Waarom ben jij op mijn pad gekomen?

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Waarom ben jij op mijn pad gekomen?

Bericht door Susan » 18 sep 2019, 12:13

Waarom ben jij op mijn pad gekomen?

Dit is iets wat ik mij vaak bij bepaalde mensen heb afgevraagd. Mensen die tijdens een turbulente tijd op mijn pad kwamen, die mij hoop en kracht gaven en mij weer een stap verder hielpen. Maar ook mensen die juist voor turbulentie zorgden en mij (achteraf gezien) zelfs meerdere stappen verder hebben geholpen. Stappen die ik daarvoor nog niet had durven of willen zetten.

Je leven zou je kunnen zien als een treinreis. Tijdens deze reis stappen mensen in jouw trein en na een tijd stappen ze weer uit. De ene persoon reist wat langer met je mee dan de andere persoon. Tijdens jouw reis ontmoet je een diversiteit aan mensen (jouw spiegels). Deze mensen dragen allemaal een verschillende les met zich mee. Een les voor zowel jou als voor hen. Want jouw spiegels worden ook gespiegeld door jou! Je komt niet voor niets op elkaars pad. Alles gebeurt met een reden.

Positief versus negatief
Om het eenvoudig te houden, zal ik de personen verdelen in positieve en 'negatieve' personen.

De ‘negatieve’ personen
Laten we eerst beginnen met de negatieve personen. Dat zijn de mensen die voor de meeste turbulentie zorgen. Zij zijn de spiegels die je op een ruwe manier bij jezelf naar binnen laten kijken. Dit zijn de mensen die jou helpen met jouw grootste levenslessen.

Zij weten/voelen precies (soms onbewust) wat jouw zwakke plek is en laten deze op een confronterende manier aan jou zien. Ze laten je aan jezelf twijfelen, maar ook nadenken over wie jij bent en waar jij voor staat.

De 'negatieve' personen proberen ver over jouw grenzen heen te gaan. Dan is het aan jou hoe jij hierop reageert. Hierdoor kom jij erachter waar jouw grenzen liggen en naderhand evalueer je bij jezelf of je goed gehandeld hebt of niet. Hierdoor weet je waar jij staat.

Je wordt getriggerd door deze personen om uit je comfortzone te stappen. Ze zorgen er indirect voor dat jij enkele stappen naar voren zet. In je onderbewustzijn wist je al dat je die stappen moest maken. In sommige gevallen is het zelfs zo dat je omgeving je dat al (soms meerdere malen) had verteld. Maar door deze personen wordt je min of meer gedwongen om deze stappen te zetten. De stappen die juist op dat moment goed zijn voor je ontwikkeling en zelfbeeld. Elke stap die je zet, kan ervoor zorgen dat je sterker in je schoenen komt te staan.

Negatieve personen proberen hun frustratie/gevoelens op jou te projecteren, zodat jij aan jezelf gaat twijfelen. Pas op voor deze valkuil. Mensen die zich door jou bedreigd voelen, zullen jou naar beneden proberen te halen.

Zij proberen van hun nare gevoelens af te komen of je deelgenoot te maken en voelen zich op dat moment boven jou staan (dat gevoel is van tijdelijk aard).

Geen enkele persoon staat boven een ander! Die frustratie is iets wat bij hen hoort. Dat is iets waar zij aan mogen werken.

Het is aan jou of jij je in hun onzekerheid mee laat nemen of dat jij hier juist je kracht uit haalt.

Waarom komen zij op je pad?
Je krijgt inzicht in jezelf. Inzicht in je eigen krachten, maar ook inzicht in je verbeterpunten. Je wordt geconfronteerd met je angsten en gedwongen om hieraan te werken. Hoe zwaar het ook lijkt, je krijgt nooit meer dan je aankunt. Anders zou je deze les niet krijgen. De meeste lessen leren we niet op een leuke manier.

Levenslessen
Enkele voorkomende lessen zijn:
mensenkennis op doen
grenzen leren aangeven
inzicht krijgen in je eigen wijsheid/doorzettingsvermogen
krijgen van zelfvertrouwen
minder naïef worden
bewust worden van de signalen die je (onbewust) uitzend
Bepaalde gebeurtenissen blijven zich herhalen, totdat jij de levensles hierin herkent. Deze gebeurtenissen hoeven zich niet met dezelfde personen af te spelen. Zodra je op de juiste manier reageert op deze les, zal je deze les niet meer krijgen. Je bent dan klaar voor de volgende stap in je leven.

De positieve mensen
De positieve mensen die op jouw pad komen, komen wanneer je het precies nodig hebt. Je kunt hen zien als een ‘cadeautje’. Dat zijn de personen die jou de informatie geven die je op dat moment nodig hebt om verder te komen als je vastgelopen bent.

Maar dat zijn ook de personen die jou op een liefdevolle manier inzicht geven in jouw eigen kunnen. Mensen die je zelfvertrouwen geven om de draad op te pakken en de volgende stap te nemen. Het zijn mensen die jou inspireren.

Je mag dankbaar zijn voor zowel de positieve mensen als de negatieve mensen. Beide laten je namelijk bij jezelf naar binnen kijken. De één benadrukt wat er altijd al heeft gezeten, de ander geeft jouw verbeterpunten aan.

Alles komt zoals het komt. Altijd op het moment dat de tijd er rijp voor is en je het dus nodig hebt (positief en negatief).
Elke stap die je zet, is een stap dichter naar jezelf toe.

https://www.nieuwetijdskind.com/mensen-op-mijn-pad/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Waarom ben jij op mijn pad gekomen?

Bericht door Mypos » 18 sep 2019, 17:13

Yip.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Waarom ben jij op mijn pad gekomen?

Bericht door Fenna » 18 sep 2019, 18:08

:post: Suus.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie