Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Bericht door Susan » 11 jan 2020, 11:14

Univers had het over de pendel gebruiken, waar het over wichelroede lopen ging,
vandaar het volgende:

De Pendel had ik al heel lang niet meer gebruikt, dit hoeft ook niet steeds, maar een pendel kan
zeker wel juiste aanwijzingen geven. In het stuk hieronder staat waarvoor je het allemaal
gebruiken kunt...gaat mij te ver bij sommige dingen, het moet ook geen obsessie worden natuurlijk.
(geldt trouwens voor alles, ook kaart leggen of kiezen, astrologie enz. Dan worden mensen afhankelijk
van 'wat men doen moet' of juist niet, of wat men 'verwachten'kan...Dat is foute boel!
(en zgn mediums verdienen er ook nog eens aan op allerlei beurzen,cusussen, telefoon diensten etc)


Univers heeft me ruim een jaar geleden een hele goede dienst bewezen door mij
te wijzen op het gebruik van de pendel bij alle chakra's of ze 'stroomden'of geblokkeerd waren
qua energie. Het was bij iemand die een zware val had gemaakt op het hoofd vooral. Naast wonden
twee scheurtjes in de schedel en kneuzingen verder aan schouder en knie, was het een ongeruste
spannende tijd vóór we wisten dat het goed zou komen, wat maanden duurde.
Een Pendel kan goede dienst bewijzen, iedereen kan het leren, maar sla niet door.
* * * *

CITAAT:

Hoe werkt de pendel?
De pendel is een verlengde van je onbewuste, van je Ziel. Aangezien je Ziel alwetend is kunnen al je vragen via de pendel worden beantwoord. Pendelen lijkt eenvoudig, maar het vergt uiterste concentratie. Je pendel reageert op energie. Energie van je Ziel, van chakra’s, voorwerpen, etc.
Door middel van vragen te stellen en je daar op te concentreren, breng je de energie van je onbewuste, je Ziel, in de pendel. Deze reageert door een bepaalde richting op te bewegen. Aan de hand van de beweging kan je je antwoord daaruit interpreteren.

Ontelbare mogelijkheden
Je kunt de pendel op vele manieren gebruiken. Bijvoorbeeld bij het uitpendelen van chakra’s of het opsporen van lichamelijke aandoeningen. Je kunt uitpendelen of iets negatief of positief geladen is. Of je sieraden nog zuiver zijn. Welke edelstenen je het beste kunt dragen. Het opsporen van leylijnen, wateraders en de zogenaamde dode lijnen.

Je kunt met de pendel je huis of tuin op een positieve energetische wijze inrichten. Dus waar meubelen en/of planten het beste kunnen staan, zodat de harmonie in huis of tuin gewaarborgd is. Je kunt de pendel gebruiken om te kijken welke middelen (vitamines, mineralen, voeding, drinken, e.d.) voor iemand geschikt zijn. Weet je niet welke kleur een bepaalde kamer in je huis nodig heeft? Pendel het uit. De pendel biedt oneindigende mogelijkheden.

Ga niet te ver…
Sinds 1987 geef ik regelmatig workshops Pendelen, af en toe maak je dan rare dingen mee. Zoals bijvoorbeeld een man die zo enthousiast werd dat hij daarna alles dat hij dronk of at ging uitpendelen. Het was zelfs zo erg dat hij niets meer durfde te eten of te drinken of de pendel moest eerst akkoord geven. Dat gaat natuurlijk te ver, je mag jouw keuzes, jouw leven, nimmer laten bepalen door wat dan ook, zeker niet door de pendel.

Een keer kon ik in al die jaren iemand niet leren hoe met de pendel om te gaan. Voordat de vrouw ging pendelen had ze al een bepaald idee in haar hoofd. Op zo’n moment kan het zijn dat de pendel geen antwoord geeft en stil blijft hangen. Voor haar geen probleem. Ze bewoog dan het kettinkje zodanig dat de pendel een krachtig Ja of Nee als antwoord gaf. Dus wat zij al in gedachten had!

Een man deed mee met de workshop omdat hij zo ontzettend graag wilde leren pendelen. Hij had al een paar workshops bij anderen gedaan, maar niets had geholpen. Hij kon het nog steeds niet.
Voordat we beginnen gaan we altijd eerst kijken of de pendel wel met je wil werken. En inderdaad, de man had drie al eerder gekochte pendels meegenomen, maar geen van de drie wilde iets doen.

Vandaar dat we er een maakte van ijzergaren en een stopnaald, een kraaltje aan het einde van het ‘kettinkje’ om de ‘pendel’ vast te houden. Wat was deze man gelukkig toen dit wel werkte, hij sprong een gat in de lucht. De hele workshop heeft hij enthousiast mee kunnen doen!

Wanneer je vragen hebt, vraag dan eerst aan de pendel of het nu het geschikte moment is om vragen te stellen.Mannen kunnen nogal sceptisch reageren als men met de pendel werkt. Ook de man die zich voor de workshop pendelen had opgegeven. Nu kost een workshop bij mij teveel om het zomaar voor de lol te doen of om te bewijzen dat het niet werkt. De man die meedeed zei al meteen dat hij er niet in geloofde. Maar ja, ik denk dan: je geeft geen geld uit aan iets waarmee je niets wilt. Dus moet er toch enige hoop zijn dat het misschien wel werkt, lijkt me. En dat bleek ook, de man dekte zich van tevoren al in voor het geval dat het hem niet zou lukken. Wat was hij trots dat de pendel heel zuiver en goed reageerde op wat hij deed!

Welke pendel is het meest geschikt?
De pendel kan uit diverse materialen bestaan, daar zijn geen bepaalde regels voor. Je kunt op beurzen of bepaalde winkels allerlei soorten pendels kopen of er zelf een maken. Een pendel is iets persoonlijks, dus neem er ruim de tijd voor om een pendel uit te kiezen of te maken.

Er moet een ‘klik’ zijn tussen jou en de pendel. Een pendel die je mooi vindt, kan misschien niet met je werken. Een pendel die je in eerste instantie niet zou nemen, werkt ineens het beste met je. De pendel is een verlengstuk van jezelf. Het moet bij jouw energie passen, dus ook het materiaal waarvan de pendel is gemaakt.

Werkt de pendel altijd?
Bij de meeste mensen werkt de pendel, het is maar zelden dat deze niet wil functioneren. Mocht dat niet zo zijn dan kan dat het aan het volgende liggen:

Het materiaal van de pendel past niet bij jouw energie.
Je bent op dat moment te chaotisch en kan je niet concentreren.
Je bent nerveus waardoor de pendel niet weet wat te doen.
Je hebt bij voorbaat al een afkeer tegen de pendel.
De ketting is niet op de goede lengte afgesteld. Zorg ervoor dat het koord of ketting niet langer of korter is dan je onderarm.
Pendelen is niet moeilijk wanneer je de juiste techniek toepast. Het vraagt vooral veel oefening.

Het uittesten van de pendel
Door te pendelen is het mogelijk om subtiele energieën op te sporen, die normaal verborgen blijven. Wanneer je voor de eerste keer de pendel gebruikt dan moet je deze eerst uittesten hoe deze met jou wil werken. Ofwel, de pendel moet laten zien hoe die beweegt bij het geven van antwoorden.

Het is dan ook heel belangrijk de pendel eerst uit te testen. Dat kan op de volgende wijzen:

Bij een waterkraan, houdt de pendel bij de kraan als het water stroomt. De pendel zal dan in beweging komen. Sluit je de kraan dan zal de pendel stilstaan. De pendel voelt de aanwezigheid van het water.
Wanneer je niet vaak met de pendel werkt, test dan elke keer eerst uit wat de pendel bij je doet wanneer het voor jou ja of nee is, ofwel positief of negatief.
We gaan beginnen
Voordat je met de pendel kunt gaan werken, kun je het beste het volgende doen:

Kies een tijdstip en een plek waar je even niet wordt gestoord.
Ontspan je en neem een paar minuten rust voordat je begint.
Zet je elleboog op tafel en zorg ervoor dat je pols niet knikt, deze moet in rechte lijn zijn met je arm.
De pendel moet zo’n 3 tot 5 cm boven het voorwerp zweven.
Houd het bolletje van de ketting tussen je duim en wijsvinger vast, en zorg ervoor dat je je hand en arm stilhoudt.
Strijk met je duim en wijsvinger een paar keer langs het kettinkje.
Neem de pendel in je hand en blaas drie keer je adem in de pendel.
Wanneer je vragen hebt, vraag dan eerst aan de pendel of het nu het geschikte moment is om vragen te stellen. Krijg je als antwoord: Neen. Onderzoek dan waarom niet. Ben je te gespannen? Of zijn het vragen die nu niet gesteld mogen worden? Zijn de vragen die je stelt momenteel niet van belang of weet je daar zelf al het antwoord op? Etc., etc.
Als het antwoord negatief is, stop, ga niet door, de antwoorden die je dan krijgt zullen niet betrouwbaar zijn. Het is nu niet het moment om te pendelen, dus probeer het later nog eens.

Test dit regelmatig uit voor je begint
Vraag hardop of in gedachten aan de pendel: ‘Wat is voor mij Ja?’ De pendel gaat dan een bepaalde richting op of draait naar een bepaalde kant. Onthoud – en noteer – dit, want dit is de beweging die het gaat maken als het straks ‘ja’ of ‘positief’ als antwoord geeft.
Het kan soms even duren voordat de pendel gaat bewegen. Houdt de pendel weer stil en vraag nu wat het signaal is voor ‘nee’ of ‘negatief’. Dit zal uiteraard een andere beweging zijn. Hetzelfde vraag je voor als het geen antwoord weet of dat het ‘misschien’ is.

Je hebt nu dus drie bewegingen als uitgangspunt voor het beantwoorden van je vragen. Het kan zijn dat je pendel op een gegeven moment een andere reactie geeft. Bijvoorbeeld: wanneer mijn pendel gaat trillen dan is de pendel ontzettend blij dat ik ga pendelen. Blijft de pendel stil hangen, dan is datgene wat ik wil uitpendelen op dit moment niet geschikt of relevant om daar antwoord op te krijgen. Wanneer ik de pendel boven iets houd en deze gaat schuin van het gevraagde weg, dan is dat een teken dat ik hier zeker niets mee moet doen. Ofwel de pendel wijst datgene af!

Gebruik je de pendel voor het eerst en wil het maar niet lukken, wanhoop niet. Probeer het gewoon een volgende keer. Misschien ben je niet ontspannen genoeg. Pendelen vergt, net zoals alles in het leven, nu eenmaal oefentijd. Wanneer je je niet lekker voelt, een griepje hebt of zoiets, dan kan het zijn dat de pendel niet werkt.

Hoe weet je nu of de antwoorden juist zijn?
Je kunt dit uittesten door een twintigtal vragen te stellen die de komende twee dagen geverifieerd kunnen worden. En waarvan jij de antwoorden op dit moment niet weet of nog niet kunt weten. Zoals bijvoorbeeld: ‘Gaat het morgenmiddag regenen?’ ‘Komt die of die morgen op bezoek?’
Stel eenvoudige vragen en kijk dan over een paar dagen hoeveel er juist zijn beantwoord. Wanneer je nog niet zolang pendelt zal je hooguit een score van 70 tot 80 % goed hebben.

Je kunt de test ook met foto’s doen. Bijvoorbeeld pendel boven je eigen foto en vraag dan: ben ik dit? Als het goed is zal de pendel dan met ‘ja’ antwoorden. Zo kun je ook andere foto’s uitpendelen. Oefen zoveel mogelijk, zeker wanneer je pas begint. Ben je te gespannen of humeurig dan wil het niet goed werken en kunnen antwoorden onbetrouwbaar zijn.

De vragen die je stelt zijn in wezen vragen aan jezelf, je onderbewuste, je Ziel – de allesweter. Vragen voor een ander betekent dat het de energie, de Ziel van de ander is die antwoord geeft. Het betekent dat je zelfs persoonlijke vragen of dingen die je vergeten bent via de pendel kunt vragen. Zorg er wel voor dat je de vragen goed formuleert, zodat er altijd een ja of nee antwoord als enige optie mogelijk is.

Het reinigen van de pendel
De pendel is heel persoonlijk, leen deze daarom liever niet uit aan iemand anders. Ook niet om even te proberen. Mocht iemand anders toch je pendel hebben gebruikt, reinig deze dan. Het reinigen kan onder de kraan onder stromend water en dan afdrogen met een schone doek. En/of door het een uurtje in kleine stukjes bergkristal te leggen.

Bewaar je pendel in een zakje van natuurlijk materiaal, liever geen synthetische stof. Je kunt de pendel ook in een mooi doosje met watten bewaren. Het is je kostbare kleinood, daarom draag de pendel zoveel mogelijk bij je. (De kapper gooit zijn scharen ook niet zomaar ergens neer, als hij de klant heeft geknipt. Die bergt hij weer keurig op in een etui.)

Nog in het kort tips over het gebruik van de pendel

gebruik de pendel persoonlijk en laat niemand anders deze gebruiken
reinig de pendel regelmatig zodat deze ‘schoon’ blijft
roep geen geesten op met de pendel, het werkt averechts naar je terug
wees ontspannen en concentreer je op je vraag
beïnvloed de pendel nimmer door zelf al de beweging in gedachten te nemen
controleer regelmatig hoe de pendel beweegt op jouw ‘ja’ en ‘nee’
bewaar de pendel met zorg of draag deze bij je
gebruik de pendel als hulpmiddel, deze geeft advies.
Laat je leven niet door de pendel bepalen. De pendel kan het ook wel eens door allerlei invloeden mis hebben.
indien je vragen wilt stellen over iemand anders, vraag dan eerst toestemming aan de betrokkene. Wel zo netjes!

Daisha de Wijs
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Bericht door Susan » 11 jan 2020, 12:17

Heel ontspannende muziek, vooral ivm chakra's



*

voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Bericht door univers » 11 jan 2020, 12:59

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Bericht door MetalPig » 13 jan 2020, 08:06

Susan schreef:
11 jan 2020, 11:14

(en zgn mediums verdienen er ook nog eens aan op allerlei beurzen,cusussen, telefoon diensten etc)

* * * *
Daisha de Wijs
Nou inderdaad: cursus pendelen van Daisha de Wijs:
Docent: Daisha de Wijs

Data: 19 september en 10 oktober 2020
zaterdags van 10.00 – 16.00 uur (het kan iets uitlopen)

Plaats: Wellenberg Academie, Wellenbergweg 2, 7383 RX Voorst (bij Zutphen)

Prijs: € 149,= incl. 21% BTW en incl. onbeperkt koffie, thee, (karne)melk (lunch zelf meebrengen)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Bericht door univers » 13 jan 2020, 08:15

Dure koffie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Bericht door Susan » 16 jan 2020, 11:06

Susan schreef:
11 jan 2020, 11:14
De Pendel had ik al heel lang niet meer gebruikt, dit hoeft ook niet steeds, maar een pendel kan
zeker wel juiste aanwijzingen geven. In het stuk hieronder staat waarvoor je het allemaal
gebruiken kunt...gaat mij te ver bij sommige dingen, het moet ook geen obsessie worden natuurlijk.
(geldt trouwens voor alles, ook kaart leggen of kiezen, astrologie enz. Dan worden mensen afhankelijk
van 'wat men doen moet' of juist niet, of wat men 'verwachten'kan...Dat is foute boel!
(en zgn mediums verdienen er ook nog eens aan op allerlei beurzen,cusussen, telefoon diensten etc)
Waar ik hier op doelde -maar er niet duidelijk bij gezet had- zijn de mensen die bijvoorbeeld hebben
leren kaart leggen op een paar workshops en meteen via telefoon op beurzen etc daar geld mee willen verdienen.
Er zitten ook heel goede mensen tussen die echter in een kwaad daglicht zijn komen te staan door dit soort beunhazen.
Maar verder ga ik hier niet op in, want dit topic gaat over pendelen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een Pendel kan goed werken, iedereen kan het leren, maar sla niet door.

Bericht door Susan » 16 jan 2020, 11:52

Nog iets over het gebruik van de pendel:

Al ver voor onze jaartelling vroegen mensen hun onderbewuste ofwel hun Ziel om raad. Onze onderbewuste vangt en verwerkt meer informatie dan we zelf maar kunnen vermoeden. Onze Ziel kan ons op zowel lichamelijk, als emotioneel en geestelijk gebied vertellen wat we het beste kunnen doen. Onze Ziel zendt daartoe op verschillende wijzen signalen via ons lichaam. Wanneer het om onze fysieke gezondheid gaat, zal dit rechtstreeks in ons lichaam te voelen zijn. Gaat het om emotionele en/of geestelijke adviezen dan zendt onze Ziel signalen door middel van de pendel, de wichelroede, de Tarotkaarten, de I Tjing, etc. Ik noem dit ook wel het gereedschap van onze Ziel.

Via de pendel bijvoorbeeld leggen we een brug tussen ons onderbewuste, onze Ziel, en ons bewuste. Door de vraag te stellen geeft je onderbewuste, je Ziel, het antwoord door middel van kleine spierbewegingen die niet zichtbaar zijn, maar tijdens laboratorium proeven naar boven kwamen. De pendel is eveneens een hulpmiddel om energieën in en om ons te zien. Het gebruik van de pendel kent vele mogelijkheden. Je kunt krachtbronnen opsporen in jezelf of je omgeving. Bepalen of voorwerpen positief of negatief geladen zijn.

Elk levend wezen, zo ook kristallen en mineralen, wordt omgeven door een straling die specifieke informatie bevat. Met de pendel neem je deze straling waar. Zowel positieve of negatieve invloeden kun je met de pendel achterhalen. Verder kun je met de pendel zien welke etenswaren, kruiden, stenen etc. voor je geschikt zijn. Op elk gebied laat de pendel zien wat goed of slecht is, zowel persoonlijk als zakelijk.

Pas op…
Maar…. er is een groot maar aan. Ons verstand kan het niet laten om zich er mee te bemoeien. Wanneer het voor jou niets uitmaakt wat de uitkomst zal zijn, zal het verstand er niet tussen gaan zitten. Maar wanneer je al een bepaalde gedachte, wens, verlangen of mening over iets hebt, dan kan het verstand het niet laten om dat als uitkomst te geven.

Hoe kun je nu zeker weten dat de antwoorden via het eerder genoemde ‘gereedschap’ écht vanuit je Ziel komen? Dus via de Tarot, de pendel, de I Tjing, de wichelroede, etc.
Bij de Tarot is het makkelijk, tenminste wanneer je de kaarten niet kent en hopelijk zelfs nog nooit hebt gezien. Ik vraag dan aan de persoon, terwijl ik alle kaarten van de Grote Arcana voor me heb liggen: ‘Wil je twee kaarten pakken die je mooi vindt? En daarna twee kaarten die je lelijk vindt, zelfs niet gepakt zou hebben als ik het je niet had gevraagd?’

Ons onbewuste en onze Ziel reageert sterk op afbeeldingen. Het verstand werkt met woorden. Doordat op de Tarotkaarten allerlei symbolische afbeeldingen staan, pakt men precies bij de ‘mooie’ kaarten wat men graag zou willen. Wat men het liefste op dit moment in het leven zou willen bereiken. De twee zogenaamde lelijke kaarten, die dus helemaal niet lelijk hoeven te zijn, vertellen mij waarom men het niet doet, dat zijn de drempels in hun verstand, de twijfels, de onzekerheden.

Zo kan ik wat betreft de Tarot veel voorbeelden noemen hoe je je verstand kunt misleiden. Heerlijk voor als je mensen begeleidt, in één sessie heb je het onderliggende probleem en/of de oorzaak van de situatie te pakken. En kun je adviseren hoe de ander het beste zijn of haar levenspad kan vervolgen.

Zo is je verstand geen spelbreker
Bij de I Tjing komt bij het gooien van de munten het verstand er niet aan te pas. Tenminste niet op de manier zoals ik het je leer. De pendel is zeer gevoelig en wordt al gauw door je verstand beheerst. Daar ik al meer dan veertig jaar met de pendel werk, heb ik diverse methoden ontwikkeld waarbij het verstand totaal geen inbreuk kan hebben. Ik zal zo twee van deze methoden uitleggen.
Eerst dit: pak de pendel nooit bij de ketting, want voor je het weet ben je aan het manipuleren. Zodat jij het antwoord krijgt wat jij met je verstand wilt hebben. Een goede pendel heeft een bolletje aan het uiteinde van de ketting, neem deze tussen je duim en wijsvinger.

Je kunt een pendel kopen, maar je kunt ook wat steviger garen gebruiken met een stopnaald bijvoorbeeld. Pendelen is uitermate geschikt voor het beantwoorden van persoonlijke én zakelijke vragen. Maar, zoals gezegd: pas op, laat je niet misleiden door je verstand.

Dat kan niet gebeuren op de manier die ik je nu ga vertellen. Heb je een persoonlijke of zakelijke vraag? Denk dan even na hoe je deze kort en bondig op papier kunt zetten, of gebruik slechts ‘steekwoorden’. Laten we aannemen dat je een keuze moet maken tussen een paar studies. Of misschien tussen een paar banen of andere mogelijkheden.

Neem een blanco vel papier, ter grootte van een A4. Deze vouw je dubbel en zet dan met je pen net zoveel cirkels op de binnenkant van de ene helft als je keuzes of mogelijkheden hebt. Zodanig dat de cirkels aan de buitenkant goed te zien zijn. Vraag dan aan iemand anders om de keuzes met een zacht potlood in de rondjes te schrijven.

We beginnen
Mocht je niemand in de buurt hebben, dan kun je het eventueel zelf doen. Maar daar weet ik een nog betere methode voor – vertel ik zodadelijk. Doordat het met een zacht potlood in de rondjes wordt geschreven en jij niet gekeken hebt waar iets is terecht gekomen, ben je dus helemaal blanco als je gaat pendelen.

Het papier wordt dichtgevouwen, jij kunt niet zien wat waar staat en je begint. Natuurlijk altijd eerst door even rustig contact te maken met de pendel. Je neemt de pendel in de hand, net zolang totdat je voelt dat je innerlijk rustig bent. Je blaast een paar keer je adem in de pendel, neemt deze bij het bolletje aan het einde van de ketting, en strijk met je andere duim en wijsvinger een paar keer langs de ketting.

Je houdt de pendel boven het papier waar je alleen maar de doorgedrukte rondjes kunt zien. Boven elk rondje laat je de pendel hangen, terwijl je vraagt: Hoe is dit voor mij?
Wanneer de pendel een positieve uitslag geeft, zet je een plus in dat rondje. Is de pendel ontzettend enthousiast dan zet je er een ++ neer. Je hoeft dus alleen maar te vragen: Hoe is dit voor mij? Bij een negatieve uitslag zet je uiteraard een minnetje ofwel -/-.
Doet de pendel niets, dan kan dat betekenen dat het gevraagde teveel, te weinig is of er niet toe doet. Je Ziel zegt dan: geen mening.

Nog een bijzonder zuivere manier
Je begrijpt, doordat je niet weet waar wat staat kan het verstand geen spelbreker zijn. En je Ziel dan? Hoe weet deze dan wat er staat? Omdat je Ziel het hele ritueel c.q. proces heeft gevolgd, weet deze precies wat voor jou de beste keuze of het beste antwoord is.

Nu de volgende methode waarbij je verstand niets heeft in te brengen. Gebruik daarbij van die kleine vierkante kladblokbriefjes, allemaal in dezelfde kleur. Je scheurt deze briefjes precies in vieren en schrijft op één kant wat je wilde vragen. Kort en bondig, want zoveel plek heb je niet. Het beste kun je tot ongeveer twaalf items gaan. Natuurlijk mag het meer zijn, maar vraag alleen dingen die belangrijk zijn. Met andere woorden: gebruik het serieus.

Ik vergeet nog wat: schrijf het met een zacht potlood op de briefjes. Zodat je aan de andere kant niet kunt zien wat er op staat. Je husselt de briefjes door elkaar en neemt even pauze. Kopje thee zetten of even wat anders doen. Vervolgens er helemaal voor gaan zitten en dan zoals ik hierboven heb beschreven heel rustig contact maken met de pendel, enz. enz.

Je verstand kan er bij beide methoden geen speld tussen krijgen!

https://www.daishadewijs.nl/geluk-en-verstand/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie