Wat voor games speel jij?

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Rudolf I » 14 apr 2014, 00:14

Op dit moment Medal of Honor Airborne:


En de 32 Bits graphics versie van Open Transport Tycoon:
R. C. Bos Transport, 640x481.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door The Grey » 14 apr 2014, 00:29

Draadloosstroom schreef:AMG hoe heb je die op je tablet werkend gekregen ?

Ik heb nog oud APK bestand maar krijg hem niet aa de praat werkt alleen op 1.6.....
Ik zit deze post nu pas.
Je kan hem als het goed is gewoon uit de app store halen! :)
-

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Rudolf I » 01 mei 2014, 08:26

Ik heb in Euro Truck Simulator een DAF XF gekocht, die er momenteel zó uitziet:

Afbeelding

Ik heb Euro Truck Simulator ge-update naar versie 1.9.x en ProMod levels toegevoegd van de website http://www.promods.net die het mogelijk maakt om in west -Frankrijk te rijden, oost -Europa en Scandenavië.
Tevens is dat een verbetering van de te rijden trucks.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Maxi » 23 sep 2016, 21:07

Ik ga binnekort Farming Simulator 2017 proberen.

Geen idee hoe je iets plant of oogst. Maar het ziet er goed uit.

Gebruikersavatar
SolipsiRai
Student
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2017, 15:12

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door SolipsiRai » 13 mei 2017, 16:39

COD WAW (echt een toffe game) Ben niet zo fan van de futuristische versies. Nu alleen nog wachten op de COD met WWII als thema

Daarnaast speel ik ook van die leuke "Building Games" zoals Zeus & Poseidon (misschien kennen jullie het wel)
.::.Victory Not Vengeance.::.

Gast1

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Gast1 » 14 mei 2017, 08:22

Het spel wat ik speel is het spel van mijn leven, met talloze medespelers in,- voor en achter een schitterend wisselend decor.
In dat decor rummikub of kaart ik wel eens met mijn dierbaren.
Helemaal afgesloten van de wereld achter de pc individueel een spelletje spelen ... niets voor mij.
Ik heb het wel eens gedaan en daarbij besefte ik dat het afstompend werkt ...

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Rudolf I » 14 jan 2019, 21:21

Die ik vorige keer gespeeld heb en nog steeds doe:
-Euro Truck Simulator 2 inclusief de nieuwste DLC's;
-OpenTransportTycoonDeluxe.

Toegevoegd sinds 2016:
-American Truck Simulator inclusief de nieuwste DLC's;
-GTA IV The Complete Edition.

Afgelopen jaar (in willekeurige volgorde):
-Wolfenstein: The New Order;
-Cities: Skylines;
-GTA V;
-Carmageddon: Max Damage;
-Dead Island.

American Truck Simulator:
Precies zoals Euro Truck Simulator 2, maar nu met Amerikaanse Trucks in het westen van de USA. Misschien wel het meestbelovende deel van de Truck Simulators.
Ik ben geen trucker in het echte leven, en vrachtwagens hebben me nooit eerder aangesproken, maar deze is gewoon mooi, leuk en keert steeds terug (Open Wereld, geen einde).

Wolfenstein: The New Order:
Een scenario waarin een alternatieve geschiedenis plaatsvindt: De nazi's hebben de oorlog gewonnen en overspoelen de wereld met technologische Horror. Aan de speler de taak om het nazi-rijk met nazi-soldaten, nazi-honden en nazi-monsters (nazi-gedrochten) te stoppen als echte held.
Ik heb ooit Wolfenstein 3d gespeeld in 1992; dit is de verre voorloper van alle First Person Shooters (FPS), en het was excellente freeware. Toen met een tijdschrift meegeleverd: Je kan de resterende delen op diskette bestellen en daarna spelen. Al gauw volgde in het genre Doom, Heretic en Hexen, gevolgd door Call of Duty, Medal of Honor en vele anderen met als thema oorlog (WWII).
Tussentijds kwam er nog Wolfenstein: Escape from Castle Wolfenstein, die heb ik ook nog gespeeld en was best moeilijk.
Maar in 2014 met Wolfenstein: The New Order wordt je in visuele pracht ondergedompeld. Je moet er van houden, shooters met alternatieve geschiedenis. Dit deel is mijn recente aanwinst (-3 jan 2019) en ik ben onder de indruk..!

Genoeg geleuterd, ik moet vracht afleveren in de virtuele wereld, en de wereld bevrijdden van nazi-horror. Ik ben ook stadsbouw -architect.
Enough different games to play..!
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door LostAngel » 22 mar 2019, 06:28

Er wordt bij ons thuis heel wat gegamed 😁
Zelf speel ik af en toe secondlife is een virtuele 3d wereld waar je kan creëren en exploren. Alles wat je in dit wereld hebt en kan doen kan je daar ook. Muonline heel lang gespeeld. Assassin's creed origins.
" Floating in Nothingness "

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door MetalPig » 22 mar 2019, 08:11

LostAngel schreef:
22 mar 2019, 06:28
Zelf speel ik af en toe secondlife
Wauw, bestaat dat nog? Ik dacht dat het een kortstondig hype-je was in de jaren 90 :shock:

Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door LostAngel » 22 mar 2019, 09:31

MetalPig schreef:
22 mar 2019, 08:11
LostAngel schreef:
22 mar 2019, 06:28
Zelf speel ik af en toe secondlife
Wauw, bestaat dat nog? Ik dacht dat het een kortstondig hype-je was in de jaren 90 :shock:
Jaren 90 nee toch.. Voor zover ik het weet bestaat het sinds 2003 ongeveer. Of misschien heb jij het over een andere spel?
" Floating in Nothingness "

Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door LostAngel » 22 mar 2019, 09:35

Ik was lid in 2007 was daarna na een tijdje niet spelen weer ingelogd. Was totaal een andere wereld. Wat een ontwikkeling. Is erg mooi om te zien wat mensen allemaal kunnen maken. Dat is wat mij het meest aantrekt.
" Floating in Nothingness "

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door MetalPig » 22 mar 2019, 09:58

LostAngel schreef:
22 mar 2019, 09:31
MetalPig schreef:
22 mar 2019, 08:11
Wauw, bestaat dat nog? Ik dacht dat het een kortstondig hype-je was in de jaren 90 :shock:
Jaren 90 nee toch.. Voor zover ik het weet bestaat het sinds 2003 ongeveer.
Oh dat zal we kloppen dan. De jaren 1995 tot 2010 liggen in mijn hoofd op één grote ongestructureerde hoop :mrgreen:

Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door LostAngel » 25 mar 2019, 11:59

MetalPig schreef:
22 mar 2019, 09:58
LostAngel schreef:
22 mar 2019, 09:31
MetalPig schreef:
22 mar 2019, 08:11
Wauw, bestaat dat nog? Ik dacht dat het een kortstondig hype-je was in de jaren 90 :shock:
Jaren 90 nee toch.. Voor zover ik het weet bestaat het sinds 2003 ongeveer.
Oh dat zal we kloppen dan. De jaren 1995 tot 2010 liggen in mijn hoofd op één grote ongestructureerde hoop :mrgreen:

:rolfl: of misschien mandela effect
" Floating in Nothingness "

gouwepeer

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door gouwepeer » 25 mar 2019, 22:00

Ik heb ooit een MSX computer gehad met o.a. het spel "Kings Valley 2".



Zo nu en dan speel ik het online :gamen:

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Rudolf I » 20 jun 2019, 22:15

Een route gereden met American Truck SImulator, Oregon en Washington toegevoegd:

Vanaf de berg...
Afbeelding

Via een gevaarlijk bosweggetje...
Afbeelding

Naar het asfalt van de 'gewone' Amerikaanse weg.
Afbeelding
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Rudolf I » 14 okt 2019, 09:11

Nog ééntje dan:

Het Pink Ribbon -charity evenement. Deze loopt nog tot zondag en houdt het volgende in:
Vervoer Pink Ribbon goederen met American Truck Simulator (12 vrachten) en breng die tot een succesvol einde.
Charity betekent in dit geval dat je een 'paint job' voor je truck kunt kopen (een Pink Ribbon -paintjob) voor een kleine 2 euro, de winst wordt in het geheel aan 'Pink Ribbon' gedoneerd.
Pink Ribbon is uiteraard de strijd tegen borstkanker bij vrouwen.

Hoe ziet zo'n truck er dan uit? Welnu, ik heb gedoneerd, en onderstaand plaatje is mijn Peterbilt truck geheel in de stijl van Pink Ribbon, ergens op de grens tussen Arizona en New Mexico:
ats_20191014_062905_00.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

gusteman

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door gusteman » 14 okt 2019, 10:49

Rudolf I schreef:
14 okt 2019, 09:11
Charity betekent in dit geval dat je een 'paint job' voor je truck kunt kopen (een Pink Ribbon -paintjob) voor een kleine 2 euro, de winst wordt in het geheel aan 'Pink Ribbon' gedoneerd.
Pink Ribbon is uiteraard de strijd tegen borstkanker bij vrouwen.
En kijk, zo kan het dus ook: goede doelen sturen èn meteen een leuke game spelen.

Echt sympathiek. ;P!

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Determinist » 14 okt 2019, 22:14

Ah, ik wist niet van het bestaan af van dit topic!

Gezien mijn interesse in WW2 en zeker nu dat 75 jaar geleden D-Day heeft plaatsgevonden ben ik uitermate gecharmeerd door een nieuw indie-spel die zich afspeelt op originele daadwerkelijke slagvelden.
De ontwikkelaars hebben als doel een zo authentiek mogelijke ervaring te geven. Het spel heet "Hell Let Loose".

Op basis van originele luchtfotos van de slagvelden zijn maps gemaakt van ongeveer 2km bij 1.2 km, waar in totaal 100 spelers tegen elkaar vechten als Duitsers en Amerikanen.
Elke zijde kent dus maximaal 50 spelers in 1 team.
Authentieke wapens met realistische geluiden en hantering. Tanks kunnen bestuurd worden en geschoten met artillerie.

Dit spel valt onder de mil-sims (militaire simulatie) en verschilt van andere meer arcade games zoals BattleField en Call of Duty.
Je speelt met maximaal 6 mensen in een unit waar communicatie met microfoon eigenlijk een must is. Samenwerken en tactiek om de vijand te omcirkelen.
Ieder lid heeft een eigen rol en eigen bijbehorende authentieke wapens. Met meerdere units tracht je samen de vijand te verslaan.

De sfeer van Band of Brothers, de serie, komt erg in de buurt. Daarbij speel je op maps die zeer gedetailleerd zijn en prachtig om door te lopen.
Zo speel je in de map Foy in de sneeuw en mist in het Ardennen offensief. Het Hurtgen Forrest waar de Amerikanen een helse strijd geleverd hebben op Duitse bodem in een bosrijke omgeving.
Maar vooral de maps Utah en Omaha zijn legendarisch.

De laatste Omaha Beach moet je als Duitser de Amerikanen bevechten vanaf de bunkers en de Amerikanen moeten vanaf de boten over het strand naar de rotsen zien te komen.
Al vechtende de bunkers innemen en landinwaarts trekken waar je man tegen man vecht in de dorpjes en velden.
Een prachtige map. Met originele gebouwen en stellingen zoals toen.

Het is verslavend en op sommige momenten echt eng. Je krijgt echt het gevoel midden in de slag te zitten.
Daarbij worden de verschrikkingen van oorlog duidelijk zichtbaar. Mede spelers waar je al een uur mee samen speelt en al sluipende door de heggen een vijandelijke post tracht in te nemen en opeens vlak voor je door een granaat in stukken wordt gereten.

Het spel is nu nog in early-access. Dus nog niet officieel uitgebracht, maar wel al te spelen. Elke maand komen er nieuwe features bij en nieuwe maps en wapens.

Voor iedereen die WW2 first person shooters interessant vindt en waarbij BattleField teveel Rambo gehalte heeft moet dit spel echt proberen.
En daarbij is de prijs redelijk te noemen. Een echte aanrader.

Een klein voorproefje van Omaha Beach. Eerste stuk gezien vanuit de Amerikanen die trachten de bunkers vanaf het strand in te nemen. En laatste stukje vanuit de Duitsers die vanuit de bunkers de Amerikanen op de korrel nemen. De communicatie is tussen de unit leden die samen sector voor sector verder proberen te komen.



Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door Determinist » 14 okt 2019, 22:53


Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wat voor games speel jij?

Bericht door The Grey » 27 nov 2019, 17:27

De epic store heeft een lopende aanbieding waarin ze iedere week/maand (kan even niet herinneren welke het is) een gratis game weg gegeven.
Deze maand was het bad north. Hele casual strategy game. Vind het zelf super fijn omdat je het binnen ongeveer 5 minuten helemaal kan leren en het toch wel strategisch is!
-

Plaats reactie