Nieuwe maan 17 januari 2018 Steenbok

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Nieuwe maan 17 januari 2018 Steenbok

Bericht door Susan » 16 jan 2018, 15:40

Afbeelding

Nieuwe maan 17 januari 2018 Steenbok, ambitie en echte liefde

Zoals altijd is de tijd van de nieuwe maan er eentje die de vorige cyclus afrondt en een nieuwe ronde inzet. “Stopt het dan nooit?”, vroeg een klant (die het grondig beu was) me eens? Nee, lieve mensen, het is een nooit eindigend verhaal.

Het leven is een constante verandering die bestaat uit een in- en uitgaande beweging of een curve van een op- en neergaande stroom. Net zoals je in- en uitademt. Met elke beweging ga je naar de volgende ronde. Pas wanneer je de ronde volbracht hebt, kom je in de opwaartse spiraal beweging en ga je naar het volgend niveau, waar je weer een paar rondjes (levens/eeuwen) in kan ronddartelen of dwalen ;-).

Wanneer je vanuit je eigen kracht authentiek in het leven staat, is dat feit gemakkelijk te accepteren. Moeilijk en lastig wordt het pas als je je eigen kracht en wezen afwijst. Dan ervaar jij het leven, met al zijn uitdagingen, als een last waar je zo snel mogelijk onderuit wil.

De nieuwe maan brengt je elke maand opnieuw een nieuwe ronde in een ander jasje zodat jij de kans krijgt om dit te volbrengen en door te stromen naar je volgende level.

Zijn jullie klaar voor de volgende ronde? Al nieuwsgierig naar het thema of de rode draad via welke jij nu kan groeien? Groot gelijk, want dit kan een hele leuke ronde worden en een nieuwe start met het duo Steenbok (ambitie) en Venus (liefde). Het is een zeer uitgebreide energie die de rode draad voor 2018 nog meer belicht.

Nuchter, aards en doelstelling

Nieuwe maan in de aardse Steenbok helpt je kijken naar je doelstellingen en naar wat je kan doen om ze te realiseren. Hij maakt een vierkant met Pluto, dus zeer sterke transformaties die voor weerstand kunnen zorgen, omdat ze zeer diepgaand inwerken. Want Pluto is de kracht van de regeneratie of heropbouw, maar ook macht en onmacht.

De dagen 17, 18 en 19 januari kunnen gedragen worden door onstabiliteit en weerstand. Probeer niks te forceren want op 31 januari hebben we de maansverduistering. Dat wil zeggen dat jou nog veel duidelijk zal worden. Wacht nog met knopen door te hakken. Het is boven alles een energie die je leert voelen of je huidige structuur aansluit op je hartewensen.

Steenbok, als zwaargewicht in deze constellatie

De energie van de Steenbok is die van de éénling die op zijn strepen staat en de dingen graag praktisch en nuchter aanpakt. Dat kan resulteren in een zekere mate van kortzichtigheid en een overtuigd zijn van het eigen gelijk. Controle, trouw en ernst komen in de plaats van passie en genieten. Alles voor de schone schijn want o wee als je buiten de gangbare normen treedt; dat kan de Steenbok moeilijk slikken. De Steenbok is de structuur of rots waarop je kan bouwen, alleen is alle plezier hierbij volledig uit het zicht.

Alle hens aan dek, want de praktische inslag wordt overgoten met de Maan (gevoel en emoties) en Venus (schoonheid en liefde), die de handen in elkaar slaan. Dat wil zeggen dat je op zoek zal zijn naar waardering en liefde, om dat tot een vast gegeven in je leven te vormen. Zekerheid en trouw blijken onvoldoende en je wil er meer vuur, passie en liefde in terugvinden. Tijd om dit te erkennen.

Maan conjunct Venus in Steenbok

Steenbok staat ook voor geld, status, hard werken, directie. En deze strenge energie wordt nu verzacht met de samenstand van gevoel en liefde. Hierdoor zijn meer en meer mensen aan het zoeken naar een mogelijkheid om liefde, geld en harmonie te koppelen aan meer levenskwaliteit. Exit werken om te overleven, nu ga je van je passie je werk maken en hiermee de nodige financiële fondsen aantrekken. Deze tendens merk ik heel goed bij mijn klanten. Deze belangrijke transformatie richt zich op het oude spookbeeld dat verlichting en geld niet samen kunnen gaan.

Geld is oké, het is de manier waarop het gebruikt wordt die voor problemen zorgt

Lang heb ik ook geheuld met dat spookbeeld, totdat mijn gids mij 4 jaar terug liet inzien dat zolang ik iets afwijs, ik liefdeloos handel. Bam, dit was een stevige eye opener voor me. Ik kon inderdaad een monster maken van geld of ik kon er een goddelijk gegeven in zien. Mijn leven is er in elk geval een pak rustiger en fijner door geworden met deze visie dat alles goddelijk is als ik het maar zien wil.
Zolang je iets afwijst, handel jij liefdeloos
Met deze energie kan je ook de behoefte voelen om meer tijd te maken voor leuke dingen, gezellig samenzijn en een openstaan voor romantiek en nieuwe relaties.

De thuis haard, Hestia en Venus

We weten allemaal dat vuur verwarmt en zuivert. Een huis waar een haard brandt is altijd krachtiger dan een huis zonder haard. Het voelt ook meer aan als een echt thuis.

Welnu, de asteroïde Hestia, die symbool staat voor deze huiselijke kracht, staat samen met de nieuwe maan en Venus. Voel je al een beetje hoe deze nieuwe maan meer en meer in het teken komt te staan van echte liefde, authenticiteit en warmte? Samen met Venus komt er superveel energie vrij die je zal helpen om een nieuwe liefdesrelatie aan te trekken of om nieuw leven te blazen in een bestaande relatie. Relaties gebaseerd op angst en onmacht zullen onder deze mooie lieve energie makkelijker kunnen ontbinden.

Het loopt lekker vol in Steenbok

Inderdaad, 8 energieën staan in Steenbok. De Maan, Zon, Venus en Mercurius, allemaal persoonlijke planeten. Dat wil zeggen dat jij echt wel je innerlijk naar buiten zal brengen. Maar ook Saturnus en Neptunus staan er, wat wil zeggen dat jij heel krachtig en duidelijk jezelf zal willen zichtbaar maken. Ook staan Hestia en Litith (Zwarte Maan) erbij en krijgen die met Mercurius een stem.

Zwarte Maan conjunct Mercurius

Zwarte Maan in Steenbok wil de beste zijn en heeft het moeilijk met 2 feiten. Namelijk dat problemen en wrijving onderdeel van groei zijn en dat je altijd 2 stappen vooruit gaat en ééntje terug achteruit.

In mijn healing herken ik dit werkzaam principe zeer goed. Klanten voelen hun energie verhogen tot 2 weken aan één stuk en dan ‘panikeren’ ze, omdat ze een kleine terugval merken. Maar die kleine terugval is nodig! Dit omdat je ziel er altijd voor zorgt dat je op een veilige manier kan doorgroeien op een voor jou, stevig fundament. De energie na de lichte terugval ligt nog altijd hoger dan het startpunt.

De ziel laat je als het ware proeven van het potentieel, brengt je dan terug tot het punt waar je alles onder de knie hebt. Met de wortel voor je neus waarvan je al mocht van proeven houdt ze je in beweging. Al vele malen heb ik in grote bewondering gestaan voor de feilloosheid van de raderen des levens. Het leven maalt uniek en wonderbaarlijk.

Omdat Zwarte Maan staat voor een authentieke kwaliteit van jezelf die je onderdrukt, kan je ongeduld ontwikkelen op die thema’s. Dit omdat je je daar onbewust extra kwetsbaar voelt, omdat dit de plek is vanwaaruit je puur en authentiek reageert. Hierdoor komen afwijzende reacties van anderen diep bij je binnen op die plek.

Maar deze samenstand met Mercurius doet er alles aan om jou te laten (uit)spreken vanuit je authentieke zelf. Je kan dit versterken door zelf je unieke ik te accepteren. Hierdoor zal je je ongeduld en ongenoegen kunnen loslaten en je verwachting van erkenning vervangen door oprechte tevredenheid en dankbaarheid met jezelf.

Mars maakt een positief aspect met Maan / Venus

Inderdaad, waar liefde speelt, komt seks ook vaak om de hoek kijken. Met deze energie sta jij op je strepen wat seks betreft. De seks om de seks wijs jij af en je stelt als nieuwe richtlijn dat seks slechts mag in combinatie met genegenheid en intimiteit. Dat is een belangrijke beweging om de vrouwelijke energie te herstellen. Ben je alleenstaand en/of voel je je eenzaam, dan word je hierbij uitgenodigd om van jezelf te houden en je zelfbeeld te veranderen.

Vierkant met Uranus

Je kent het spreekwoord: ‘dit draait vierkant’? Wel, Uranus stuurt letterlijk vierkante energie naar Maan/Zon/Venus en Pluto. Uranus zal alles wat fake, saai en oubollig is, heerlijk dwars zitten en laten vierkant draaien en Pluto zal het graag tot een ‘ontploffing’ laten komen. Het duo Uranus en Pluto wil overal weer leven in blazen, dus wie zich hardnekkig vastklampt, zal zich verrast en onzeker voelen. Want leven is opwinding, vrijheid, uitbreken en grenzen verleggen. Kortom het betekent leven!

Stabiele liefdesrelaties worden hier zeker uitgedaagd en als je je verveelt en opgesloten voelt in een relatie kan je via een uitlokking van woede proberen de boel uit te klaren.

Wauw, is me dat een epistel geworden. De kansen bleven zich tonen in deze maanconstellatie. Wie bewust is van wat speelt, heeft meer kans om de energie te benutten.

Tot de volgende ronde, met de volle maan op 31 januari die verduisterd is.

PS Diep ademen en stromen en genieten, en have fun!

Door Isabelle Lambrecht

https://www.nieuwetijdskind.com/nieuwe- ... te-liefde/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie