Anastasia

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Anastasia

Bericht door Mypos » 05 jan 2020, 18:30

Ik plaats dit topic maar hier aangezien ik Wijsheid zag staan bij dit subtopic. Eigenlijk zou ik de meeste onderwerpen dan wel in dit subtopic kunnen plaatsen trouwens. Als wijsheid puur een onderdeel is van Spirituele Zaken.

Maar goed, ben nu een boek aan het lezen bommetje vol wijsheid. Misschien wel het beste boek wat ik ooit gelezen heb. En er is een hele reeks van! Anastasia. Het gaat over een siberische zakenman die in de Taiga (Enorm oerbos in Siberie) een vrouw tegenkomt die in het bos leeft zonder huis. Enorm met de natuur verbonden is, zo kan ze eekhoorntjes en beren opdrachten geven en deze doen dat dan voor haar. En ze heeft een fascinerende kijk op onze huidige maatschappij. Dikke aanrader!

De boekenserie De rinkelende dennen van Rusland over de Siberische Anastasia heeft miljoenen lezers overal ter wereld een andere kijk op hun leven gegeven, hen geïnspireerd om hun scheppingskracht te benutten in overeenstemming met de natuur en hen op tastbare wijze laten ervaren wat vrijheid kan zijn.
In dit eerste deel maak je kennis met Anastasia: een jonge vrouw die zonder huis in de taiga leeft, nooit naar een 'echte' school is geweest en niettemin verklaart dat ze de inzichten van de westerse wetenschap tamelijk primitief vindt. De boeken bieden een hartverwarmende visie en oplossingen voor tal van onze gezondheids-, welvaarts-, ecologische, en levensproblematieken.
Bovenal is de reeks een liefdesverhaal, en een verhaal over liefde
voor het leven zelf.
De naam van de reeks is veranderd, en luidde voorheen 'De zoemende ceders van Rusland'.

Dit eerste deel van de achtdelige serie "De rinkelende dennen van Rusland', esoterische boeken, heeft de vorm van een autobiografische roman. Het gaat over een vrouw, Anastasia, die alleen in het bos leeft, maar beschikt over veel kennis en talenten, ontleend aan Siberische natuurwijsheid. Het boek focust op drie dagen die de zakenman Vladimir Megre (1950) met haar heeft doorgebracht. Er wordt gebruik gemaakt van de ik-vorm, en er wordt de indruk gecreëerd dat wat hij heeft gezien en gehoord objectief wordt beschreven en ondersteund door populairwetenschappelijke bronnen. Volgens Anastasia proberen de duistere krachten de mensen te verlokken met de verleidingen van de technologische wereld en daarmee hun aandacht af te leiden van de waarheid. De auteur beweert deze roman op haar verzoek te hebben geschreven om aan de mensen de weg naar een betere toekomst te laten zien. Omdat Vladimir geen schrijftechniek beheerst, heeft hij zich, naar eigen zeggen, uitsluitend door zijn ziel laten leiden. De Nederlandse vertaalster is erin geslaagd om zijn eenvoudige stijl te bewaren. Hoewel spanning ontbreekt en de tekst soms te moraliserend is, heeft het boek veel reacties teweeggebracht bij het Russische en internationale publiek. Zie ook www.ringingcedars.com.

https://www.bol.com/nl/f/anastasia/38512507/

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Anastasia

Bericht door Vitharr » 05 jan 2020, 18:47

Als je alleen een boek aan wil raden past deze rubriek volgens mij beter:

viewtopic.php?f=48&t=71
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Anastasia

Bericht door Vitharr » 06 jan 2020, 18:33

Voor degene die meer wil weten over deze neopaganistische religie, hier vindt je de boeken + documentaire:

https://www.vrijewereld.org/2019/05/22/ ... umentaire/

De stichter van deze, van origine Russische, cultus is tevens de eigenaar van MegreLLC. MegreLLC is een bedrijf waar je diverse wondermiddelen kunt kopen voor de bijbehorende exorbitante prijzen. MegreLLC is een wonderlijke contradictie met de inzichten die Megre in zijn boeken beschrijft. In Rusland is Anastasianisme, net als veel neopaganistische bewegingen overigens, sterk nationalistisch ingesteld. In de meer traditionelere heidense kringen is Anastasianisme niet erg geliefd omdat het in hun ogen vooral een verminking van Rodnovery is waarbij Megre zich een speciale rol toebedeelt en daar munt uit slaat. Handig gebruik makend van de hedendaagse teneur weet Megre Anastasianisme effectief te verspreiden waarbij vooral de new age sympathisanten ontvankelijk blijken te zijn voor de boodschap van Megre. Dit is niet verwonderlijk aangezien dit de doelgroep van Megre is.

Persoonlijk ben ik geen fan van Anastasianisme omdat hier wederom iemand munt slaat uit kennis die voor eenieder vrij toegankelijk is. Daarbij vind ik de wijzigingen die Megre aan heeft gebracht geen verrijking. Megre heeft duidelijk gemikt op de in Rusland veelvuldig afvallende Christenen. Voor een onwetende kan het wel een leuke introductie op alternatieve visies zijn.
Laatst gewijzigd door Vitharr op 06 jan 2020, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Anastasia

Bericht door univers » 06 jan 2020, 19:27

Poen, poen, poen , poen.
Je mot eens weten, wat je allemaal met poen kan doen.
Poen, poen, poen , poen.
:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Anastasia

Bericht door Gast1 » 07 jan 2020, 09:08

We kunnen veelwetend zijn door andermans kennis, maar we kunnen niet wijs zijn door andermans wijsheid.
Was geschreven: Michel Eyquem de Montaigne (1533 – 1592)

Wijsheid (het weten) zit in jezelf, in de tal van levens die je al hebt geleefd als mens, maar ook als dier en zelfs als plant.
Je hebt een enorme schat aan tal van ervaringen en al die ervaringen heb je opgeslagen, het heeft ervoor gezorgd dat je het wezen van nu bent:
De lezer die dit leest en al die ervaringen, al die wijsheid en al dat weten bevindt zich dus diep van binnen in jou.

Deze wijsheid geeft je de gereedschappen om te beschouwen en om te 'oordelen', waarvan het 'de kunst' is om ook niet te oordelen.
Als geconditioneerde puber en adolescent, maar ook als jonge en oudere man heb ik vele tactloze fouten gemaakt.
Tal van vergissingen en vaak dingen uitgesproken die ik anders bedoelde.
Ik kwam op een bepaald moment tot inzicht zo rond mijn 50-ste levensjaar.

Niet door boeken te lezen, niet door handleidingen maar enkel door een heel kritische zelfbeschouwing.
Daar begon ik overigens al mee in mijn puberteitsjaren.
Ik was vroeger heel snel beledigd en gekrenkt en reageerde offensief en soms agressief.
Ik wilde weten waarom dat zo was en vond voor alles een verklaring waarbij het zelfinzicht ging groeien.

Daarom kan ik anderen die hetzelfde gedrag van mij in het verleden etaleren of aanwenden, nu veel beter begrijpen.
Ik begrijp boosheid, agressie, woede, huilen, en liefde voor wat dan ook nu veel en veel beter.

Ik schreef er zelfs een manuscript over, van 'zingeving', positiviteit en liefde en nog meer van vreugde en blijdschap een jaar of 10 geleden.
En opnieuw kreeg ik een inspiratie doordat mijn werkgever mij 7 jaren geleden een onmogelijke situatie bezorgde.
Ik ben volop opgekomen -als geoormerkte klokkenluider- voor mijn collega's met een arbeidsbeperking, maar ook voor mijn directe ambtelijke collega's en NV-ers.
Mijn werkgever heeft mij dat laten voelen, waarbij ik dacht er goed aan te doen (en dat vind ik ook nog steeds).
Advocaten, rechters, psychologen, psychiaters, praktijkondersteuners, doktoren en fysiotherapeuten ... ik 'ken' ze allemaal.
Ik heb het logge overheidsorgaan nóg beter leren kennen en mijn inzichten van weleer hebben zich nóg meer verscherpt.
Ook tal van forumleden hebben daarvoor gezorgd.
Vooral de heel kritische, want zij drukten vaak in die 'lastige periode voor mij', de juiste knoppen in.
Ik denk geleerd te hebben, maar nog steeds maak ik vergissingen.
En ik weet dat dat mogelijk zo zal blijven.

Doorat ik al dat nu nóg veel beter kan beschouwen én begrijpen, ben ik gelukkig en zelfs dankbaar.
Ik hou heel veel van het leven, zoveel dat het mij vaak emotioneel maakt, maar de dood -de schijnbare dood- vrees ik allerminst.
Echt dood zal ik nooit gaan.

Het is zoals 'Ik Ben' ... en zoals ik me 'gevonden' heb ...
Boeken zouden mij enkel conditioneren, anderzijds weet ik dat anderen hierin weer een steuntje kunnen vinden.
Ik ben dankbaar voor al dat wat mij tot nu toe overkomen is, ik zie het nu als cadeautjes ... die mij 'geholpen' hebben.

Mijn onderschrift heb ik lang geleden niet voor niets gekozen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Anastasia

Bericht door Mypos » 08 jan 2020, 23:04

Vitharr schreef:
06 jan 2020, 18:33
Voor degene die meer wil weten over deze neopaganistische religie, hier vindt je de boeken + documentaire:

https://www.vrijewereld.org/2019/05/22/ ... umentaire/

De stichter van deze, van origine Russische, cultus is tevens de eigenaar van MegreLLC. MegreLLC is een bedrijf waar je diverse wondermiddelen kunt kopen voor de bijbehorende exorbitante prijzen. MegreLLC is een wonderlijke contradictie met de inzichten die Megre in zijn boeken beschrijft. In Rusland is Anastasianisme, net als veel neopaganistische bewegingen overigens, sterk nationalistisch ingesteld. In de meer traditionelere heidense kringen is Anastasianisme niet erg geliefd omdat het in hun ogen vooral een verminking van Rodnovery is waarbij Megre zich een speciale rol toebedeelt en daar munt uit slaat. Handig gebruik makend van de hedendaagse teneur weet Megre Anastasianisme effectief te verspreiden waarbij vooral de new age sympathisanten ontvankelijk blijken te zijn voor de boodschap van Megre. Dit is niet verwonderlijk aangezien dit de doelgroep van Megre is.

Persoonlijk ben ik geen fan van Anastasianisme omdat hier wederom iemand munt slaat uit kennis die voor eenieder vrij toegankelijk is. Daarbij vind ik de wijzigingen die Megre aan heeft gebracht geen verrijking. Megre heeft duidelijk gemikt op de in Rusland veelvuldig afvallende Christenen. Voor een onwetende kan het wel een leuke introductie op alternatieve visies zijn.
Wat een sterke mening weer zonder dat je ook maar 1 letter uit een boek hebt gelezen en waarschijnlijk gebaseerd op 1 website die je hebt bezocht. Spreekt niet echt voor je intelligentie om zo snel een zo gekleurde mening over iets te hebben. Ik zou een toontje lager zingen als ik jou was. Iets genuanceerder.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Anastasia

Bericht door Mypos » 08 jan 2020, 23:11

Gast1 schreef:
07 jan 2020, 09:08
We kunnen veelwetend zijn door andermans kennis, maar we kunnen niet wijs zijn door andermans wijsheid.
Was geschreven: Michel Eyquem de Montaigne (1533 – 1592)

Wijsheid (het weten) zit in jezelf, in de tal van levens die je al hebt geleefd als mens, maar ook als dier en zelfs als plant.
Je hebt een enorme schat aan tal van ervaringen en al die ervaringen heb je opgeslagen, het heeft ervoor gezorgd dat je het wezen van nu bent:
De lezer die dit leest en al die ervaringen, al die wijsheid en al dat weten bevindt zich dus diep van binnen in jou.

Deze wijsheid geeft je de gereedschappen om te beschouwen en om te 'oordelen', waarvan het 'de kunst' is om ook niet te oordelen.
Als geconditioneerde puber en adolescent, maar ook als jonge en oudere man heb ik vele tactloze fouten gemaakt.
Tal van vergissingen en vaak dingen uitgesproken die ik anders bedoelde.
Ik kwam op een bepaald moment tot inzicht zo rond mijn 50-ste levensjaar.

Niet door boeken te lezen, niet door handleidingen maar enkel door een heel kritische zelfbeschouwing.
Daar begon ik overigens al mee in mijn puberteitsjaren.
Ik was vroeger heel snel beledigd en gekrenkt en reageerde offensief en soms agressief.
Ik wilde weten waarom dat zo was en vond voor alles een verklaring waarbij het zelfinzicht ging groeien.

Daarom kan ik anderen die hetzelfde gedrag van mij in het verleden etaleren of aanwenden, nu veel beter begrijpen.
Ik begrijp boosheid, agressie, woede, huilen, en liefde voor wat dan ook nu veel en veel beter.

Ik schreef er zelfs een manuscript over, van 'zingeving', positiviteit en liefde en nog meer van vreugde en blijdschap een jaar of 10 geleden.
En opnieuw kreeg ik een inspiratie doordat mijn werkgever mij 7 jaren geleden een onmogelijke situatie bezorgde.
Ik ben volop opgekomen -als geoormerkte klokkenluider- voor mijn collega's met een arbeidsbeperking, maar ook voor mijn directe ambtelijke collega's en NV-ers.
Mijn werkgever heeft mij dat laten voelen, waarbij ik dacht er goed aan te doen (en dat vind ik ook nog steeds).
Advocaten, rechters, psychologen, psychiaters, praktijkondersteuners, doktoren en fysiotherapeuten ... ik 'ken' ze allemaal.
Ik heb het logge overheidsorgaan nóg beter leren kennen en mijn inzichten van weleer hebben zich nóg meer verscherpt.
Ook tal van forumleden hebben daarvoor gezorgd.
Vooral de heel kritische, want zij drukten vaak in die 'lastige periode voor mij', de juiste knoppen in.
Ik denk geleerd te hebben, maar nog steeds maak ik vergissingen.
En ik weet dat dat mogelijk zo zal blijven.

Doorat ik al dat nu nóg veel beter kan beschouwen én begrijpen, ben ik gelukkig en zelfs dankbaar.
Ik hou heel veel van het leven, zoveel dat het mij vaak emotioneel maakt, maar de dood -de schijnbare dood- vrees ik allerminst.
Echt dood zal ik nooit gaan.

Het is zoals 'Ik Ben' ... en zoals ik me 'gevonden' heb ...
Boeken zouden mij enkel conditioneren, anderzijds weet ik dat anderen hierin weer een steuntje kunnen vinden.
Ik ben dankbaar voor al dat wat mij tot nu toe overkomen is, ik zie het nu als cadeautjes ... die mij 'geholpen' hebben.

Mijn onderschrift heb ik lang geleden niet voor niets gekozen.
Mooi geschreven Gast1. Dit noem ik nou WEL een waardevolle aanvulling in dit topic.

Ik ben het helemaal met je eens dat wijsheid niet uit boeken te leren is, maar dat dit in jezelf zit. Maar kennis is wel uit boeken te leren. En ik heb bv al door boek 1 te lezen bepaalde informatie opgedaan waar ik verwacht enorm veel aan te hebben. Vooral met betrekking tot de band van mensen tot de natuur.

En proberen om zo min mogelijk te oordelen is een heel goed en nobel streven. Is wel lastig af en toe, zeker bij mensen die een enorm heftige mening hebben over zaken waar ze bijna niks van af weten....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Anastasia

Bericht door Vitharr » 09 jan 2020, 00:02

Mypos schreef:
08 jan 2020, 23:11
Ik ben het helemaal met je eens dat wijsheid niet uit boeken te leren is, maar dat dit in jezelf zit. Maar kennis is wel uit boeken te leren. En ik heb bv al door boek 1 te lezen bepaalde informatie opgedaan waar ik verwacht enorm veel aan te hebben. Vooral met betrekking tot de band van mensen tot de natuur.
Inderdaad, mooi om te lezen. Het onderwerp hier is het handboek van een cultus die al 22 jaar bestaat. Sommige oudere mensen hebben er al eens eerder van gehoord schijnt het.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Anastasia

Bericht door univers » 09 jan 2020, 00:48

Spreekt niet echt voor je intelligentie om zo snel een zo gekleurde mening over iets te hebben. Ik zou een toontje lager zingen als ik jou was. Iets genuanceerder.
Het verstand wat Vitharr in zijn pink heeft zitten, ontbreekt bij jou in je hoofd.
Hoogmoed, komt ten val.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Anastasia

Bericht door Kristof Piessens » 09 jan 2020, 06:45

Ik heb ze allemaal, behalve de laatste boeken in die reeks, maar wat ik daar uit heb gelezen, vertelt een heel ander verhaal dan de redenen vanuit welk oogpunt dat werd gedaan, het is volkomen logisch dat je er iets aan verdiend maar dat belet niet om kennis en zaken te delen die volgens het pad van de ziel vrijwel kan tegengewerkt worden.
Eerlijk gezegd de boeken spreken enkel over hoe een zakenman een vrouw leert kennen die in de taiga woont en leeft, hoe hun levens elkaar kruisen en in de loop van de serie komen er kleine stukjes verleden terug naar boven hoe Anastasia zelf wees is geworden en hoe ze dan werd opgevoed ? Hoe ze samen een kind krijgen, en die gesprekken hebben dan ook een belangrijke waarde tussen vader en zoon of moeder.
De gesprekken van god hebben ook een vergelijkbaar principe van inzichten en kennis delen, uiteraard is hij door de verkoop uit die boeken onverwacht wat rijker geworden en is het belangrijk dat je die kennis en inzichten toepasbaar maakt in je eigen leven.
Zaak is dat je die boeken dien te lezen op een andere manier dan je vanuit het hoofd gewend bent te lezen, veruit de meeste spirituele boeken vragen daarom ook, als je ze zou opendoen die vooral niet te lezen met het letterlijke stugge onveranderlijke hoofd, dikwijls voelen de meesten daar een heel sterke weerstand tegen !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Anastasia

Bericht door Gast1 » 09 jan 2020, 13:12

Mypos schreef:
08 jan 2020, 23:11
Mooi geschreven Gast1.
Het zijn slechts woorden die daden vertegenwoordigden.
Maar dank Mypos (en Vitharr).
Mypos schreef:
08 jan 2020, 23:11
Dit noem ik nou WEL een waardevolle aanvulling in dit topic.
Voor jou waardevol en een ander kan er niets mee.
Maar ik vind het fijn dat het voor jou waardevol is en ik denk dat je een mooi pad aan het bewandelen bent.
Ik herken veel en dat vind ik mooi om te lezen Mypos.
Mypos schreef:
08 jan 2020, 23:11
Ik ben het helemaal met je eens dat wijsheid niet uit boeken te leren is, maar dat dit in jezelf zit. Maar kennis is wel uit boeken te leren.
En ik heb bv al door boek 1 te lezen bepaalde informatie opgedaan waar ik verwacht enorm veel aan te hebben.
Vooral met betrekking tot de band van mensen tot de natuur.
Ik word hier blij van, dank je.
Mypos schreef:
08 jan 2020, 23:11
En proberen om zo min mogelijk te oordelen is een heel goed en nobel streven.
Probeer het eens om het niet te proberen ... en het gewoon te doen.
Vind jouw rust in kalmte en in contemplatie.
Mypos schreef:
08 jan 2020, 23:11
Is wel lastig af en toe, zeker bij mensen die een enorm heftige mening hebben over zaken waar ze bijna niks van af weten....
Probeer dit eens als een soort 'test' te zien ...
Het zijn slechts woorden van een ander die ook 'recht' heeft op een mening, zelfs al slaat die nergens op.
Je komt het hier ook op het forum talloze keren tegen ... het zijn slechts woorden ...

Laat ze in de wind wegwaaien als ze geen toegevoegde waarde voor jou hebben, anderzijds kun je die woorden ook aanwenden om eens heel kritisch naar jezelf te kijken.
Kijk hoe en waarom je reageert zoals je reageert en vraag je af waar dat vandaan komt.
Probeer je berichten eens te lezen zoals een ander ze zou kunnen lezen en dan nog ...
Het blijven jouw woorden die de zinnen vormen.

Ik ken deze weg en ik heb vooral veel van mezelf geleerd, maar ook alhier van een paar forumleden.
Ze schreven dan op dat moment met wijsheid.
Ik heb weinig geleerd van mensen die het (altijd) met mij eens zijn.
Het meest heb ik geleerd van mensen die héél erg kritisch waren en van mensen die mij probeerden te beledigen.
Wijsheid is te weten dat je niet beledigd kan worden, enkel je ego zoals het in het algemeen bedoeld wordt.

En van dat ego kun je je bevrijden en je zult dán zien dat er een nieuwe wereld opengaat.
Let op mijn onderschrift.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Anastasia

Bericht door Vitharr » 10 jan 2020, 18:34

Kristof Piessens schreef:
09 jan 2020, 06:45
Ik heb ze allemaal, behalve de laatste boeken in die reeks, maar wat ik daar uit heb gelezen, vertelt een heel ander verhaal dan de redenen vanuit welk oogpunt dat werd gedaan, het is volkomen logisch dat je er iets aan verdiend maar dat belet niet om kennis en zaken te delen die volgens het pad van de ziel vrijwel kan tegengewerkt worden.
Eerlijk gezegd de boeken spreken enkel over hoe een zakenman een vrouw leert kennen die in de taiga woont en leeft, hoe hun levens elkaar kruisen en in de loop van de serie komen er kleine stukjes verleden terug naar boven hoe Anastasia zelf wees is geworden en hoe ze dan werd opgevoed ? Hoe ze samen een kind krijgen, en die gesprekken hebben dan ook een belangrijke waarde tussen vader en zoon of moeder.
De gesprekken van god hebben ook een vergelijkbaar principe van inzichten en kennis delen, uiteraard is hij door de verkoop uit die boeken onverwacht wat rijker geworden en is het belangrijk dat je die kennis en inzichten toepasbaar maakt in je eigen leven.
Zaak is dat je die boeken dien te lezen op een andere manier dan je vanuit het hoofd gewend bent te lezen, veruit de meeste spirituele boeken vragen daarom ook, als je ze zou opendoen die vooral niet te lezen met het letterlijke stugge onveranderlijke hoofd, dikwijls voelen de meesten daar een heel sterke weerstand tegen !
Je kent de boeken, maar ken je ook Anastasianisten? Daar heb ik het namelijk over. Anastianisme is de grootse als Neo-Paganistisch aangewezen stroming in Rusland en verspreid zich momenteel over de wereld. De basis van deze cultus is op diverse internationale congressen aangemerkt als een nationalistisch pyramidespel. De familie van de auteur heeft alles in eigen handen. Het is niet alleen het schrijven waar mee verdiend wordt, maar ook het publiceren en distribueren van de boeken + de verkoop van allerlei cultusgerelateerde wondermiddelen zoals kussens met materiaal van heilige ceders bijvoorbeeld. Meest opvallend is dat de Megre's zelf niet volgens hun uitgedragen idealen leven.

De fysieke boeken zelf heb ik niet, ik sponsor zulke bewegingen niet. Het is ook niet nodig. In Heidense kringen zijn de boeken in alle talen gewoon vrij verkrijgbaar. Daar heb ik ze dan ook gelezen. Ik heb een link naar de Nederlandse versies hierboven al gezet. Als de materie nieuw voor je is, zoals blijkbaar voor Mypos, dan kun je er veel inspiratie uit halen. Maar ik zou zelf niet direct 'hallelujah' roepen en me breder oriënteren. Een paganmeeting is een leuke gelegenheid. Die worden in NL en België regelmatig georganiseerd en daar kom je ook veel meer stromingen tegen zoals Asatruar, Wiccans en Druïden.

Het leuke aan spirituele boeken vind ik overigens dat iedere keer als je ze leest er iets anders in lijkt te staan.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Anastasia

Bericht door Gast1 » 10 jan 2020, 19:30

Vitharr schreef:
10 jan 2020, 18:34
Een paganmeeting is een leuke gelegenheid.
Er is zelfs een liefdesliedje van:



Misschien 'mierzoet', maar ik vind het prachtig, vooral als Howard Keel begint te zingen.
Ik ben gewoon eindeloos romantisch.

Plaats reactie