In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door taigitu » 10 jan 2020, 12:51

Sorry. Hier stond eerst 2 video's van Oprah met Tolle over zijn boek De Nieuwe aarde.
Die kreeg niet goed geplaatst, ze starten niet op het begin. Dus nu deze er voor in de plaats gezet.



.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: FOUTJE - wordt aan gewerkt.- Een nieuwe Aarde - Orpah en Tolle - Ned.ondertiteld

Bericht door univers » 10 jan 2020, 13:38

Is een serie. 20 delen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: FOUTJE - wordt aan gewerkt.- Een nieuwe Aarde - Orpah en Tolle - Ned.ondertiteld

Bericht door taigitu » 10 jan 2020, 13:40

univers schreef:
10 jan 2020, 13:38
Is een serie. 20 delen.
Ja, ik had twee delen er op gezet en even het begin bekeken.
Maar ik kreeg die video niet terug op 0. Dus hij begon op 4 en 7 minuten.
Dat vind ik storend, dus even een andere geplaatst. Die kan je wel waarderen denk ik?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door univers » 10 jan 2020, 13:54

Zo kan ik ook een bezem laten draaien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door taigitu » 10 jan 2020, 16:41

univers schreef:
10 jan 2020, 13:54
Zo kan ik ook een bezem laten draaien.
Univers..... vertel, je maakt me nieuwsgierig.

Ik heb meerdere mensen zien pendelen op paranormale beurzen.
Maar over het algemeen zie je daar de hand flink 'gas geven'.
Bij Oprah zie ik dat de hand behoorlijk stil wordt gehouden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door univers » 10 jan 2020, 17:13

Je pakt de top van de steel tussen je vingers, strek je arm uit, en je ziet dat hij langzaam gaat draaien, het enigste probleem om de stok goed vast te houden..
Een klinker aan een touwtje gaat makkelijker.
Van de zomer met mijn kleindochter uitgeprobeerd.
Als ze komt, vraag ik of ze een filmpje wilt maken op de mobieltje.
En reken maar mijn hand is muisstil.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door taigitu » 10 jan 2020, 23:01

Ik heb vanavond even mijn boekenkast bekeken naar aanleiding van het pendelen van Oprah.
Ik heb het boek 'De mysterieuze krachten van de pendel' van de schrijvers Greg Nielsen en
Joseph Polansky. Ik wil toch weer eens proberen er mee te werken. Jaren geleden had ik
een lang spiritueel weekend in het klooster in Ossendrecht en zijn we met een groepje gaan pendelen in
de natuur en wichelroede lopen. Dat wichelroede lopen was een groot succes. Met een koperen
wichelroede, gewoon twee gebogen dunne staven metaal, ik had zelf gebogen koperdraad.
Als je nieuwsgierig bent is het een leuke activiteit en wonderlijk dat het werkelijk werkt.
Gewoon een keer naar het bos, lekker rustig, met de wichelroede.
Ook heb ik in België in een kerk met de wichelroede gewerkt en in het middenpad van de kerk
sloeg de roede uit. Kerken worden meestal gebouwd op een plek met veel energie.
Die energieplekken liggen op lijnen, en worden Leylijnen genoemd.
Soestdijk ligt op zo'n energieplek op een Leylijn.
Ik woon nu zelf op een plek waar voorheen een kerk heeft gestaan, dus gewijde grond.

Je kan zelf een paar wichelroede buigen, misschien van een ijzeren kledinghanger voor broeken?
Gewoon om eens te proberen..... Hieronde wat info:
http://www.wichelroede.info/hoewerktdew ... index.html

In het boek wat ik heb staat o.a. geschreven:
Het Midden-Oosten was geenszins de enige bron van het wichelroedelopen en waarzeggen in de oudheid.
De Chinezen pasten al onder de regering van de keizer Yu in 2200 v.C. verschillende wichelroedetechnieken toe.
Marco Polo ontdekte tijdens zijn avonturen en reizen in het Verre Oosten het gebruik van een soort roede.
Het schijnt dat de Chinezen bijzonder handig waren in het ontdekken van wat ze noemden
'de klauw van de draak', dwz. schadelijke stralen.....enz.
Bijzonder toch dat dit soort activiteiten al zo lang in gebruik zijn.


Ik ga ook wat pendelkaarten maken die groot genoeg zijn en met het onderwerp wat ik
wil uit proberen. Ik heb ook veel 'trommelsteentjes' (halfedelsteentjes) die ik op een
kaart kan plakken om te pendelen. En genoeg steentjes om een pendel te maken
Ik heb er zin in.

Zie hier uitleg, via de link, met een demonstratie over het wichelroedelopen.
https://www.ad.nl/video/kanalen/eindhov ... ede~p26570

De magie van de wichelroede
8 februari 2018

Kees van Spijk uit Middelbeers loopt al 35 jaar met de wichelroede. Volgens hem is er weinig geheimzinnigs aan.
"Het is handig als je er een gevoeligheid voor hebt, maar het valt ook te leren."





Pendelkaarten die ik ga maken, bijvoorbeeld bij kleurentherapie die ik al toepas, of de stenen die ik draag.....
Afbeelding Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door univers » 11 jan 2020, 08:53

Ik heb nooit aan wichelroede gedaan.
Kan ik niet over meepraten.
Zal wel net als de pendel reageren op de aardse energie.
Zie je als voorbeeld bij Oprah,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door Gast1 » 11 jan 2020, 09:53

taigitu schreef:
10 jan 2020, 23:01
Dat wichelroede lopen was een groot succes.
Met een koperen wichelroede, gewoon twee gebogen dunne staven metaal, ik had zelf gebogen koperdraad.
Als je nieuwsgierig bent is het een leuke activiteit en wonderlijk dat het werkelijk werkt.
Gewoon een keer naar het bos, lekker rustig, met de wichelroede.
En precies zo heb ik dat ook gedaan en inderdaad, het werkte.
Een wichelroedeloper (Alexander van de Pas uit Overloon) heeft me lang geleden hier een keer op gewezen dat ik dat ook kon.
Ik heb toen ook een boekje gekocht Van Mariano Bueno 'Stoorvelden in onze woning'.
Kosmotellurgische stralingen (Hartmann-net), wateraders, Leylijnen en Aardbreuken werden hierin wat meer uitgediept.
taigitu schreef:
10 jan 2020, 23:01
Ook heb ik in België in een kerk met de wichelroede gewerkt en in het middenpad van de kerk sloeg de roede uit.
Kerken worden meestal gebouwd op een plek met veel energie.
Die energieplekken liggen op lijnen, en worden Leylijnen genoemd.
Ja klopt, we hebben het hier op het forum al eerder behandeld, toch?
Mede daarom werd ik me toen mij dat bekend werd bewust van het feit, dat ik ook dáárom zoveel energie kreeg bij kerkbezoeken.
Ik 'absorbeerde' die energieën net als bij bomen. Ik wil weer graag terug naar die tijd.
taigitu schreef:
10 jan 2020, 23:01
Ik woon nu zelf op een plek waar voorheen een kerk heeft gestaan, dus gewijde grond.
Fantastisch ;P!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door taigitu » 11 jan 2020, 11:13

Leuk Gast1 dat je hier ook mee bezig bent geweest.
Het is wonderlijk te ontdekken dat je die energie zomaar kan voelen.
Zonder wichelroede kan je ook de energie van bomen voelen door je handen
een paar minuten er bijvoorbeeld 25 centimeter er vanaf te houden. Maar ik denk dat je
dat waarschijnlijk wel kent. Je bent nogal actief in je tuin en dan is dat
snel geprobeerd als je ook al wichelroede hebt uitgeprobeerd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door taigitu » 11 jan 2020, 11:30

univers schreef:
11 jan 2020, 08:53
Ik heb nooit aan wichelroede gedaan.
Kan ik niet over meepraten.
Zal wel net als de pendel reageren op de aardse energie.
Zie je als voorbeeld bij Oprah,
Ja, de wichelroede reageert op de energie van de aarde.
Dat kan zijn op water dat enkele meters onder de aarde stroomt of een groot waterreservoir.
Ook zijn er Krachtplaatsen die heel veel energie vasthouden. Die werden/worden uitgewicheld
wanneer er een kerk of belangrijk gebouw moet worden gebouwd.
In China werd voor ieder gebouw de plek uitgewicheld. Of dan nu nog wordt gedaan weet ik niet zeker.
Wel is het gebruik van Feng Shui (Chinees) bekend, waarbij je je huis zo inricht dat de energie van
alles wat je gebruikt, en waar je het plaatst, belangrijk is om gezond en gelukkig te leven in je huis.
Zo werd dat dus ook gedaan als er een huis of belangrijk gebouw moest worden gebouwd.

Krachtplaatsen

Over de aarde lopen allerlei energielijnen; meestal zijn dat voor de mensen, veel dieren en planten negatieve energielijnen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: wateraders, aardstralen (Curry-lijnen), aardmagneetlijnen (Hartmann-lijnen en Benker-lijnen). Er zijn er echter nog meer, maar dit zijn de belangrijkste. De energie kan in sommige gevallen ziekmakend zijn. Dan spreken we over geopathie. Een aantal andere geopathische invloeden zijn afkomstig van: aardgas, aardolie en mineralen in de bodem, maar vooral aardbreuklijnen.
Gelukkig zijn er in de natuur tegenhangers voor deze negatieve energieën. Dat zijn vooral de leylijnen. Leylijnen zijn positief geladen energielijnen.
Deze leylijnen lopen kris kras over de aarde en daar waar deze lijnen elkaar kruisen, spreken we over positief geladen energieplaatsen. We spreken in het algemeen over leycentra of krachtplaatsen, als er meer dan twee leylijnen elkaar kruisen op een plek. Deze lijnen versterken dan de plek waar ze elkaar kruisen. Krachtplaatsen is ook een algemene verzamelnaam voor plekken op aarde, waar veel positieve energie aanwezig is, die een andere oorsprong hebben dan leylijnen.

Er zijn krachtplaatsen waar meer dan zeven leylijnen elkaar versterken. In Engeland zijn nog veel van dergelijke plekken in het landschap te herkennen, in de vorm van honderden préhistorische steencirkels. Sommige zijn wereldberoemd en de meeste zijn niet bekend en zelfs weggezakt in de grond.

Enkele bekende steenformaties zijn: Stonehenge, Avebury, Boscawen-Un, Scorhill en de Rollright Stones.
Krachtplaatsen zijn ook gemarkeerd door andere kenmerken in het landschap, zoals de Keltische kruisen, oude bomen en megalytische stenen.

Lees meer: http://www.vredeslijn.nl/kracht.htm
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind | The Oprah Winfrey Show

Bericht door taigitu » 11 jan 2020, 12:12

De Pendel, wat is het en hoe werkt het?

23 januari 2019

Wat is de betekenis van pendelen, hoe werkt het en welke pendel past bij jou?
Met pendelen kun jij antwoord krijgen op bepaalde (levens)vragen.
In dit artikel leggen we je alles uit over de pendel en geven we je 5 praktische tips.

Inhoud van dit artikel:

- Wat is een pendel
- Hoe werkt een pendel
- Waar is een pendel van gemaakt
- Welke pendel past bij mij?
- Leren pendelen
- Pendel reinigen
- Is pendelen gevaarlijk?
- 5 Praktische pendel tips

Wat is een Pendel
Een pendel is een klein gewichtje aan een draad of kettinkje. Deze is veelal gemaakt van edelstenen, metaal of hout. De pendel beantwoord vragen met ja of nee door middel van verschillende bewegingspatronen.

Hoe werkt een pendel
De werking van pendelen is niet officieel bewezen. Een veel gesuggereerde verklaring (https://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelen_ ... ychologie) is dat de beweging ontstaat door ongecontroleerde spierbewegingen die voortkomen uit de gedachtes die je op dat moment hebt. Dit zijn geen gedachtes waar je je bewust van bent maar komen voort uit je onderbewustzijn. Dit staat ook wel bekend als het ideomotorisch effect. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ideomotorisch_effect)

Waar is een pendel van gemaakt
Pendels worden gemaakt van diverse materialen. De meest voorkomende pendels zijn gemaakt edelstenen, metaal (messing) en hout.

Edelstenen
Er zijn veel verschillende edelstenen met elk zijn eigen unieke element(en). Pendelen met edelstenen is een aanrader wanneer je je wil focussen op bepaalde vraagstukken. De energie die een edelsteen van nature bevat kan hierbij een bevorderende werking hebben. Zo kan bijvoorbeeld Amethist je helpen bij het verkrijgen van helderheid, wat vervolgens kan leiden tot nieuwe inzichten.

Metaal (messing)
Messing is een mix van de metalen koper en zink. Pendels gemaakt van messing zijn vaak zwaarder dan andere soorten pendels. Het voordeel van dit type pendels is dat je deze niet hoeft te reinigen of te activeren. Metalen pendels zijn geschikt voor beginners omdat ze juist heel neutraal zijn in energie.

Hout
Het kan zijn dat je allergisch bent voor bepaalde metalen. In dat geval zou een pendel van organisch materiaal zoals hout wat voor jou kunnen zijn. De meeste pendels van hout zijn redelijk groot. Deze hoeven niet gereinigd of geactiveerd te worden. Ze zijn geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Welke pendel past bij mij?

Bij het kiezen van een pendel kun je het beste op je gevoel en intuïtie afgaan. Je kunt bij het kiezen van een pendel bijvoorbeeld kijken naar de vorm. De meeste voorkomende zijn: bol-, punt- of druppelvormige pendels. Maar heb je liever iets natuurlijks dan zou je kunnen kijken naar een ruwe edelsteen pendel.

Wanneer je voor een edelsteen pendel kiest, is het goed om te weten dat elke edelsteen zijn eigen kracht en energie heeft. Het is daarom aan te raden meerdere pendels te hebben, elk voor een specifiek type vraag. Heb je bijvoorbeeld specifieke vragen over de liefde? Kies dan voor een Rozenkwarts Pendel.

Er is echter wel één ding waar je rekening mee moet houden. Wanneer je allergisch bent voor bepaalde metalen, kies dan voor een pendel die gemaakt is van organisch materiaal zoals edelsteen of hout.

Nu je dit weet kun je opzoek gaan naar je eigen pendel!

Leren pendelen
Je hebt een pendel gekozen en wilt leren pendelen. Zoals met zoveel dingen in het leven; oefening baart kunst.
Begin rustig aan te oefenen en leer alle ins- en outs van pendelen. Maar waar begin je nou precies en hoe werkt het?

Wij leggen het je uit in vier stappen:

1. Voorbereiding
De voorbereiding is belangrijk. Het is de basis voor het contact leggen met jezelf.

Je kunt het beste een rustige plek opzoeken zodat je niet gestoord wordt en je volledig kan concentreren. Schakel bij voorkeur dichtbij gelegen elektronica uit. Elektronica kan namelijk bepaalde energieën verstoren. Je kunt wel bijvoorbeeld een kaars aansteken, wat wierook branden of een rustig muziekje opzetten.

Ga vervolgens comfortabel zitten op een stoel of bank. Je voeten moeten allebei op de grond staan, dit zorgt voor een goede aarding.

Het is belangrijk dat je in verbinding komt met je intuïtie en gevoel. Je gaat namelijk werken en contact maken met je onderbewustzijn. Om even goed tot jezelf te komen, sluit je je ogen even en adem je een paar keer rustig in en uit. Het kan zijn dat je een warm gevoel voelt. Dit betekent dat je goed in contact met jezelf bent gekomen. Als je dit niet voelt, is het ook geen probleem. Misschien ben je namelijk erg onrustig of gestrest. Probeer het dan gewoon op een ander moment nog een keer.

Wanneer je tot jezelf bent gekomen, probeer je je geest leeg te maken en kun je je gaan focussen op de pendel. Probeer je gedachtes en gevoelens neutraal te houden, elk antwoord is goed. Je kunt altijd op een ander moment nogmaals dezelfde vragen stellen.

2. Hoe houd je de pendel vast?
Je houdt het koortje vast tussen je duim en wijsvinger. Bij voorkeur doe je dit met je schrijfhand, maar doe vooral wat je zelf het prettigst vindt.

Vervolgens laat je de pendel ontspannen hangen. De palm van je hand mag je naar beneden richten. Wat vooral van belang is, is dat de pendel vrij kan bewegen. Je kunt eventueel het kettinkje om je pink halen, of het balletje tussen je ringvinger en pink leggen zodat het uiteinde niet los hangt.

Houd je hand goed stil, laat je arm eventueel op tafel steunen. Zorg er wel voor dat je je duim en onderarm in een rechte lijn houdt.

3. Hoe stel je de juiste vragen?
De vragen die je aan je pendel stelt, worden beantwoord met ja, nee, ik weet het niet of ik wil het antwoord niet geven. Om de antwoorden goed te begrijpen, is het belangrijk dat je niet al te complexe vragen stelt. Houd je vragen zo concreet en kort mogelijk.

4. Welk antwoord hoort bij welke beweging?
De pendel maakt vier verschillende bewegingen. Maar bij welke beweging hoort nou welk antwoord? Om de antwoorden te begrijpen ga je de pendel ”kalibreren”, ofwel vaststellen welk antwoord bij welke beweging hoort.

Stel je pendel eerst een paar vragen waarvan je zeker weet of het antwoord ja of nee is. Doe dit tot je een consistente beweging in de pendel ziet bij de antwoorden ja en nee.

Je kunt ook de antwoorden ‘ik weet het niet’ en ‘ik wil het niet zeggen’ kenbaar maken. Het is wel wat moeilijker om hier goede vragen bij te krijgen. Wat je kan doen is letterlijk vragen aan de pendel ‘Laat me ‘ik weet het niet’ zien’. Doe dit vervolgens ook met ‘ik wil het niet zeggen’.

Pendel reinigen

Voornamelijk pendels gemaakt van edelstenen dienen gereinigd en geactiveerd te worden. Natuurlijk kun je ook andere pendels reinigen en activeren, het is maar net hoe de pendel voor jou aanvoelt.

Een edelsteen heeft zijn eigen kracht en energie. Er kan echter wel energie van buitenaf aan de steen blijven kleven. Door het reinigen zorg je ervoor dat deze energie los laat en je alleen de basis energie behoudt. Reinig je edelsteen bij voorkeur met wierook. Je leest vaak dat er geadviseerd wordt een pendel te reinigen met water, echter kan niet elke edelsteen hier goed tegen en gaat dit ten kosten van de kwaliteit.

Na het reinigen kun je de pendel opladen met een bergkristal door deze samen dicht bij elkaar te leggen. Leg je pendel echter niet direct in fel (zon) licht. Dit kan bij bepaalde steen soorten de kleur doen vervagen.

Is pendelen gevaarlijk?

Pendelen is niet gevaarlijk. Het gaat immers om contact maken met je onderbewustzijn. De antwoorden komen uit je eigen energie. Pendelen heeft niets te maken met geesten oproepen of het kennis maken met andere entiteiten.

5 Praktische Pendel Tips

- Kalibreer je pendel altijd van te voren om te zien wat ja of nee is.
- Een pendel geeft advies, het is en blijft een hulpmiddel. Want ook de pendel kan foute antwoorden geven.
- Leen je pendel niet uit, maar gebruik deze alleen zelf.
- Reinig je pendel eens in de zoveel tijd, zodat de basis energie schoon is.
- Berg je pendel op in een pendeltasje om beschadiging te voorkomen.

Madelon de Groot
https://spiru.nl/de-pendel-wat-is-het-en-hoe-werkt-het/

Afbeelding

Ik vond een mooie beschrijving over pendelen en zet deze hier neer voor degenen
die het misschien serieus eens willen proberen. Zelf ben ik voor de eerste keer begonnen
met een zilveren halsketting, waar een bedeltje aan hing, die ik op dat moment om had.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie