Fans vieren 25e verjaardag The Legend of Zelda

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Fans vieren 25e verjaardag The Legend of Zelda

Bericht door Tammy » 12 nov 2011, 06:42

Het waren de avonturen als kind van Nintendo-goeroe Shigeru Miyamoto die leidden tot één van de meeste succesvolle gamefranchises ooit. Dit jaar viert The Legend of Zelda zijn 25-jarig bestaan en dat moest natuurlijk groots gevierd worden. Uit heel Europa kwamen fans vorige maand samen in Londen om een klassiek concert bij te wonen met de bekende melodieën uit de games.

De HMV Hammersmith Apollo was op 28 oktober tot de nok toe gevuld met gamers en menigeen kwam zelfs verkleed als Link of prinses Zelda. Daar bracht het Royal Philharmonic Concert Orchestra 15 nummers ten gehore van klassiekers als ‘The Legend of Zelda: A Link to the Past’ en ‘The Legend of Zelda: Ocarina of Time’. Als kers op de taart werden fans alvast getrakteerd op een compositie van ‘The Legend of Zelda: Skyward Sword’, die op 18 november verschijnt voor de Nintendo Wii.

Optredens als deze zijn een prima manier om nieuw publiek te trekken voor de concertzalen, in plaats van steeds alleen te spelen voor de vaste kern van klassieke muziekliefhebbers. Het Royal Philharmonic Concert Orchestra grijpt duidelijk kansen aan om andere muziekstukken te spelen. Enkele dagen later speelde het orkest voor een uitverkochte zaal muziek van de befaamde Final Fantasy-serie.

Vernoemd naar prinses Zelda .

Een speciale gast kon natuurlijk niet ontbreken op het verjaardagsfeestje in Londen. Vanuit Amerika had Nintendo Zelda Williams overgevlogen om de avond aan elkaar te praten. Niet zonder reden want de dochter van de bekende acteur Robin Williams is door haar vader vernoemd naar prinses Zelda.

Afbeelding
Robin en Zelda Williams spelen samen in de reclame van The Legend of Zelda: Skyward Sword.

Aan de Telegraaf laat Zelda weten zeer vereerd te zijn met haar speciale naam. “Ik vind het fantastisch om Zelda te heten. Je krijgt altijd positieve reacties.” Maar niet iedereen gelooft het meteen als ze verteld waar haar naam vandaan komt. “Dan zeggen mensen ‘je liegt’ of ‘je maakt een grapje’. Dan moet ik uitleggen dat het toch echt zo is en dat we een gameliefhebbend gezin zijn.”

Groot Zelda-fan .

Zelda is zelf ook een groot fan van The Legend of Zelda-games. Haar favoriete game is The Legend of Zelda: Majora's Mask, waarvan ze vurig op een remake hoopt voor de Nintendo 3DS. In de games spreken het verhaal en avontuur haar het meeste aan. “Mensen denken dat het verhaal elke keer hetzelfde is, maar er komt zoveel meer bij kijken. Zelfs zonder dat Link een woord zegt, leer je hem steeds beter kennen.”

Vader en dochter Williams zijn samen ook het boegbeeld van Nintendo in drie recente reclames van The Legend of Zelda-games, waaronder de nieuwe The Legend of Zelda: Skyward Sword. Het was Robin Williams die Zelda vroeg of ze ook mee wilde spelen in de commercials. “De games hebben veel betekend voor mijn familie. Mijn vader en ik hebben daardoor een sterkere band gekregen. Het was dan ook erg leuk om samen de reclames te maken.”

Gratis cd bij Skyward Sword .

Voor wie graag de muziek van The Legend of Zelda wil horen, heeft Nintendo een leuke verassing. Bij de gelimiteerde en speciale edities van The Legend of Zelda: Skyward Sword wordt een cd met de concertregistratie meegeleverd.

Bron: De Telegraaf.

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=2cYqiKlF ... re=related[/youtube-2]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ooh enig dit! :mrgreen:
Zelda was het mooiste spel wat ik ooit op de Nintendo vroeger heb gespeeld.
De laatste nieuwen ken ik niet maar a Link to the Past heb ik 4 maanden achter elkaar gespeeld tot diep in de nacht, vond het geweldig! [joker] :gamen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie