Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 11 jul 2020, 14:00

gusteman schreef:
11 jul 2020, 12:19
Waar Ik het wel even over wil hebben: hoe kan jij niet of verkeerd begrijpen wat Vitharr bedoelt wanneer je Kristoff wèl vlot begrijpt?
Want dat plaatst mij voor raadsels.
Dank voor de vraag gusteman, maar het is mijn niet duidelijk waar ik Vitharr niet of verkeerd begrijp en waar ik Kristof (met één f) wèl vlot begrijp.

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 13 jul 2020, 17:30

voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman
Professor

Bericht door gusteman » 13 jul 2020, 21:49

De wereld zou een meer aangenaam verblijf zijn moesten mensen eens willen leren inzien dat hun kont niet het middelpunt van het heelal is.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding: mijn persoonlijkheid is wie ik ben ..... mijn houding wordt bepaald door jouw gedrag.

taigitu
Orakel

Bericht door taigitu » 14 jul 2020, 13:18

De afbeelding die er eerst stond is niet meer beschikbaar.
Ik zet er even deze bij... over konten gesproken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door taigitu op 14 jul 2020, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.

Lao Tse

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 14 jul 2020, 13:30

gusteman schreef:
13 jul 2020, 21:49

De wereld zou een meer aangenaam verblijf zijn moesten mensen eens willen leren inzien dat hun kont niet het middelpunt van het heelal is.
Prachtig, ;P! geweldig dit, kan ook als zelf inzicht gebruikt worden.. [clap]

Vitharr
Brabbeldas

Bericht door Vitharr » 14 jul 2020, 17:28

Ik ben er niet zo zeker van dat dit klopt. Meetresultaten lijken toch uit te wijzen dat alles in het universum zich gemiddeld genomen van mijn kont af beweegt waarbij de snelheid toeneemt met de afstand.

Toegegeven, de onnauwkeurigheid van de meting maakt dat het ook 1 van jullie konten kan zijn maar het lijkt toch een Aardse kont te zijn die de hoofdrol speelt. [think] :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman
Professor

Bericht door gusteman » 14 jul 2020, 17:34

Susan schreef:
14 jul 2020, 13:30
Prachtig, ;P! geweldig dit, kan ook als zelf inzicht gebruikt worden..
By all means, be my guest !
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding: mijn persoonlijkheid is wie ik ben ..... mijn houding wordt bepaald door jouw gedrag.

Gast1

Bericht door Gast1 » 15 jul 2020, 06:06

gusteman schreef:
14 jul 2020, 17:34
Susan schreef:
Blijkbaar trek je het het je aan ... [think]

'Grenzeloos inzicht'?

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 16 jul 2020, 19:20

gusteman schreef:
Susan schreef:
"nee hoeft niet meer.
Dat heb ik heel lang geleden al geleerd hoor.

Gast1

Bericht door Gast1 » 16 jul 2020, 20:01

gusteman schreef:
Susan schreef:
Heel eenvoudig en alweer meteen heel snel naar aanleiding van een gewaardeerde post van jou aan mij gericht in een ander topic:

gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Kijk eens aan zeg, hoe schattig ... de grote trol komt het kleine trolletje een hart onder de riem steken.

Flink zo [clap] [clap] [clap]

En is dat nu een uiting van die allesomvattende (universele) liefde?
O ... :grin:

... een toonbeeld van verdraagzaamheid pur sang met een onmiddellijk oordeel. :rolfl:

En ja, dat is een uiting van 'die allesomvattende liefde' ... maar dat dien je dan wel weer te begrijpen, terwijl je blijkbaar niet in de gaten hebt wat je zojuist schreef.
Zie, dit is wat je schreef:
gusteman schreef:
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ...
En dat laat je hier weer overduidelijk zien.
En nog eenvoudiger is het om dat te laten zien waar je zelf om vraagt mijn vriendelijke vriend:
gusteman schreef:
Maar je zal moeten kunnen hard maken dat het gaat om een belediging of om een scheldwoord.
en zie ... slaag ik daar nu alzo heel snel in of niet?

Of ben ik nou toch die grote trol?
Wellicht valt jouw bekende stilte mijn zuidelijke lieverd.

Maar geloof het of niet, ik verdraag je en niet enkel jou.

:loveU:

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 19 jul 2020, 22:55

Hunkeren doet vrees ontstaan, vrees maakt afhankelijk...

Hoe groter die afhankelijkheid is, des te groter de innerlijke armoede.
Als je deze armoede, deze eenzaamheid gaat beseffen, probeer je ze te verbloemen, de leegte op te vullen met kennis of activiteit, met afleiding of geheimzinnigheid. Hoe meer men dat doet, des te dieper de werkelijke oorzaak van de eenzaamheid verborgen raakt.
Het 'ik' is onverzadigbaar, 't is net een kom met een barst erin, een bodemloze put die nooit of te nimmer gevuld kan worden.

Als men veel over de wereld reist, valt het op hoezeer de aard van de mens overal eender is, of het nu in India of Amerika is, dan wel in Europa of in Australië.
Dat geldt vooral voor leerlingen van middelbare scholen en universiteiten.
We produceren een bepaald menstype - want we schijnen allen uit dezelfde vorm voort te komen - dat hoofdzakelijk gericht is op het vinden van veiligheid, op belangrijk lijken of op het beste ervan te maken en daar zo min mogelijk bij na te denken.

Conventionele opvoeding maakt onafhankelijk leren denken bijzonder moeilijk.
Conformiteit voert naar middelmatigheid; het streven naar succes smoort de ontevredenheid, remt de spontaniteit af en doet vrees ontstaan; en vrees verhindert een intelligent begrijpen van het leven. En met het toenemen van de jaren worden geest en hart steeds doffer.

Wij allemaal zijn door ons milieu en onze opvoeding erin getraind persoonlijke voordelen en veiligheid na te jagen en voor ons onherroepelijk verwarring en ellende teweeg bij onszelf en in de wereld, omdat die training in ieder individu de psychologische barrières optrekt die scheiden en een ieder apart houden van de anderen. Zolang we succes tot doel hebben kunnen we onze vrees niet kwijt raken, want het verlangen om te slagen gaat onvermijdelijk gepaard met de vrees voor mislukking.

Om die reden zou men jonge mensen niet moeten leren naar succes op te zien.
De cultus van succes voert naar wedijver, nijd, vijandschap en tenslotte naar oorlog.
In zo'n soort maatschappij zijn wij grootgebracht en onze agressiviteit en verwarring zijn opvallend.

Vraag: Hoe kun je je vrij maken van vrees?
Krishnamurti: Je moet eerst weten waarvoor je bang bent, is het niet?
Je kunt bang zijn voor je ouders, voor de leraren, bang voor je examen te zakken, bang voor wat je zuster, je broer of je buurman zou kunnen zeggen; je kunt ook bang zijn dat je niet zo goed of zo knap bent.

Nou, weet je dat?
Als je 't weet, ga er niet voor op de loop, maar ga dan na waarvoor je bang bent. Als je weten wilt hoe je vrees kunt kwijtraken, dan moet je haar niet willen ontvluchten, maar in de ogen kijken, dat is juist wat je helpt er vrij van te komen.
Zolang we vrees willen ontvluchten, kijken we er niet naar, maar zodra je stopt en naar de vrees kijkt, begint deze al op te lossen.
Het op de vlucht slaan is de oorzaak van de vrees.

We zijn als maar het vechten om rijker te worden, beroemder, knapper; - ik wil groter zijn dan jij, en jij wilt groter zijn dan wat ook!
Ambitie betekent dus eigenlijk trachten iets te zijn dat we niet zijn.
En wat is nu belangrijk?
Proberen iets te zijn wat we niet zijn, of begrijpen wat we wel zijn?
Het spreekt vanzelf dat we eerst naar onszelf kijken en gaan begrijpen wat we zijn.

Jiddu Krishnamurti

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 21 jul 2020, 22:10

Soms geeft iemand je een advies dat heel mooi en inspirerend klinkt, maar waarbij je toch geen goed gevoel hebt.
Je kunt het horen vanuit de zaal met een podium ervoor, vanachter je scherm bij een filmpje of gewoon tijdens een ontmoeting op straat. Je merkt dat de opmerking je niet werkelijk raakt, innerlijke verwarring oplevert of dat je hem na vijf minuten alweer vergeten bent.

Prachtig en verraderlijk
Woorden zijn prachtig, maar soms verraderlijk. Ze kunnen zo goedgekozen en welluidend zijn dat je er in eerste instantie diep van onder de indruk bent. Toch kan er iets niet helemaal kloppen aan wat je hoort. Je verstand is tevreden gesteld, maar je gevoel schudt zeer beslist haar hoofd. Dat ligt meestal aan de oorsprong: de woorden die tot je zijn gesproken komen niet uit het hart van de spreker, maar slechts uit het hoofd.

Deze woorden zijn niet doorvoeld, doorleefd of gemeend. Ze zijn ooit in een boek gelezen, uit de mond van anderen gehoord en nagepraat. Ze worden uitgesproken vanuit effectbejag; het is de bedoeling dat je de ander nu heel verlicht en inspirerend vindt en liefst ook de goede raad opvolgt.

Woorden die niet uit het hart komen, kunnen jouw hart onmogelijk bereiken. Hoe mooi of juist de uitspraak ook klinkt, hoe beroemd de persoon ook mag zijn die deze uitspreekt en hoeveel lezers, volgers, fans hij of zij ook heeft, je kunt de wijze woorden niet ‘ter harte nemen’.

Alleen uit persoonlijke ervaring, gevolgd door reflectie en overpeinzing, kan zich wijsheid vormen. Die ervaring hoeft niet heel intens te zijn, want dat zou betekenen dat alleen levens met hoge toppen en diepe dalen waardevolle inzichten opleveren. Aandachtige mensen kunnen uit het eenvoudige, alledaagse leven diepe inzichten onttrekken, zoals je calvados kunt destilleren uit boerenappels.

Bloed, zweet en tranen
Goede raad geven die niet is geworteld in ervaring is goedkoop. Veel kostbaarder zijn wijze woorden die voortkomen uit lessen die met bloed, zweet en tranen zijn getrokken uit het leven zelf. Deze woorden hebben de kracht en mildheid van iemand die zichzelf niet verheven boven het onderwerp acht, maar vanuit bescheidenheid, verbondenheid en empathie spreekt. Ze zijn goud waard.

Susan Smit

Gast1

Bericht door Gast1 » 22 jul 2020, 06:52

Grenzeloos inzicht Susan en Susan :grin:

En o zo toepasselijk momenteel. ;P!

Ik dacht meteen aan deze muziekstukken:

chuen
Student

Bericht door chuen » 30 jul 2020, 20:54

Geloof me niet
30 juli 2020
Is Flint / ETZNAB toon 13
is het achttiende Zonneteken van de 20 gezichten van de Zon
Het staat voor kracht en moed.

Afbeelding
Afbeelding
‘’The glyph illustrates the pyramid through a view from Above. Flint delivers that perspective like
a bolt out of the blue.
We are presented with Truth that we knew all along. We may have covered it up, afraid to face the Truth that would compel us to change. The world may have hidden a Truth. Or, the Truth may be a Spark of Divine Wisdom that was hidden beyond the veil in our unconscious thoughts. Whatever the Truth may be, it will be the Truth we were ordered to know in this Time and Place. Flint’s Truth can set us free of illusions.’’
https://jaguarspirit.com/2017/01/07/13- ... ascension/
23 juli 2020

Statue of Liberty lit up by lightning

SOUND OF SILENCE - Gregorian
Hopi Profetie
En kijk niet buiten jezelf om de leider te zoeken.
‘Er is een rivier die nu zeer snel stroomt. Ze is zo groot en stroomt zo snel dat mensen bang zullen zijn. Zij zullen zich proberen vast te klampen aan de oever, ze zullen het gevoel hebben dat ze worden verscheurd en dat ze hevig zullen lijden. Weet dat de rivier haar bestemming heeft. De ouderlingen zeggen dat we de oever los moeten laten, en ons afduwen naar het midden van de rivier. Onze ogen open en ons hoofd boven water houden. We moeten niets persoonlijk opvatten [think] , zeker niet onszelf, want als we dat doen, komen onze spirituele groei en reis tot stilstand. De weg van de eenzame wolf is niet meer. Komt allen samen. Verban de woordenstrijd [think] uit je houding en woordenschat. Alles wat we nu doen moet op een heilige manier en als een feest gedaan worden. Wij zij degenen op wie we hebben gewacht.’

Juni 2020
“The Hopi spiritual leaders have spoken their urgent warning and message to the United Nations and around the world, yet there has been no response.’’
“All the stages of Hopi prophecy have come to pass, except for the last, the purification. The intensity of this purification will depend on how humanity collaborates with creation. We are entering the last days.’’
“When you are taking care of yourselves, you are taking care of everything else. Do not lose the spiritual dimension of this crisis; have the eagle aspect from above and see the whole; see more broadly.’’
https://thevoice.us/hopi-nation-prophec ... rous-time/
De druk wordt enorm, omdat veel mensen blijven ‘’slapen’’.

Have the eagle aspect from above and see the whole; see more broadly
Afbeelding
Terwijl we stromen met de stroom van de 9e golf:
Net als bij een stromende rivier is het veel gemakkelijker om met de stroom mee te gaan en jezelf in de stroming naar je bestemming te laten dragen. Vechten tegen de stroom veroorzaakt strijd, pijn en onnodige ontberingen.
Hoe meer je denkt, hoe minder je ‘’ziet’’ wat er op je afkomt. Want voelen is het nieuwe denken.
Polarisatie. Het wij-zij denken. Lage vibraties …..
Onze hersenen creëren een zintuigelijke illusie van scheiding, die we meestal geloven. We zien onszelf als afzonderlijke individuen en we verdelen de werkelijkheid in dualiteiten: dit en dat, zelf en ander, wij en zij.
Lagere trillingen zijn zwaar en houden verband met dichte materie. Net zoals intenties met hoge vibraties zoals liefde, mededogen en hoop fysieke materie kunnen manipuleren, kunnen intenties met lage vibraties zoals angst, haat en woede hetzelfde doen.
In plaats van te hopen op begrip en erkenning van de ander, is het wijzer om jezelf te helpen en in je kracht te komen. Wanneer je je oude pijn hebt losgelaten, verandert je frequentie.
Afbeelding
Gekozen ‘’sl..pwandelaars’’. ‘’verstrikt in de 3D wervelwind’’. Achteruit lopen ...
Lage vibraties …..Angst.
Afbeelding
‘’Naarmate de ‘’wervelwind’’ groeit en sterker wordt ... blijf in je centrum, want als je verstrikt raakt in de wervelwind, zal het moeilijk zijn om eruit te komen. Blijf in je centrum, wat er ook om je heen gebeurt.’’
“Kuuyux” Ilarion Merculieff on behalf of the Wisdom Weavers Heart-Council Team

Cut Not a Man With Words for the Wounds Are Slow to Heal. 5D denkers….
Aanwijzing:
Afbeelding

Illusie :wink:

Samen met deze gave van keuze hebben alle tweebenige wezens een innerlijk aanvoelen van weten wat juist en fout is. Daarom, geeft de gave van keuze ons de mogelijkheid om vanuit bewustzijn te kiezen. We moeten niets persoonlijk opvatten, zeker niet onszelf, want als we dat doen, komen onze spirituele groei en reis tot stilstand.

‘’5D’’ muziek, leven op een hogere vibratie
Pascal Letoublon - Friendships (Original Mix)
Achteruit lopen ... [think]

Afbeelding
Aanwijzing in onze droom :
Onze geest-clan kan een dier zijn, of een plant, een steen, of een speciaal voorwerp dat spirituele kracht heeft aangenomen. Je clan is een reservoir van krachtige energie.
‘’As Cesar Milan wrote: “Dogs, on the other paw, live only in the present ' in the moment. Living in the moment means dogs are only concerned with what's happening to them right now, not what happened to them last week or what's going to happen next Tuesday…’’
http://muttmeditation.com/dogs-are-alwa ... nt-moment/

Cesar Milan calm a dog in seconds

Honden reageren op je energie. Hoe voel je je ? ben je in balans ?
Mensen reageren op je energie. Alles is energie en alles is verbonden met al het andere
Je hebt de neiging om je emoties te uiten, wanneer je boos bent, in ''........'' gedrag. Maar wat je echter beter kunt doen is assertief gedrag vertonen. Door empathie te tonen.. Je amygdala kalmeren. Raak niet verstrikt in de ‘’wervelwind’’ , want de druk om je heen wordt enorm…..
Afbeelding

Aanwijzing in onze droom :
Spreeuwen dansen in Utrechtse lucht [RTV Utrecht]

Afbeelding
Zonder tegen elkaar aan te vliegen. En wat ik me realiseerde was dat ze niet denken, ze maken zich geen zorgen over het verleden of de toekomst. "
Een ander met rust laten. Geen zorgen over het verleden of de toekomst. Simpel.
Afbeelding
Niemand kan je helpen. Je dient zelf van de 3e naar de 5e ‘’etage’’ te ‘’springen’’.
Afbeelding
Wanneer wetenschappers 'ontdekken' wat inheemse mensen al eeuwenlang weten

Simpel. In het Nu leven en de purificatie ‘’overleven’’.
Geen fantasie, maar 5D energie.
Terwijl we stromen met de stroom van de 9e golf:
We zijn hier niet om het goede en het slechte te genezen, we zijn hier niet om het verkeerde recht te maken, we zijn hier voor één doel ... om de bestendigheid van de waarheid weer te vinden. De universele waarheid. Diep in ons hart weten we dat deze droom instort. De angst, de zorgen en de controle van anderen, die vaak nog steeds wanhopig vasthouden aan de laatste rietjes van de oude stervende 3D realiteit. Het instortmechanisme van de oude realiteit is al lang begonnen. Het leven is een droom.

De kwaliteit van je droom hangt af van of je verstand of je ziel de controle over je leven heeft.
Concentreer je op schoonheid.
Uit je hoofd naar je … Daar is lef en veel moed voor nodig. Het gaat erom dat je het voelt. Je blijft in balans wat er ook om je heen gebeurd en raakt niet verstrikt in de wervelwind die steeds heviger gaat worden. Want iedereen op Aarde is nu aan de beurt.

‘’Deze generatie gaat bepalen, of de Aarde wordt schoongeveegd.’’ Illarion Merculieff

Werk aan jezelf. Geen angst . Kijk niet buiten jezelf om de leider te zoeken.
Afbeelding

Geloof me niet

Plaats reactie