook nog FF5, FF1, FF6, FFX-2 & FF12. Maar ik verwacht eigenlijk niet veel meer van toekomstige FF-games. Final Fantasy 13 vind ik echt slecht. Zowat op alle vlakken buiten de graphics is FF13 een teleurstelling. Het Battle System vind ik behoorlijk saai, Ik mis de orginele summons, het spel is enorm liniar, het verhaal interesseerde me niet echt. Alles wat ik goed vond in een FF spel is verdwenen. Zonder de titel van het spel zou ik spel nooit spelen. Ik mis vooral de "World Map" en de bijhorende vrijheid. FFX is mijn favoriet en kan ik makkelijk voor de 10de keer uitspelen, maar bij FF13 raak ik waarschijnlijk nooit meer aan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Tammy » 20 aug 2011, 05:55

Wow wat jullie opnoemen!
En wat leuk Tofu dat jij het eerrste examplaar had. :nice:


Voel me erg simpel nu met Mario en de eerste Zelda.............ik trek me terug uit deze topic :rolfl: :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Maxi » 20 aug 2011, 12:58

Nuja voor mij is is het ook begonnen met. Sonic, Mario, Tetris, enz. Zelda heb ik nu wel nooit gespeeld...

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3539
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Kuikentje » 20 aug 2011, 13:22

ach ja, ik vergat nog Twintris en Oh No More Lemmings op Amiga

(ik heb de Amiga naar de haaien geholpen) :oops:
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Tammy » 20 aug 2011, 13:49

Voel me al wat beter nu Maxi, thanks ! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Barrel

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Barrel » 24 aug 2011, 11:22

Ben zojuist gestopt met World of Warcraft, hardcore raiding. Of in ieder geval een lange break.
Ben ooit met de eerst pong begonnen. Toen naar de G7000 van Philips, gevold door de P2000, toen de ZX Spectrum, en later de PC.

Doorheen de jaren, beste spelen:
Strategy: Alle Command & Conquers en genre genoten (e.g. Age of Empires), met name Red Alert 2
Sims: Sim City's, Civilizations
FPS: Doom's en later met name Battlefield 1, 2, 2142
Vroeger: text adventures ... En click & play adventrues (Leisure Suit Larry 1 t/m 6, king's Quest, etc.)

Meest verslavende spel, en beste spelconcept: Nethack varianten (met name ADOM, Advanced Domains of Magic). ASCII based, 25 jaar oud, maar nog steeds erg populair. Beetje Diablo achtig, met zeer sterke leercurve, maar oneindige variaties. En met name belangrijk: geen save games. Als je dus wat verder bent, ben je echt heel voorzichtig.

Vast nog heel veel vergeten.

Overigens speel ik als ik speel (steeds minder) met name PC. Hoewel ik PS3 en WII heb (voor de kids), vind ik console gaming toch een stuk minder.
Voor PC, fantastische line-up voor komende kwartalen: Battlefield 3 (met name multiplayer moet mind blowing worden), Diablo III (met de real money auction house, wie weet, wellicht wordt ik wel professional ... ).

aquarius

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door aquarius » 25 aug 2011, 18:05

Kuikentje schreef:ach ja, ik vergat nog Twintris en Oh No More Lemmings op Amiga

(ik heb de Amiga naar de haaien geholpen) :oops:
Heb thuis nog een Amiga 1200 staan helemaal nog origineel met opstart schijfjes ,schrik niet werkgeheugen 2 mb :oops: zit ook nog een adapter bij voor de stroom .
dat waren nog eens tijden ........
zelf programmetjes in elkaar flansen leuk
:nice:

Barrel

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Barrel » 25 aug 2011, 21:15

Ik heb nog een werkende ZX Spectrum 128 KB! En dat was al een late opvolger van de ZX Spectrum 48kb. En toch geweldige spelen op gespeeld. Heb via een emulator nog wel eens gespeeld, maar vraag me dan toch af wat we er destijds aan vonden.

Kent iemand wellicht Tir Na Noch nog? Of Saboteur, op die 48kb computer, met zachte keys, en alle mogelijke basic commandos al op het toetsenbord ...

tofu_kronos

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door tofu_kronos » 26 aug 2011, 14:55

Barrel schreef:Ik heb nog een werkende ZX Spectrum 128 KB! En dat was al een late opvolger van de ZX Spectrum 48kb. En toch geweldige spelen op gespeeld. Heb via een emulator nog wel eens gespeeld, maar vraag me dan toch af wat we er destijds aan vonden.

Kent iemand wellicht Tir Na Noch nog? Of Saboteur, op die 48kb computer, met zachte keys, en alle mogelijke basic commandos al op het toetsenbord ...

Nee niet echt we zijn niet allemaal van voor 1900.

devilsword

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door devilsword » 26 aug 2011, 15:18

hey maxi,

Misschien heb ik goed nieuws voor je:

FF13 deel 2:

mogelijkheid tot monsters in je team
nonlineaire wegen naar je eindmissie doel
steden en npc's om tegen te praten en sidequests.
open wereld met steden als hubs.

Alles wat tegenviel aan ff13 hebben ze verbeterd en het vechtsystem is verbeterd.

voor de rest wacht ik op battlefield 3, diablo 3, starcrafts nieuwste deeltje en guildwars 2

modern warfare sprak me nooit aan. Is wel leuk, zo'n over de top knalfestijn maar battlefield is altijd leuker qua realisme plus.... de singleplayer duurt vet lang voor een single player shooter!

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Maxi » 26 aug 2011, 18:37

devilsword schreef:hey maxi,

Misschien heb ik goed nieuws voor je:

FF13 deel 2:

mogelijkheid tot monsters in je team
nonlineaire wegen naar je eindmissie doel
steden en npc's om tegen te praten en sidequests.
open wereld met steden als hubs.

Alles wat tegenviel aan ff13 hebben ze verbeterd en het vechtsystem is verbeterd.

voor de rest wacht ik op battlefield 3, diablo 3, starcrafts nieuwste deeltje en guildwars 2

modern warfare sprak me nooit aan. Is wel leuk, zo'n over de top knalfestijn maar battlefield is altijd leuker qua realisme plus.... de singleplayer duurt vet lang voor een single player shooter!



Ik wacht nu vooral op FIFA 12, en F1 2011. en op DLC voor Gran Turismo 5. Maar ik zal het waarschijnlijk het niet kunnen laten om FF13-2 te kopen. I denk ook na of Battlefield 3. Ik ben toe aan een nieuwe shooter. Nu heb ik weinig om handen maar straks heb weer teveel games met te weinig tijd. :-|

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3539
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Kuikentje » 28 aug 2011, 15:55

aquarius schreef:Heb thuis nog een Amiga 1200 staan helemaal nog origineel met opstart schijfjes ,schrik niet werkgeheugen 2 mb :oops: zit ook nog een adapter bij voor de stroom .
dat waren nog eens tijden ........
zelf programmetjes in elkaar flansen leuk
:nice:
hier stond een Amiga 500 maar door een glas Cola is die nu op de storthoop
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door The Grey » 28 aug 2011, 18:53

Crysis ben ik een super fan van, fps :D
Deel 2 is toch wel heel anders dan deel 1 maar desalniettemin hardstikke goed!

Verder hou ik erg van RTS, supreme commander en total annihilation (speel ik soms nog wel eens met mn pa :P)

Laatst Fallout 3 New vegas gekocht, dat is ook wel leuk maar er zit te weinig actie in voor mij.

Verder wacht ik eigelijk op de nieuwe counterstrike.

En ik heb een mario emulator op mn pc staan wat ook hardstikke leuk is :D
-

Agaat

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Agaat » 24 mei 2012, 18:03

Agaatje hier is gek op gamen, heb een zelf gebouwde game pc en de volgende consoles:

Xbox
Playstation1, en 2
Nintendo 64, en de nintendo gamecube

IK speel graag retro games, mario en starfox adventures ( op de gamecube)

Op mijn pc varieert dit van need for speed (online) tot Assasins creed .... zo vlucht ik vaak uit de werkelijkheid..heerlijk!

tofu_kronos

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door tofu_kronos » 25 mei 2012, 19:44

Diablo 3 :nice:

Plaats reactie