Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door Susan » 11 jan 2019, 12:57

Zelf droom ik al weken lang, sinds begin december tot nu toe opvallend veel, leuk om dit dan te lezen,
of het inderdaad uitkomt wat ik dan tussen 25 december en 6 januari aan ( bijzondere ) dromen droomde...we zullen zien te zijner tijd.. :grin:
Daar heb ik geen boek voor nodig, de betekenis er van komt vaak vanzelf wel, soms maanden óf zelfs jaren later pas.

CITAAT:

De nachten tussen Kerst (25 december) en Driekoningen (6 januari) staan van oudsher bekend als de twaalf heilige nachten.

De periode waarin het ene jaar overgaat in het andere, waarin kerstdiners en eindejaarsfeesten met familie en vrienden centraal staan. De periode waarin het zonnejaar van 365 dagen doorloopt, terwijl het maanjaar van 354 dagen eindigt. Deze overgangstijd van elf dagen en twaalf nachten is er één van heldere inzichten en bezinning. De dromen die je droomt tijdens de heilige nachten, geven je een inkijkje in het nieuwe jaar. Nieuwsgierig? Leg een notitieboek naast je bed en maak een droomreis door het nieuwe jaar.

Twaalf voorspellingen
Voorspellende dromen zijn op zich al bijzonder, maar in deze periode gaat de voorspellende waarde – volgens de traditie – nog een stap verder. Nacht één (25 op 26 december) tot en met nacht twaalf (5 op 6 januari) staan voor de maanden van het jaar. Wat je droomt in de nacht van 25 op 26 december voorspelt dus wat januari je brengt. Maar pin je dromen er niet op vast. Leg een notitieboek naast je bed en beschrijf na iedere nacht je dromen. Gedurende het komende jaar, 2019, kun je de waarde van deze mystieke traditie onderzoeken.

Hoe werkt het?
Wetenschappelijk zijn voorspellende dromen natuurlijk niet verklaarbaar. Maar eeuwenoude mysteries zijn de moeite van persoonlijk onderzoek waard. Let eens op je intuïtie in deze periode. Wat zegt je gevoel over je werk, partner, passie, levensgeluk? En over de familieleden die je in deze periode veel ziet? Laat je intuïtie spreken en luister goed naar je dromen. Als je zelden dromen onthoudt, gebruik deze tijd dan om te oefenen. Je zult merken dat als je je voorneemt je dromen te onthouden, dat op een gegeven moment ook lukt.

Dromensymboliek
Nu staan dromen doorgaans niet bekend als informatiebron van pasklare antwoorden. Wil je wijsheid uit je dromen vergaren, dan moet je naar binnen keren. Alle symbolen, personen, situaties, dialogen en demonen die je tegenkomt in je dromen, zeggen iets over jou. Dromenencyclopedieën zijn een fijn hulpmiddel, maar probeer vooral zelf de symboliek in je dromen te ontrafelen. De twaalf droomthema’s die Bas Klinkhamer beschrijft in het boek Dromen & Nachtmerries kunnen je op weg helpen in je analyse.


https://www.happinez.nl/spiritualiteit/ ... llen-2019/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door Susan » 27 dec 2019, 11:49

Als dit waar is....staat me er iets heel vreemds te wachten.
In de nacht van 25 op 26 december droomde ik dat ik het huis aan het stofzuigen was,
beneden had ik de kamer klaar en was de keuken en halletje daar achter aan het zuigen.
Dat duurde echt niet lang, zo groot is het niet.

Een tijdje later toen alles klaar was kwam ik terug in de kamer....vol ongeloof keek ik naar
een nu bijna lege woonkamer!..Dat was heel bizar, de twee banken, een stoel en tafeltje
waren er niet meer, ongemerkt uit huis gehaald in korte tijd.
Ik wil best wel nieuwe spulletjes om de andere eens te vervangen, maar niet op deze wijze :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door taigitu » 27 dec 2019, 12:24

Susan schreef:
27 dec 2019, 11:49
Als dit waar is....staat me er iets heel vreemds te wachten.
In de nacht van 25 op 26 december droomde ik dat ik het huis aan het stofzuigen was,
beneden had ik de kamer klaar en was de keuken en halletje daar achter aan het zuigen.
Dat duurde echt niet lang, zo groot is het niet.

Een tijdje later toen alles klaar was kwam ik terug in de kamer....vol ongeloof keek ik naar
een nu bijna lege woonkamer!..Dat was heel bizar, de twee banken, een stoel en tafeltje
waren er niet meer, ongemerkt uit huis gehaald in korte tijd.
Ik wil best wel nieuwe spulletjes om de andere eens te vervangen, maar niet op deze wijze :mrgreen:
Zou het kunnen dat je je hoofd eens moet leegmaken....?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door Osiris » 27 dec 2019, 14:55

taigitu schreef:
27 dec 2019, 12:24
Susan schreef:
27 dec 2019, 11:49
Als dit waar is....staat me er iets heel vreemds te wachten.
In de nacht van 25 op 26 december droomde ik dat ik het huis aan het stofzuigen was,
beneden had ik de kamer klaar en was de keuken en halletje daar achter aan het zuigen.
Dat duurde echt niet lang, zo groot is het niet.

Een tijdje later toen alles klaar was kwam ik terug in de kamer....vol ongeloof keek ik naar
een nu bijna lege woonkamer!..Dat was heel bizar, de twee banken, een stoel en tafeltje
waren er niet meer, ongemerkt uit huis gehaald in korte tijd.
Ik wil best wel nieuwe spulletjes om de andere eens te vervangen, maar niet op deze wijze :mrgreen:
Zou het kunnen dat je je hoofd eens moet leegmaken....?
Een aantal astrologen voorspellen voor 2020 een opruiming van zaken/situaties die het ( spirituele, grotere ) doel niet meer dienen.
Geen makkelijk jaar.

Je huis staat inderdaad o.a. voor je persoonlijke realiteit ( in je hoofd ), ook voor de ziel.
Kan voor iedereen betekenen dat het aardse fysiek tastbare bezit drastisch zal verminderen/ of ervan losgekoppeld worden, verlies.
Grote opruiming met betrekking tot ruimte maken voor nieuwe creatie ?
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door Gast1 » 27 dec 2019, 17:30

Osiris schreef:
27 dec 2019, 14:55
Een aantal astrologen voorspellen voor 2020 een opruiming van zaken/situaties die het ( spirituele, grotere ) doel niet meer dienen.
Geen makkelijk jaar.

Je huis staat inderdaad o.a. voor je persoonlijke realiteit ( in je hoofd ), ook voor de ziel.
Kan voor iedereen betekenen dat het aardse fysiek tastbare bezit drastisch zal verminderen/ of ervan losgekoppeld worden, verlies.
Grote opruiming met betrekking tot ruimte maken voor nieuwe creatie ?
Oef ... van mij mag het.
Opruimen op welhaast elk gebied en vooral het hoofd leegmaken.
Ik zou het fijn vinden de weg weer terug te vinden naar 'verlichting' zoals ik die beleefde tussen 2007 en 2013.
Dat was werkelijk een héérlijke tijd, maar de tijden daarna wil ik niet wegpoetsen.

Maar het is tijd voor andere tijden wat mij betreft.

En wat dromen betreft, ik weet dat ik elke nacht droom, maar ik kan ze mijn niet meer herinneren.
Ik val als een blok in slaap ... en daar was ik dan ook wel aan toe.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door univers » 27 dec 2019, 17:37

Opruimen op welhaast elk gebied en vooral het hoofd leegmaken.
Dat lukt niemand, je "IK ",
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door Susan » 01 jan 2020, 14:14

taigitu schreef:
27 dec 2019, 12:24
Zou het kunnen dat je je hoofd eens moet leegmaken....?
Dat was voor mij het eerste waar ik aan dacht, ook als logische 'boodschap' van mijzelf om daar alert op te zijn.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door Susan » 01 jan 2020, 14:41

Osiris schreef:
27 dec 2019, 14:55
Een aantal astrologen voorspellen voor 2020 een opruiming van zaken/situaties die het ( spirituele, grotere ) doel niet meer dienen.
Geen makkelijk jaar.

Je huis staat inderdaad o.a. voor je persoonlijke realiteit ( in je hoofd ), ook voor de ziel.
Kan voor iedereen betekenen dat het aardse fysiek tastbare bezit drastisch zal verminderen/ of ervan losgekoppeld worden, verlies.
Grote opruiming met betrekking tot ruimte maken voor nieuwe creatie ?
Klopt wat je schrijft Osiris, maar het afgelopen jaar heb ik al veel 'moeten opruimen' en het is voor mij
gevoelsmatig in alle opzichten 'leger' en stiller geworden, in huis doordat dierbaren die we heel vaak
zagen verder weg zijn gaan wonen, ook aardig wat in moeten leveren (gezondheid) waardoor we beperkter
zijn geworden qua activiteiten en mobiliteit is minder geworden om even ergens heen te gaan enz.
Ik wacht rustig af hoor wat er gaat komen, misschien een werkelijke leeg maken van het huis...verhuizing of zo...?
Dat zou dan geheel onverwacht op ons dak vallen :-|
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Ook gedroomd tussen 25 december-en 6 januari?

Bericht door Osiris » 01 jan 2020, 18:36

Susan schreef:
01 jan 2020, 14:41
Osiris schreef:
27 dec 2019, 14:55
Een aantal astrologen voorspellen voor 2020 een opruiming van zaken/situaties die het ( spirituele, grotere ) doel niet meer dienen.
Geen makkelijk jaar.

Je huis staat inderdaad o.a. voor je persoonlijke realiteit ( in je hoofd ), ook voor de ziel.
Kan voor iedereen betekenen dat het aardse fysiek tastbare bezit drastisch zal verminderen/ of ervan losgekoppeld worden, verlies.
Grote opruiming met betrekking tot ruimte maken voor nieuwe creatie ?
Klopt wat je schrijft Osiris, maar het afgelopen jaar heb ik al veel 'moeten opruimen' en het is voor mij
gevoelsmatig in alle opzichten 'leger' en stiller geworden, in huis doordat dierbaren die we heel vaak
zagen verder weg zijn gaan wonen, ook aardig wat in moeten leveren (gezondheid) waardoor we beperkter
zijn geworden qua activiteiten en mobiliteit is minder geworden om even ergens heen te gaan enz.
Ik wacht rustig af hoor wat er gaat komen, misschien een werkelijke leeg maken van het huis...verhuizing of zo...?
Dat zou dan geheel onverwacht op ons dak vallen :-|
Het is denk ik op 2 vlakken straks meer gaande ,niet alleen in fysieke zin,maar ook energetisch.
Dus zal op beide vlakken in positieve zin meer ruimte creeren voor de dingen , die er werkelijk toe doen en toekomst bepalend zijn.

Zag dat in het numerologie 2020 topic ook enigszins voorbij komen,
Het meer verenigen van de tegenstellingen; chemical wedding, éénwording.
Maar pas als de overtollige zaken ,die als blokkades opgeworpen zijn en de 2 tot nu toe apart hebben gehouden, opgeruimd zijn/worden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie