Innerlijk proces van gedeeltelijke zonsverduistering 6-1-2019

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Innerlijk proces van gedeeltelijke zonsverduistering 6-1-2019

Bericht door Susan » 08 jan 2019, 10:14

Afbeelding

Het innerlijk proces van de gedeeltelijke zonsverduistering van zondag 6-1-2019

Je kunt in deze korte tekst lezen over het belangrijkste proces dat nu voor ons allemaal speelt en wat ik in de jaarhoroscoop en horoscoop van de komende Zonsverduistering van 6 januari, in mezelf en in de omgeving heb waargenomen.

Voor 2019 wordt van ons gevraagd om de weg naar binnen te gaan voor autonomie en vrijheid. (noordelijke Maansknoop in Kreeft 10de huis & zwarte Maan in Waterman 4de huis). Het bewustzijn van de Aarde is aan zet en ook voor ons mensen laat ons bewustzijn het komende jaar nieuwe lagen ontwaken.

Nieuwe aanpak
Saturnus staat voor 2019 ( en eclips 6 januari) bij de Diamant, dat is astrologisch het punt van geïntegreerde verlichting op Aarde. We kunnen dit jaar nieuwe vormen en nieuwe lagen van bewust en authentiek leiderschap en autonomie in onszelf vinden. Hiermee bedoel ik dus dat we nieuwe vormen mogen vinden om onszelf uit te drukken, een nieuwe aanpak, waarin het authentieke in ons kan worden uitgedrukt en niet wordt ondergesneeuwd door het grote MOETEN. (Saturnus ingaand Pluto in Steenbok.)

Onvoorwaardelijkheid
Blijf je op de weg van het ego (overlevingsmechanisme 2019, Priapus in Leeuw 10de huis.), dan zal het moeilijk zijn om controle en vormkracht te hebben over je leven. Deze kracht (Saturnus conjunct diamant) is in 2019 namelijk verbonden met het hoogste punt van verlichting op Aarde en daardoor niet bereikbaar als je gaat voor ego belangen. Dit punt van vormkracht openbaart zich alleen vanuit onvoorwaardelijkheid en onvoorwaardelijke liefde. We gaan ook het verlies van controle zien bij bestuurlijke lagen in de maatschappij. Het gevoel en het hart mogen weer hun rechtmatige plaats innemen.

Verzwakt magnetisch veld
Sinds 2 januari is de zonneactiviteit heel zwak en laten de grafieken van metingen van satellieten zien dat het magnetisch veld (sphere rond de Aarde) van de Aarde zwak is.

Naar binnen
Sinds dit verzwakte magnetische veld van de Aarde aan de orde is, ervaren veel mensen intense moeheid en kunnen ze het bewustzijn niet of nauwelijks naar buiten bewegen. Soms is dit zo sterk, dat zelfs de ogen niet willen openen. Het verzwakte magnetische veld van de Aarde laat ons naar binnen bewegen, om daar diep verbinding te maken met ons innerlijke licht en de kern van het kosmische hart. Dan ontstaat er een innerlijke structuur en komt de Godsvonk/Wezensessentie aan het roer. Het gaat om de vormkracht van het ZIJN, de stilte in onszelf. De online activatie&meditatie a.s. zondag 6 januari tijdens de gedeeltelijke Zonsverduistering begeleidt dit proces om het kosmische hart te openen, waardoor de innerlijke oorverdovende stilte en het ZIJN zich laten ervaren.

Belangeloos
De gedeeltelijke zonsverduistering van zondag 6 januari laat dit proces wat ik hierboven heb beschreven extra diep ervaren en is een verankering in de tijd. De gedeeltelijke verduistering (Zon en Maan) valt samen met Saturnus en Diamant en loopt in op Pluto en vraagt daarmee om belangeloos te worden en alles te zien voor wat het is. De structuren vragen om bevrijding van vaste patronen die ons vastzetten in moeten.

Praktisch
De gedeeltelijke eclips op 6 januari is niet zichtbaar in Nederland of België. Op 21 januari is er een totale BloedMaansverduistering die bij de start en op haar maximum verduisteringsmoment in Nederland en België is waar te nemen. Start 3:36 en maximale verduistering 6:13. De totale bloedmaansverduistering van 21 januari is 63 minuten rood waar te nemen.

Ik wens je een geweldig, gezond, liefdevol en vredig 2019.
Heb het goed..

Manuela van der Knaap
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11969
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Innerlijk proces van gedeeltelijke zonsverduistering 6-1-2019

Bericht door MetalPig » 08 jan 2019, 11:40

Voor 2019 wordt van ons gevraagd <...>
Door wie wordt dat gevraagd, vraag ik me dan af.

Plaats reactie