‘Gamende mannen zijn watjes’

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

‘Gamende mannen zijn watjes’

Bericht door Tammy » 08 okt 2011, 11:14

Afbeelding

De moderne man is werkloos, gaat vreemd en speelt meer videogames dan een 12-jarig jongetje, aldus het CNN-artikel ‘Waarom de man in moeilijkheden zit’. Volgens de auteur zijn vrouwen,voor het eerst in de geschiedenis, het dominante geslacht. “Mannen moeten opgroeien.”

Auteur William J. Bennett, journalist voor CNN en ex-minister van Onderwijs in de Verenigde Staten, meent dat het percentage mannen met een diploma drastisch is afgenomen sinds de jaren ’70. “Ik heb te veel vrouwen horen vragen ‘Waar zijn alle fatsoenlijke, single mannen?”, aldus Bennett.

“Vandaag de dag spenderen mannen tussen de achttien en 34 jaar meer tijd achter de spelcomputer dan twaalf- tot zeventienjarigen”, meent hij. “En dat terwijl vrouwen diploma’s halen, goed betalende banen vinden en gezinnen willen stichten.”

Volgens Bennett hebben videogames een verwarrende invloed op mannen, waardoor ze vastgeplakt blijven voor hun beeldscherm en hun dominantie verliezen.

Bennett geeft advies mee voor alle gamende mannen: “Werken, trouwen en religie moeten de basis vormen van het leven van de man. Stop met gamen, zoek een uitdaging en ga trouwen. Verman jezelf!”

Bron: De Telegraaf.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ‘Gamende mannen zijn watjes’

Bericht door Tammy » 08 okt 2011, 11:15

Voor alle duidelijkheid, ik heb dit artikel niet zelf geschreven he? :mrgreen:

Maar ik geloof er niks van.
Ik denk dat jongeren veel meer gamen dan ouderen.

Wat denken jullie? :gamen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: ‘Gamende mannen zijn watjes’

Bericht door The Grey » 08 okt 2011, 12:34

“Werken, trouwen en religie moeten de basis vormen van het leven van de man. Stop met gamen, zoek een uitdaging en ga trouwen. Verman jezelf!”
Ik denk dat dit door een dominee is geschreven ofzo :P
Ik zie wel veel oudere mensen die gamen, maar ik denk dat het vooral van die persoon zelf afhangt.
Gamen is eigelijk net zoals televisie kijken, het is tijdsverdrijf. Alleen dan op een interactieve manier.
Ik denk dat het wel meevalt, maar er zijn uitzonderingen
-

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ‘Gamende mannen zijn watjes’

Bericht door Tammy » 09 okt 2011, 03:09

Ja een dominee zou wel kunnen gezien zijn uitspraken he The Grey ? :mrgreen:

En je hebt gelijk, het is net als tv kijken.
Dat deed men vroeger voor internet maar nu is er iets bij wat ook leuk is.
Ik kreeg wel eens het verwijt vroeger dat ik zoveel achter de pc zat, maar ik had die tv toen eigenlijk wel een beetje gezien.
Internet was iets nieuws.

Nu kijk ik ook weer tv hoor, maar heb ik heel lang niet meer gedaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: ‘Gamende mannen zijn watjes’

Bericht door Maxi » 09 okt 2011, 20:42

Tammy schreef:Voor alle duidelijkheid, ik heb dit artikel niet zelf geschreven he? :mrgreen:

Maar ik geloof er niks van.
Ik denk dat jongeren veel meer gamen dan ouderen.

Wat denken jullie? :gamen:

ik denk dat er meer "ouderen" spelen dan je denkt tammy :mrgreen:

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: ‘Gamende mannen zijn watjes’

Bericht door The Grey » 09 okt 2011, 23:03

Toch twijfel ik nog steeds aan de kundigheid van de persoon die dit heeft geschreven.
Als je relegie ziet staan in zo'n artikel dan weet je niet of het objectief is, en of het onderzoek dat is geweest...
-

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: ‘Gamende mannen zijn watjes’

Bericht door Paulus » 10 okt 2011, 01:14

Vandaag de dag spenderen mannen tussen de achttien en 34 jaar meer tijd achter de spelcomputer dan twaalf- tot zeventienjarigen”, meent hij. “En dat terwijl vrouwen diploma’s halen, goed betalende banen vinden en gezinnen willen stichten.”
Afgaande op de (nu) rood gemarkeerde woorden, lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat er een gedegen onderzoek achter zit. :rolfl:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Plaats reactie