Nieuw accessoire laat je games echt stinken

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Nieuw accessoire laat je games echt stinken

Bericht door Tammy » 12 jan 2013, 08:07

Afbeelding

Het Amerikaanse bedrijf Sensory Acumen presenteert op de Consumer Electronics Show in Las Vegas de GameSkunk; een apparaatje dat geur afgeeft tijdens het spelen van computergames. Het apparaat kan 30.000 geurtjes afscheiden, meldt Tweakers.net.

Met het toestel ruiken spelers het brandende rubber van een optrekkende auto in een racegame, en de kruitdampen van de patronen die worden verschoten in een shooter. Het is niet direct duidelijk wie zulke dingen in huis wil ruiken, en de naam Skunk (stinkdier) helpt ook niet echt.

De makers noemen geen voorbeelden van specifieke games waarin de techniek zal worden toegepast. Ondersteuning voor de accessoire zal ingebouwd moeten worden, en het is niet duidelijk of Sensory Acumen al ontwikkelaars heeft weten te vinden die het snufje willen ondersteunen.

Het bedrijf denkt de techniek trouwens niet alleen in games te kunnen toepassen. Volgens de Amerikanen kunnen geuren ook helpen om posttraumatische stress te behandelen, met name bij oorlogsveteranen. Het is niet duidelijk wanneer de GameSkunk op de markt komt, of hoe een leeg toestel moet worden bijgevuld.

Bron: AD.nl

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuw accessoire laat je games echt stinken

Bericht door Tammy » 12 jan 2013, 08:11

Hahaha dit vind ik toch wel grappig. :rolfl:

Ik zie het al helemaal voor me.
Past ook in de tijd denk ik van vandaag.
De games zien er steeds echter uit.
In een andere topic staat hoe je hele kamer in een game kan veranderen.


Heel wat anders dan toen ik op mijn Nintendo zat. [joker]
Maar dit vind ik echt grappig.

:gamen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie