Volle maan in de comfortabele stier: 24 oktober 2018

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Volle maan in de comfortabele stier: 24 oktober 2018

Bericht door Susan » 24 okt 2018, 11:15

Afbeelding

Volle maan in de comfortabele stier
In de nieuwe maan van 9 oktober stonden 8 van de 9 planeten onder de middellijn (versterking van de verinnerlijking). Echter met deze volle maan is het weer full house, je mag alle registers opentrekken en er voluit voor gaan. De jacht is open lieve mensen, met deze jachtmaan.

Volle maan in de comfortabele stierDe stand van mars toont jou waar jouw persoonlijke jacht nu om draait of waar jij nu jacht mag op maken. Je mars is de strijder, je daadkracht en meer nog, het is dat wat je letterlijk in je mars hebt ;-), waar je deuren meer kan openen. Tenzij je je natuurlijk nog in slaap en onwetendheid bevind, zonder enige idee of notie van het feit dat jij iets heel unieks in je mars hebt.

Het jachtseizoen is open

Een kijkje bij de natuur leert ons volgende: de dagen worden weer korter en dra vallen de bladeren van de bomen. Er is minder daglicht wat wil zeggen minder power of nood aan manifestatie of uitwerking. Hierdoor komt er meer ruimte vrij om je batterijen terug op te laden en in die rust wordt de essentie of raamwerk in je leven duidelijker zichtbaar. Maar eerst mag je nog een wintervoorraad aanleggen. Naar hartelust jagen op wat je lekker & leuk vind of op wat je kan voeden in de komende rustperiode.

In de zomer is het een, laat maar tonen wat je in huis hebt (=bloeien en uitwerken). In de herfst is het een analyseren wat werkte en wat niet, wat je zal behouden (de stammen en takken) die volgend jaar weer mogen bloeien en vrucht dragen. De kiem voor volgend jaar leg jij nu of bepaal jij nu. Hoe bewuster je dit doet hoe beter natuurlijk.

Deze kiem is wat jij nu mag ontdekken, waar jij mag op jagen de volgende 2 weken. De mars staat in waterman. Dat zal je helpen ontdekken welke vorm van beperking je nu nog het meeste remt om voluit te leven, vanuit de vrijheid van wat voor jou goed aanvoelt. Hou de volgende 2 weken een soort van dagboekje bij en telkens je je geblokkeerd of geremd voelt, noteer je hoe en waarom je je geremd voelt. Dit zal je volgend jaar helpen in het uitwerken van dit thema. In de volgende 2 weken zal een rode draad zich duidelijk aan je tonen.

Volle maan in stier
De volle maan staat juist op de 1ste graad van stier wat inhoudt dat ze nog de nasleep zit van de ram. In ram werkt de energie als een stormram, waarbij het zaad alles op alles zet om geboren te worden of door de materie heen te breken. Dan komt de energie in stier, een beetje beduusd omdat ze er doorgebroken is en ze geen blijf meer weet met die gefocuste ramkracht ( ambitie om te leven) Je kan nu een gevoel ervaren van een soort verwarring of proberen remmen “een hé, wat nu?”. Je bent er wel maar je hebt nog niks? Om dit wat-nu te beantwoorden, mag jij jezelf volgende vraag stellen: “ wat wil ik en waarom wil ik wat ik wil. Wat is je doel erachter, wat wil je ervaren?”. Het zal een duidelijke uitwerking vergen in je dagelijkse leven want het is een volle maan maw uitwerking naar buiten in de materie. Uitwerking is altijd interactie met anderen.

Wat geeft jou stabiliteit en comfort?
Het zaad (idee) wil doorbreken. Wel je bent er, proficiat. Maar wat wil jij nu gestalte geven? De maan in stier geeft je als tip: stel nu voor jezelf scherp of probeer voor jezelf te verduidelijken, wat jij nodig hebt om je je comfortabel en goed in je eigen vel te voelen. In stier ontdek je wat jou stabiliteit geeft. Het is een zeer praktische energie die de dingen graag simpel houdt. Je hebt eten, warmte, liefde en onderdak nodig. Ontdek wat jouw basis wensen zijn, VANUIT je gevoel. Je kan wel denken, ik heb dit of dat nodig, maar mocht je dan invoelen zou je kunnen merken dat dit je helemaal geen voldoening geeft. Elke persoon is uniek en legt zijn eigen unieke klemtoon. Hoe is jouw invulling? Ik kan wel sla lekker vinden maar jij helemaal niet, en toch valt het onder de noemer voeding. Kijk wat elke basiswens voor jou concreet inhoudt.

De hamvraag: wat ben jij waard, wat gun of sta jij jezelf toe hier op aarde

Jouw eigen comfort ontdekken
De maan maakt verschillende aspecten die je zullen helpen begrijpen

– conjunct uranus in stier: uranus staat van 2018 t/m 2025 in stier wat zorgt voor zowel persoonlijk als collectief een herbekijken van het financiële waardensysteem. In de plaats van slaaf te zijn van je geld, mag jij in de volgende jaren leren hoe jij je geld ten dienste van je plezier kan aanwenden. Ik heb geleerd dat mijn veiligheid en comfort totaal los staat van mijn geld, maar dat het alles te maken heeft met de mate waarin ik ja zeg tegen mezelf (de bron). Ik heb in mijn leven al 2x zwarte sneeuw gezien, dus ik weet wat het is om slaaf te zijn van geld. Geld joeg me angst aan en ik was ertegen, nu geniet ik ervan omdat het mijn leven verrijkt.

Je beslist zelf of jij in de ban blijft van het geld of niet. Voor wie de tarot kent, deze is de kaart van de duivel. De duivel is de leraar die je leert om te begrenzen, voor jezelf te kiezen, voor je innerlijke rijkdom. De bron is almachtig, het geld is maar een instrument. De volgende jaren leer jij en het collectief, bepalen wat echt waardevol is voor jezelf en wat niet. Maak een wijze keuze: slaaf zijn van of je laven aan de bron. In uranus kan een inzicht inslaan als een bliksem, have fun.

-maan oppositie zon in schorpioen: geeft een stuwende kracht naar essentie en daarmee duidelijkheid. Niet meer dat halfslachtige ik wil wel maar…..Vraag je partner of kinderen eens je te helpen jezelf bewust te worden van alle maar’s in je leven. Je zal schrikken van hoe vaak jij excuses zoekt. Wees echt en eerlijk met zelf, dan pas kan jij tot volle wasdom komen.

– maan oppositie venus in schorpioen: ontdoe je van alle vormen van oppervlakkigheid, wees trouw aan jezelf en gevoel, zet je eigen waardenstelsel centraal in jouw leven. Leer leven vanuit jouw waarden dan ben jij een pure uiting van liefde. Zolang je leert te leven vanuit een ander waardenstelsel ben jij als een puist op het gezicht van de bron. Je bent geschapen om jouw unieke plek en uitingsvorm aan te nemen, zodat je de schoonheid van de bron kan weergeven.

– maan driehoek saturnus in steenbok: ontdek voor jezelf wat een zinvolle invulling is voor jou. Neem enkel verantwoordelijkheid voor jezelf. Beantwoord enkel aan je innerlijke bron en respecteer enkel deze.

Schorpioen op het 7de huis: waarmee verbind jij je?
Waar ben jij je bewust van in de ander? De ander als spiegel voor jezelf. In schorpioen kan jij eindelijk openstaan voor de reflectie van de ander, voor dat ander stuk in jezelf dat je nog afwijst. Het geven en nemen. In schorpioen betekend het dat jij nu nood hebt aan gevoelszekerheid, een echt thuiskomen zoals een twin-relatie. Er is nood aan intens; echt en diep contact. Met andere woorden aan een je helemaal durven open te stellen en over te geven aan de het leven.

Met venus in het 7de huis in schorpioen tegenover maan/uranus zal een treffen zich afspelen binnen het thema relaties. Hoe ziet jouw huidige relatie eruit? Is een afhankelijkheidsrelatie of is een aanvullende relatie waarbij twee zelfstandige entiteiten van elkaar genieten, zonder elkaar nodig te hebben. Hier zullen dode relaties die je steeds weer blijft voeden uit onmacht, door de mand vallen. Ben jij bereid je relatie of een idee los te laten en eerste en relatie met jezelf aan te gaan voordat jij je openstelt voor iemand anders?

Isabelle Lambrecht
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie