Game zoekt makers

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Game zoekt makers

Bericht door Tammy » 21 mar 2012, 06:41

Veel gamers hebben er ooit wel van gedroomd: zelf een spel verzinnen en maken. Die droom kan nu uitkomen, want de mensen achter het filmproject The Entertainment Experience, waaronder regisseur Paul Verhoeven, zoeken nog ideeën voor een spel.

Afbeelding
Reinout te Brake van games- en gamermonitor iQU.


Met The Entertainment Experience worden 'gewone' mensen uitgenodigd om met elkaar een film te maken. Deze zal worden geregisseerd door Paul Verhoeven en vrijwel alles - van het script tot de soundtrack - wordt door vrijwilligers verzorgd.

Een beetje film heeft tegenwoordig ook een bijbehorende game, en de ontwikkeling daarvan staat ook helemaal open voor iedereen die interesse heeft. Dit deel van het project gebeurt onder leiding van Reinout te Brake, veteraan in de gamesindustrie.

Te Brake: “Je kunt pas een goede filmgame maken als je weet hoe de wereld van de film eruit ziet en een goed beeld hebt van de karakters en hun acties. Inmiddels is er genoeg materiaal voorhanden om de game op te baseren, en nodigen we iedereen uit om hun ideeën en materialen te uploaden. Nederland heeft een groot gamers-potentieel en nu is een uitstekend moment om dat aan de buitenwereld te tonen.”

Dus heb je een geweldig idee voor een game? Kijk dan snel bij de officiële spelregels en stuur hem in. Wie weet wordt jouw idee werkelijkheid.

Bron: De Telegraaf.

<<<<<<<<<<<<<<<

Welke gamer op dit forum ziet dit wel zitten? :rolleys:

:gamen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Game zoekt makers

Bericht door Maxi » 21 mar 2012, 18:38

Tammy schreef:Welke gamer op dit forum ziet dit wel zitten? :rolleys:

:gamen:
Ik zou graag de perfecte simulatie racegame willen maken, maar in de praktijk onmogelijk door licensies...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Game zoekt makers

Bericht door Tammy » 24 mar 2012, 08:29

Ik heb er geen verstand van Maxi maar hoezo onmogelijk?

Je kan toch met hun de game maken?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Game zoekt makers

Bericht door Maxi » 24 mar 2012, 17:59

Tammy schreef:Ik heb er geen verstand van Maxi maar hoezo onmogelijk?

Je kan toch met hun de game maken?
voor elk sponsor/merk/circuit/band/auto moet je liscensies aanvragen. En ik ben zeker dat het budget daarvoor onvoldoende is.

tofu_kronos

Re: Game zoekt makers

Bericht door tofu_kronos » 24 mar 2012, 21:40

Een keivette RPG, da zou cool zijn.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Game zoekt makers

Bericht door Paulus » 25 mar 2012, 03:26

Maxi schreef:voor elk sponsor/merk/circuit/band/auto moet je liscensies aanvragen. En ik ben zeker dat het budget daarvoor onvoldoende is.
Niet altijd hoor. :D
Als het merk regelmatig duidelijk in beeld komt, zien bedrijven dit vaak als goedkope/gratis reclame voor hun merk en geven dan graag toestemming voor het gebruik van dat merk.
Dat spaart hen tenslotte dure reclamecampagnes uit.
Of ze vragen b.v. $ 0,50 per verkocht spel! :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Game zoekt makers

Bericht door Maxi » 25 mar 2012, 15:54

Paulus schreef:
Maxi schreef:voor elk sponsor/merk/circuit/band/auto moet je liscensies aanvragen. En ik ben zeker dat het budget daarvoor onvoldoende is.
Niet altijd hoor. :D
Als het merk regelmatig duidelijk in beeld komt, zien bedrijven dit vaak als goedkope/gratis reclame voor hun merk en geven dan graag toestemming voor het gebruik van dat merk.
Dat spaart hen tenslotte dure reclamecampagnes uit.
Of ze vragen b.v. $ 0,50 per verkocht spel! :D

Als er grote kampioenschappe inzitten kost dit handen vol geld. (F1, WRC, Nascar, Indy, GT500, enz...)

Plaats reactie