Bezinning

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Bezinning

Bericht door taigitu » 06 sep 2019, 11:47

Bezinning

Waarom ben ik hier op aarde en wat gebeurd er met mijn opgedane kennis na mijn dood:

Stel je voor jij bent een druppel water die druppel staat voor jezelf als zieltje oftewel je persoonlijke bewustzijn.

Vaak voelen we ons op aarde als afgescheiden, aparte zieltjes/druppels.

Afbeelding

Met de overgang (dood) val je als druppel in een grote emmer met water, die emmer water staat voor het universele bewustzijn.

Met elke druppel die in de emmer valt wordt die steeds voller, dus anders bekeken: jouw persoonlijke opgedane bewustzijn
wordt opgenomen in het grote geheel, het universele bewustzijn.

In feite zijn we nooit afgescheiden van het grote geheel, echter dat herinneren we ons niet meer, na de overgang zul je je dat
wel weer herinneren…en het fijnste zou het zijn als je je daarvan bewust wordt tijdens dit leven op aarde.

Dan zul je niet meer zo snel met een vinger naar een ander wijzen..want als je beseft dat we allemaal uit één geheel bestaan
dan weet je dat als je iemand afwijst, verdriet doet of wat dan ook, je jezelf dit ook aandoet.

Denk eens aan de uitdrukking:
wat je geeft krijg je terug…of:
als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er nog altijd drie naar jezelf!

We zijn hier allemaal op aarde om stukje bij beetje te leren, ieder zijn eigen stukje. En besef heel goed dat wat voor de één
heel simpel lijkt en geen probleem zou zijn, voor de ander een enorme berg kan betekenen.

En zo doorleef je in je leven heel veel situaties waarvan jij iets leren kunt, tot inzicht kan komen en waar jouw bewustzijn van groeit.
Sterft je lichaam dan gaat je ziel op in het grote geheel en er gaat niets van jouw opgedane kennis verloren en jij hebt
een stukje meegeholpen aan de groei van ons universele bewustzijn.

En zo zorgt het grote geheel ervoor dat zolang het nodig is om kennis op te doen, er zieltjes terugkomen op aarde
om het grote bewustzijn te helpen groeien.

Ik wens jullie veel wijsheid en groei op deze reis!

http://inzichtenwijsheid.jimdo.com/bezinning/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Bezinning

Bericht door Gast1 » 21 sep 2019, 07:59

Afbeelding

... waarbij het uiterlijk hierboven niets vermeld over mijn innerlijke.
I'm back na een heerlijke vakantie aan het Lago Maggiore ... en ik heb mij wederom -kunnen- bezinnen.

3 September vertrokken we en we zijn weer twee dagen thuis.
Even kijken wat er voor interessants vermeld staat alhier vanaf die datum en dit is het eerste interessante wat ik tegenkom.

Bezinnen is iets wat ik tijdenlang elke dag heb gedaan, net voor het slapengaan.
Dat was ik even kwijt en tijdens de recente prachtvakantie ben ik daar weer mee kunnen beginnen.
En nu kom ik dit topic tegen ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bezinning

Bericht door Tammy » 21 sep 2019, 11:12

Ik kom heel even in deze topic . :grin:
Om te zeggen welcome back Gast1.
Fijn dat je er weer bent en dat je een heerlijke vakantie in bella Italia hebt gehad.

En nu ben ik weer weg, ciao ! [wave]

PS , geweldig plaatje. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie