Rode parel

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Il guercio

Rode parel

Bericht door Il guercio » 28 nov 2015, 19:14

Wat op mij veel indruk heeft gemaakt was een reportage over meditatie waarin een vrolijke, vriendelijke en ontwapend zachtaardige oosterse monnik aan het kijkend publiek werd voorgesteld. Na jaren van mediteren was hij tot iets heel bijzonders in staat. Dit was te zien nadat men hem had gevraagd of hij het goed vond dat er een MRI-scan van zijn brein gemaakt kon worden terwijl hij in een zo diep mogelijke trance probeerde te geraken. Lachend stemde hij in.
De monden van mensen die naar het beeldscherm, verbonden aan de scanner, staarden vielen geleidelijk aan open. Op een gegeven moment was het enige dat er op de scan te zien was een klein rood bolletje in het centrum van zijn brein...De rode parel!

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Rode parel

Bericht door entropy » 28 nov 2015, 19:34

:D

Gast1

Re: Rode parel

Bericht door Gast1 » 29 nov 2015, 08:11

Heb je ook een bron Il guercio?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Rode parel

Bericht door Osiris » 29 nov 2015, 08:14

De 'verlichte' pijnappelklier,verbonden met het derde oog.
Ook wel het oog van Horus; de Poort van Bewustzijn/Verlichting.
Nice....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Rode parel

Bericht door Gast1 » 29 nov 2015, 08:18

:loveU:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13649
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rode parel

Bericht door Fenna » 29 nov 2015, 08:41

Goed dat er een bewijs is voor de niet gelovers dat de wereld niet zwart wit is zo als zij geloven.
Sommigen willen voor alles bewijzen zien, anders wordt het afgedaan als zweverij en hier kunnen ze nu niet om heen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Rode parel

Bericht door Gast1 » 29 nov 2015, 08:52

Ook voor jou:

:loveU:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Rode parel

Bericht door Susan » 29 nov 2015, 09:21

Il guercio schreef:Wat op mij veel indruk heeft gemaakt was een reportage over meditatie waarin een vrolijke, vriendelijke en ontwapend zachtaardige oosterse monnik aan het kijkend publiek werd voorgesteld. Na jaren van mediteren was hij tot iets heel bijzonders in staat. Dit was te zien nadat men hem had gevraagd of hij het goed vond dat er een MRI-scan van zijn brein gemaakt kon worden terwijl hij in een zo diep mogelijke trance probeerde te geraken. Lachend stemde hij in.
De monden van mensen die naar het beeldscherm, verbonden aan de scanner, staarden vielen geleidelijk aan open. Op een gegeven moment was het enige dat er op de scan te zien was een klein rood bolletje in het centrum van zijn brein...De rode parel!
;P!
Zie mijn onderschrift:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Rode parel

Bericht door Gast1 » 29 nov 2015, 09:27

Zo is het Susan ;P!

Maar ik ben nieuwsgierig naar de bron van Il guercio.
Zelf kan ik er nergens iets van terugvinden ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rode parel

Bericht door univers » 29 nov 2015, 11:09

Ik heb wel dit gevonden, maar geen rode parel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Rode parel

Bericht door Vitharr » 29 nov 2015, 11:17

Daar is waarschijnlijk ook geen normale MRI scan voor gebruikt, maar fMRI. Een normale MRI scan meet geen activiteit en presenteert de resultaten in grijstinten.

Een fMRI geeft bloedstromen weer die verondersteld worden relaties te hebben met neuronen. In een fMRI kent men kleuren toe aan bepaalde stromen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Rode parel

Bericht door taigitu » 29 nov 2015, 11:25

Ik zat net te kijken of ik iets kon vinden. En ik vond deze, hoewel ze niet spreken van een rode parel?
Brains of Buddhist monks scanned in meditation study
By Matt Danzico BBC News, New York

In a laboratory tucked away off a noisy New York City street, a soft-spoken neuroscientist has been placing Tibetan Buddhist monks into a car-sized brain scanner to better understand the ancient practice of meditation.

But could this unusual research not only unravel the secrets of leading a harmonious life but also shed light on some of the world's more mysterious diseases?

Zoran Josipovic, a research scientist and adjunct professor at New York University, says he has been peering into the brains of monks while they meditate in an attempt to understand how their brains reorganise themselves during the exercise.

Since 2008, the researcher has been placing the minds and bodies of prominent Buddhist figures into a five-tonne (5,000kg) functional magnetic resonance imaging (fMRI) machine.

The scanner tracks blood flow within the monks' heads as they meditate inside its clunky walls, which echoes a musical rhythm when the machine is operating.

Dr Josipovic, who also moonlights as a Buddhist monk, says he is hoping to find how some meditators achieve a state of "nonduality" or "oneness" with the world, a unifying consciousness between a person and their environment.

Lees meer: http://www.bbc.com/news/world-us-canada-12661646
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Rode parel

Bericht door Gast1 » 29 nov 2015, 11:51

Il guercio ...?
Ik zou 'bijna wensen' dat het zo is, zoals jij schreef.
Waar komt het vandaan en is die informatie betrouwbaar?

Il guercio

Re: Rode parel

Bericht door Il guercio » 29 nov 2015, 19:09

Ik dacht dat ik die al beantwoord had. Sorry, ben zeker vergeten hem te versturen. Deze informatie is tot mij gekomen via de televisie. Of die informatie betrouwbaar was? Wie zal het zeggen? Het scheen mij een realistisch gebeuren.

Gast1

Re: Rode parel

Bericht door Gast1 » 29 nov 2015, 19:14

Helder, thanks.

Il guercio

Re: Rode parel

Bericht door Il guercio » 29 nov 2015, 19:28

Je kan je Natuurlijk één voelen door zowel het intrinsieke (default) als exentrieke tegelijkertijd te laten werken, maar ook door ze tegelijkertijd buiten werking te stellen. :mrgreen:

Gast1

Re: Rode parel

Bericht door Gast1 » 30 nov 2015, 07:03

;P!

Plaats reactie