Duizenden Hyvers voelen zich belazerd

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Duizenden Hyvers voelen zich belazerd

Bericht door Tammy » 18 sep 2011, 10:44

Afbeelding

Duizenden gebruikers van Hyves, die op de sociale netwerk gamen, voelen zich belazerd. Ze klagen over misstanden bij het spelen van de populaire online games. Daardoor zijn velen hun voor soms tientallen euro's gekochte credits in het spel Landleven kwijt. Ook zijn spelers boos dat Hyves de regels van een ander populair spel, Happy Harvest, in hun nadeel heeft veranderd.

Inmiddels zijn er al vijf verschillende Hyves-klachtenfora. Een afgelopen weekend door de actiegroep Hyves United gestarte online petitie op Petities24.com is al door ruim 3400 mensen ondertekend. Volgens de gamers reageert Hyves nauwelijks op klachten.

Tonnen.

Bij de spellen Landleven en Happy Harvest moeten spelers een virtuele boerderij uitbaten. Meedoen is gratis, maar wie verder wil komen moet credits kopen. Dat kan enthousiaste spelers zo 10 tot 20 euro per maand kosten.

Onduidelijk is hoeveel geld gamers verloren hebben, maar volgens gamer en IT-expert Tom Kusters, lid van Hyves United, kan de gezamenlijke schade richting de tonnen gaan. 'Hyves geeft geen cijfers, maar als ik zeer terughoudend schat dat er 17.000 betalende spelers zijn, moet het al snel om zulke bedragen gaan', zegt hij in het AD.

Volgens Kusters lijkt het er op dat Hyves de groei in het aantal spelers niet aan kan en onvoldoende serverruimte heeft. Bij het spel Happy Harvest veranderde Hyves zomaar de regels. 'Veel spelers waren zo goed geworden dat ze geen credits meer hoefden te kopen', aldus Kusters.

Gecompliceerd.

Hyves zegt zich bewust te zijn van de problemen rond enkele van de 24 online games. 'Samen met onze partner Spil Games zijn we druk bezig deze zo snel mogelijk op te lossen', laat woordvoerster Rebecca Rijnders weten. Ook zegt Hyves 'continu' aan de servercapaciteit te werken. Volgens het sociale netwerk is de zaak gecompliceerd omdat Hyves de spellen niet zelf maakt, maar samenwerkt met meerdere partijen.

Hyves roept spelers met klachten op zich te melden op hyves.nl/help. ,'We doen ons best gamers zo veel mogelijk tegemoet te komen.'

Hyves heeft inmiddels actiegroep Hyves United uitgenodigd voor een gesprek.

Bron: Ad.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik speel geen spelletjes op de computer of Hyves enz, maar wie hier wel?
En heb jij deze problemen ook?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duizenden Hyvers voelen zich belazerd

Bericht door MetalPig » 18 sep 2011, 20:31

Tammy schreef:Bij de spellen Landleven en Happy Harvest moeten spelers een virtuele boerderij uitbaten. Meedoen is gratis, maar wie verder wil komen moet credits kopen. Dat kan enthousiaste spelers zo 10 tot 20 euro per maand kosten.
Credits kopen is niet verplicht. Die krijgt je af en toe, maar dat gaat heel langzaam. Alleen ongeduldige spelers steken er geld in.

In principe is het gratis, dus ik vind dat mensen niet moeten zeuren.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Duizenden Hyvers voelen zich belazerd

Bericht door Maxi » 18 sep 2011, 23:46

in heel het artikel weet ik nu nog niet wat hyves gedaan heeft...?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duizenden Hyvers voelen zich belazerd

Bericht door MetalPig » 19 sep 2011, 07:08

Maxi schreef:in heel het artikel weet ik nu nog niet wat hyves gedaan heeft...?
Niks. Hyves maakt de spelletjes niet.

Plaats reactie